جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

کنعانی: ابزارسازی حقوق بشر واقعیت سیاست خارجی آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقام‌های آمریکایی با فعال کردن پیشگیرانه ماشین تبلیغاتی خود درباره حقوق بشر در ایران، نمی‌توانند لکه ظلم و شراکت آمریکا در نسل‌کشی و کشتار جمعی مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن را بزدایند.

ترکیه همچنان به دنبال بازپرداخت جنگنده‌های اف-۳۵ است

یکی از مقام‌های دفاعی ترکیه با بیان اینکه آنکارا به تلاش‌های خود برای بازپرداخت بودجه جنگنده‌های اف-۳۵ ادامه می‌دهد و در عین حال با متحدانش برای تهیه یوروفایترهای تایفون همکاری می‌کند، بر نسل پنجم جنگنده‌های «KAAN» نیز متمرکز است.

ترکیه همچنان به دنبال بازپرداخت جنگنده‌های اف-۳۵ است

یکی از مقام‌های دفاعی ترکیه با بیان اینکه آنکارا به تلاش‌های خود برای بازپرداخت بودجه جنگنده‌های اف-۳۵ ادامه می‌دهد و در عین حال با متحدانش برای تهیه یوروفایترهای تایفون همکاری می‌کند، بر نسل پنجم جنگنده‌های «KAAN» نیز متمرکز است.

Loading

رسانه ها ؛ اختلاف روسیه و آمریکا بر سرمیادین نفتی سوریه و…

۱۳۹۸/۰۸/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: انتقاد  روسیه از طرح آمریکا برای میادین نفتی سوریه، دستور ترامپ برای دفاع گسترده ارتش آمریکا از میادین نفتی سوریه، انتقاد اردوغان از کردهای سوریه ،گسترش دامنه استقرار ارتش سوریه در طول مرزهای مشترک با ترکیه، رایزنی تلفنی وزرای دفاع چین و آمریکا درباره تایوان و هنگ کنگ، برگزاری تمرینات نظامی آمریکا در خلیج فارس، اتهام انتخاباتی آمریکا به ایران، روسیه و چین ، امضای "توافقنامه ریاض" و واکنش‌ها، دیدار پمپئو با مقامات سعودی و قطری با محوریت ایران، پیام ایران برای بحرین و عربستان سعودی، لغوکامل مقررات منع آمد و رفت در بغداد، برگزاری کمیته مشترک همکاری کریدور اقتصادی چین و پاکستان، هشدار مجدد سازمان ملل درباره گرمایش جهانی ، واکنش کرملین به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران و  "یوآن" جایگزین دلار آمریکا در مبادلات تجاری چین و پاکستان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صداو سیما: وزیر امور خارجه روسیه گفت تلاش آمریکا برای کنترل میادین نفتی در شمال سوریه غیرقانونی و نامشروع است.سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه افزود هیچ گونه مجالی برای توافق با واشنگتن درباره اوضاع شمال شرق سوریه وجود ندارد. وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت یگان‌های مسلح کُرد از منطقه مرزی شمال شرق سوریه در عمق ۳۰ کیلومتری عقب نشینی کردند.

اسپوتنیک روسیه: ترامپ دستور انجام مأموریت نظامی گسترده برای محافظت از نفت و میادین نفتی در سوریه را صادر کرده است.خاطرنشان می شود این تصمیم به همراه حضور صدها نظامی آمریکایی در سوریه خواهد بود، اما پیشتر ترامپ خبر خروج سربازان آمریکا از این کشور را اعلام کرده بود.

آناتولی ترکیه: رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد هنوز برخی تروریست‌ها در منطقه امن ایجادشده، باقی مانده‌ و این مناطق هنوز از لوث آنها پاکسازی نشده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه طی سخنانی اظهار داشت: “هنوز برخی تروریست‌ها در منطقه امن ایجادشده، باقی مانده‌اند. این مناطق هنوز از لوث آنها پاکسازی نشده است”.

خبرگزاری تسنیم: یگان‌هایی از ارتش سوریه در راستای تکمیل عملیات استقرار در شمال‌شرقی کشور به‌منظور مقابله با تهاجم نظامی ترکیه، در مناطق مرزی در حومه‌شرقی قامشلی در استان الحسکه مستقر شده‌اند. یگان‌هایی از ارتش سوریه، روز گذشته با استقرار در غرب شهر قامشلی در مسیر شرق «المالکیه» در استان الحسکه مستقر شدند و بدین ترتیب، دامنه حضور خود در نوار مرزی با ترکیه به‌طول 60 کیلومتر گسترش داده‌اند. این یگان‌ها پس از استقرار در این مناطق شروع به ایجاد استحکامات و پاکسازی و گشت‌زنی در مناطق اطراف کردند.

خبرگزاری مهر:   وزیر دفاع چین در گفتگو با همتای آمریکایی خود بر مواضع پکن در قبال تایوان، هنگ کنگ و دریای چین جنوبی تاکید کرد. گلوبال تایمزِ چین از تماس تلفنی «وی فنگ هه» وزیر دفاع این کشور با «مارک اسپر» همتای آمریکایی خود درباره تحولات هنگ کنگ، تایوان، دریای چین جنوبی و منطقه سینکیانگ، خبر داد.

خبرگزاری ایرنا:آمریکا در چهارچوب تمرین های نظامی بین المللی که به مدت سه هفته در خلیج فارس درحال برگزای است به دنبال آموزش “محافظت از کشتیرانی” به متحدان خود در منطقه است.طبق این گزارش حدود ۳۰۰ نفر نیرو از آمریکا، فرانسه و کشورهای خلیج فارس در این  رزمایش  حضور دارند و عربستان برای نخستین بار در این رزمایش شرکت می کند.

خبرگزاری فارس:  سران سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات‌های آمریکا متهم کرده‌اند. همزمان با برگزاری انتخابات‌های محلی در چندین ایالت آمریکا، سران سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که برخی از بازیگران خارجی به دنبال اثرگذاری بر این انتخابات‌ها و همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا بوده و هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب “توافقنامه ریاض” را امضا کردند؛ توافقنامه‌ای که محمد بن سلمان، آن را “مرحله‌ای جدید در راستای ثبات یمن” خواند و انصارالله آن را زیر سوال برد. محمد بن سلمان،‌ ولیعهد عربستان در مراسم امضای”توافقنامه ریاض” اظهار کرد، این توافق “مرحله‌ای جدید در ثبات یمن خواهد بود” و عربستان کما فی السابق با شما خواهد بود.

العالم: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از دیدار وزیر خارجه این کشور با مقامات قطری و سعودی با محوریت ایران خبر داد.مورگان اورتگاس،‌ سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه با عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه دیدار کرده و درباره مسائل نگران‌کننده دو جانبه و منطقه‌ای از جمله ضرورت مداوم مقابله با “فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران” با وی رایزنی کرد. آن‌‍‌ها همچنین درباره رویدادهای منطقه‌ای و حقوق بشر نیز گفت‌وگو کردند.

یورونیوز: خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد که کشورش تا کنون پیام‌هایی را از طرف ایران به بحرین و عربستان سعودی منتقل کرده است. موضوع این پیام‌ها وضعیت در منطقه خلیج فارس بوده است و به گفتۀ او «تا کنون پاسخی به این پیام‌ها داده نشده است.»

الکوثرفارسی:  فرمانده عملیات بغداد دستور لغو کامل مقررات منع آمد و رفت در این شهر را صادر کرد. «قیس المحمداوی» فرمانده عملیات بغداد دستور داد پس از همکاری صورت گرفته بین نیروهای امنیتی و شهروندان در این شهر، مقررات منع آمد و رفت به صورت کامل لغو شود.در پی اعتراضات و ناآرامی های بغداد، فرمانده عملیات این شهر در تاریخ ۲۸ اکتبر گذشته تا اطلاع ثانوی از ساعت ۱۲ نیمه شب الی ۶ صبح مقررات منع آمد و رفت اعلام کرده بود.

رادیو چین:  نهمین نشست کمیته مشترک همکاری کریدور اقتصادی چین و پاکستان با حضور حدود 200 نفر از نمایندگان دولت‎ها، نهادهای بانکداری و موسسات دو کشور در اسلام آباد پاکستان برگزار شد. بختیار رییس پاکستانی کمیته یاد شده و وزیر برنامه ریزی، توسعه و اصلاحات پاکستان در سخنرانی خود گفت: سال 2019 برای کریدور اقتصادی چین و پاکستان دارای اهمیت زیادی است چرا که در این مدت به چندین نقطه عطف و دستآورد بزرگ رسیده ایم و همچنین بعضی پروژه ها تا پایان سال جاری انجام می شود.

ان .اچ.کی ژاپن:  دبیرکل سازمان ملل متحد مجددا نسبت به بالا آمدن سطح آب دریاها به دلیل گرمایش جهانی که خطر بروز خسارت بر اثر سونامی را افزایش می دهد، هشدار داده است.آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در بیانیه ای  که در «روز جهانی آگاهی از سونامی» صادر شد، این هشدار را ابراز کرد. در این بیانیه، او به جای عبارت «تغییر آب و هوایی»، از عبارت «اضطراری شدن آب و هوایی» استفاده کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  سخنگوی کاخ کرملین مسکو ضمن ابراز نگرانی از گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران تاکید کرد روسیه خواهان حفظ این توافق است.دیمیتری پسکوف با ارزیابی اظهارات ایران درباره برداشتن گام چهارم گفت: نگرانی های ایران نسبت به افزایش تحریم ها را درک می کنیم، اما روسیه خواهان ادامه و پایبندی به برجام است.

پارس تودی :  سناتور ارشد پاکستانی از حذف دلار آمریکا در مبادلات تجاری اسلام آباد و پکن خبر داد.«مشاهد حسین سید» گفت: دولت اسلام آباد با جایگزین کردن یوآن به جای دلار آمریکا در مبادلات تجاری خود با پکن، در تراکنش‌های مالی کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان موسوم به “سی پک” موافقت کرد.به گفته این سناتور پاکستانی این توافق شامل تمام پروژه های دیگر میان دو کشورنیز خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *