جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

عکس | تصویر جعلی جورزالم‌پست از انفجار در اصفهان

رسانه صهیونیستی «جورزالم‌پست» در توییتی با انتشار عکس یک انفجار نوشت:‌ «اسرائیل با یک حمله موشکی بامداد جمله یک سایت در ایران را مورد هدف قرار داد.» بررسی تصویر نشان می‌دهد، این عکس در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ (دوسال قبل) توسط همین رسانه با عنوان « جنگ غزه» منتشر شده است. بنابر این تصویر منتسب به انفجار در اصفهان توسط رسانه صهیونیستی “جعلی” و متعلق به دوسال قبل می‌باشد. منبع: خبرگزاری صداوسیما

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است  

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»
 

Loading

رسانه ها؛ کودتایی دیگر در حیاط خلوت آمریکا و…

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: استعفای مورالس از ریاست جمهوری بولیوی و واکنش کشورهای آمریکای لاتین، مخالفت مجدد مرکل با اظهارات اخیر ماکرون علیه ناتو، انتقاد تند آلمان از یکجانبه گرایی آمریکا، اتهام انگلیس علیه ایران، روسیه و چین، بسته‌ پیشنهادی سازمان ملل برای توقف نا آرامی‌ها در عراق، تاکید آمریکا بر برگزاری انتخابات فوری در عراق ، ادامه تظاهرات در لبنان، خروج بی سروصدای سه کشتی جنگی آمریکایی ازمنطقه خاورمیانه، سفر  فرمانده ستاد مرکزی آمریکا به اراضی اشغالی،  تاکید شی جین پینگ بر پیشبرد سازندگی واحدهای پایینی ارتش چین، ادامه اعتراضات در هنگ کنگ، استقرار صدها نظامی دیگر آمریکا در سوریه، افتتاح گذرگاه مرزی جدید سوریه و ترکیه، در خواست امارات متحده عربی از ایران برای مذاکره  و پیروزی چشمگیر راست افراطی در انتخابات اسپانیا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز: اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی پس از گذشت سه هفته از بحران سیاسی در این کشور از سمت خود استعفاء کرد.آلوارو گارسیا لینرا، معاون رئیس جمهوری بولیوی نیز ضمن کناره گیری از سمت خود اعلام کرد که «کودتا رخ داد.»ارتش بولیوی روزیکشنبه همزمان با تشدید بحران سیاسی در این کشور از اوو مورالس خواسته بود تا از سمت خود کناره گیری کند.

پارس تودی: رئیس‌ جمهور ونزوئلا، وزارت خارجه کوبا، وزیر خارجه مکزیک، دولت کلمبیا و و رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین، استعفای “اوو مورالس” رئیس‌جمهور بولیوی را کودتا خوانده و آن را محکوم کردند.بولیوی برگزاری نشست اضطراری شورای سازمان کشور‌های آمریکایی را برای بررسی تحولات بولیوی خواستار شده است.

خبرگزاری تسنیم: صدر اعظم آلمان در آستانه سفر رئیس جمهور فرانسه به آلمان بار دیگر انتقادهای وی علیه ناتو را رد کرده و این ائتلاف نظامی را ستون اصلی دفاع اروپایی دانست. وی در پیام ویدئویی هفتگی خود گفت: اما همواره این مسئله آشکارتر می شود که ما اروپاییان و کشورهای اروپایی عضو ناتو در آینده باید مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیریم.

خبرگزاری صداو سیما: رئیس جمهور آلمان از سیاست یکجانبه گرایی آمریکا انتقاد کرد. اشتاین مایر در سخنانی به مناسبت گرامیداشت سی امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین با اشاره به اعمال سیاست «اول آمریکا»‌ دوران ترامپ و همین طور اصرار وی بر ساخت دیوار در مزر جنوبی آمریکا با مکزیک، تاکید کرد: مشتاقانه در انتظار بازگشت همان شراکت دو سوی اقیانوس اطلس گذشته ام.

اسپوتنیک روسیه: رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس، ایران، روسیه و چین را موجب به چالش کشیدن اروپا می داند. ژنرال نیک کارتر ، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح انگلیس اظهار داشت: ” بی پروا بودن ، روسیه می تواند به طور تصادفی، جنگ جهانی سوم را آغاز کند”.

العالم: هیأت کمک رسانی سازمان ملل به عراق (یونامی) سه بسته پیشنهادی “فوری”، “کوتاه مدت” و “میان مدت” را برای آرام شدن اوضاع این کشور ارائه کرد.براساس بسته‌های پیشنهادی که در حساب توئیتری یونامی آماده است، طرح فوری (یک‌ هفته‌ای) شامل آزادی تمامی معترضان مسالمت آمیز بازداشت شده از یک اکتبر (۹مهرماه)، عدم پیگرد تظاهرکنندگان مسالمت آمیز، آغاز تحقیقات در خصوص افراد ربوده شده، تسریع در روند شناسایی و محاکمه مسئولانی که تظاهر کنندگان را هدف قرار داده‌اند، می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه ای با اظهار نگرانی در مورد شرایط کنونی عراق، خواستار برگزاری انتخابات فوری و توقف خشونت علیه معترضان شد. کاخ سفید با انتشار بیانیه ای در کنار سازمان ملل از دولت عراق خواست تا خشونت علیه معترضان را متوقف کند و وعده های رئیس جمهوری برای تصویب اصلاحات انتخاباتی و برگزاری انتخابات زودهنگام را محقق سازد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): تظاهرات اعتراض‌آمیز مردمی در لبنان وارد بیست و پنجمین روز خود شده و به مناطق جدیدی نیز کشیده شده است.تظاهرکنندگان لبنانی در ادامه اعتراضات خود در مناطق مختلف این کشور از جمله در برابر فرودگاه القلیعات واقع در استان عکار در شمال لبنان، مقابل منازل مسؤولان سیاسی در طرابلس، در خلیج الزیتونه واقع در مرکز بیروت، در بعلبک در استان البقاع، شهرهای صیدا و النبطیه و نیز در تعدادی از شهرهای استان جبل لبنان تجمع کردند.

الکوثرفارسی: سه فروند ناو موشک‌انداز نیروی دریایی آمریکا پس از 7 ماه استقرار در دریای عرب، عازم پایگاه خود در «نورفولک» در آمریکا شدند. این کشتی‌های جنگی در ماه آوریل، به همراه ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن با هدف اعمال فشار بر ایران و ادعای تامین امنیت منطقه عازم خاورمیانه شدند.

خبرگزاری مهر:  ژنرال «فرانک مکنزی» رئیس فرماندهی مرکزی ایالت متحده (سنتکام) برای گفتگو و رایزنی با مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شد. مکنزی برای نخستین بار از زمان تصدی این سمت، وارد فلسطین اشغالی شده و با فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی دیدار می کند.

رادیو چین: نشست سازندگی واحدهای پایینی کمیسیون نظامی مرکزی چین در پکن برگزار شد. شی جین پینگ دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست، رییس جمهور و رییس کمیسیون نظامی مرکزی در این نشست حضور یافت و سخنرانی ایراد کرد.وی تاکید کرد: تقویت سازندگی واحدهای پایینی ارتش در عصر جدید پایه و نیروی تقویت توسعه ارتش است.

ان .اچ.کی ژاپن: رسانه های داخلی هنگ کنگ اعلام کردند پلیس صبح امروز دوشنبه به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کرده است. تاخیرهای زیاد در حمل و نقل نیز گزارش شده و برخی از خدمات قطارها به حالت تعیلق درآمد.

آناتولی ترکیه:  رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از باقی ماندن حدود 600 نظامی این کشور در سوریه خبر داد.مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: حدود 500 الی 600 نظامی مان در سوریه باقی خواهند ماند.وی افزود: برای ادامه عملیات علیه گروه تروریستی داعش در سوریه حضور خواهیم داشت. شمار نیروهایمان کمتر از هزار نفر خواهد بود.

تی .آر.تی ترکیه: مسیر مواصلاتی گذرگاه مرزی شاخه زیتون در منطقه عفرین از سمت سوریه به طرف حتای ترکیه آماده بهره‌برداری شده است. عملیات عمرانی در منطقه عفرین که طی عملیات شاخه زیتون که از تروریسم پاکسازی شده است، با هماهنگی استانداری حاتای ترکیه ادامه دارد.

دویچه وله:  امارات متحده عربی خواستار گفت‌وگوی ایران با قدرت‌های جهانی و همچنین کشورهای منطقه خلیج فارس شد. به باور وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه گزینه‌های روی میز تنها محدود به جنگ و یک “توافق هسته‌ای بد” نمی‌شوند.

خبرگزاری فارس: نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اسپانیا نشان می‌دهد که حزب حاکم سوسیالیست با کسب 120 کرسی پیشتاز است اما باز هم نمی‌تواند به صورت مستقل دولت تشکیل دهد.با این وجود حزب راست افراطی «ووکس» موفق شده است 52 کرسی را تصاحب کند که نسبت به انتخابات ماه آوریل که 24 صندلی را برده بود موفقیت قابل توجهی محسوب می‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *