جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است

تهران- ایرنا- «سرگئی لاوروف» با بیان اینکه «طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است»، تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.

تنش در دریای جنوبی چین / رئیس‌جمهور فیلیپین: به حملات خطرناک چین، واکنش نشان خواهیم داد

فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهوری فیلیپین روز پنجشنبه هشدار داد که کشورش به «حملات خطرناک» گارد ساحلی چین واکنش نشان خواهد داد. سخنان رئیس‌جمهوری فیلیپین از تشدید تنش در روابط چین و فیلیپین حکایت دارد. دو کشور بر سر مالکیت و کنترل آب‌های دریای جنوبی چین اختلاف دارند. ویتنام، مالزی، تایوان و برونئی از دیگر طرف‌هایی هستند که ادعاهایی را در مورد آب‌های جنوبی چین مطرح کرده‌اند.

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است / احیای مرزهای اوکراین پس از شوروی در سال ۱۹۹۱، غیرقابل قبول است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته که طرح صلح پیشنهادی اوکراینی از آن جهت بی معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

Loading

رسانه ها؛ادامه گستاخی های رژیم صهیونیستی در منطقه و…

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل به نقض حریم هوایی لبنان، واکنش دبیرکل حزب الله و مقامات لبنانی به تجاوزگری رژیم صهیونیستی ، حمایت پمپئو از حملات اسرائیل به سوریه،پاسخ مقاومت یمن به تجاوزگری‌های رژیم سعودی و مزدورانش، تلاش امارات و عربستان برای کنترل اوضاع در جنوب یمن، واکنش دوپهلوی ترامپ و ماکرون به توافق سران گروه ۷ در مورد ایران، ادامه تنش تجاری آمریکا و چین ، اعلام حمایت ایران از چین در جنگ تجاری با آمریکا، تصمیم آبه و ترامپ برای به امضا رساندن یک توافقنامه در ماه آینده، تاکید بوریس جانسون برخروج قطعی انگلیس از اتحادیه اروپا و  اعزام ناو جنگی دیگر انگلیس به آب‌های خلیج فارس از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر: رژیم صهیونیستی بار دیگر با ارسال یک پهپاد بر فراز آسمان لبنان اقدام به نقض حریم هوایی این کشور کرده است. رژیم صهیونیستی همچنان به اقدامات خصمانه خود در لبنان ادامه می دهد. این اتفاق درحالی رخ داد که اخیرا ۲ پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان ضاحیه بیروت سقوط کردند.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل حزب‌الله لبنان در جشن دومین سالروز آزادسازی ارتفاعات این کشور از اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری تاکید کرد مقاومت در مرحله گذشته برای جلوگیری از اجرای پروژه تجزیه منطقه مبارزه کرد.سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم دومین سالگرد آزادسازی تپه‌های عرسال در شرق لبنان از دست تروریست‌های تکفیری گفت: حضور گسترده در این مراسم اولین پاسخ به تجاوزگری های شب گذشته رژیم اسرائیل است.

الکوثرفارسی: میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر لبنان به تجاوز دو پهپاد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان که در حومه جنوبی بیروت سقوط کردند واکنش نشان دادند. میشل عون در پیامی تجاوز صهیونیست‌ها را به حومه جنوبی بیروت محکوم کرد و این تجاوزگری را نقض آشکار حاکمیت و امنیت لبنان و بند‌های قطعنامه 1701 شورای امنیت دانست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) یکی از پایگاه‌های مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند. کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز امروز جلسه‌ای فوری برای بررسی این تحولات تشکیل می‌دهد.

پارس تودی :  “مایک پمپئو” وزیر خارجه آمریکا در گفت وگوی تلفنی با “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حملات این رژیم به سوریه حمایت کرد. “پمپئو” در این گفت وگوی تلفنی حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را دفاع از خود توصیف و از آن حمایت کرد.جدیدترین حمله رژیم صهیونیستی به سوریه شنبه شب صورت گرفت.

خبرگزاری صداو سیما:  سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد : مبارزان یمنی ۱۰ موشک بالستیک به فرودگاه جیزان عربستان شلیک کردند. سرتیپ یحیی سریع با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، ۱۰ فروند موشک بالستیک بدر ۱ را به سوی آشیانه جنگنده ها و بالگردهای سعودی در فرودگاه منطقه ای و چند پایگاه نظامی دیگر در جیزان شلیک کرد.

خبرگزاری ایرنا: ائتلاف خود خوانده عربی امروز (دوشنبه) از تشکیل کمیته مشترک عربستان و امارات برای برقراری آتش بس در استان های جنوبی “شبوه” و “أبین” یمن خبر داد.”ترکی المالکی” سخنگوی ائتلاف عربی با اعلام این خبر افزود : این کمیته کار خود را امروز دوشنبه آغاز می کند و ریاض و ابوظبی در بیانیه ای مشترک تمام طرف ها را به همکاری با این کمیته برای مهار درگیری ها و آرایش جدید نیروها در چارچوپ تلاش های نظامی ائتلاف دعوت کرده اند.

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با وجود رد موافقتش با ارسال پیام سران گروه ۷ به ایران گفت که نمی‌تواند مانع گفتگوی سایرین با ایران شود.رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست سران هفت کشور صنعتی و ثروتمند جهان در مواجهه با سوال خبرنگاران در مورد توافق جمعی سران گروه ۷ برای ارسال پیامی مشترک به ایران گفت که من بحث و صحبتی در این مورد نداشتم.

رادیو چین: در پی ادعای آمریکا درباره افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چین و در پیش گرفتن اقدامات مقابله جویان چین، برخی آمریکایی ها به شرکت های آمریکا که در چین فعالیت می کنند، دستور دادند فورا از چین خارج شوند و طرح جایگزین و یا انتقال تولیدات خود به سرزمین آمریکا را انجام دهند. این سخنان آن ها مورد مخالفت عمومی محافل اقتصادی آمریکا قرار گرفته است.

تی .آر.تی ترکیه:  ایران از سیاست «چین واحد» و از پکن در جنگ تجاری با آمریکا، به طور جدی و با اقتدار حمایت می کند.محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در یاداشتی برای «گلوبال تایمز»؛ روزنامه پر تیراژ انگلیسی زبان چین نوشت: ایران و چین باید بتوانند از صلح و امنیت جهان حراست کرده و آن را نجات دهند و تعامل و ارتباطی فراگیر با یکدیگر داشته باشند.

ان .اچ.کی ژاپن: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، موافقت کرده اند که در نشست دوجانبه ماه آینده، برای انعقاد و به امضا رساندن یک پیمان تجاری تلاش کنند. این دو در حاشیه نشست سران گروه ۷ درفرانسه با یکدیگر گفتگو کردند.آنها موافقت کردند که طی نشست عمومی سازمان ملل متحد در اواخر ماه آینده دوباره با یکدیگر ملاقات کنند.

اسپوتنیک روسیه:  نخست وزیر انگلیس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، تحت هر شرایطی خبر داد. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس دیروز در حاشیه نشست جی 7 در بیاریتز فرانسه با دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.جانسون در این دیدار تاکید کرد که انگلیس روز 31 اکتبر (9 آبان) تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

دویچه وله: دولت بریتانیا اعلام کرده است که با هدف حضور بیشتر در ماموریت تامین امنیت تردد کشتی‌ها، یک ناو جنگی دیگر روانه آب‌های خلیج فارس خواهد کرد. خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از لندن خبر از اعزام یک ناو جنگی دیگر توسط بریتانیا به آب‌های خلیج فارس داد.گفته می‌شود تقویت حضور نظامی بریتانیا در آب‌های خلیج فارس با هدف تامین امنیت کشتیرانی در این منطقه صورت می‌گیرد. خبر اعزام این ناو جنگی از سوی وزیر دفاع بریتانیا اعلام شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *