جدیدترین مطالب

هشت سیاست که مانع رشد اقتصاد ایران می شود

هشت سیاست که مانع رشد اقتصاد ایران می شود

مسعود نیلی: عملکرد بلندمدت را اصولاً سیاست‌های بلندمدت می‌سازند، نه منابع طبیعی یا شوک‌های مقطعی یا موضوعات دیگر. در اقتصاد ایران هم سیاست‌های بلندمدتی مقصر اصلی هستند که از هویت نظام حکمرانی نشأت می‌گیرند.

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

نخست وزیر: ارمنستان برای جلوگیری از جنگ با جمهوری آذربایجان بر چند روستای مرزی خود چشم می پوشد

پاشینیان در ادامه به ساکنین ارمنی آن منطقه توضیح داد که برای جلوگیری از جنگ با باکو، مقامات ارمنستان مجبور هستند با انتقال احتمالی شهرک‌ها در بخش مرزی از روستای باگانیس به روستای برکابر تحت کنترل باکو، مرز زمینی خود را مجدد ترسیم کنند !

واکنش پکن به مواضع بلینکن در مورد آب‌های مورد مناقشه در دریای جنوبی چین: ایالات متحده «حق» ندارد مداخله کند

پس از آنکه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که واشنگتن به تعهدات خود برای دفاع از فیلیپین در برابر حملات مسلحانه در آبراه‌های مورد مناقشه پایبند است، یک مقام چینی روز سه‌شنبه در واکنش گفت که ایالات متحده «حق» ندارد در دریای جنوبی چین مداخله کند.

هشت سیاست که مانع رشد اقتصاد ایران می شود

هشت سیاست که مانع رشد اقتصاد ایران می شود

مسعود نیلی: عملکرد بلندمدت را اصولاً سیاست‌های بلندمدت می‌سازند، نه منابع طبیعی یا شوک‌های مقطعی یا موضوعات دیگر. در اقتصاد ایران هم سیاست‌های بلندمدتی مقصر اصلی هستند که از هویت نظام حکمرانی نشأت می‌گیرند.

سخنان سخنگوی کرملین؛‌ از تدارک برای سفر پوتین به چین تا واکنش به سفر دبیرکل ناتو به قفقاز

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های رئیس‌جمهوری این کشور در سفر آتی به چین گفت: ولادیمیر پوتین در حال آماده سازی چندین دیدار و تماس در بالاترین سطح است که کرملین در مورد آنها اطلاع رسانی خواهد کرد.

Loading

رسانه ها؛رایزنی‌های اتمی همزمان با آغاز گام سوم ایران و…

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سفر مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی  اتمی به تهران همزمان با آغاز گام سوم ایران، واکنش روسیه به گام سوم ایران، ادامه بحران در کابینه جانسون، درخواست سه کشور درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان، ادامه حرکات اعتراضی در هنگ کنگ، آغاز گشت زنی مشترک نیروهای آمریکا و ترکیه در شمال سوریه، رایزنی تلفنی ماکرون و بن‌سلمان درباره تحولات منطقه، استقبال روسیه و اوکراین از تبادل زندانیان، ادامه تنش در روابط پاکستان و هند، انتصاب فرستاده ویژه جدید چین در امورخاورمیانه، برگزاری رزمایش بزرگ نظامی در چین، لفاظی دوباره  بولتون درباره برنامه هسته ای ایران، شرط مادورو برای از سرگیری مذاکرات با مخالفان، لغو مذاکرات آمریکا با طالبان و رزمایش مشترک سه جانبه جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: یک هفته پس از انتشار شانزدهمین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، مدیرکل موقت این نهاد امروز یکشنبه وارد تهران شد.این سفر درحالی صورت میگیرد که جمهوری اسلامی ایران برداشتن گام سوم در جهت کاهش تعهدات برجامی خود را روزشنبه بطور رسمی اعلام کرد.سفر مدیرکل موقت آژانس به تهران که عصر یکشنبه پایان می یابد، برای نخستین بار و در شرایطی صورت می گیرد که ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود (پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ در ماه می ۲۰۱۸) را آغاز کرده است.

خبرگزاری تسنیم: نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد: گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی را نباید حادثه‌ای غم‌انگیز دانست و این تصمیم‌گیری علامت دوباره‌ای درباره لزوم توازن منافع در چارچوب توافق هسته‌ای است. “میخائیل اولیانوف” اعلام کرد که تصمیم ایران برای استفاده از سانتریفیوژهای جدید را نباید مسئله‌ای غم‌انگیز ارزیابی کرد، این اقدام همچنان تحت نظارت آژانس قرار دارد و ارسال علامت مجددی از سوی تهران درباره ضرورت ایجاد توازن منافع در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای این کشور است.

خبرگزاری فارس:  وزیر کار و امور بازنشستگی انگلیس از سمت خود استعفا داد و با این کار بحران برگزیت در کابینه نخست‌وزیر جدید این کشور را پیچیده‌تر کرد.همزمان با افزایش مخالفت‌ها در انگلیس با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا و سخت‌تر شدن اوضاع برای «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور، از لندن خبر می‌رسد که یک وزیر دیگر کابینه وی استعفا داد.«امبر راد» وزیر کار و امور بازنشستگی بریتانیا بامداد یکشنبه از سمت خود استعفا داده و جایگاه ناظمی حزب محافظه‌کار در پارلمان را نیز کنار گذاشت.

خبرگزاری صداو سیما: مقامات پاکستان، چین و افغانستان خواستار خروج نیرو‌های نظامی خارجی از کابل شدند.در حالی که مقامات طالبان و آمریکا به انعقاد توافق نزدیکتر می‌شوند، مقامات پاکستان، چین و افغانستان خروج منظم نیرو‌های نظامی خارجی از افغانستان را خواستار شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  تظاهرکنندگان هنگ‌کنگی در ادامه اعتراضات ماه‌های اخیرشان قصد دارند امروز (یکشنبه) به سمت سفارت آمریکا در این دولت‌شهر راهپیمایی کنند تا به این ترتیب حمایت‌های بین‌المللی بیشتری را به اعتراضات‌شان جلب کنند. تظاهرات امروز در حالی برگزار می‌شود که این معترضان روز شنبه در اقدامات اعتراضی خود تلاش کردند تا حمل و نقل به مقصد و از مبدأ فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ را مختل کنند اما پلیس با آن‌ها مقابله کرد.

 خبرگزاری مهر:   رسانه های خبری تصاویر گشت زنی نیروهای آمریکایی و ترک را در منطقه امن واقع در شمال سوریه منتشر کردند. این گشتی ها میان روستاهای الحشیشه و نص تل واقع در شرق شهر تل أبیض در رفت و آمد هستند.پیشتر خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که بود که آنکارا قصد دارد گشت زنی های مشترک خود را در منطقه امن در شمال شرق سوریه از روز یکشنبه آغاز کند.

الکوثرفارسی: ولیعهد عربستان سعودی و رئیس‌جمهوری فرانسه طی گفت‌وگویی تلفنی، روابط دوجانبه میان ریاض و پاریس و اوضاع در منطقه خاورمیانه را بحث و بررسی کردند.طی تماس تلفنی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی، بر شراکت استراتژیک میان دو کشور تأکید و درباره آخرین تحولات در منطقه خاورمیانه و تلاش‌های صورت‌گرفته برای برقراری امنیت و ثبات منطقه بحث و بررسی شد.

العالم:  رؤسای جمهور روسیه و اوکراین در گفتگویی تلفنی تبادل اخیر زندانیان میان دو کشور را مثبت ارزیابی کرده و آن را گامی مهم در مسیر عادی سازی روابط دو کشور قلمداد کردند. سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه شامگاه شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود بطور تلفنی گفتگو کرده است.بنا بر این گزارش، تماس تلفنی مذکور از جانب طرف اوکراینی برقرار شده است.

یورونیوز:پاکستان بر خلاف روال معمول، درخواست هند برای عبور هواپیمای رام نات کوویند، رئیس جمهوری این کشور از حریم هوایی خود را رد کرد و علت آن را «رفتارهای» اخیر دهلی نو اعلام کرد. این تصمیم در زمانی گرفته شده که تنش میان دو کشور در پی بحران کشمیر بطور قابل توجهی افزایش یافته است.شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفت: «رئیس جمهوری هند برای استفاده از حریم هوایی پاکستان با هدف سفر به ایسلند درخواست مجوز کرده بود؛ اما ما تصمیم گرفتیم که چنین اجازه‌ای به او ندهیم.

رادیو چین: جایی جون، فرستاده ویژه جدید دولت چین در مساله خاورمیانه گفت: چین تمایل دارد روابط همکاری نزدیکی با همه طرفهای ذیربط برقرار کند و ضمن تلاش برای میانجیگری و پیشبرد مذاکرات صلح، برای توسعه صلح، ثبات و امنیت در منطقۀ خاورمیانه نقش مثبت و سازنده ای ایفاء کند. قبلاً به عنوان معاون وزیر خارجه، سفیر چین در لیبی و سفیر تام الاختیار چین در فرانسه و موناکو فعالیت کرده است.

ان .اچ.کی ژاپن: چین اولین تمرین رژه نظامی را که به عنوان بخشی از مراسم هفتادمین سالگرد بنیانگذاری این کشور برنامه ریزی شده است، از شامگاه شنبه تا ساعات آغازین یکشنبه به وقت محلی، برگزار کرده است. چین بر آن است تا این مراسم را روز یکم اکتبر امسال، در میدان «تیان آنمن» در مرکز شهر پکن و در حضور شی جین پینگ، رئیس جمهور آن کشور، و سایر مقام های عالی رتبه برگزار نماید.

اسپوتنیک روسیه: مشاور امنیت ملی آمریکا در توئیتی با استناد به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت که ایران می‌تواند فعالیت‌های هسته‌ای خود را مخفی کند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در توئیتی نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای مدیریت خود اطلاع داد که ایران می تواند مواد هسته‌ای و فعالیت‌های مرتبط را پنهان کند.

تی .آر.تی ترکیه:  رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که برای از سرگیری مذاکرات با مخالفان، خوان گوآیدو رهبر مخالفان باید رویکرد خود درباره منطقه اسیکوییبو بالا را تغییر دهدبر اساس گزارش‌ رسانه‌های ونزوئلا، مادورو درباره از سرگیری این مذاکرات که به دلیل حمایت خوآن گوایدو رئیس جمهور خودخوانده این کشور از تحریم‌های آمریکا علیه دولت ونزوئلا متوقف شده بود، اظهار داشت: “باید مساله اسیکوییبو بالا هر چه سریع‌تر حل شود.

دویچه وله : دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار یک پست توییتری خبر از خاتمه مذاکرات صلح بین نمایندگان آمریکا و طالبان داده است. پیش از آن زلمای خلیل‌زاد، نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات صلح از کسب توافق با نمایندگان طالبان بر سر استقرار صلح در افغانستان خبر داده بود.

پارس تودی :  رزمایش مشترک سه جانبه نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان برگزار شد.وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار اطلاعیه ای هدف از برگزاری این رزمایش مشترک چهار روزه را افزایش توان نیروهای نظامی سه کشور به منظور تامین امنیت طرح های اقتصادی مشترک اعلام کرد.همزمان اعلام شد، تمرین های مشترک نیروی هوایی جمهوری آذربایجان و ترکیه که از روز دوشنبه 11 شهریور (دوم سپتامبر) آغاز به کار کرده است تا روز دوشنبه 25 شهریور (16 سپتامبر) ادامه خواهد داشت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *