جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

رسانه ها؛ هشدار آمریکا به ترکیه و…

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار واشنگتن به آنکارا درباره اقدام نظامی یکجانبه در شمال سوریه ، تاکید دوباره اردوغان بر ورود نظامیان ترکیه به شرق فرات، لغو خودگردانی کشمیر از سوی هند  و واکنش پاکستان، شرط استرالیا برای پیوستن به ائتلاف آمریکا در تنگه هرمز، ادامه حملات پهپادی یمن به فرودگاه های  سعودی، نشست وزیران خارجه عراق، مصر و اردن برای کاهش تنش در خاورمیانه،آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی و واکنش کره شمالی، تصمیم پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان‌برد در آسیا، مخالفت استرالیا با استقرار پایگاه موشکی آمریکا در جزیره داروین، هشدار مسکو درباره دخالت آشکار آمریکا و آلمان در امور داخلی روسیه، تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد ارتش ربات‌ها، تشکیل واحد فضایی از سوی ارتش ژاپن و امضای اولیۀ سند قانون اساسی و توافق بر سر شکل دولت انتقالی درسودان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا در زمینه هرگونه اقدام ارتش ترکیه در شمال سوریه هشدار داد. وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تهدیدهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در زمینه حمله قریب الوقوع علیه مناطق تحت کنترل نیروهای کرد که مورد حمایت این کشور هستند بیانیه صادر کرد.

آناتولی ترکیه: رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای مسلح کشور وارد عفرین، جرابلس و الباب شده و اکنون نیز وارد شرق فرات خواهد شد.رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم مشترک افتتاح بیمارستان شهری بورسا و بزرگراه استانبول-ازمیر اعلام کرد: وارد عفرین، جرابلس و الباب شدیم و اکنون نیز وارد شرق فرات خواهیم شد.وی افزود: این موضوع را به اطلاع روسیه و آمریکا رساندیم. چرا که در قبال ادامه حملات متجاوزانه از این مناطق به سمت کشورمان نمی توانیم ساکت بمانیم.

خبرگزاری صداو سیما: دولت هند قصد دارد بندی از قانون اساسی این کشور را که به منطقه کشمیر موقعیت ویژه‌ای در زمینه خودگردانی اعطا می‌کند، لغو کند. لغو بند ۳۵‌ در ارتباط با منطقه جامو و کشمیر قرار است در جریان سخنرانی امروز آمیت شاه، وزیر کشور هند در نشست پارلمان اعلام شود. این در حالی است که همه خطوط ارتباطی در هند قطع شده و رهبران ارشد منطقه در حبس خانگی قرار دارند.

خبرگزاری ایرنا: «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی از تشدید اوضاع در کشمیر، گفت: زمان عمل به میانجیگری دونالد ترامپ میان اسلام آباد و دهلی فرا رسیده است. دولت نارندرا مودی یک هفته پس از اعزام ۱۰ هزار نیروی نظامی اضافه به کشمیر پنجشنبه گذشته در اقدامی جدید ۲۵ هزار سرباز دیگر را در این منطقه مستقر کرد.

الکوثر فارسی: در پی درخواست‌های واشنگتن از «کانبرا» برای پیوستن به ائتلاف نظامی این کشور در تنگه هرمز، نخست‌وزیر استرالیا شروطی را برای بررسی موضوع پیوستن به این ائتلاف آمریکایی تعیین کرد. در حالیکه وزیر دفاع استرالیا تأکید کرده بود که کشورش برای پیوستن به ائتلاف نظامی دریایی واشنگتن در تنگه هرمز، هنوز تصمیماتی اتخاذ نکرده است، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا، خواستار شفاف‌سازی درباره این ائتلاف شد.

العالم: سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی به سه فرودگاه «ابها»، «ملک خالد» و «نجران» واقع در جنوب عربستان خبر داد.«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز دوشنبه در سخنانی گفت که نیروهای پهپادی این کشور سه فرودگاه «ابها»، «ملک خالد» و «نجران» را هدف قرار دادند.سخنگوی نیروهای مسلح یمن در صفحه توئیتر خود نوشت که «این حملات با پهپادهای تهاجمی قاصف k۲ صورت گرفته است».

رادیو چین: وزیران خارجه عراق، مصر و اردن در بغداد درباره بهبود روابط میان کشورهای عرب و کاهش تنش در منطقه خاورمیانه به بحث و بررسی پرداختند.محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق، شامح شکری وزیر خارجه مصر و ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن بحث های خود را بر روی چگونگی پیشبرد روابط میان کشورها، مبارزه با تروریسم، تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری و بازسازی عراق متمرکز کردند.

ان .اچ.کی ژاپن: ارتش های آمریکا و کره جنوبی با فرض بروز شرایط اضطراری در شبه جزیره کره، مانور مشترکی را شروع کردند. این مانور تا بیستم اوت ادامه خواهد داشت. تمرین تابستانی آنها به نام Ulchi Freedom Guardian (پاسداران آزادی اولچی) بطور سالانه برگزار می شود. بیشتر این تمرینات یک رشته رزمایش های شبیه سازی شده کامپیوتری هستند.

اسپوتنیک روسیه:  بر اساس اعلام مقامات نظامی کره جنوبی، رزمایش مشترک این کشور با آمریکا با تمرینی شبیه سازی شده برای مقابله با هر گونه شرایط اضطراری در شبه جزیره کره آغاز ‌شده و دو هفته ادامه خواهد داشت. کره شمالی که در چند روز اخیر اقدام به انجام چندین آزمایش موشکی کرده است هشدار داده بود مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی می‌تواند مسیر مذاکرات را منحرف کند.

دویچه وله :  پس از اعلام خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه (INF)، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران از برنامه پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان‌برد در آسیا خبر داده است.وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که پرسیده بود آیا آمریکا برنامه‌ای برای استقرار موشک‌های میا‌ن‌برد در آسیا دارد، گفته بود: «بله، من چنین برنامه‌ای دارم.»

پارس تودی : وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد: واشنگتن حق استفاده از پایگاه‌های این کشور برای استقرار موشک‌های میان برد آمریکائی را ندارد. «لیندا رینولدز» در دیدار با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در کانبرا گفت: استرالیا، مکانی برای استقرار موشک های میان برد آمریکایی نیست.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه روسیه بطور رسمی به آمریکا و آلمان در رابطه با دخالت مستقیم سفارت ایالات متحده در مسکو و رسانه‌های گروهی آلمانی در امور داخلی این کشور و دست داشتن آنها در اعتراضات غیرقانونی روز شنبه در مسکو هشدار داد. “ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت امور روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو به طور رسمی به دولت‌های آمریکا و آلمان به‌خاطر دخالت مستقیم مقامات دیپلماتیک و رسانه‌های گروهی این کشورها در امور داخلی روسیه در رابطه با اعتراضات غیرقانونی روز شنبه، سوم آگوست (12 مرداد ماه) در مسکو گوشزد کرده است

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ارتش رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش برای استقرار ربات‌ها به عنوان وسیله‌ای برای کاهش وابستگی به سربازان در جبهه‌های غزه، لبنان و سوریه تلاش می‌کند.وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این پروژه را که نام آن “کرمل” است، ارائه کرده و سه شرکت بر سر اجرای آن رقابت می‌کنند.

 خبرگزاری مهر:  ژاپن قصد دارد در راستای حفظ رقابت با سایر کشورها، واحد فضایی در ارتش خود ایجاد کند. روزنامه «یومیوری شیمبون» از قصد دولت ژاپن برای ایجاد نیروی نظامی فضایی تا سال میلادی ۲۰۲۰ خبر داد و دلیل آن را حفظ رقابت با سایر کشورهایی عنوان کرد که به استفاده هرچه بیشتر از امکانات فضایی برای برآورده کرن اهداف نظامی خود روی آورده‌اند.اصلی‌ترین وظیفه واحد فضایی ژاپن رصد زباله‌های فضایی و تهدید برخاسته از ماهواره‌های دیگر کشورها عنوان می‌شود.

یورونیوز: مراسم امضای اولیۀ سند قانون اساسی سودان با حضور حاکمان نظامی این کشور و ائتلاف اصلی مخالفان برگزار شد. در این مراسم، نمایندگانی از اتحادیه آفریقا همچنین از اتیوپی به عنوان میانجی این مناقشات حضور داشتند.پیش از این در روز شنبه، دو طرف بر سر شکل دولت انتقالی به توافق رسیده بودند؛ توافقی که پس از انجام مذاکراتی طولانی میسر شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *