جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

اسرائیل هیوم: گانتس از مذاکرات مبادله اسرا کنار گذاشته می‌شود

 روزنامه  «اسرائیل هیوم» فاش کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تصمیمی مبنی‌بر کنار گذاشتن بنی گانتس از مذاکرات جاری در قطر برای مبادله اسرا گرفته است. این روزنامه عبری همچنین نوشت اطرافیان گانتس به شدت از این تصمیم خشمگین هستند.

ترامپ: هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از اسرائیل و مذهبش متنفر است

 ترامپ در گفتگویی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات فزاینده دموکرات‌ها علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و نحوه مدیریت جنگ غزه همزمان با ادامه افزایش آمار کشته‌شدگان غیرنظامی گفت: «به نظر من درواقع آن‌ها از اسرائیل متنفرند و حزب دموکرات هم از اسرائیل نفرت دارد.» او افزود: «هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از مذهب خود متنفر است. آن‌ها از هرچیزی در رابطه با اسرائیل نفرت دارند و باید از خود شرمسار باشند، چون به این ترتیب اسرائیل نابود خواهد شد.» 

هوش مصنوعی خطر بشریت است؟

هوش مصنوعی به اختصار هوشی است که توسط ماشین ظهور پیدا می‌کند و در مقابل هوش طبیعی که توسط انسان و جانوران ظاهر می‌شود قرار می‌گیرد.

Loading

رسانه ها؛ابراز نگرانی شورای امنیت از اوضاع سوریه و…

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره شمال سوریه، ورود ارتش سوریه به کوبانی، سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به آنکارا، انتقاد شدید ترامپ از پ. ک. ک، اعزام نیروهای نظامی تقویتی به مرز مشترک ترکیه با سوریه، تاکید ایران و روسیه بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی سوریه، رای قاطع کنگره علیه خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه، تاکید آلمان و فرانسه بر حفظ و اجرای برجام ، دعوای ترامپ و دمکرات ها، واکنش طالبان به ادامه گفتگو ها با آمریکا، طرح صهیونیستی برای مهار حزب‌الله، خشم چین از دخالت آمریکا در هنگ کنگ، ادامه ناآرامی درکاتالونیا، برگزاری نشست چین و 7 کشور اروپای مرکزی و شرقی و امیدواری ترامپ برای امضا توافقنامه تجاری با چین در ماه آینده از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  شورای امنیت سازمان ملل  درخصوص وخیم شدن وضعیت حقوق بشری در شمال شرق سوریه و فرار جنگجویان داعش، ابراز نگرانی کرد اما به یورش ترکیه علیه شبه نظامیان کرد سوری در این منطقه اشاره‌ای نکرد. ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل، برای دومین بار پشت درهای بسته به بررسی عملیات ترکیه پرداختند؛ این عملیات موجب آواره شدن ده‌ها هزار نفر از غیر نظامیان و بروز نگرانی درخصوص هزاران جنگجوی داعشیِ تحت بازداشت در زندان‌های کردها شده است.

الکوثرفارسی:  ارتش سوریه عصر چهارشنبه وارد شهر “عین العرب” (کوبانی) در استان حلب شمال این کشور شد. نیروهای ارتش سوریه  بر اساس توافق از پیش صورت گرفته میان دولت این کشور با کُردهای سوریه وارد شهر “عین العرب” (کوبانی) شدند. پس از حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه، نیروهای دموکراتیک سوریه “قسد” (کردهای سوریه) از دولت این کشور  خواستند کنترل مناطق شمالی سوریه را در دست بگیرد و از آن ها در برابر “حملات ترکیه” محافظت کند.

خبرگزاری مهر: مشاور امنیت ملی آمریکا برای دیدار با مقامات ترکیه وارد آنکارا شد. رابرت اوبرایان قرار است تا ساعاتی دیگر با ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه دیدار کند.همچنین، مایک پمپئو  وزیر خارجه و مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز قرار است برای مذاکره با مقامات ترکیه درباره میانجیگری و آتش بس در شمال شرق سوریه تا ساعاتی دیگر وارد آنکارا شوند.

اسپوتنیک روسیه: رئیس جمهور ایالات متحده امریکا حزب کارگران کردستان را بدتر از داعش خواند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اظهار داشت که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از سازمان تروریستی دولت اسلامی، داعش بدتر است.

آناتولی ترکیه: وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد شمار تروریست‌های پ.ی.د/پ.ک.ک که در عملیات چشمه صلح از پای درآمده‌اند به 673نفر رسید.وزارت دفاع ملی ترکیه صبح امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که عملیات چشمه صلح نیروهای مسلح ترکیه به همراهی نیروهای ارتش ملی سوریه در شرق فرات در 9 اکتبر با هدف جلوگیری از ایجاد کریدور تروریستی در مرز جنوبی کشور و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

تی .آر.تی ترکیه: گزارشات رسیده حاکی از انتقال واحدهای نظامی متشکل از خودروهای زرهی از سوی نیروهای مسلح ترکیه به مرز مشترک ترکیه با سوریه می باشد. قافله حامل خودروهای زرهی که با هدف تقویت نیروهای نظامی مستقر در مرز از استانهای مختلف به منطقه اعزام شدند، تحت تدابیر امنیتی به شهرستان کارکامیش در غازی آنتپ در خط مرزی رسیدند.

پارس تودی : نمایندگان ایران و روسیه با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه، خواستار توقف فوری عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه شدند. “الکساندر لاورنتیف” نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و “سرگئی ورشینین” Sergey Vershinin معاون وزیر خارجه روسیه در امور خاورمیانه  در تهران با “علی اصغر خاجی” دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفت وگو کردند.

دویچه وله : نمایندگان کنگره آمریکا با ۳۵۴ رای مثبت به یک قطعنامه فراحزبی، سیاست خروج نیروهای نظامی این کشور از شمال سوریه را محکوم کردند. بیش از ۱۲۰ نماینده جمهوریخواه نیز علیه سیاست ترامپ در سوریه رای دادند.همراهی اکثریت نمایندگان جمهوریخواه در کنگره آمریکا با نمایندگان دموکرات درباره سیاست عقب‌نشینی از شمال سوریه حکایت از انتقادهای گسترده‌ای دارد که سیاست خاورمیانه‌ای ترامپ برانگیخته است.

خبرگزاری صداو سیما: آلمان و فرانسه طی بیانیه مشترکی بر حفظ و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (ایران) تاکید کردند. سران دو کشور آلمان و فرانسه که به مناسبت بیست و یکمین نشست شورای وزیران دو کشور در شهر تولوز فرانسه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند, با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی ده ماده ای، در بخش همکاری های دوجانبه برای تحقق صلح و ثبات و به ویژه, در مورد برنامه اتمی ایران، ضمن تاکید بر حفظ و اجرای این توافق، مصرانه از ایران درخواست کردند به اجرای کامل تعهدات قراردادی خود در توافقنامه اتمی بازگردد.

خبرگزاری ایرنا: درگیری لفظی ترامپ و پلوسی برای چندمین بار پس از ترک نشست دیروز کاخ سفید توسط دمکرات‌ها بالا گرفت و دو طرف سلامت روانی همدیگر را زیر سوال بردند.دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب به وقت واشنگتن در نشستی برای اطلاع‌رسانی پیرامون سوریه میزبان رهبران حزبی کنگره بود که به درگیری لفظی با یکی از رهبران دمکرات و ترک جلسه توسط دمکرات‌ها ختم شد.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که محتوای توافق این گروه با آمریکا بویژه در رابطه با خروج نیروهای خارجی مشخص است و کسانی که این توافق را نمی‌خواهند بوضوح از گفت‌وگو فرار می‌کنند. «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به اظهارات دبیرکل ناتو مبنی بر ضرورت عقب‌نشینی از مواضعش بر سر میز مذاکره تصریح کرد که در توافقنامه‌ای که آمریکا و طالبان پس از گفت‌وگوهای طولانی به آن رسیدند برای خواست تمامی طرف‌ها پاسخ وجود دارد و محتوای این توافق بویژه در رابطه با خروج نیروهای خارجی از افغانستان بسیار واضح است.

خبرگزاری فارس:  فرمانده منطقه شمال در ارتش رژیم صهیونیستی خواستار نابودی معادله سه‌گانه «ارتش، ملت و مقاومت» در لبنان شد و گفت این معادله باعث پوشاندن نقاط ضعفی شده که تل‌آویو می‌توانسته از آنها استفاده کند. «امیر برعام» فرمانده منطقه شمال در ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد، تفکیک معادله «ارتش، ملت و مقاومت» در لبنان یکی از اهدافی است که تل‌آویو برای مقابله با جنبش مقاومت حزب‌الله باید بر روی آن کار کند.

العالم: سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین به آمریکا هشدار داد که با اقدامات جدی و قدرتمند به تصویب «طرح حقوق بشر و دمکراسی هنگ کنگ» واکنش نشان خواهد داد و از حق حاکمیت، امنیت و منافع خود به صورت محکم و استوار دفاع می کند.«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در پکن گفت: چین خشم و عصبانیت شدید خود را نسبت به تصویب لایحه به اصطلاح «طرح حقوق بشر و دمکراسی هنگ کنگ» در مجلس نمایندگان آمریکا ابراز و قاطعانه با آن مخالفت می کند.

یورونیوز: هواداران استقلال کاتالونیا از اسپانیا برای سومین شب متوالی در اعتراض به محکومیت رهبران جدایی طلب این منطقه تظاهرات کردند.شرکت کنندگان در بارسلون به سوی ماموران پلیس کوکتل مولوتف پرتاب کردند. اعتراض ها در حالی در طول شب به خشونت کشیده شد .دیوان عالی اسپانیا روز دوشنبه ۹ نفر از رهبران جدایی طلب منطقه کاتالونیا را به حبس محکوم کرد.

رادیو چین:  نشست هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و 7 کشور اروپای مرکزی و شرقی برگزار شد. وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین در این مراسم حضور داشت و سخنرانی کرد. بیش از 300 نفر از جمله مسئولان بخش‌های مختلف، سفیران بلغارستان ، رومانی ، جمهوری چک ، اسلواکی ، مجارستان ، لهستان و آلبانی در چین و نمایندگان محافل‌ مختلف در این ضیافت شرکت کردند.

ان .اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که انتظار دارد در ملاقات با رئیس جمهور شی جین پینگ در یک اجلاس منطقه ای ماه آینده در شیلی توافق جزئی تجاری با چین امضا کند. واشنگتن و پکن جمعه گذشته اعلام کردند که آن ها در مذاکرات سطح وزیران به فاز اول یک توافقنامه رسیده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *