جدیدترین مطالب

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

اسلام‌آباد – ایرنا – نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.

نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

اسلام‌آباد – ایرنا – نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.

نماینده ویژه پاکستان: ایران و چین شرکای معتمد ما در منطقه هستند

اسلام‌آباد – ایرنا – نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.

ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل

ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.

Loading

رسانه ها؛افزایش هشدارها درباره تنش‌ در خاورمیانه و…

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار سازمان ملل و روسیه نسبت به افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، پایان بی حاصل نشست گروه هفت، اشاره به ایران در بیانیه مختصر نشست گروه۷، اظهارات مرکل و ترامپ درباره ایران، تاکید چین بر بهره مندی ایران از مزایای برجام ، استقرار سامانه «گنبد آهنین» در سرتاسر اراضی اشغالی، گفت‌وگوی تلفنی پنس و نتانیاهو، ابراز آمادگی بوریس جانسون برای مذاکرات دوباره برگزیت ، ادامه بحران سیاسی در  ایتالیا، مخالفت قاطع چین با فعالیت های سلطه جویانه تجاری آمریکا ، برگزاری کنفرانس بین المللی توکیو درباره توسعه آفریقا ، سفر اردوغان به روسیه و خودداری هند از پذیرش میانجی برای مساله کشمیراز مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سازمان ملل نسبت به تشدید تنش‌های اخیر در خاورمیانه و عدم تحمل منطقه در قبال تنش‌های جدید هشدار داد. استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: از جمعه گذشته ما شاهد تنش‌ها، تجاوزات و حملات در اسرائیل، غزه، لبنان، سوریه و عربستان هستیم و منطقه تحمل تنش‌های جدید را ندارد.در مسکو نیز وزارت خارجه روسیه نسبت به تشدید تنش اخیر در منطقه هشدار داد.

خبرگزاری صداو سیما:  نشست گروه هفت بدون نتیجه پایان یافت و در این نشست راهکار عملی برای حل چالش های بین المللی از جمله مسائل سیاسی ,محیط زیست و اقتصادی ارائه نشد. اجلاس سران گروه هفت بدون نتیجه ی خاصی و در هیاهوی سیاسی و با نمایش مجدد اختلافات این گروه در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی به کار خود پایان داد .

العالم فارسی: گروه هفت در پایان نشست خود در فرانسه بر خلاف روال هر ساله، بیانیه مشترک صادر نکرد و با صدور یک بیانیه مختصر یک صفحه‌ای به کار خود پایان داد.در بخش مربوط به ایران در بیانیه گروه ۷ آمده است: «ما در خصوص ایران در دو هدف کاملاً اشتراک نظر داریم: اطمینان از صلح و ثبات در منطقه و اینکه ایران هرگز نتواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.»

خبرگزاری آناتولی ترکیه: صدراعظم آلمان در حاشیه نشست گروه جی-7 اظهار داشت که یک گام بزرگ رو به جلو درباره ایران برداشته شده است.آنگلا مرکل ضمن ابراز رضایتمندی از مذاکرات کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه با ایران گفت: این مذاکرات به صورت هماهنگ با آمریکا انجام گرفت.

دویچه وله : ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان نشست کشورهای گروه هفت از آمادگی برای دیدار با روحانی ظرف چند هفته آینده سخن گفت. ترامپ در  کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرده بود که در صورت فراهم بودن شرایط، با دیدار با روحانی موافق است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین ضمن اعلام پشتیبانی کشورش از همه تلاش ها جهت حفظ برجام گفت: چین خواست عادلانه ایران را درک کرده و معتقد است در مقابل ادامه اجرای برجام، ایران باید از پاداش شایسته بهره مند شود. «وانگ یی» در دیدار «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پکن افزود: چین از تلاش های جهانی برای حمایت همه جانبه از برنامه هسته ای ایران موسوم به «برجام» حمایت خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: ارتش رژیم صهیونیستی از ترس حملات تلافی جویانه مقاومت، سامانه گنبد آهنین را از شمال تا جنوب اراضی اشغالی مستقر کرده است. شبکه 31 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم به نیروی هوایی نیز اعلام کرده که در تمامی پایگاه‌های خود در آمادگی کامل باشد.

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور آمریکا تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو و اعلام کرد که واشنگتن از این رژیم حمایت می‌کند.پنس در این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد که واشنگتن از حق اسرائیل در دفاع از خود حمایت می‌کند. رژیم صهیونیستی به شدت از واکنش حزب‌اله لبنان به تحولات اخیر در منطقه به خصوص تجاوز دو پهپاد این رژیم به حریم لبنان نگران است.

خبرگزاری فارس: نخست وزیر انگلیس گفت که وی تا لحظه قبل از روز 31 اکتبر آماده انجام مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا است. جانسون تنها 68 روز وقت دارد تا به توافق جدیدی با اتحادیه اروپا درباره برگزیت برسد این در حالی است که هر دو طرف هیچگونه تمایلی برای امتیاز دادن درباره مهمترین موضوعات مورد اختلاف ندارند.در صورتی که نخست وزیر انگلیس نتواند به توافقی برسد، گفته است تحت هر شرایطی اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

یورونیوز: نیکولا زینگارتی، رهبر حزب دموکرات ایتالیا نسبت به دستیابی به توافق با جنبش پنج ستاره برای تشکیل دولت آینده این کشور ابراز خوش‌بینی کرد. رهبر حزب دموکرات ایتالیا (چپ میانه) گفت: «ما تلاش می کنیم که ایتالیا دولت جدیدی داشته باشد. فکر کنم در مسیر درستی حرکت می کنیم. من خوش‌بین هستم.»برخی گزارش ها حاکی است که ادامه حضور جوزپه کنته در مقام نخست وزیری موضوع اصلی مورد اختلاف بین دو حزب دموکرات و جنبش پنج ستاره است.

رادیو چین: گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار داشت: چین قاطعانه با فعالیت های سلطه جویانه تجاری و اعمال فشار شدید آمریکا مخالف است و به هیچ وجه آن را نمی پذیرد.گنگ شوانگ در نشست خبری همین‌روز در پاسخ به سوالات مربوط اشاره کرد: این اقدام آمریکا به شدت شناخت مشترک سران دو کشور در دیدار اوساکا را نقض کرده، قوانین تجارت چندجانبه را زیرپا گذاشته و به منافع دو کشور چین و آمریکا آسیب رسانده است.

ان .اچ.کی ژاپن:  ژاپن و کشورهای آفریقایی قرار است پیش نویس بیانیه برای تصویب در کنفرانس بین المللی توکیو درباره توسعه آفریقا را تهیه کنند. هفتمین کنفرانس بین المللی توکیو درباره توسعه آفریقا (تیکاد) از چهارشنبه در یوکوهاما در مجاورت توکیو آغاز خواهد شد. رهبران ژاپن و بیش از ۵۰ کشور آفریقایی در این کنفرانس که هر سه سال یکبار برگزار می شود، شرکت کرده و درباره کمک های توسعه و روابط اقتصادی گفتگو می کنند.

تی .آر.تی ترکیه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای دیدار کاری یک روزه راهی روسیه خواهد شد. در بیانیه صادره از سوی مرکز مطبوعاتی ریاست جمهوری اعلام گردید : رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز 27  آگوست برای دیدار کاری روزانه به روسیه سفر خواهد کرد.

پارس تودی : نخست وزیر هند، هرگونه دخالت یا میانجی گری کشور ثالث در مساله کشمیر را رد کرد. “نارندرا مودی” نخست وزیر هند پس از گفت وگو با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس کشورهای گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه، تاکید کرده است که تمام مسایل میان هند و پاکستان دو جانبه است و احتیاجی به میانجی گری کشور ثالث نیست و می توانیم مسایل و اختلافات موجود را به صورت دوجانبه حل کنیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *