جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

فرانسه برای تامین امنیت دست به دامن متحدان شد

فرانسه در حالی که خود به شدت تدابیر امنیتی برای مقابله با تروریسم را افزایش داده از کشورهای دوست خود نیز خواسته است برای تامین امنیت بازی های المپیک تابستانی هزاران نیروی پلیس را به پایتخت این کشور اعزام کنند.

رسانه پاکستانی: تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است

اسلام‌آباد- ایرنا- منابع آگاه در پاکستان تحریم‌های تحمیلی آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران را از موانع اصلی ایجاد کانال بانکی میان تهران و اسلام‌آباد و همچنین دلیل کاهش صادرات پاکستان به کشور همسایه خود عنوان کردند.

Loading
3اسفندماه 1397

رسانه ها؛ تلاش چین برای توسعه سازمان همکاری شانگهای و…

۱۳۹۷/۱۲/۰۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تصمیم چینی ها برای ایجاد وضعیتی جدید درسازمان همکاری شانگهای، اعلام تعداد نظامیان آمریکایی باقی مانده در سوریه ، گفتگوی تلفنی روسای جمهور ترکیه و آمریکا، هشدار لاوروف به افزایش فعالیتهای ناتو، دیدار نتانیاهو و پوتین ، تعلیق همکاری نظامی سوئیس با لبنان، تکذیب استقرار موشک های آمریکا در جمهوری چک، تلاش رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای رد اعلام وضعیت فوق العاده ملی، آماده‌باش نیروهای عراقی در مرز با سوریه، آمادگی انصارالله یمن برای اجرای توافق سوئد در خصوص الحدیده، گفت‌وگوی پامپئو و گوترش درباره اوضاع یمن و اجرای توافق سوئد، سفر گوایدو به مرز کلمبیا و شکل گیری اتحاد در برابر نتانیاهو در آستانه انتخابات اسرائیل از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

رادیو چین:  وانگ یی وزیر خارجه چین در نشست خبری مشترک با همتای قرقیزستانی خود در پکن درباره برنامه‌های چین برای تعیین مرحله بعد توسعه سازمان همکاری شانگهای گفت: ابتدا باید تدابیر جدید همکاری امنیتی را در نظر بگیریم. باید به اجرای پیمان مبارزه با افراط‎گرایی کمک کنیم. ما باید برای تقویت مقابله با سه عامل تروریسم، افراط‎گرایی و تجزیه طلبی، تبادلات خود در زمینه اطلاعات، آموزش نیروها و رزمایش‎های مبارزه با تروریسم را افزایش دهیم.  وی افزود: سازمان همکاری شانگهای باید به موقع صدای خود را درباره مسائل مهم بین‎المللی و منطقه‌ای به گوش جهان برساند.

اسپوتنیک روسیه: خانم سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا قصد دارد 200 نظامی خود را در سوریه باقی بگذارد.به گزارش اسپوتنیک، خانم ساندرز خاطرنشان ساخت گروه کوچک صلحبانان آمریکایی متشکل از200 نظامی برای مدتی در سوریه باقی خواهد ماند. یادآور می شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دسامبر 2018 اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد نیروهای مسلح خود را از سوریه خارج سازد.

آناتولی ترکیه:کاخ سفید از گفتگوی تلفنی روسای ترکیه و آمریکا در ارتباط با تحولات اخیر در سوریه و موضوعات مربوط به مناسبات دو جانبه خبر داد.کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی در مورد موضوعات مرتبط با ادامه هماهنگی آنکارا و واشنگتن برای تشکیل منطقه امن در شمال سوریه و ابعاد مختلف روابط دو جانبه تلفنی گفتگو کرده اند.

تی .آر.تی ترکیه:  سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام داشت، سیاست امریکا امنیت اروپا را به گروگان گرفته است.لاوروف در گردهمایی با نمایندگان شبکه موسسات اروپا در مسکو، سیاست امریکا و روابط کشورش با اتحادیه اروپا را مورد ارزیابی قرار داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد دیدار بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین در مسکو چهارشنبه آتی برگزار می‌شود.به گزارش ایسنا،  قرار بود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنج شنبه برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مسکو برود و با او درباره تقویت همکاری نظامی در سوریه صحبت کند.

خبرگزاری مهر: سفیر سوئیس در بیروت تصمیم کشورش برای تعلیق همکاری‌های نظامی با لبنان را اعلام کرد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «مونیکا اشمودز» سفیر سوئیس در بیروت اعلام کرد که کشورش همکاری های نظامی با لبنان را به حالت تعلیق درآورده است.اشمودز گفت که سوئیس بارها سرنوشت این سلاح ها را جویا شده اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است و از این رو تصمیم به تعلیق همکاری نظامی میان دو کشور گرفت.

خبرگزاری ایرنا: «میلوش زمان» رئیس جمهوری چک احتمال استقرار موشک های آمریکا در این کشور را رد کرد و گفت که دلیلی برای این کار وجود ندارد.به گزارش ایرنا، زمان در گفت وگو با تلویزیون «باراندوف» چک اظهار داشت: من اصلا هیچ دلیلی برای این کار نمی بینم. وی همچنین نسبت به وخیم شدن وضعیت امور بین المللی بر اثر جنگ های تجاری واشنگتن با چین و اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نمایندگان کنگره خواسته است تا از قطعنامه‌ای حمایت کنند که هدف اصلی آن مخالفت با اعلام وضعیت فوق العاده ملی توسط ترامپ است.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به بهانه شرایط موجود در مرز این کشور با مکزیک، وضعیت فوق العاده ملی اعلام کرده است، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان در تلاش است تا حمایت نمایندگان را از صدور قطعنامه‌ای جلب کند که هدف آن رد دستور ترامپ خواهد بود.

خبرگزاری فارس: فرماندهی نیروهای مشترک عراق از آماده‌باش در نوار مرزی با سوریه خبر داد و اعلام کرد، این اقدام با هدف جلوگیری از نفوذ احتمالی عناصر داعش صورت گرفته است.به گزارش خبرگزاری فارس، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد، نیروهای عراقی در مرز با سوریه به حالت آماده‌باش در آمده‌اند تا جلوی پیامدهای احتمالی هرگونه نفوذ عناصر داعش (به خاک عراق) و نیز تعرض به نیروهای عراقی در نوار مرزی با سوریه را بگیرند.

الکوثرفارسی: سخنگوی نیروهای مسلح یمن و انصارالله از آمادگی نیروهای یمنی برای اجرای مرحله اول طرح استقرار مجدد در الحدیده (غرب یمن) خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به ۲۱۹ بار نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی و مزدوران آن طی ۴۸ ساعت گذشته گفت :  ائتلاف سعودی – اماراتی این توافق را رد می‌کند تا به نقض‌ بیشتر آتش‌بس در الحدیده ادامه دهد. 

  العالم: وزیر خارجه آمریکا برای در جریان قرار گرفتن اوضاع یمن و ضمانت اجرایی توافق سوئد، با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.دو طرف در این دیدار که به درخواست وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت، درباره تلاش‌های به کار گرفته در خصوص صلح یمن و اهمیت خروج نیروهای مسلح از الحدیده بحث و تبادل نظر کردند.

یورونیوز:  اختلاف میان دولت ونزوئلا به رهبری نیکلاس مادورو و خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون که خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا می‌خواند، بر سر ورود کمک‌های بشردوستانه بالا گرفته است. دیروز نیکلاس مادور رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که مرز با کلمبیا و برزیل را می‌بندد تا اپوزیسیون نتواند کمک‌‌های بشردوستانه را وارد کشور کند. رئیس جمهوری ونزوئلا در سخنانی که از تلویزیون پخش می‌شد گفت که ذخیره‌سازی کمک‌ها برای ونزوئلا در شهر کوکوتا مرز کلمبیا، اقدامی «تحریک‌آمیز» است.

دویچه وله : با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد اسرائیل که قرار است در نهم ماه آوریل انجام شود، دو حزب اصلی مخالف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این کشور با هم در یک فهرست ائتلافی در برابر او وارد کارزار انتخاباتی می‌شوند. در راس جبهه مخالف نتانیاهو بنی گانتز، رئیس پیشین ستاد ارتش اسرائیل و یعیر لاپید، وزیر دارایی پیشین اسرائیل قرار دارند. آنها قرار گذاشته‌اند که در صورت پیروزی در انتخابات ابتدا بنی گانتز ریاست دولت را بر عهده گیرد و پس از دو سال و نیم این مقام را به یعیر لاپید واگذار نماید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *