جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading

رسانه ها؛ ائتلاف دریایی شکننده آمریکا در خلیج فارس و…

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز به کار ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس تنها با حمایت سه کشور، حمایت دوباره موگرینی از برجام، دیدار و گفتگوی «خالد بن سلمان» با پامپئو درباره ایران، نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران، خروج ایتالیا از بحران سیاسی با توافق جنبش ۵ ستاره و حزب دموکراتیک، موافقت ملکه انگلیس با درخواست جانسون برای تعلیق پارلمان، ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در حومه شرقی ادلب، گفتگوی اردوغان و ترامپ ، واکنش ارتش لبنان به ورود دوباره پهپادهای اسرائیل، شرکت رهبران آفریقا در همایش تیکاد به میزبانی ژاپن، تحریم های جدید آمریکا ضدایران، دستیابی به توافق نهایی طالبان با آمریکا، جلوگیری پکن از پهلو گرفتن ناوشکن آمریکایی در سواحل چین، اعلام معامله قرن تا قبل از انتخابات اسرائیل و آزمایش موشکی جدید پاکستان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثرفارسی: ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس که هدف ادعایی خودش را تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس اعلام کرده رسماً آغاز به کار کرده است. منابع خبری گزارش داده‌اند ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس که هدف ادعایی خودش را تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس اعلام کرده رسماً آغاز به کار کرده است. پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی با گزارش این خبر نوشت انگلیس، بحرین و استرالیا تنها کشورهایی هستند که علی‌رغم تلاش‌های آمریکا آمادگی خود را برای پیوستن به این ائتلاف اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه برجام، ضمیمه قطعنامه شورای امنیت است نه توافقی بین‌المللی، گفت، اروپا همواره خواستار اجرای کامل قطعنامه‌های سازمان ملل است. «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) گفت این اتحادیه همواره خواستار اجرای تمام ابعاد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از جمله توافق هسته‌ای ایران است.

العالم:  مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن با «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار و با وی درباره مسائل مختلف از جمله ایران رایزنی کرد.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: «وزیر خارجه آمریکا درباره یمن بر حمایت آمریکا از راه حل مبتنی بر مذاکره میان دولت یمن و شورای انتقالی جنوب تأکید کرد و از تلاش‌های عربستان سعودی برای میانجی‌گری در این مناقشه تشکر کرد.»

خبرگزاری صدا و سیما:  نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران برگزار می شود. قرار است آخرین تحولات روابط اتحادیه اروپا و تحریمهای اقتصادی ضد ایران در این نشست بررسی شود. موضوع اصلی این نشست ویژه این است که آیا کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای برقراری تامین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز شرکت خواهند کرد یا خیر.

یورونیوز:  بعد از سه هفته بحران سیاسی در ایتالیا دو حزب دموکراتیک از جناح چپ میانه و جنبش ۵ ستاره از جناح ضدساختار برای تشکیل دولت به توافق رسیدند.لوئیجی دی‌مایو، رهبر جنبش ۵ ستاره با اعلام خبر این توافق گفت قرار بر این شده است که جوزپه کونته، نخست‌وزیر مستعفی ریاست ترکیب تازه دولت را بر عهده داشته باشد.

رادیو چین:  ملکه الیزابت دوم طی حکمی با درخواست دولت نخست‌وزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان این کشور موافقت کرد.به این ترتیب فعالیت پارلمان انگلیس از اوایل سپتامبر تا ۱۴ اکتبر، دقیقا پیش از فرارسیدن مهلت بریگزیت، به حالت تعلیق در خواهد آمد.بوریس جانسون روز چهارشنبه از ملکه این کشور درخواست کرده بود تا با تعلیق فعالیت پارلمان موافقت کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یک منبع میدانی در حومه ادلب تاکید کرد: یگان‌های ارتش سوریه بر شهرک الخوین، منطقه الزرزور، تل اغیر و نیز مزارع التمانعه واقع در حومه جنوب شرقی ادلب کنترل یافتند. این منبع به سایت خبری “المراسلون” سوریه اظهار کرد: یگان‌های ارتش سوریه عصر چهارشنبه حمله غافلگیرانه‌ای را علیه پایگاه‌های گروه تروریستی جبهه النصره در شهرک الخوین آغاز کردند که با شکل‌گیری درگیری‌هایی میان دو طرف، تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شده و ارتش سوریه به شکل کامل بر این شهرک کنترل یافت.

آناتولی ترکیه: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تلفنی گفتگو کرد.در این گفتگو موضوعات مربوط به روابط دوجانبه و آخرین تحولات روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین اردوغان از بابت گام های برداشته شده در نشست سران گروه جی-7 در فرانسه درباره ایران و آغاز به کار دیوید سترفیلد به عنوان سفیر جدید آمریکا در آنکارا ابراز خرسندی کرد.

اسپوتنیک روسیه: نظامیان ارتش لبنان به سه فروند هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی که مرز را نقض کرده بودند شلیک کردند. یکی از هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان بالای منطقه مرزی ادسا و دو مورد دیگر در نزدیکی شهر کافر-کیلا ظاهر شدند اما آتش سنگینی که نظامیان لبنانی از روی زمین به آنها وارد کردند باعث شد تا هواپیماهای بدون سرنشین به سمت اسرائیل برگردند.

ان .اچ.کی ژاپن: دهها تن از رهبران آفریقایی آماده شرکت در دومین روز یک همایش بزرگ توسعه به میزبانی ژاپن هستند.کنفرانس بین المللی توکیو برای توسعه آفریقا (تیکاد) بر تقویت سرمایه گذاری خصوصی ژاپن در این قاره جاییکه کشورهایی نظیر چین در حال سرمایه گذاری های عظیم بوده اند، متمرکز است.

تی .آر.تی ترکیه:  وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که 5 شرکت و 5 فرد مرتبط با برنامه موشکی ایران را تحریم کرده است.در این بیانیه آمده است که 5 شرکت و 5 فرد مرتبط با برنامه موشکی سپاه ایران تحریم شده اند؛ این افراد و شرکت‌ها تجهیزاتی را برای ساخت موشک خریده‌ و در اختیار ایران گذاشته‌اند.

دویچه وله :  مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به کسب توافق با نمایندگان گروه طالبان بر سر استقرار صلح در افغانستان ابراز خوش‌بینی کرد. سخنگوی طالبان نیز تایید کرده که دستیابی به “توافق نهایی” نزدیک است.این نهمین دور گفت‌وگوهای مستقیم بین طالبان و نمایندگان آمریکا است. پیش از برگزاری این دور از گفت‌وگوها، زالمای خلیل‌زاد، نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات دوحه، نسبت به دستیابی به یک توافق در این دور از گفت‌وگوها ابراز خوش‌بینی کرده بود.

پارس تودی: چین برای دومین بار در ماه جاری از پهلو گرفتن یک ناوشکن آمریکایی در یکی از بنادر آن کشور جلوگیری کرد. روزنامه «ساوت چاینا» هنگ کنگ نوشت، فرماندهی آمریکا در اقیانوس هند و آرام تایید کرده که چین حاضر به قبول درخواست این ناوشکن آمریکایی برای پهلو گرفتن در بندر «چینگ دائو» در شرق این کشور نشده است.

خبرگزاری مهر:  یک ناوشکن آمریکایی در اقدامی که اعتراض چین را در پی خواهد داشت، اقدام به گشت‌زنی اطراف جزایر مورد مناقشه چین کرد. سخنگوی ناوگان دریایی هفتم آمریکا اعلام کرد ناوشکن «وِین ای میر» این کشور دیروز چهارشنبه به گشت‌زنی اطراف «فایری کراس» و «میسچیف ریفز» جزایر مورد مناقشه پکن در دریای چین جنوبی پرداخته است- اقدامی که قطعاً به نفع رابطه ۲ کشور که این روزها بیش از پیش پرتنش است؛ نیست.

خبرگزاری تسنیم: فرستاده کاخ سفید در امور خاورمیانه هرگونه رونمایی طرح سازش خاورمیانه از سوی ایالات متحده تا قبل از برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی را رد کرد. جیسون گرین بلات فرستاده کاخ سفید در امور خاورمیانه روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده طرح سازش بین اسرائیل و فلسطین را قبل از انتخابات ماه آینده اسرائیل منتشر نخواهد کرد.

 خبرگزاری ایرنا: ارتش پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد: این کشور موشک بالستیک «غزنوی» با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را با موفقیت آزمایش کرده است.آزمایش این موشک درحالی صورت می گیرد که تنش میان اسلام آباد و دهلی نو در شبه قاره بر سر اوضاع کشمیر افزایش یافته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *