جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

Loading

رسانه ها؛ افزایش تنش در روابط هند و پاکستان و…

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اخراج سفیر هند از پاکستان، واکنش آمریکا به اقدام اخیر هند در مورد کشمیر، تغییرات در مقررات تحریم های آمریکا علیه ایران، هشدار سازمان عفو بین الملل در مورد سفر به آمریکا، تماس تلفنی تلفنی پامپئو با ولیعهد سعودی با محوریت ایران و یمن، اعلام حضور اسراییل در ائتلاف دریایی آمریکا ، واکنش چین به خروج آمریکا از پیمان منع موشک های میان برد، مخالفت چین با مداخله آمریکا در امور ونزوئلا ، تاکید محمود عباس بر راه‌حل دو کشوری و مخالفت با سیاست‌های ترامپ درباره فلسطین، درخواست مقام سازمان ملل برای توقف فوری شهرک‌سازیهای اسرائیل، گفتگوی واشنگتن و سئول برای هزینه های نظامی، تاکید چین به ادامه خرید نفت از ایران ، پایان مذاکرات ترکیه و آمریکا پیرامون ایجاد منطقه امن در سوریه و لغو مذاکرات دولت ونزوئلا بامخالفان به خاطر دخالت های آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثرفارسی: در پی تشدید اختلافات بین مقامات اسلام‌آباد و دهلی‌نو بر سر مسئله کشمیر، دولت پاکستان سفیر هند در این کشور را اخراج کرد و همچنین روابط تجاری خود با هند را به حالت تعلیق درآورد.هند و پاکستان از زمان استقلال پاکستان در سال 1947 تاکنون بر سر منطقه مرزی کشمیر با یکدیگر اختلاف داشته‌اند و در روزهای اخیر پس از تصمیم دولت هند مبنی بر پایان دادن به قانون 370 که نوعی تضمینی برای حفظ توازن جمعیت در کشمیر تلقی می‌شد، بحران در این منطقه بار دیگر شدت گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: آمریکا در واکنش به اقدام اخیر هند در خصوص کشمیر اعلام کرد، دهلی نو در مورد لغو امتیازات ویژه جامو و کشمیر با واشنگتن مشورت و رایزنی نکرده است.نشریه “تایمز او ایندیا” امروز (پنجشنبه) نوشت: در همین حال سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کشمیر اعلام کرد که محدودیت های وضع شده مانند مسدود شدن دسترسی به اینترنت، بازداشت گسترده رهبران سیاسی کشمیر و مخالفت با گردهمایی های صلح آمیز وضعیت کشمیر را پیچیده تر می کند.

خبرگزاری صداو سیما: بر اساس تغییرات جدید در قانون های تحریم آمریکا ضد ایران , تحریم های مربوط به آهن، فولاد، آلومینیم و مس ایران ذیل تحریم های مربوط به نقض حقوق بشر در ایران قرار می گیرد. دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک OFAC) تغییراتی در مقررات تحریم ایران انجام داد که بر اساس آن تحریم های مربوط به آهن، فولاد، آلومینیم و مس ایران ذیل تحریم های مربوط به نقض حقوق بشر در ایران قرار می گیرد.

خبرگزاری ایرنا: به دنبال افزایش حوادث تیراندازی مرگبار در ایالت های آمریکا، سازمان عفو بین الملل امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای در مورد سفر اتباع خارجی به این کشور هشدار داد. بیانیه سازمان عفو بین الملل در حالی منتشر می شود که در هفته گذشته ۲۲ نفر در تیراندازی مرگبار ایالت تگزاس و دست‌کم ۹ نفر در تیراندازی ایالت اوهایو در آمریکا کشته شدند.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با ولیعهد عربستان سعودی درباره ایران و یمن، خبر داد. وزارت خارجه آمریکا، بامداد امروز- پنجشنبه- در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی خبر داد.«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد، مایک پامپئو درباره تنش‌های فزاینده در منطقه، ضرورت تقویت امنیت دریایی به منظور تقویت آزادی دریانوردی رایزنی کرد.

یورونیوز:  اسرائیل اعلام کرده است که برای مقابله با تهدید های منطقه ای ایران به جمع کشورهای ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در خلیح فارس و دریای عمان می پیوندد. در گزارشی که بسیاری از رسانه ها به نقل از اسرائیل تایمز منعکس کرده اند، آمده است که تل آویو آمادگی خود را برای عضویت در ائتلاف نظامی آمریکا جهت تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس اعلام کرده است.

رادیو چین: لی سونگ سفیر خلع سلاح چین در کنفرانس خلع سلاح درباره خروج آمریکا از پیمان منع موشک های میان برد موضع چین را تشریح کرد. لی سونگ گفت: چین نسبت به خروج آمریکا از پیمان یاد شده با چشم پوشی از مخالفت جامعه جهانی ابراز تاسف کرده و قاطعانه با آن مخالفت می کند. وی گفت:  خروج آمریکا از این پیمان اقدام منفی دیگر آمریکا در راستای اجرای یک جانبه گرایی با چشم پوشی از تعهدات بین المللی است.

العالم:  وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای از دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا انتقاد کرده و آن را نقض قوانین بین‌المللی خوانده است. «هوا شانییگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در این بیانیه تحریم‌های جدید آمریکا را «مداخله کامل» در امور داخلی ونزوئلا توصیف و تأکید کرده است که این تحریم‌ها نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید.این بیانیه پس از آن صادر شده است که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا از چین و روسیه خواست از حمایت از دولت ونزوئلا دست بردارند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با هیاتی از اعضای حزب دموکراتیک کنگره آمریکا مخالفت خود را با سیاست‌های رئیس جمهور این کشور در قبال فلسطین اعلام کرد. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هیات آمریکایی به ریاست هویر، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده در مقر  تشکیلات خودگردان واقع در شهر رام الله دیدار کرد.

 خبرگزاری مهر: یک مسئول سازمان ملل تاکید کرد که گسترش شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین نقض قوانین بین المللی است. «نیکولای ملادینوف» هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه، تاکید کرد که گسترش شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین نقض قوانین بین المللی است.وی تصریح کرد که این اقدام فاقد هرگونه اعتبار و وجهه قانونی است.

ان .اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که مذاکرات با کره جنوبی با این هدف که سئول سهم بیشتری از هزینه های نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور را تقبل کند، آغاز شده است.ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی نوشت «مذاکرات برای افزایش پرداختی ها به آمریکا آغاز شده است. کره جنوبی کشور بسیار ثروتمندی است که اکنون برای کمک به دفاع نظامی که توسط ایالات متحده تامین شده است احساس تکلیف می کند.»

اسپوتنیک روسیه: وزارت خارجه چین اعلام کرد که با ادامه دادن به خرید نفت از ایران، اقتصاد این کشور را حفظ خواهند نمود. یک مقام‌ آگاه در وزارت خارجه چین از ادامه یافتن خرید نفت ایران توسط کشورش خبر دادو گفت: چین به خرید نفت مورد نیاز از ایران ادامه می‌دهد. ما خرید از ایران را کاهش داده‌ایم اما به خرید خود از این کشور ادامه خواهیم داد تا از این طریق استقلال خود را از تحریم‌های آمریکا نشان دهیم و همچنین اقتصاد ایران را نیز حفظ کنیم.

آناتولی ترکیه: مذاکرات میان هیئت‌های ترکیه و آمریکا درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه پایان یافت. وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که مذاکرات با هیئت آمریکایی در آنکارا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به پایان رسیده است. در این بیانیه آمده است: درباره تاسیس «مرکز عملیات مشترک» در ترکیه در کوتاه ترین زمان به منظور اجرای نخستین تدابیر برای ایجاد منطقه امن و ایجاد هماهنگی میان ترکیه و آمریکا در این راستا به توافق دست یافتیم.

پارس تودی : رئیس جمهوری ونزوئلا، سفر هیات مذاکره کننده ونزوئلایی به باربادوس را بخاطر اقدامات خصمانه آمریکا علیه کاراکاس لغو کرد. “نیکلاس مادورو” رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: لغو سفر هیات مذاکره کننده ونزوئلایی به باربادوس در اعتراض به تحریم های جدید آمریکا علیه ونزوئلا صورت گرفته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *