جدیدترین مطالب

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.
Loading

أحدث المقالات

گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم / سعی داریم با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه تهران تشکیل دهیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.

گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام صهیونیست با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

سی ان بی سی: کابینه جنگی اسرائیل بین گزینه خویشتن داری و انتقام علیه ایران قفل شده

سی ان بی سی نوشت: درحالیکه اسرائیل وعده تلافی علیه ایران داده، اما از آن‌ها خواسته شده تا خویشتنداری نشان دهد. جلسه دوشنبه کابینه جنگی پنج نفره اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، بدون اظهار نظر در مورد اینکه آیا دولت به تعهد خود مبنی بر تلافی عمل می‌کند یا به درخواست‌ها از سوی رهبران بین‌المللی برای پاسخ سنجیده رضایت می‌دهد، به پایان رسید.  

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.
Loading

رسانه ها؛ قدرت‌نمایی در تیان‌آنمن و…

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین در پکن، تاکید شی جینپینگ بر اصل «یک کشور، دو نظام» در هنگ کنگ، تشدید تدابیر امنیتی در هنگ کنگ ، روسیه و چین تهدید فضایی برای آمریکا، عدم رضایت کره‌شمالی از روند مذاکره با آمریکا، تحلیف رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا، آخرین وضعیت پرونده استیضاح ترامپ، هشدار ارتش الجزایر به دخالت طرف‌های خارجی در امور این کشور، تاکید هند به انجام خریدهای تسلیحاتی از روسیه ، طرح نهایی نخست وزیر انگلیس برای برگزیت، تاکید سوریه بر خروج آمریکا و متحدانش از خاک این کشور ، واکنش مسکو به تحریم‌های جدید آمریکا، تاکید دوباره ترکیه بر تشکیل منطقه امن در شمال سوریه و هشدار ایران درباره عواقب اقدامات تحریک آمیز عربستان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

رادیو چین:  مراسم  گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین و رژه بزرگ و راهپیمایی با شکوه مردم در میدان تیان ان من پکن برگزار شد. شی جین پینگ دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست، رییس جمهوری و رییس کمیته مرکزی نظامی چین در این از آخرین تجهیزات ارتش چین  سان دید و تأکید کرد: در 70 سال گذشته مردم چین با همدلی و همگرایی و سختکوشی به دستاوردهای عظیم و قابل توجهی در سطح جهان رسیده اند. امروز چین سوسیالیست همچنان در شرق جهان ایستاده و هیچ نیرویی نمی تواند موضع چین را تکان دهد و هیچ نیرویی نمی تواند مانع حرکت جمهوری خلق چین شود.

ان .اچ.کی ژاپن: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین متعهد شده است که در هنگ کنگ که ماه ها درگیر تظاهرات بوده است، چارچوب «یک کشور، دو نظام» را حفظ کند. در اشاره به هنگ کنگ، شی با تضمین درجه بالایی از خودمختاری در این قلمرو، بر ضرورت اجرای کامل و صادقانه خط مشی «یک کشور و دو نظام» تاکید کرد.

یورونیوز: پلیس هنگ کنگ همزمان با برگزاری جشن های هفتادمین سالگرد به قدرت رسیدن حزب کمونیست چین روز سه شنبه حضور پررنگی در خیابان‌های این شهر یافته است.در حالی که بیش از ۱۲ ایستگاه متروی هنگ کنگ تعطیل شده است، نیروهای امنیتی با حضور در اماکن عمومی این شهر به کنترل کارت شناسایی شهروندان و جستجوی کیف‌های آنها پرداختند.

اسپوتنیک روسیه: پنتاگون اعلام کرد :روسیه و چین با جدیت به توسعه سیستم پدافند فضایی خود می پردازند. استفان کیتای معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا گفت:«روسیه و چین با جدیت زیاد به توسعه سیستم پدافند فضایی خود می پردازند. این یک موضوع جدی است و وزارت دفاع آمریکا برای دادن پاسخ مناسب به این تهدیدات آماده می‌شود».

آناتولی ترکیه: نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد اعلام کرد مذاکرات رهبر این کشور با رئیس‌جمهور آمریکا شاهد پیشرفت چندانی نبوده است. کیم سونگ نماینده دائم کره‌شمالی در سازمان ملل متحد طی سخنانی در مجمع عمومی این نهاد اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای ما با ایالات متحده آمریکا پس از نشست سنگاپور پیشرفت اندکی داشته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ژنرال مارک میلی در یک روز بارانی که به گفته دونالد ترامپ برایش خوش‌شانسی در پی خواهد داشت، به عنوان بیستمین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تحلیف به جا آورده و جانشین ژنرال جوزف دانفورد در این سمت در زمانی پر آشوب برای دولت آمریکا هم در داخل و هم در خارج از این کشور شد. در این مراسم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مجموعه‌ای  از مقامهای ارشد دولتش شامل مایک پنس، معاونش و مارک اسپر، وزیر دفاع و روسا و مقامات ارشد نظامی نیز حضور داشتند.

خبرگزاری مهر: جدیدترین تحولات مروبط به پرونده استیضاح ترامپ حکایت از احضار دستکم پنج نفر به کنگره دارد. در هفته جاری شماری از شاهدان و مقام‌های مختلف آمریکا قرار است در کنگره شهادت بدهند. «ماری یووانوویچ» سفیر پیشین آمریکا در کی‌یف و «کرت ولکر»  نماینده ویژه و مستعفی دولت ترامپ در اوکراین، از جمله افراد احضار شده به مجلس نمایندگان هستند.رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، نیز روز هشتم مهر ماه به مجلس نمایندگان احضار شد.

دویچه وله:  سه کارگروه مجلس نمایندگان آمریکا از رودی جولیانی، وکیل ترامپ، خواسته‌اند اسناد مربوط به تماس با مقامات اوکراینی را ارائه کند. ترامپ همچنین از نخست‌وزیر استرالیا خواسته است در یافتن سرنخ پرونده روسیه نیز با او همکاری کند.بررسی اسناد مربوط به طرح استیضاح دونالد ترامپ در کنگره آمریکا ابعاد گسترده‌تری یافته است. شمار کسانی که برای توضیح به مجلس نمایندگان فراخوانده شده‌اند، افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر از تلاش برخی طرف‌های خارجی برای دخالت در امور داخلی این کشور خبر داد. «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر گفت که «برخی طرف‌های خارجی تلاش می‌کنند با همدستی طرف‌های داخلی در امور داخلی الجزائر دخالت کنند.» وی افزود که برخی طرف‌های خارجی متخاصم در کمین الجزائر نشسته‌اند و سعی دارند در امور داخلی آن دخالت کنند.

خبرگزاری صداو سیما: وزیر امور خارجه هند از حق کشورش برای خرید سامانه دفاع هوایی روسی برغم تهدیدات آمریکا برای اعمال تحریم علیه دهلی نو دفاع کرد. سوبراهمانیام جایشانکار پیش از دیدار با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود در گفتگو با شماری از روزنامه نگاران از جمله خبرنگار فرانس پرس گفت “ما همیشه گفته ایم که آنچه ما خریداری می کنیم، منشاء تجهیزات نظامی ماست و تصمیمی مستقل است”.

خبرگزاری تسنیم: یک نشریه معتبر از تصمیم نخست وزیر انگلیس برای ارائه طرح نهایی درباره خروج کشورش از اتحادیه اروپا خبر داده است. نشریه تلگراف  فاش کرده است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قصد دارد اوایل سه شنبه طرح نهایی خود برای خروج از اتحادیه اروپا را به رهبران اروپایی ارائه کند. این طرح بر اساس ایجاد یک منطقه اقتصادی تمام ایرلندی خواهد بود.

الکوثرفارسی: «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با ایراد سخنانی در جلسه شورای امنیت گفـت: موفقیت فرآیند سیاسی در سوریه مستلزم پایان حضور غیر قانونی نیروهای خارجی آمریکا، انگلیس، فرانسه و ترکیه در اراضی سوریه است. بشار الجعفری افزود: دمشق نسبت به سوء استفاده از مفاد منشور سازمان ملل متحد و اصول و قوانین بین المللی مانند آنچه که در عراق و لیبی اتفاق افتاد، هشدار می دهد.

العالم:  وزارت خارجه روسیه تحریم‌های جدید واشنگتن علیه دو شهروند این کشور را نشانه بحران سیاسی داخلی آمریکا دانسته و تهدید کرد که این اقدامات بی‌پاسخ نمی‌ماند. وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای از سیاستمداران آمریکایی خواست تا هرچه سریعتر به «بازی بیهوده تحریم‌ها» خاتمه دهد زیرا «هیچ اثری» بر این کشور ندارند و با ادعاهای علنی آنها مبنی بر تمایل برای بهبود روابط با مسکو در تضاد است.

تی .آر.تی ترکیه:  شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تشکیل جلسه داد و تاکید کرد ترکیه به تلاش های صمیمانه خود برای مرعیت بخشی به پروژه تشکیل منطقه امن در سوریه بیش از پیش تحکیم خواهد بخشید.در بیانیه شورای امنیت ملی ترکیه آمده است : ترکیه به دفاع از حقوق فلات قاره ایی خود در مدیترانه شرقی ادامه داده و فعالیت های مشترک اش در چهارچوب قرار دادهای منعقده با جمهوری ترک قبرس شمالی ادامه خواهد یافت.

پارس تودی :  نمایندگی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هشدار درباره عواقب اقدامات بی ثبات کننده عربستان در منطقه گفت: زمان آن فرا رسیده تا سعودی‌ها نتایج انتخاب‌های اشتباه خود را بپذیرند. “فرهاد ممدوحی” دوشنبه شب در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رد اتهام زنی های عربستان به ایران تصریح کرد، پادشاهی سعودی به جای اتهام زنی به ایران و تلاش برای انحراف افکار عمومی از شکست های این کشور در منطقه بویژه یمن، بهتر است به ماجراجویی های خود در غرب آسیا  پایان دهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *