جدیدترین مطالب

هشت سیاست که مانع رشد اقتصاد ایران می شود

هشت سیاست که مانع رشد اقتصاد ایران می شود

مسعود نیلی: عملکرد بلندمدت را اصولاً سیاست‌های بلندمدت می‌سازند، نه منابع طبیعی یا شوک‌های مقطعی یا موضوعات دیگر. در اقتصاد ایران هم سیاست‌های بلندمدتی مقصر اصلی هستند که از هویت نظام حکمرانی نشأت می‌گیرند.

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

واکنش پکن به مواضع بلینکن در مورد آب‌های مورد مناقشه در دریای جنوبی چین: ایالات متحده «حق» ندارد مداخله کند

پس از آنکه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که واشنگتن به تعهدات خود برای دفاع از فیلیپین در برابر حملات مسلحانه در آبراه‌های مورد مناقشه پایبند است، یک مقام چینی روز سه‌شنبه در واکنش گفت که ایالات متحده «حق» ندارد در دریای جنوبی چین مداخله کند.

هشت سیاست که مانع رشد اقتصاد ایران می شود

هشت سیاست که مانع رشد اقتصاد ایران می شود

مسعود نیلی: عملکرد بلندمدت را اصولاً سیاست‌های بلندمدت می‌سازند، نه منابع طبیعی یا شوک‌های مقطعی یا موضوعات دیگر. در اقتصاد ایران هم سیاست‌های بلندمدتی مقصر اصلی هستند که از هویت نظام حکمرانی نشأت می‌گیرند.

سخنان سخنگوی کرملین؛‌ از تدارک برای سفر پوتین به چین تا واکنش به سفر دبیرکل ناتو به قفقاز

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های رئیس‌جمهوری این کشور در سفر آتی به چین گفت: ولادیمیر پوتین در حال آماده سازی چندین دیدار و تماس در بالاترین سطح است که کرملین در مورد آنها اطلاع رسانی خواهد کرد.

Loading

رسانه ها؛ کاهش تنش در شمال سوریه و…

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: توافق «تاریخی» در دیدار اردوغان و پوتین برای حل بحران شمال سوریه، رد هرگونه عملیات جدید ترکیه در سوریه، استقبال ترامپ از توافق اردوغان و پوتین درباره شمال سوریه، استقبال روسیه از پیشنهاد آلمان برای ایجاد منطقه امن بین‌المللی در سوریه ، مخالفت مجلس انگلیس با تصویب دو روزه توافق خروج، طرح خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و عراق، مذاکره بین انصارالله و عربستان برای بررسی آتش‌بس نظامی، برگزاری نشست سوچی با حضور رهبران آفریقا و روسیه ، طرح تغییر رئیس دولت هنگ‌کنگ در انتظار تائید پکن، ادامه اعتراضات در لبنان و شیلی ، برگزاری نشست  بین المللی «راه دریایی ابریشم قرن 21» چین، درخواست رئیس جمهور افغانستان برای مذاکرات مستقیم با طالبان و  برگزاری نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز: رئیس جمهوری روسیه گفت در گفتگو با رجب طیب اردوغان راه حل هایی تعیین کننده برای مناقشه شمال سوریه بدست آمده است. اردوغان نیز در پایان گفتگو با همتای روس خود از دستیابی به یک «توافق تاریخی» خبر داد.اردوغان در ادامه تاکید کرد بر اساس این توافق نیروهای ی. پ. گ (شبه نظامیان کرد یگان های مدافع خلق) از ساعت دوازده ظهر امروز  یک آبان ( ۲۳ اکتبر) حداکثر ظرف ۱۵۰ ساعت با سلاح های خود از محدوده ۳۰ کیلومتری مرز خارج خواهند شد.

آناتولی ترکیه: وزیر امور خارجه ترکیه ضمن قرائت بیانیه مشترک آنکارا-مسکو درباره شمال سوریه تصریح کرد که بر اساس توافق به دست آمده با روسیه تروریست‌ها تا عمق 30 کیلومتری مرزهای ترکیه عقب نشینی خواهند کرد.مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری هیات‌های سیاسی عالی رتبه روسیه و ترکیه در شهر سوچی ضمن قرائت بیانیه مشترک آنکارا-مسکو درباره شمال سوریه  بر حفظ وضعیت کنونی منطقه عملیاتی «چشمه صلح» که در برگیرنده تل ابیض و راس العین نیز هست، تاکید کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  وزارت دفاع ملی ترکیه طی بیانیه‌ ایی اعلام کرد: در این مرحله بجز منطقه تحت پوشش عملیات چشمه صلح، نیازی به ترتیب عملیات جدید نمی باشد. در این بیانیه 6 ماده ایی اطلاعاتی در رابطه با تحولات قید شده در عملیات نظامی چشمه صلح ارائه گردید.

الکوثرفارسی: رئیس‌جمهور آمریکا در واکنشی توئیتری به اعلام توافق بین «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» درباره تحولات شمال سوریه نوشت: «به نظر می‌رسد خبرهای خوبی در ترکیه، سوریه و خاورمیانه دارد اتفاق می‌‌افتد».رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «به نظر می‌رسد خبرهای خوبی در ترکیه، سوریه و خاورمیانه دارد اتفاق می‌‌افتد. بعدا گزارش‌های بیشتری منتشر خواهد شد».

دویچه وله : روسیه پیشنهاد وزیر دفاع آلمان برای ایجاد منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه را بررسی خواهد کرد. دمیتری پسکوف، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه گفت : مسکو  در نظر دارد پیشنهاد آنه‌گرت کرامپ-کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان، مبنی بر ایجاد یک منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه با مشارکت ترکیه و روسیه را مورد بررسی قرار دهد.

خبرگزاری صداو سیما: نمایندگان مجلس عوام انگلیس با این مصوبه دستکم دولت را برای عملی کردن وعده اش در خروج از اتحادیه اروپا با توافق تا نهم آبان ماه ناکام گذاشتند.نمایندگان مجلس عوام انگلیس با این مصوبه دستکم دولت را برای عملی کردن وعده اش در خروج از اتحادیه اروپا با توافق تا نهم آبان ماه ناکام گذاشتند و شکستی دیگر را برای جانسون رقم زدند.کلیات توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا در مجلس عوام رای آورد.

العالم: برخی مقامات سابق و فعلی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کردند، این وزارتخانه به تازگی شروع به ترسیم طرح خروج ناگهانی سربازان آمریکایی از افغانستان کرده است.شبکه خبری “ان بی سی” آمریکا به نقل از سه تن از مقامات سابق و فعلی وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، این طرح هنوز قطعی نشده و شامل احتمال صدور فرمان “دونالد ترامپ” مبنی بر خروج همه سربازان آمریکایی از افغانستان ظرف دو هفته است.

اسپوتنیک روسیه: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که نظامیان این کشوردر نهایت از عراق نیز خارج خواهند شد. فرماندهی عملیات مشترک عراق، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: به نیروهای آمریکایی که از سوریه خارج شده‌اند اجازه ورود به منطقه کردستان در شمال عراق داده شده است تا از آنجا هم به خارج عراق منتقل شوند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مذاکراتی بین عربستان و گروه انصارالله برای بررسی آتش‌بس نظامی بین دو طرف در جریان است.برخی  منابع خبری افزودند، کمیته‌ای سیاسی و نظامی بین سعودی‌ها و انصارالله برای بررسی اتخاذ تدابیری در جهت توقف درگیری‌های مرزی و توقف حملات هوایی تشکیل شده‌ است.یک منبع قبلا به الجزیره گفته‌ بود، تماس مستقیمی بین خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان و برادر محمد با مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن برقرار شده بود.

خبرگزاری مهر:  نشست آفریقایی-روسی با حضور رهبران این کشورها طی امروز در شهر سوچی آغاز به کار می کند.این نشست با حضور ولادیمیر پوتین و عبدالفتاح السیسی رؤسای جمهور روسیه و مصر برگزار می شود.در این نشست رهبران ۴۳ کشور آفریقایی شرکت خواهند کرد.

خبرگزاری ایرنا: رسانه انگلیسی گزارش داد که چین قصد دارد طرحی را برای انتصاب فرد جدیدی به عنوان رئیس دولت هنگ‌کنگ برای برون‌رفت از بحران کنونی ارائه دهد.براساس این گزارش، اگر این طرح به تصویب شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین برسد، از «لام» خواسته می‌شود تا مارس سال ۲۰۲۰ استعفا کرده و فرد جدیدی تا سال ۲۰۲۲ رئیس موقت دولت هنگ‌کنگ شود.

خبرگزاری فارس:  معترضان لبنانی در هفتمین روز تظاهرات مسالمت‌آمیز، خواستار اعتصاب عمومی در سراسر کشور شدند. دعوت به اعتصاب سراسری در شرایطی در حال انتشار است که زندگی عادی و ارائه خدمات عمومی در بیروت و برخی شهرهای آن طی یک هفته اخیر مختل شده است.

خبرگزاری تسنیم:  به دنبال ادامه ناآرامی در شیلی در اعتراض به گرانی‌ها، تاکنون ۱۵ نفر کشته و بیش از ۲۶۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.  در جریان پنجمین روز اعتراض‌ها در پایتخت شیلی که به بهانه افزایش قیمت بلیت مترو آغاز شد، معترضان ضمن مختل کردن سیستم حمل و نقل عمومی در مرکز شهر سانتیاگو به درگیری با پلیس ادامه دادند.

رادیو چین:  سومین مجمع ارتباطات بین المللی  «راه دریایی ابریشم قرن 21» چین به ابتکار مشترک رادیو و تلویزیون مرکزی چین و استانداری گوانگ دونگ صبح 30 مهر در شهر جو های این استان گشایش یافت. فنگ شی ژوی، استاندار گوانگ دونگ طی مراسمی، گشایش این مجمع را اعلام کرد. گوانگ دونگ یکی از استانهای قدرتمند اقتصادی کشور و مرکز کمربند و جاده است .

ان .اچ.کی ژاپن: اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، ابراز امیدواری کرده است که برای دستیابی به صلح در کشور با ستیزه جویان طالبان مذاکرات مستقیم برگزار کند.غنی در روز سه شنبه در توکیو یک مصاحبه اختصاصی با ان اچ کی داشت. طالبان مذاکرات مستقیم با دولت که آن را دست نشانده آمریکا می داند را رد می کند.

پارس تودی :  نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد آغاز به کار کرد. در جلسه وزیران امورخارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، سند نهایی و اعلامیه مشترک اجلاس سران بازنگری و نیز برخی مسایل منطقه ای و بین المللی از جمله، بحران‌ها و مناقشات موجود در نقاط مختلف جهان بررسی می‌شود.هجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد روزهای 26 و 25 اکتبر در باکو برگزار خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *