جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

متهم شدن مقامات کی یف به نداشتن سرعت کافی در تقویت استحکامات دفاعی خود

اپوزیسیون در کی یف معتقد است که نیروهای مسلح اوکراین و مقامات محلی در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد حمله احتمالی جدید توسط نیروهای روسیه، استحکامات دفاعی خود را به اندازه کافی به سرعت و کارآمد نمی سازند.

ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد

رئیس جمهور فرانسه توافقنامه تجارت آزاد برنامه ریزی شده بین اتحادیه اروپا و ائتلاف اقتصادی آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور را بسیار بد دانسته و آن را رد کرد.

Loading

رسانه ها؛ هراس صهیونیست ها از انتقام و…

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: لغو رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی از بیم انتقام حزب الله، تقویت واحدهای نظامی اسرائیل در مرز لبنان و واکنش حزب الله، آغاز ریاست روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل، چراغ سبز آمریکا برای مذاکره مجدد با کره شمالی، تصمیم فلسطینی ها برای پایان دادن به توافق اسلو، بیست و هشتمین روز از حکومت نظامی در کشمیر، ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ ، مهلت سه هفته ای اردوغان به آمریکا، آزمایش موشکی جدید روسیه، اعلام رسمی تشکیل فرماندهی فضایی آمریکا از سوی ترامپ، ادامه کشمکش تجاری آمریکا و چین، تحریم نفتکش آدریان دریا 1 ایران از سوی آمریکا و آغاز تمرین دریایی امنیت پایدار در دریای خزراز مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم: ارتش رژیم صهیونیستی از بیم وقوع ناگهانی و هر لحظه‌ای پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان علیه مواضع خود، رزمایش نظامی بزرگ در هفته جاری را لغو کرد.ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نه تنها رزمایش سراسری در فلسطین اشغالی را لغو کرده بلکه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی این رژیم در حال آماده‌شدن برای وقوع هر نوع درگیری در مناطق شمالی مخصوصا منطقه الجلیل در جنوب مرزهای لبنان هستند.

دویچه وله: ارتش اسرائیل نیروهای خود در مرز لبنان را تقویت کرده زیرا تهدید حزب‌الله لبنان را جدی تلقی می‌کند. ارتش اسرائیل با اعلام اعزام نیروهای تقویتی به مرزهای لبنان افزوده است که طی هفته گذشته “نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و سرویس‌های امنیتی آمادگی خود را برای سناریوهای مختلف در حوزه فرماندهی مناطق شمالی بهبود بخشیده‌اند”.

خبرگزاری صداو سیما:  دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد : اسرائیل باید هزینه تجاوزگری‌های خود را بپردازد. سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت آغاز ماه محرم که در ضاحیه جنوبی بیروت، تصریح کرد: نتانیاهو مسئولیت اقدامات تجاوزکارانه خود را در سوریه، عراق و لبنان برعهده گرفته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  روسیه از امروز، یکم سپتامبر ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را به مدت یک ماه در دست می‌گیرد و انتظار می‌رود که سرگئی لاوروف در تعدادی از نشست‌های این شورا شرکت کند. ریاست شورای امنیت به صورت چرخشی و ماهانه از سوی اعضای آن و به ترتیب نام این کشورها بر مبنای الفبای انگلیسی صورت می‌گیرد.

 خبرگزاری مهر:  بدنبال انتقادات اخیر پیونگ یانگ از واشنگتن، آمریکا از آمادگی خود برای مذاکره با کره شمالی به محض آمادگی این کشور خبر داد. یک مقام آمریکایی بدون هیچ‌گونه توضیح بیشتری اعلام کرد به محض اعلام آمادگی کره شمالی ما آماده مذاکره با آنها هستیم. این در حالی است که «چو سون خویی» معاون وزیر خارجه کره شمالی روز گذشته گفته بود اظهارات و مواضع افراطی اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره رفتار پیونگ یانگ، انجام مذاکره دوجانبه با آمریکا را دشوارتر کرده است.

خبرگزاری ایرنا:  تشکیلات خودگردان فلسطین” قصد دارد تا تقسیم بندی های انجام شده طبق “توافق اسلو” در کرانه باختری را نادیده گرفته و خانه سازی در تمام مناطق این منطقه را آغاز کند.روزنامه “هاآرتص” نوشت: تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که تصمیم به لغو تقسیم بندی “مناطق A،B و C ” در کرانه باختری گرفته است.طبق توافق سال های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها، کرانه باختری به سه منطقه A، B و C تقسیم شده است.

خبرگزاری تسنیم: بیست و هشتمین روز از حکومت نظامی در کشمیر همچنان با قطعی سرویس اینترنت و وسایل ارتباطی همراه است.کلیه وسایل ارتباطاتی از جمله تلفن ها، موبایل ها و سرویس اینترنت همچنان به دستور حکومت هند در کشمیر قطع می باشد.این در حالی است که  قطعی اینترنت و وسایل ارتباطی در منطقه کشمیر اشغالی توسط حکومت هند وارد بیست و هشتمین روز خود می شود.

خبرگزاری فارس: به دنبال تهدید معترضان، حرکت قطارها به سمت فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ به حالت تعلیق درآمد. تظاهرکنندگان  هنگ کنگی پس از درگیری با پلیس، تصمیم گرفتندامروز مسیرهای منتهی به این فرودگاه را مسدود کنند.مردم هنگ کنگ از چند هفته پیش در اعتراض به طرح استرداد مجرمین به چین در پارلمان محلی این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند.

الکوثرفارسی:  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که باید کنترل منطقه امن در شمال سوریه به نیروهای نظامی ترکیه سپرده شود.رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه٬ بعدازظهر دیروز و در مراسم پایان دوره نظامیان در دانشکده افسری استانبول٬ در مورد تحولات سوریه گفت: در تحولات سوریه٬ آن چه اهمیت دارد٬ مساله فقط داعش نیست. مساله اصلی٬ تقسیم منافع بین قدرت‌هایی است که می‌خواهند فقط منافع خود را در اولویت قرار دهند.

یورونیوز: ارتش روسیه موشک کوتاه برد اسکندر با قابلیت هسته‌ای را در پایگاه کاپوستین یار در نزدیکی آستاراخان آزمایش کرد.وزارت دفاع روسیه، ویدئویی از این آزمایش موشکی را منتشر کرد که سامانه موشکی اسکندر را نشان می‌دهد که آماده پرتاب موشک بالستیک اسکندر می‌شود و آن را شلیک می‌کند. در ادامه این تصاویر موشک به سطح زمین و هدف فرضی برخورد می‌کند و منفجر می‌شود. مکان اصابت موشک طبق تصاویر ویدئویی مشخص نیست.

رادیو چین:  رییس جمهوری آمریکا در ادامه تلاش‌های این کشور برای نظامی‌سازی فضا، با ایجاد «فرماندهی فضایی ایالات متحده» تشکیل نیروی فضایی نظامی واشنگتن را اعلام کرد.ترامپ علت تشکیل این نیرو را «نظامی کردن مدارهای زمین ازسوی دشمنان آمریکا با فناوری‌های جدید که ماهواره‌های آمریکایی را هدف قرار می‌دهند» عنوان کرد.

ان .اچ.کی ژاپن:  دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، اعمال تعرفه های مضاعفی به میزان حدود ۱۵ درصد بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار آمریکا را اجرایی کرده است.این تعرفه ها بر بیش از سه هزار و ۲۰۰ قلم کالا از جمله صفحه نمایش های ال سی دی، ساعت های مچی و مبلمان اعمال شده اند. هم اکنون، تقریبا ۷۰ درصد کالاهای وارداتی از چین مشمول تعرفه های ایالات متحده آمریکا شده اند.

تی .آر.تی ترکیه:  ایالات متحده آمریکا کشتی “آدریان دریا-1” ایران حامل پرچم پاناما را به علت نقض تحریماتی که علیه سپاه پاسداران اعمال شده، در لیست تحریم های خود قرار داد.وزارت خزانه داری آمریکا در اطلاعیه ای کتبی ادعا کرد که این کشتی به نفع نیروی قدس وابسته به سپاه پاسداران ایران، نفت حمل می کند.

پارس تودی : تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارسال پیام صلح و دوستی در آب‌های دریای خزر آغاز شد. تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸، به منظور ارتقای توان و آمادگی رزمی در دریا و با شرکت انواع یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش اعم از ناوشکن های رزمی، ناو موشک انداز، هواپیماهای بال ثابت و بالگرد و همچنین تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش امروز(یکشنبه) در دریای خزر آغاز شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *