جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

ایرلند: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است

تهران- ایرنا- مایکل مارتین معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایرلند در جریان یک نشست خبری مشترک با ینس لنارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا در امر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه به خبرنگاران، گفت: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است.

Loading

رسانه ها؛ مرگ مغزی ناتو  و…

۱۳۹۸/۰۸/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ابراز تاسف مکرون از وضعیت ناتو، واکنش آلمان و روسیه به انتقاد مکرون از ناتو، خودداری بولتون از شهادت در پرونده تحقیقات استیضاح ترامپ، تاکید حزب‌الله بر تشکیل هرچه زودتر کابینه جدید لبنان، واکنش شدید کره شمالی به انتقادات نخست وزیر ژاپن، آغاز کنفرانس بین المللی منع گسترش تسلیحات هسته ای در مسکو، هشدار روسیه درباره توسعه فعالیت داعش افغانستان به خارج از خاورمیانه، انتقال محرمانه سلاح های آمریکایی به یمن، واکنش چین به توافق ریاض، توافق اولیه رقبای نتانیاهو برای تشکیل کابینه صهیونیستی، افتتاح ستاد فرماندهی جدید ائتلاف امنیتی آمریکا در تنگه هرمز، اعتراف آمریکا به عقب ماندن از روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک، انتقاد اردوغان از رویکرد اخیر اتحادیه اروپا در قبال ترکیه و گفتگوی تلفنی اردوغان و ترامپ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز:  رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به نابسامانی و ناهماهنگی های موجود در بطن سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از آنچه وی «مرگ مغزی ناتو» خواند به شدت ابراز تاسف کرد. امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه از نبود هماهنگی لازم میان ایالات متحده آمریکا و اروپا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و نیز رویکرد یکجانبه ترکیه در سوریه به عنوان نشانه های این نابسامانی نام برد و «مرگ مغزی ناتو» را محکوم کرد.

دویچه وله:  صدراعظم ‌آلمان به سخنان رئیس جمهوری فرانسه که گفته است ناتو “دچار مرگ مغزی” شده به صراحت انتقاد کرد و به دبیرکل ناتو که به برلین سفر کرده گفت که با توصیف امانوئل مکرون درباره وضعیت ناتو موافق نیست.آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حاشیه سفر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، به برلین از مصاحبه امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، درباره وضعیت ناتو انتقاد کرد و گفت مکرون “واژه‌های تندی” به کار برده که مورد قبول او نیست.

پارس تودی: روسیه سخنان رئیس‌جمهوری فرانسه را که هشدار داده ائتلاف ناتو به «مرگ مغزی» دچار شده است، تایید و تصریح کرد این موضوع تعجب آور نیست.”ماریو زاخارووا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  در مصاحبه‌ با تلویزیون روسی “جی تی آر کی سامارا”(GTRK SAMARA) از سخنان “امانوئل ماکرون” رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر این که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی “ناتو” دچار مرگ مغزی شده است، استقبال کرد.

خبرگزاری مهر: مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهور آمریکا از حضور در جلسه مجلس نمایندگان برای شهادت در مورد تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ خودداری کرد. وی همچنین افزود که وکیل بولتون به مجلس نمایندگان گفته است در صورتی که برای موکلش احضاری برای حضور الزامی در این خصوص صادر شود به دستگاه قضایی مراجعه خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا:  شیخ “نعیم قاسم” معاون دبیرکل حزب‌الله خواستار تشکیل هرچه زودتر کابینه جدید این کشور شد و گفت که هرچقدر این روند طولانی‌تر شود، تأثیر منفی آن بر زندگی مردم لبنان بیشتر خواهد بود. معاون “سید حسن نصراللّه” بر حمایت این حزب از مطالبات اقتصادی و اجتماعی تظاهرکنندگان لبنانی تأکید کرد و نسبت به کسانی که درصدد هستند، این اعتراضات مردمی را به سرقت ببرند و نیز افرادی که (با اقدام خرابکارانه) راه را بر روی مردم می‌بندند، هشدار داد.

خبرگزاری تسنیم: کره شمالی به انتقاد نخست وزیر ژاپن از آزمایش های موشکی پیونگ یانگ واکنش نشان داد. کره شمالی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن را به دلیل انتقاداتش علیه آزمایشات تسلیحاتی پیونگ یانگ «احمق» خواند.ژاپن پیشتر در واکنش به اقدام کره شمالی در شلیک دو پرتابه به سمت دریایی بین شبه‌ جزیره کره و ژاپن در روز 9 آبان گفته بود این موشک‌ها احتمالا موشک‌های بالستیک بوده‌اند و ناقض تحریم‌های سازمان ملل به حساب می‌آیند.

خبرگزاری صداو سیما: کنفرانس بین المللی منع گسترش تسلیحات هسته ای و خلع سلاح، با حضور معاون وزیرامورخارجه کشورمان و ۲۵۰ تن از شخصیت ها و مقامات ۴۰ کشور در مسکو آغاز شد. در این کنفرانس سه روزه نمایندگانی از سازمانهای بین المللی ، از جمله سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی حضور دارند.این کنفرانس از بزرگترین نشست های جهانی در موضوع هسته ای است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): به گفته رئیس سرویس امنیت روسیه (اف‌بی‌اس)، تروریست‌ها می‌فهمند که متحمل شکست در سوریه و عراق شده‌اند و به همین دلیل نیروهای باقیمانده خود را در خارج از خاورمیانه مستقر می‌کنند، مناطق جدیدی از بی‌ثباتی را در آسیا و آفریقا به وجود می‌آورند و یک شبکه مخفی از تروریست‌ها در اروپا راه‌اندازی می‌کنند.الکساندر بورتنیکوف، مدیر خدمات امنیت فدرال روسیه (FSB) گفت که سرویس‌های ویژه کشورهای مشترک‌المنافع مستقل (CIS) فعالیت روز افزون شاخه‌های گروه تروریستی داعش را که در افغانستان فعالیت می‌کنند، ثبت کرده‌اند و خطر توسعه برنامه‌ریزی شده آن‌ها به سمت کشورهای مشترک‌المنافع مستقل را گوشزد کردند.

الکوثرفارسی: شبکه تلویزیونی “سی‌ان‌ان”  فاش کرد، تجهیزات و سلاح‌های آمریکایی هفته گذشته به صورت مخفیانه توسط یک کشتی سعودی به بندر عدن در جنوب یمن وارد شده است. این شبکه آمریکایی گزارش داد، به بخشی از یک فیلم دست یافته است که بصورت مخفیانه فیلمبرداری شده و در آن خودروهای سبک زرهی “اوشکوش” ساخت آمریکا دیده می‌شوند که در تاریکی وارد اسکله بندر عدن در جنوب غرب یمن می‌شوند.

خبرگزاری فارس: پکن علیرغم استقبال از «توافق ریاض» برای جنوب یمن، تصریح کرد که حاکمیت و تمامیت ارضی یمن در اولویت قرار دارد.«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به توافق ریاض و ابوظی برای تقسیم قدرت در جنوب یمن، تأکید کرد که پکن قاطعانه از حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی یمن حمایت می‌کند.

العالم: رهبران دو حزب «آبی و سفید» و «اسرائیل بیتنا»  به تفاهم اولیه برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی دست یافتند.حزب «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» و «اسرائیل بیتنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» روز پنجشنبه به یک تفاهم اولیه برای تشکیل کابینه به نخست وزیری گانتز دست یافتند.

ان .اچ.کی ژاپن: یک ائتلاف به سرکردگی ایالات متحده آمریکا برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز ستاد فرماندهی جدیدی را در بحرین دائر کرده است. فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا گشایش ستاد فرماندهی یاد شده در بحرین را اعلام کرد که هدف از آن افزایش فعالیت تجسسی در تنگه هرمز، خلیج عمان و سایر آبراه های کلیدی خاورمیانه است.

اسپوتنیک روسیه: سرهنگ دوم رابرت کارور، سخنگوی رسمی پنتاگون در مصاحبه با مجله نیوزویک به عقب ماندن ایالات متحده از روسیه در زمینه ساخت سلاح هایپرسونیک اعتراف کرد. رابرت کارور گفت به دلیل پیشرفت روسیه در زمینه سلاح های هایپرسونیک، عدم تناسبی در امکانات رزمی دو کشور به وجود آمده که واشنگتن باید آنرا رفع سازد.

آناتولی ترکیه: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد رویکرد اخیر اتحادیه اروپا در قبال کشورمان را سازنده نمی‌دانیم. رئیس‌جمهور ترکیه طی نشست خبری مشترک با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در بوداپست پایتخت این کشور گفت: “رویکرد اخیر اتحادیه اروپا در قبال ترکیه را سازنده نمی‌دانیم.

تی .آر.تی ترکیه:  روسای جمهور ترکیه و آمریکا درگفتگوی تلفنی ، همکاری های دوجانبه را مثبت ارزیابی کردند.در این تماس تلفنی علاوه بر مسایل دوجانبه تحولات منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *