جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading

رسانه ها؛ خطر وقوع جنگ در کشمیر و…

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: افزایش تنش ها در کشمیر هند، اخطار جدی عمران خان نسبت به اقدامات تنش‌زای هند در کشمیر، هشدار رهبر کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی ، مخالفت شدید چین با استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در آسیا و اقیانوسیه، تداوم فشار آمریکا بر مادورو به‌رغم توازن در مذاکرات ونزوئلا، شکایت کاراکاس از آمریکا به شورای امنیت، اظهارات مقام آلمانی درباره تشکیل ائتلاف دریایی اروپا، عربستان به دنبال مذاکرات مستقیم با انصارالله ، هشدار وزیر دفاع آمریکا به ترکیه، تاکید اردوغان برآغاز عملیات جدید در شمال سوریه ، واکنش چین به قرارگرفتن نامش در فهرست کشورهای دستکاری کننده ارز از سوی آمریکا، احضار سفیر ژاپن به وزارت خارجه روسیه، تقویت شبکه مخفی داعش در سوریه و عراق و مذاکرات آمریکا و طالبان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صداو سیما: با تصمیم دولت هند برای لغو وضع خودمختاری کشمیر اوضاع در این منطقه همچنان پرتنش است. در کشمیر هم اکنون  هرگونه تجمع ممنوع و ارتباطات مختل شده است و نیرو‌های ارتش هند نیز به این منطقه اعزام شده اند. از زمان اعلام لغو خودمختاری کشمیر از سوی دولت هند، تنش در این منطقه بالا گرفته است.آمیت شاه، وزیر کشور هند در پارلمان این کشور گفت: جامو و کشمیر بخشی از هند هستند.

خبرگزاری تسنیم:  نخست وزیر پاکستان در نشست فوق العاده پارلمان این کشور برای بررسی نقض قوانین حمایتی از مردم کشمیر توسط هند اعلام کرد: در صورت ادامه این رفتار خطر جنگ جدی است. «عمران خان» اعلام کرد: در صورت نیاز به دیوان کیفری بین المللی مراجعه خواهیم کرد.وی تصریح کرد: رفتار غیردوستانه هند در کشمیر اشغالی خطر بازگشت به جنگ‌های تاریخی میان اسلام آباد و دهلی نو را افزایش داده است.

خبرگزاری فارس:  رهبر کره شمالی بامداد چهارشنبه گفته اقدام این کشور در پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی به منظور هشدار به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام شده است. «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی بامداد چهارشنبه گفته اقدام این کشور در پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی به منظور هشدار به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام شده است. کره شمالی در کمتر از دو هفته گذشته اقدام به آزمایش چهار موشک کوتاه‌برد کرده و به آمریکا هشدار داده ممکن است «مسیر جدیدی» را انتخاب کند.

دویچه وله : جمهوری خلق چین با قصد آمریکا مبنی بر استقرار موشک‌های میان برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به شدت مخالفت کرد.فو کونگ، سرپرست بخش کنترل تسلیحات در وزارت خارجه چین گفت چنانچه آمریکا موشک‌های تازه‌ای در خاور دور مستقر کند، چین به اقدامات متقابلی دست خواهد زد. او این اقدامات تلافی‌جویانه را مشخص نکرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): نمایندگان نیکولاس مادورو، رئیس‌ جمهوری ونزوئلا و خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون کاراکاس چندین هفته است دیپلماسی رفت و برگشت به باربادوس دارند و تلاش دارند توافقی روی یک مسیر مشترک برای برون‌رفت از بن‌بست بلندمدت سیاسی حاصل شود.خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا در یک کنفرانس خبری برای محکوم کردن اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا که از توقیف دارایی‌ها دفاع می‌کرد، گفت: آنها برای پویا کردن گفت‌وگوها تلاش می‌کنند اما هیچکس، حتی ۱۰۰۰ ترامپ یا ۵۰۰ بولتون هم باعث نخواهند شد که ما میز مذاکره را ترک کنیم.

العالم:  نماینده ونزوئلا در سازمان ملل بامداد چهارشنبه با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحقیق درباره حوادث مربوط به هواپیماهای جاسوسی آمریکا و حضور کشتی های نظامی آن در فضای دریایی کشورش شد. «ساموئل مونکادا» نماینده ونزوئلا در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: در این نامه به شورای امنیت سازمان ملل اطلاع دادیم که چگونه دولت آمریکا با ارسال هواپیماهای جاسوسی به منطقه اطلاعات پرواز و بدون هیچ گونه اخطار، به دنبال درگیری نظامی با دولت کاراکاس است.

خبرگزاری ایرنا: یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آلمان گفت، مذاکرات برلین با شرکای اروپایی برای تشکیل یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس زمان بر خواهد بود.این سخنگوی وزارت خارجه آلمان به خبرگزاری آلمانی «د.پ.آ» افزود: این کشور در حال متقاعد کردن شرکای اروپایی خود برای تشکیل یک ائتلاف دریایی برای شناسایی و اطلاع رسانی در خلیج فارس است.

الکوثرفارسی: روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت بعد از شکست ائتلاف سعودی در جنگ یمن تلاش‌های جدی از سوی عربستان برای انجام مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن آغاز شده و عربستان به دنبال رسیدن به توافق سیاسی با انصارالله برای خروج از بحران یمن است. به نوشته این روزنامه، تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان بدترین بحران انسانی در جهان ماه میلادی گذشته شاهد پیشرفت بود چراکه امارات از عقب‌نشینی نیروهایش از یمن و تلاش برای صلح خبر داد. عربستان نیز می‌گوید که به دنبال راهکار سیاسی برای پایان جنگ است.

یورونیوز: مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا هرگونه تجاوز نیروهای نظامی ترکیه به خاک سوریه را «غیر قابل قبول» توصیف کرد. اسپر که در جریان سفر دوره‌ای خود به شرق آسیا وارد ژاپن شده، به خبرنگاران همراهش گفت: «به روشنی باور داریم هر اقدام یک‌جانبه آن‌ها [ترکیه] غیر قابل قبول خواهد بود.» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا درباره واکنش واشنگتن به ورود دوباره نیروهای ترکیه به سوریه افزود: «ما از چنین ورودهای یک‌جانبه‌ای جلوگیری خواهیم کرد.»

آناتولی ترکیه:  رئیس جمهور ترکیه از آغاز قریب‌الوقوع دور تازه عملیاتی در ادامه عملیات سپر فرات و شاخه زیتون در شمال سوریه خبر داد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در یازدهمین کنفرانس دیدار با سفیران در آنکارا اعلام کرد: دور تازه عملیاتی را که ادامه سپر فرات و شاخه زیتون خواهد بود، در آینده نزدیک انجام خواهیم داد.

رادیو چین:  سخنگوی وزارت خارجه چین به اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در قرار دادن نام چین در «فهرست کشورهای دستکاری کننده ارز» واکنش نشان داد. هوا چون یینگ گفت: «کشور دستکاری کننده ارز» معیاری است که آمریکا با چشم پوشی از وقایع عینی به طور خودسرانه تهیه کرده و حالا نیز این برچسب را بر چین زده است. این اقدام زشت دیگر از سوی آمریکا به منظور تشدید اصطکاک تجاری است.

ان .اچ.کی ژاپن:  ایگور مورگولوف، معاون وزیر خارجه روسیه سفیر ژاپن، تویوهیسا کوزوکی را احضار کرد. وزارت خارجه روسیه به نقل از مورگولوف اعلام کرده که مسکو انتقاد نسبت به فعالیت های انجام شده در این جزایر که در نتیجه جنگ جهانی دوم به طور قانونی ضمیمه خاک روسیه شده اند را نمی تواند تحمل کند. مورگولوف همچنین گفته که اعتراضات ژاپن تقریبا تلاشی برای دخالت در امور داخلی روسیه محسوب می شود. ژاپن نسبت به دیدار هفته گذشته دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه از جزیره اِتوروفو اعتراضی را تسلیم مسکو کرده بود. اتوروفو یکی از چهار جزیره تحت کنترل روسیه است که ژاپن نیز ادعای مالکیت آنها را دارد.

اسپوتنیک روسیه:  گروه تروریستی داعش که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها قلع و قمع آنرا در عراق و سوریه اعلام کرده، در ماه های اخیر تقویت شده و شبکه زیر زمینی و مخفی خود در این کشورها را گسترش می دهد. این نتیجه گیری در گزارش گلن فاین، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا درباره جریان عملیات موسوم به “قاطعیت تزلزل ناپذیر” انجام شده که نظامیان امریکا و متحدانش طی 5 سال اخیر در حال اجرای آن در خاورمیانه هستند.

تی .آر.تی ترکیه:  طالبان اعلام کرد، در چهارچوب مذاکرات صلح که با امریکا به پیش برده می شود، در مورد حل اختلاف نظرها بر سر خارج ساختن سربازان امریکایی از افغانستان توافق حاصل شده است یکی از مقامات طالبان که نامش را فاش نکرد، درباره مذاکرات بین الافغانی اظهار داشت که طرفین در پایان نشست دو روزه در قطر اختلاف نظر برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را رفع و بر سر قطع ارتباط طالبان با سازمان‌های افراطی توافق کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *