جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران شبکه خبری سی‌ ان‌ ان هشدار داد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقض حکم دادگاه در خصوص ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی، بازداشت و حبس شود، شورش سراسری در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشورها و با ادعای طرح تقویت رژیم جهانی منع اشاعه، چهار شرکت خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

Loading

رسانه ها؛ صف آرایی روسیه وچین مقابل برنامه موشکی آمریکا و..

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: روسیه و چین خواهان جلسه شورای امنیت برای برنامه موشکی آمریکا، گزافه گویی وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت، امتناع نیوزیلند از پیوستن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس، ادعای مجدد ترامپ برای میانجیگری در بحران کشمیر و مخالفت هند، ارجاع مسئله کشمیر به دیوان بین المللی دادگستری توسط پاکستان، ایران محور نشست سران گروه۷، «برگزیت» محور اصلی گفتگوی مرکل و جانسون، آغاز به کار "فرماندهی فضایی" ارتش آمریکا از هفته آینده ، مذاکره رئیس جمهور ایتالیا با احزاب مختلف برای پایان دادن به بحران سیاسی، پیوستن استرالیا به ائتلاف دریایی آمریکا، هشدار چین به آمریکا درخصوص توطئه برای تخریب همکاری چین و آفریقا ، اقدام آمریکا در فروش ۶۶ جنگنده F-16 به تایوان، ابراز آمادگی دولت محلی هنگ‌کنگ برای گفت‌وگو با معترضان و ادامه مذاکرات طالبان و آمریکا در قطر ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه: روسیه و چین خواهان جلسه شورای امنیت به علت برنامه موشکی آمریکا شدند. روسیه و چین جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد را به دلیل برنامه های ایالات متحده برای توسعه و استقرار موشک های برد متوسط ​​را خواستار شدند. دیمیتری پالیانسکی مدیر بخش بین الملل روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: این نشست روز پنجشنبه برگزار می شود.

خبرگزاری صداو سیما: وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی “چالش های صلح و امنیت در خاورمیانه” در اظهاراتی عجیب، مدعی شد: ما به از میان رفتن داعش با کمک ائتلاف خود کمک کرده ایم.پمپئو با نگرانی از همراهی نکردن جامعه بین المللی با سیاست های آمریکا، گفت تحریم‌ تسلیحاتی ایران به زودی به پایان می رسد و زمان از کف می رود؛ باید جلوی ایران را گرفت!

خبرگزاری ایرنا: وزیردفاع نیوزیلند امروز چهارشنبه اعلام کرد که با وجود رایزنی دولت انگلیس برای پیوستن این کشور به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس اما نیوزیلند به خاطر نداشتن امکانات قابل دسترس به این ائتلاف نمی پیوندد. رون مارک گفت: البته هنوز درخواست رسمی از نیوزیلند برای پیوستن به نیروهای ویژه در خلیج فارس ارائه نشده اما انگلیس دراین زمینه رایزنی هایی داشته است.

العالم: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با بیان اینکه وضعیت در کشمیر بحرانی و بسیار پیچیده شده است ، بار دیگر پیشنهاد میانجیگری میان هند و پاکستان جهت حل این موضوع را مطرح کرد، پیشنهادی که با مخالفت دهلی نو مواجه شده است.شبکه خبری ” ان دی تی وی” گزارش داد: یک روز پس از مکالمه تلفنی با نخست وزیران هند و پاکستان، ترامپ اعلام کرد وی علاقه مند به آرام کردن وضعیت در کشمیر است.

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد مسئله کشمیر را به دیوان بین المللی دادگستری ارجاع و خواهان رسیدگی به آن شده است.«شاه‌محمودقریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد اسلام‌آباد مسئله کشمیر را به دیوان بین المللی دادگستری ارجاع و خواهان رسیدگی به آن شده است.قریشی پیش از این نیز گفته بود: از تمام امکانات دیپلماتیک، سیاسی و قانونی برای حمایت از مردم کشمیر استفاده خواهیم کرد.

یورونیوز: سرنوشت برجام، امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز، جنگ سوریه و بحران یمن مسائلی هستند که ایران را به یکی از محورهای گفتگوهای سران گروه ۷ کشور صنعتی و ثروتمند جهان در جنوب غربی فرانسه بدل کرده است.تنها ۱۶ روز دیگر تا پایان مهلت ۶۰ روزه دوم ایران برای ایفای تعهدات مورد نظرش توسط اروپا در چارچوب برجام باقی مانده است. این فرصت در پایان نشست آتی سران گروه ۷ در فرانسه که تا دوشنبه آینده ادامه خواهد داشت، به ۱۰ روز می‌رسد.

 خبرگزاری مهر: محور اصلی گفتگوهای امشب صدراعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا خواهد بود.پیش تر جانسون در سخنانی خاطر نشان کرده بود که چه برپایه توافق و چه بدون توافق انگلیس پایان ماه اکتبر اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. کشورهای اروپایی علاقمندند که انگلیس بر اساس توافق صورت گرفته با اتحادیه اروپا ، برگزیت را اجرایی کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا از آغاز به کار “فرماندهی فضایی” ارتش آمریکا در هفته آینده خبر داد.بر اساس اعلام معاون رئیس جمهور آمریکا سرانجام فرماندهی نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به “فرماندهی فضا” در پایان ماه جاری میلادی قرار است افتتاح شده و کارش را آغاز کند. واحد فرماندهی فضای ارتش آمریکا شاخه جدیدی از این ارتش است که عهده‌دار فرماندهی متحد رزمی و هدایت عملیاتهای نظامی این کشور در حوزه فضا خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس جمهور ایتالیا مذاکره با بازیگران اصلی در عرصه سیاسی این کشور را آغاز کرده است تا به بحران سیاسی اخیر پس از استعفای نخست وزیر پایان دهد. در حالی که استعفای جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا موجب تشدید بحران سیاسی شده است، سرجیو ماتارلا رئیس جمهور این کشور مذاکره با احزاب و سیاستمداران مختلف را آغاز کرده است تا به این بحران پایان دهد.اختلافات شدید بین نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا عامل اصلی استعفای کونته بوده است.

الکوثرفارسی: رسانه استرالیایی از تصمیم این کشور برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داده است.  «اسکات موریسون»، نخست‌وزیر استرالیا چهارشنبه اعلام کرده این کشور به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا که قرار است از کشتی‌ها و نفت‌کش‌های در حال عبور از خلیج فارس محافظت کنند، می‌پیوندد.

رادیو چین:  وزارت خارجه چین هشدار داد: هر گونه توطئه‌ای با قصد تخریب همکاری چین و آفریقا بی نتیجه خواهد ماند. گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین  این اظهارات رادرواکنش به مقاله روزنامه وال استریت ژورنال گفت که گزارش داد که شرکت هواوی با استفاده از فنون و محصولات خود به دولت‌های کشورهای آفریقایی مانند اوگاندا و زامبیا کمک می کند تا بر مخالفان سیاسی داخلی خود نظارت داشته باشند.

ان .اچ.کی ژاپن:  دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی تصمیم گرفته است تا جنگنده های اف ۱۶ به تایوان بفروشد.کاخ سفید روز سه شنبه کنگره را از قصد خود برای تایید این فروش ۸ میلیارد دلاری مربوط به ۶۶ فروند جنگنده مطلع کرد.

دویچه وله : در ادامه تظاهرات در هنگ‌کنگ، کری لم، رئیس دولت محلی از آمادگی خود برای گفت‌وگو با معترضان سخن گفت. کری لم، رئیس دولت محلی هنگ‌کنگ اعلام کرد که برای برون‌رفت از بحران سیاسی و یافتن یک راه‌حل جامع حاضر به گفت‌وگو با معترضان است. از سوی دیگر، توییتر و فیس‌بوک برای مقابله با تبلیغات دولت چین علیه معترضان، صدها حساب کاربری را مسدود کرده‌اند.

آناتولی ترکیه:  وزارت امور خارجه آمریکا از دیدار قریب الوقوع زلمی خلیل‌زاد با طالبان در قطر و افغانستان خبر داد.وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان به منظور دیدار با طالبان در چارچوب مذاکرات صلح بین الافغانی به دوحه و کابل سفر خواهد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *