أحدث المقالات

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

یک سال پس از راه‌اندازی ویزای ویژه کارگران دورکار توسط اسپانیا برای جذب استعدادهای تجاری خارجی به این کشور، این طرح چندان مورد استقبال قرار نگرفته و با موفقیت محدودی رو به رو شده است.

تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد

دیوان عالی اسپانیا که دستور مسدود شدن موقت تلگرام را صادر کرده بود، این حکم را لغو کرد. با لغو حکم قبلی، کاربران اسپانیایی می‌توانند به فعالیت خود در تلگرام ادامه بدهند.

بوئینگ در بحبوحه رسوایی گسترده مربوط به ایمنی هواپیماها، مدیرعامل خود را برکنار می‌کند

در پی بحران گسترده ایمنی که با از جا کنده شدن بخشی از بدنه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در دی ماه گذشته تشدید شد، دیوید کلهون، مدیرعامل بوئینگ، تا پایان سال جاری کناره‌گیری خواهد کرد.

Loading

رسانه ها؛ سناریوی‌های بحران سیاسی اسرائیل و…

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ادامه رایزنی ها برای انتخاب نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، حمایت مشروط احزاب عرب کنست از نخست وزیری بنی گانتس، نشست ۴جانبه ضدایرانی در آمریکا با شرکت مقامات عربی و صهیونیستی، لفاظی جدید جانسون ضد ایران، کویت در صدد پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا، شروط ایران برای گفت و گو با اروپا و آمریکا، مذاکرات «واشنگتن-طالبان» محور دیدار خلیل‌زاد و عمران‌خان، تشکیل گروه شبه نظامی در سودان از سوی امارات، اظهارات وزیر دفاع روسیه درباره جنگ جهانی سوم، تاکید گوترش بر مشارکت جوانان برای پیشبرد اقدامات اقلیمی ، طولانی بودن روند بازسازی آرامکو، دیدار رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر هند در تگزاس، درخواست پمپئو از کشورها درخصوص اویغورهای چین ، تاکید یونکر بر اعمال کنترل مرزی درصورت برگزیت بدون توافق و افشاگری جدید رئیس جمهور ونزوئلا درباره اقدامات آمریکا و کلمبیا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز:  رییس  اسرائیل در حالی رایزنی های خود برای انتخاب نخست وزیر را آغاز کرده  که براساس نتیجه انتخابات پارلمانی هفته گذشته هیچ کدام از احزاب اسرائیل از موقعیت مناسبی برای تشکیل دولت ائتلافی آینده برخوردار نیستند.بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی اسرائیل و رهبر حزب لیکود و بنی گانتس، رهبر حزب «آبی و سفید» هیچ کدام برای تشکیل دولت ائتلافی آینده مسیر همواری را در پیش ندارند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): لیست مشترک عربی که سومین فراکسیون بزرگ در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) جدید است، قصد ندارد رایگان از کاندیداتوری بنی گانتس، رئیس ائتلاف میانه‌روی “آبی‌سفید” برای نخست وزیری حمایت کند.احمد الطیبی، رئیس جنبش عربی “تغییر” با اشاره به اینکه لیست مشترک عربی به دنبال دستیابی به دو هدفی است که در دوره تبلیغات انتخاباتی وعده آنها را داده بود، تاکید کرد که حزبش به همراه سه حزب عربی دیگر در لیست مشترک قصد ندارند شخصی را رایگان و بدون کسب امتیاز مناسبی، برای سمت نخست وزیری توصیه کنند.

خبرگزاری تسنیم: آمریکا، رژیم صهیونیستی، بحرین و عربستان تلاش دارند نشستی ضدایرانی در آمریکا برگزار کنند. پایگاه خبری فلسطین‌الیوم در مطلبی نوشت که قرار است نشست چهارجانبه‌ای در آمریکا تحت عنوان نشست متحدان ضدایران شامل دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم‌های آل‌خلیفه و آل‌سعود برگزار شود.بنابر اعلام منابع مطلع، انتظار می‌رود که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در این نشست سخنرانی کند.

دویچه وله :  بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که مسئولیت حمله به آرامکو برعهده جمهوری اسلامی ایران است. بریتانیا یکی از کشورهایی است که در ماموریت دریایی تضمین امنیت خلیج‌فارس تحت فرماندهی آمریکا شرکت دارد.بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که مسئولیت حملات اخیر به پالایشگاه بقیق و میدان نفتی خریص برعهده جمهوری اسلامی ایران است.

ایندیپندنت فارسی:  با آن که کویت تا هنوز موضعگیری خود را در مورد پیوستن به ائتلاف بین المللی حمایت از کشتی رانی در آب های خلیج فارس روشن نکرده است اما روزنامه القبس کویت به نقل از منابع آگاه، نوشته است که این کشور در صدد پیوستن به ائتلاف بین المللی حمایت از امنیت تردد دریایی در خلیج فارس است. از سوی دیگر، منابع آگاه به اندیپندنت عربی گفتند که کویت آماده ای پیوستن به ائتلاف بین المللی حمایت کشتی رانی در خلیج فارس شده و در حال حاضر، مسئولان کویتی، این مسئله را در بحث و بررسی دارند.

العالم: تارنمای خبری دیلی بیست نوشت، تهران مادامی که طرح خط اعتباری ۱۵میلیارد دلاری فرانسه اجرایی نشود، گفت و گو با ترامپ و دولت وی را از سر نمی گیرد. این تارنمای خبری به نقل از مصاحبه امروز (دوشنبه) وزیر امور خارجه ایران با خبرنگاران با انتشار این گزارش خاطرنشان کرد، ظریف گفته این اعتباری که در مورد آن صحبت می کنیم، خیریه نیست. ما کشور ثروتمندی هستیم. این اعتبار به جای نفتی است که قرار بود خریداری شود.

 خبرگزاری مهر:   نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان خواستار ازسرگیری مذاکرات واشنگتن-طالبان شد. عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده در دیدار با زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان خواستار ازسرگیری مذاکرات واشنگتن-طالبان شد و از آمادگی اسلام‌آباد برای نقش‌آفرینی در تامین صلح منطقه‌ای سخن گفت.

خبرگزاری ایرنا: “محمد علی الجزولی” رییس حزب دولت قانون و توسعه سودان به شبکه خبری “الجزیره” قطر گفت: امارات سعی دارد با ایجاد گروه شبه نظامی در شرق سودان، تجربه خود در یمن را در این کشور آفریقایی هم پیاده کند.الجزولی تصریح کرد: طبق اطلاعات محرمانه برخی منابع سودانی، امارات تلاش دارد تاکتیک خود در یمن را در سودان پیاده سازی کند.

الکوثرفارسی:  وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: دقیق ترین و منطقی ترین اظهار نظر در خصوص جنگ جهانی سوم این است که اگر آغاز شود، آخرین جنگ دنیا خواهد بود. سرگئی شایگو روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی ماسکوفسکی کامسامولتس با بیان اینکه در مورد جنگ سوم جهانی اظهار نظرهای متفاوتی وجود دارد، اظهار کرد: چرا که پیامدهای یک جنگ تمام عیار برای همه واضح است.

رادیو چین: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در نشست اقلیم جوانان این سازمان گفت: مشارکت جوانان و اشتیاق آنان در راستای تسریع اقدامات اقلیمی کشورهای مختلف فوق العاده مهم است. وی در عین حال هشدار داد در مساله اقلیمی نباید رویکرد سرد و بی تفاوت داشت. نشست اقلیم جوانان به ابتکار گوترش در آستانه اقدامات جوانان متعهد به اقدامات اقلیمی سازمان ملل برگزار شد.

اسپوتنیک روسیه:  شرکت های خارجی برای کمک به بازسازی آرامکو عربستان سعودی داوطلب شدند. « وال استریت ژورنال» نوشت ، برای احیای کار و بازسازی پالایشگاه «آرامکو» عربستان سعودی ماهها  وقت لازم خواهد بود. به گفته نماینده «آرامکو»، این شرکت نامه های زیادی از شرکت های خارجی، ازجمله «جنرال الکتریک» با پیشنهاد کمک دریافت کرده است.

آناتولی ترکیه:  دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و نارندا مودی نخست وزیر هند در ایالت تگزاس دیدار کردند.ترامپ با بیان اینکه هند تباران در ایالات متحده نقش بسیار مفید و مهمی دارند گفت: روابط آمریکا با هندوستان بیشتر از همیشه خوب و قدرتمند است.مودی نیز ضمن تمجید از ترامپ، او را دوست واقعی هند در کاخ سفید خواند.

تی .آر.تی ترکیه:  مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا از همه کشورها دعوت کرد تا در مقابل سیاست فشار چین علیه ترکهای اویغور در منطقه خودمختار سینجان  ایستادگی نمایند پمپئو در نیویورک طی اجلاسی که با وزرای خارجه قزاقستان، قرقیزستان، تاجکستان، ترکمنستان و ازبکستان انجام داد، اظهار داشت که در مبارزه با ترور باید به همراه یکدیگر عمل نماییم.

پارس تودی :  رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد: در صورتی که برگزیت بدون توافق انجام شود، بروکسل به منظور حفظ منافع اتحادیه اروپا، کنترل مرزی در مرز ایرلند را اجرا خواهد کرد. «ژان کلود یونکر» تاکید کرد: اتحادیه اروپا به هیچ وجه مسوول تبعات برگزیت بدون توافق نیست و بریتانیا مسئول تبعات آن خواهد بود.رئیس کمیسیون اروپا درباره طرح «پشتیبان» مرز ایرلند گفت، این طرح حفظ حقوق بازارهای داخلی و شبه جزیره ایرلند را هدف قرار می دهد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور ونزوئلا فاش کرد که بعد از حمله پهپادی سال 2018 تا کنون چندین طرح دیگر آمریکا و کلمبیا برای تروی وی خنثی سازی شده است. مادورو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 1 افزود: «بعد از طرح ترور پهپادی، چندین طرح دیگر را خنثی کردیم. همه آنها توسط کلمبیا و با تایید آمریکا طرح ریزی شده بود. واقعا استفاده از چنین روشهای جنایتکارانه‌ای تاسف آور است و تلاشی است تا از راه جنایت رئیس جمهور را از سر راه بردارند.»

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *