جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

ترامپ: هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از اسرائیل و مذهبش متنفر است

 ترامپ در گفتگویی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات فزاینده دموکرات‌ها علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و نحوه مدیریت جنگ غزه همزمان با ادامه افزایش آمار کشته‌شدگان غیرنظامی گفت: «به نظر من درواقع آن‌ها از اسرائیل متنفرند و حزب دموکرات هم از اسرائیل نفرت دارد.» او افزود: «هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از مذهب خود متنفر است. آن‌ها از هرچیزی در رابطه با اسرائیل نفرت دارند و باید از خود شرمسار باشند، چون به این ترتیب اسرائیل نابود خواهد شد.» 

هوش مصنوعی خطر بشریت است؟

هوش مصنوعی به اختصار هوشی است که توسط ماشین ظهور پیدا می‌کند و در مقابل هوش طبیعی که توسط انسان و جانوران ظاهر می‌شود قرار می‌گیرد.

کرملین: رئیسی به پوتین، تلفنی تبریک گفت/ پیام متقابل نوروزی پوتین به ایرانیان

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد: ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای روس خود، انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به ریاست‌جمهوری روسیه را تبریک گفت.

کرملین: رئیسی به پوتین، تلفنی تبریک گفت

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد: ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای روس خود، انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به ریاست‌جمهوری روسیه را تبریک گفت.

Loading

رسانه ها؛ اروپا در مسیر استقلال تسلیحاتی از آمریکا و…

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تلاش اروپا برای استقلال تسلیحاتی از آمریکا، واکنش‌های جهانی به تشدید فعالیت جوخه‌های ترور صهیونیستی، سفر هماهنگ کننده صلح سازمان ملل به قاهره  برای آتش بس در غزه،اقدام اتحادیه اروپا در علامتگذاری تولیدات شهرک‌های اسرائیلی، تمدید «وضعیت اضطرار ملی» درباره ایران از سوی آمریکا، ورود ناو جنگی آمریکا به تنگه تایوان و واکنش چین، سفر شی جین پینگ به برزیل ، ادامه اعتراضات در هنگ کنگ ،پیشنهاد 100 میلیون دلاری ترامپ به اردوغان، واکنش اردوغان به تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه ترکیه، پایان گشت‌زنی نیروهای ترکیه و روسیه در شرق فرات، گفت‌وگوی وزیران خارجه آمریکا و قطر درباره مسائل امنیتی ، بازگشت تنش به جامو کشمیر هند و  انتخاب رئیس جمهور موقت بولیوی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز: اتحادیه اروپا به سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی چند پروژه جدید دفاعی چراغ سبز نشان داد. کارشناسان این تصمیم اروپا را به منزله گام دیگری به سوی خودکفایی در زمینه ساخت سلاح و استقلال قاره سبز از آمریکا در این زمینه ارزیابی می‌کنند.بر اساس توافقی که در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک به دست آمد، ۱۳ طرح از جمله پروژه تولید یک ناو گشتی جدید، یک نوع سلاح الکترونیکی متلاشی‌کننده سامانه‌های ضد هوایی و نیز یک سامانه جدید ردیابی موشکی تصویب شد.

خبرگزاری صداو سیما: اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن یک فرمانده گردان‌های القدس در غزه و فرزند عضو دفتر سیاسی حماس در دمشق محکومیت جهانی را در پی داشت. شهادت بهاء ابوالعطا فرمانده گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در منطقه شجاعیه غزه براثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی و همچنین شهادت فرزند اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در حملات به دمشق، محکومیت و واکنش شدید مقامات و مسئولان فلسطینی و کشورهای مختلف جهانی به این دو جنایت اسرائیلی ها را در پی داشت.

 خبرگزاری مهر: نیکلای ملادینوف هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در منطقه برای کاهش تنش در غزه به قاهره سفر کرد.این سفر فوری، با هدف آتش بس میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی در غزه صورت گرفت.این در حالی است که رژیم صهیونیستی بعد از ترور یکی از فرماندهان فلسطینی اقدام به بمباران غزه کرد.

الکوثرفارسی: دیوان عالی اتحادیه اروپا با صدور حکمی کشورهای عضو این اتحادیه را موظف کرد تا محصولات ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین را با علامت‌های ویژه‌ای مشخص کنند؛ این تصمیم با واکنش مثبت گروه‌های حقوقی مواجه شد اما احتمالا خشم رژیم صهیونیستی را برانگیزد. در بیانیه دیوان عدالت اروپایی آمده است “محصولات غذایی تولید شده در اراضی اشغالی اسرائیل، باید شامل علامتی باشد که مبدا تولید آن‌ها را نشان داد.”

العالم:  دولت آمریکا اعلام کرد وضعیت اضطراری در قبال ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.این بیانیه یادآوری کرده رئیس‌جمهور وقت آمریکا در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ با صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در قبال ایران وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

خبرگزاری ایرنا: یک فروند ناو جنگی غول پیکر آمریکا موسوم به یواس اس چنسلور برای نهمین بار درحالی وارد تنگه تایوان شد که پکن این اقدام را یک حرکت تحریک آمیز توصیف کرده است.واشنگتن تعداد ورود و خروج ناوهای خود را به این تنگه استراتژیک که حیاط خلوت  پکن نیز محسوب می شود، افزایش داده است که تایپه از آن به عنوان نشانه ای از حمایت روز افزون استقبال می کند.

رادیو چین: شی جین پینگ رئیس جمهور چین با هواپیمای اختصاصی برای حضور در یازدهمین ملاقات رهبران کشورهای بریکس وارد برزیل شد. مقامات عالی رتبه دولت و نظامی برزیل در فرودگاه از شی جین پینگ و همسرش استقبال کردند.

ان .اچ.کی ژاپن:  تنش ها در هنگ کنگ همچنان ادامه دارد این در حالی است که دانشجویان معترض با اقدامات خود موجب اختلال در رفت و آمد و ادامه درگیری ها در یک دانشگاه شده اند.پس از آنکه روز دوشنبه تیراندازی یک مامور پلیس باعث جراحت شدید یک دانشجو شد، خشم معترضان بیش از پیش شدت گرفت.اعتراض ها همچنان سه شنبه شب هم ادامه داشت و معترضان اقدام به ایجاد موانع در خیابان های مناطق شلوغ کردند.

اسپوتنیک روسیه:  رئیس جمهور آمریکا برای بهبود روابط با ترکیه، پینهاد معامله تجاری 100 میلیون دلاری را به اردوغان داده است. واشنگتن پست با استناد به منابع خود اعلام کرد ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به همتای ترکیه ای خود طیب اردوغان پیشنهاد 100 میلیارد دلار معامله تجاری را نموده است، این مبلغ در برابر تحریم هایی که واشنگتن علیه آنکارا برای خرید سیستم دفاع هوایی S-400 روسیه قول داده، است.

دویچه وله : رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم ترکیه تهدید کرد که تمامی اعضای اروپایی داعش را به کشورهایشان بازمی‌گرداند و پناهجویان سوری را راهی اروپا می‌کند. رئیس جمهوری ترکیه خطاب به سران اروپا اظهار داشت: «شاید شما این موضوع را جدی نگیرید، اما درها باز خواهند شد و شما باید با پیامدهای آن کنار بیایید».

آناتولی ترکیه: پنجمین دور گشت‌زنی مشترک نیروهای زمینی ترکیه و روسیه در شرق رود فرات پایان یافت. وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد: نیروهای زمینی ما و روسیه در چارچوب توافق سوچی، پنجمین گشت‌زنی مشترک خود در شرق رود فرات را به پایان رساندند.

خبرگزاری تسنیم:  وزیران خارجه آمریکا و قطر طی دیداری در واشنگتن درباره همکاری‌های میان دو کشور، از جمله در زمینه امنیت و دفاع گفت‌وگو کردند. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در این دیدار، درباره روابط میان دو کشور و راه‌های تقویت مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، به‌ویژه در زمینه‌های دفاع، امنیت ملی و مبارزه با تروریسم، و همچنین اوضاع در سوریه، عراق و لیبی گفت‌وگو کردند.

تی .آر.تی ترکیه:  در درگیری میان نیروهای امنیتی هند و مبارزان کشمیری در منطقه جامو و کشمیر یک نفر کشته شد.بر اساس این گزارش یک سرباز هند نیز در این درگیری زخمی شده است. پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تاکنون 3 جنگ در سال‌های (1947، 1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌‌ها کشته شدند.

پارس تودی : “جینین آنز” Jeanine Anez نایب رئیس سنا و از رهبران مخالفان “اوو مورالس” رئیس جمهور مستعفی بولیوی، خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند. “آنز” در نشست مجلس سنای بولیوی که بدون حضور نمایندگان حزب «جنبش سوسیالیسم» (حزب حاکم) برگزار شد بر کرسی ریاست این مجلس نشست و اعلام کرد، ریاست جمهوری موقت را برعهده می‌گیرد.”اوو مورالس” یکشنبه شب به منظور برقراری امنیت و آرامش در کشورش از سمت خود کناره گیری کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *