جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

Loading

رسانه ها ؛آخرین روز ماراتن مذاکرات برگزیت و…

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آخرین نشست انگلیس و اتحادیه اروپا برای برگزیت، شرط عقب نشینی ترکیه از خاک سوریه، واکنش اردوغان به تحریم آمریکا، گفت‌وگوی وزرای دفاع عراق و ترکیه درباره اوضاع سوریه، انتقال هزار نظامی آمریکایی از سوریه به کویت، عراق و اردن ، تعلیق صادرات سلاح کانادا به ترکیه ، خشم چین و دولت محلی هنگ کنگ از دخالت های آمریکا، افزایش تنش هند و پاکستان برسر آب ، پیش‌بینی جدید صندوق بین‌المللی پول درباره رشد اقتصادی عربستان ، دیدار عمران خان با پادشاه عربستان سعودی، حمله سایبری مخفی آمریکا علیه ایران در واکنش به حمله به آرامکو و استیضاح ترامپ موضوع مهم چهارمین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا:  انگلیس و اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) آخرین تلاش خود را برای رسیدن به توافق برگزیت پیش از برگزاری نشست سران اروپا صورت خواهند داد تا از خروج بدون توافق لندن از بروکسل جلوگیری کنند.«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس قرار است امروز درباره آخرین پیشرفت‌های صورت‌ گرفته در مذاکرات برگزیت، با اعضای دولت تشکیل جلسه دهد. اواخر دیشب گزارش‌های تائید نشده‌ای درباره دست یابی دو طرف به توافق منتشر شد.

اسپوتنیک روسیه: رئیس جمهور ترکیه، اتمام عملیات نظامی علیه تروریست ها را پیش شرط خروج از سوریه دانست. الکساندر لاورنتیف ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در خصوص حل بحران سوریه ، به خبرنگاران گفت: رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه اعلام نموده است که نیروهای نظامی ترکیه پس از اتمام عملیات ضد تروریستی در شمال ترکیه، از این کشور خارج می شوند.

آناتولی ترکیه: رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که هدف از عملیات چشمه صلح در شمال سوریه مشخص است و هیچ نگرانی از بابت تحریم های آمریکا ندارد.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هنگام باز گشت از جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران در هواپیما پیرامون عملیات چشمه صلح در شمال سوریه اظهارداشت: در پاسخ به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای آتش‌بس و میانجی‌گری گفتم که ما هرگز نمی‌توانیم آتش‌بس اعلام کرده و با یک گروه تروریستی وارد مذاکره شویم.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر دفاع عراق با همتای ترکیه‌ای خود تاثیر عملیات نظامی آنکارا در سوریه بر عراق را مورد بحث قرار داد. وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «نجاح الشمری» وزیر دفاع این کشور با همتای ترکی‌اش «خلوصی آکار» درباره حمله نظامی ترکیه در سوریه و تاثیر آن بر ورود تروریست‌ها به خاک عراق گفت‌وگو کرد.

الکوثرفارسی: یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکهزار نظامی آمریکایی که قرار است از شمال سوریه خارج شوند، در عراق، کویت و احتمالا اردن مستقر خواهند شد. یکی از مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرد که یکهزار نیروی نظامی آمریکایی که از شمال سوریه خارج خواهند شد، در عراق، کویت و احتمالاً اردن مستقر می‌شوند.

العالم:  وزارت خارجه کانادا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در واکنش به حمله نظامی ترکیه علیه کُردها در شمال سوریه، صادرات سلاح به این کشور را به صورت موقت تعلیق کرده است. در بیانیه وزارت خارجه کانادا آمده است: کانادا بشدت حمله نظامی ترکیه به سوریه را محکوم می کند.

خبرگزاری صداو سیما: چین روز چهارشنبه “خشم شدید” خود را بعد از رای گیری در مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمایت از آزادی‌های مدنی در هنگ کنگ اعلام کرد.گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد “ما از آمریکا می‌خواهیم فوری از مداخله در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین دست بردارد”.مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه قانون حقوق بشر و دموکراسی در هنگ کنگ را تصویب کرد که تهدید لغو وضع اقتصادی ویژه را که واشنگتن به هنگ کنگ اعطا کرده است، به دنبال دارد.

رادیو چین:  دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ نسبت به تصویب “طرح حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ” و دو طرح و لایحه دیگر مربوط به هنگ کنگ در مجلس نمایندگان آمریکا تاسف خود را اعلام کرد. سخنگوی این دولت تاکید کرد، مجلس کشورهای بیگانه نباید به هیچ وجه در امور داخلی هنگ کنگ دخالت کنند.

 خبرگزاری مهر:   نخست وزیر هند در اظهاراتی اعلام کرد که تصمیم دارد آب رودخانه هایی که به سوی پاکستان جریان دارد را به سوی ایالت «هاریانا» سرازیر کند. «نارندرا مودی»  نخست وزیر هند، در این رابطه گفت: در هفتاد سال گذشته آب رودخانه هایی که متعلق به کشاورزان هاریانا بوده است وارد پاکستان می شده است اما دولت هند جریان این رودخانه ها به سوی پاکستان را مسدود خواهد کرد.

یورونیوز:  صندوق بین‌المللی پول با انتشار گزارش تازه خود در مورد چشم‌انداز اقتصادی جهان، پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی دو قدرت اقتصادی خاورمیانه یعنی عربستان سعودی و ایران تحت تاثیر افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، کاهش قیمت نفت و تحریم‌های آمریکا به کمتر از برآوردهای پیشین برسد.

تی .آر.تی ترکیه: سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی با عمران خان نخست وزیر پاکستان موضوعات منطقه ایی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.  در این دیدار روابط دو جانبه و تحولات منطقه ایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  عمران خان روز 13 ام اکتبر نیز به ایران سفر کرد.

دویچه وله :  گزارش‌هایی مبنی بر یک حمله مخفی سایبری به ایران از سوی آمریکا منتشر شده است. خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر) با انتشار گزارشی از واشنگتن خبر حمله سایبری آمریکا به ایران را به نقل از این دو منبع آگاه رسانه‌ای کرده است.گفته می‌شود که این حمله در واکنش به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو صورت گرفته است. آمریکا و عربستان سعودی ایران را مسئول این حملات می‌دانند.

پارس تودی : 12 داوطلب ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات در اوهایو به مناظره انتخاباتی آمدند و در نخستین سوال، دلایل خود را برای استیضاح دونالد ترامپ تشریح کردند.”سناتور الیزابت وارن” در چهارمین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها، پرونده تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را بزرگترین مسئله سیاسی کشورش دانست و از آن حمایت کرد.سناتور “کاملا هریس” که همواره پیکان حملات خود را متوجه دونالد ترامپ کرده است هم گفت به عزل دونالد ترامپ رای خواهد داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *