جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading

رسانه ها؛ ابهام در خروج آمریکا از سوریه و…

۱۳۹۸/۰۸/۰۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: طرح پنتاگون برای "حفاظت" از میدان‌های نفتی شرق سوریه، برگزاری نشست شورای امنیت درباره سوریه، تاکید روسیه بر ثبات و حفظ تمامیت‌ ارضی سوریه، واکنش اردوغان به پیشنهاد اروپا برای ایجاد منطقه «پرواز ممنوع» در سوریه، اعلام آمادگی شبه نظامیان کُرد برای پیوستن به ارتش سوریه، ادامه اعتراضات در عراق، هشدار لیندسی گراهام درباره استیضاح ترامپ، تلاش‌ ناکام ترامپ برای دخالت در مساله کشمیر، آغاز اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد امروز در باکو، جانسون خواستار برگزاری انتخابات زودرس، دیدار نخست وزیر چین و موگرینی، درخواست مایک پنس از چین  برای بهبود روابط با آمریکا  و تاکید نمایندگان چپ پارلمان فدرال آلمان بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و تایید نهایی پیروزی مورالس در انتخابات از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله :  وزارت دفاع آمریکا قصد دارد برای “حفاظت از میدان‌های نفتی” تعدادی تانک و نظامی به شرق سوریه اعزام کند. ترامپ می‌گوید آمریکا اجازه نمی‌دهد تروریست‌های “داعش” دوباره بر این میدان‌ها مسلط شوند.پس از تصمیم غیرمنتظره رئیس جمهوری ایالات متحده درباره خروج نظامیان آمریکایی از شمال و شرق سوریه، ظاهرا سیاست واشنگتن در مورد این منطقه چرخش جدیدی پیش رو دارد.هدف از این طرح حفاظت از میدان‌های نفتی در شرق سوریه عنوان می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شورای امنیت سازمان ملل نشستی را درباره اوضاع انسانی در سوریه برگزار کرد. در این نشست نمایندگان سوریه و ترکیه در نخستین برخوردشان در جریان نشست روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه اظهارات تندی را علیه یکدیگر ایراد کردند.الجعفری در این نشست گفت: سوریه به شدت حمله ترکیه به خاکش را محکوم می‌کند این عجیب است که ترکیه از ماده ۵۱ منشور سازمان ملل درباره دفاع قانونی از خود برای توجیه عملیات نظامی‌اش در شمال سوریه استفاده می‌کند.

پارس تودی : نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، بر ثبات و حفظ تمامیت‌ارضی سوریه تاکید کرد. «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع سوریه، گفت، دلیل اصلی بی‌ثباتی در شمال سوریه حضور نیروهای خارجی است. واسیلی نبنزیا تصریح کرد، برقراری ثبات پایدار در سوریه به‌جز با احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور محقق نخواهد شد.

آناتولی ترکیه: رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به پیشنهاد پارلمان اروپا برای ایجاد منطقه «پرواز ممنوع» در سوریه گفت ما این پیشنهاد را زمانی که جنگنده‌های رژیم اسد و غیره صدها هزار انسان بی‌گناه را بمباران می‌کردند، داده بودیم. رجب طیب اردوغان در ادامه تصریح کرد: زمانی که می گوییم درهایمان را باز می‌کنیم (اروپائیان) گر می‌گیرند. گر نگیرید، زمانش که برسد آن درها باز خواهند شد.

خبرگزاری تسنیم: وزیران امور خارجه روسیه و ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی روند اجرای توافقات رهبران دو کشور در سوچی را بررسی کرده و درباره ادامه هماهنگی اقدامات برای تثبیت هرچه سریع‌تر اوضاع در مناطق شمال شرق سوریه توافق کردند. “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه و “مولود چاووش‌اوغلو” همتای ترکیه‌ای در پایان مذاکرات تلفنی خود درباره ادامه هماهنگی اقدامات در مناطق شمال شرق سوریه توافق کردند.

الکوثرفارسی: گروه نیروهای دموکراتیک سوریه که بخش اعظم آن را شبه نظامیان کُرد تشکیل می‌دهند از آمادگی خود برای پیوستن به ارتش سوریه خبر داد. «مصطفی بالی»، رئیس مرکز اطلاع رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: ما در نیروهای دموکراتیک سوریه معتقدیم که نیاز به یک راه حل سیاسی وجود دارد که از طریق آن مردم سوریه و همه اعضای آن بتوانند با یکدیگر آشتی کنند. پس از آن ما برای پذیرش همه تصمیمات موجود آماده ایم .

 خبرگزاری مهر:   در حالی که اعتراضات عراقی ها که طی روزهای گذشته در مناطق مختلف این کشور علیه اوضاع بد اقتصادی شعله ور شده بود امروز مجددا با درخواست برخی گروه ها و حضور مردم در میادین این کشور، از سر گرفته شد.این اعتراضات در حالی مجددا در مناطق مختلف عراق رخ نمایانده که مقام های عراقی از وعده های خود برای تحقق اصلاحات در کشور خبر داده اند.

خبرگزاری صداو سیما: لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه در سخنانی در واکنش به اقدامات مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح و برکناری دونالد ترامپ گفت: هنگامی که از برکناری رئیس جمهور آمریکا سخن می گوییم باید طبق تدابیری باشد که با آمریکایی بودن ما همخوانی داشته باشد. آنچه در حال حاضر در این زمینه در جریان است خطری برای روند دموکراتیک در آمریکا به شمار می رود.

خبرگزاری ایرنا:  به دنبال مخالفت‌های مکرر اسلام آباد و دهلی نو با میانجیگری امریکا در حل مساله کشمیر، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ روز جمعه دوباره اعلام کرد که واشنگتن خواهان ورود به موضوع کشمیر است. روزنامه هندی «اکونومیک تایمز» به نقل از یک مقام ارشد آمریکا در کاخ سفید نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دوباره اعلام کرده است که در صورت درخواست هند و پاکستان حاضر به ورود به مساله کشمیر به عنوان میانجیگر است.

العالم:  اجلاس سران گروه جنبش عدم تعهد روز جمعه (امروز ) در باکو آغاز به کار می کند، این هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد(نم) محسوب می شود. جنبش عدم تعهد در سال 1961 میلادی در بلگراد در پی ظهور جهان دو قطبی و تشکیل دو بلوک نظامی شامل ناتو پیمان ورشو تاسیس شد.قرار است چهار سند مهم در اجلاس باکو شامل “بیانیه باکو”، امضا شود.

یورونیوز:  بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور در تاریخ ۱۲ دسامبر، با هدف خروج از بن‌بست برکسیت شد. نخست وزیر بریتانیا در نامه‌ای خطاب به جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و منتقد اصلی دولت نوشت که برای تصویب توافق‌نامۀ برکسیت، زمان بیشتری به پارلمان خواهد داد اما در مقابل، نمایندگان باید از انتخابات ماه دسامبر حمایت کنند.

رادیو چین:  وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا دیدار کرد. وانگ یی در این دیدار اظهار کرد که در شرایط نامشخص اوضاع بین‌المللی، چین و اروپا به عنوان دو نیروی مهم جهان، باید به طور مشترک پرچم چندجانبه‌گرایی را در دست گرفته و با یک‌جانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی مخالفت کنند، باید به طور مشترک به ساخت یک اقتصاد جهانی باز یاری کرده، مدیریت جهانی را تکمیل و از صلح، ثبات و شکوفایی جهان حفاظت کنند.

ان .اچ.کی ژاپن:  مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، از چین خواسته است تا به منظور بهبود روابط بین دو کشور از طریق تغییر سیاست هایی که برای منافع کشورش مضر است، اقداماتی اتخاذ کند.پنس در مورد آینده روابط ایالات متحده آمریکا و چین در واشنگتن سخنرانی کرد.پنس که به عنوان یک منتقد شدید چین معروف است، از تهاجم اقتصادی چین و دیگر سیاست های آن کشور انتقاد کرد.

اسپوتنیک روسیه:  نمایندگان حزب چپ آلمان طی درخواستی از دولت آلمان و با اشاره به این که سربازان آمریکایی در آلمان برای ایجاد تنش در روابط با روسیه استفاده می شوند، خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.در بیانیه ای که از سوی حزب چپ آلمان در بوندستاگ، پارلمان آلمان ارائه شده، اعلام شده است: ” حضور سربازان آمریکایی در منطقه برای ایجاد تنش در روابط با روسیه استفاده می شود.

خبرگزاری فارس: دادگاه عالی انتخاباتی بولیوی با اعلام پایان شمارش دستی انتخابات جنجالی ریاست جمهوری این کشور، از پیروزی «اوو مورالس» رئیس‌جمهور کنونی خبر داده است. مقام‌های بولیوی بعد از پنج روز شمارش دستی انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کردند که اوو مورالس توانسته با توجه به اختلاف ۱۰ درصدی از رقیب خود، توانسته کار را در همان دور اول انتخابات تمام کرده و بار دیگر رئیس‌جمهور این کشور شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *