جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

Loading

رسانه ها؛ تمدید معافیت‌های هسته ای ایران از سوی آمریکا و…

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  اقدام آمریکا به تمدید معافیت‌های تحریم برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، قرار گرفتن نام وزیر خارجه ایران در فهرست تحریمهای آمریکا، خشم آمریکا از آلمان به دلیل عدم مشارکت در ماموریت نظامی خلیج فارس، آغاز مذاکرات صلح سوریه در آستانه ،  دیدار کوشنر با نتانیاهو و ملک عبدالله دوم ، برگزاری رزمایش نظامی آمریکاوکره جنوبی بدون تغییر در برنامه، تهدید کره جنوبی به قطع همکاری های امنیتی با ژاپن، هشدار چین به آمریکا درباره دریای چین جنوبی ، برگزاری دوازدهمین دور رایزنی بلندپایه اقتصادی و تجاری چین و آمریکا در شانگهای ، تاکید نتانیاهو بر ماندگاری همیشگی شهرکهای یهودی در کرانه باختری و استفاده ارتش روسیه از اینترنت بومی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله : جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اعلام کرد که تعلیق تحریم‌های ناظر بر فعالیت‌های غیرنظامی هسته‌ای ایران به مدت ۹۰ روز تمدید می‌شود. روسیه، چین و کشورهای اروپایی از این تصمیم دولت آمریکا استقبال کرده‌اند.این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و شخص جان بولتون از جمله کسانی بودند که خواستار پایان این معافیت‌ها شده‌بودند.

اسپوتنیک روسیه: مقامات آمریکا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را در لیست تحریم ها قرار دادند. روز چهارشنبه نماینده دولت آمریکا در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران اعلام کرد: « ما امروز تحریم هایی را علیه وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف وضع می کنیم».وی ادامه داد: « اگر چه برای آمریکا بسیار مهم بود که احتمال گفتگوی دیپلماسی را حفظ کند اما صبر ما لبریز شده است.

خبرگزاری تسنیم: سفیر آمریکا در آلمان به شدت از دولت مرکل به دلیل عدم تمایل به پیوستن در ماموریت نظامی خلیج فارس انتقاد کرد. در حالی که دولت آلمان رسما اعلام کرده است که هیچ تمایلی برای پیوستن به ماموریت نظامی آمریکا در تنگه هرمز ندارد، سفیر آمریکا در آلمان امروز پنجشنبه به شدت از دولت آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور انتقاد کرده و گفته است که بزرگترین اقتصاد اروپا باید مسئولیت جهانی بیشتری را قبول کند.

العالم: سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان از ورود تمام هیأت‌های شرکت کننده در مذاکرات صلح سوریه به پایتخت این کشور خبر داد.در سیزدهمین دور مذاکرات صلح سوریه که امروز و فردا در پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود هیأت‌های کشورهای ضامن از جمله ایران، روسیه، ترکیه، دولت سوریه و مخالفان مسلح این کشور شرکت می‌کنند. نمایندگان سازمان ملل متحد، اردن، لبنان و عراق در این مذاکرات به عنوان ناظر حضور خواهند یافت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ‌جارد کوشنر در چارچوب سفر منطقه‌ای خود برای بازارگرمی مجدد درباره طرح “معامله قرن” ابتدا به اردن رفت و به رغم استقبال سرد اردنی‌ها از او با ملک عبدالله دوم دیدار کرد. کوشنر پس از آن در سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد. ملک عبدالله دوم  در دیدار جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا لزوم برقراری صلح عادلانه و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به کوشنر گوشزد کرد.

 خبرگزاری مهر:   یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد که با وجود آزمایشهای موشکی کره شمالی، آمریکا قصد ندارد در رزمایش نظامی خود با کره جنوبی تغییری ایجاد کند. نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی قصد دارند در ماه آگوست یک رزمایش نظامی مشترک برگزار کنند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد نیروی نظامی آمریکا در این رزمایش شرکت خواهد کرد.لازم به ذکر است که پیونگ یانگ اوایل روز چهارشنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد پرتاب کرد. این در حالی است که چند روز پیش از آن نیز کره شمالی دو موشک مشابه پرتاب کرده بود.

خبرگزاری فارس:   وزارت خارجه کره جنوبی امروز (پنجشنبه) هشدار داد اگر ژاپن این کشور را از لیست کشورهای بهره‌مند از حداقل محدودیت‌های تجاری خود خارج کند، سئول نیز متقابلا در همکاری‌های امنیتی دوجانبه بازنگری می‌کند. «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی امروز در حاشیه نشست امنیتی جنوب شرق آسیا در بانکوک با «تورو کانو» همتای ژاپنی خود دیدار کرد.

ان .اچ .کی. ژاپن:  وانگ ایی، وزیر خارجه چین، نسبت به دخالت آمریکا در دریای چین جنوبی هشدار داده است و گفت که کشورهای خارجی نباید بین چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا بذر بی اعتمادی بپاشند.دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در واکنش به حضور فزاینده چین در دریای چین جنوبی، روند اعزام کشتی های نیروهای دریایی به این آبها را سرعت بخشیده است.

رادیو چین: دوازدهمین دور رایزنی بلندپایه اقتصادی و تجاری چین و آمریکا در شانگهای برگزار شد. دو طرف همچنین  براساس شناخت مشترک مهم رهبران دو کشور در اوساکای ژاپن، درباره مسایل مهم و مورد توجه مشترک دو طرف در زمینه اقتصادی و تجاری به طور صادقانه، سازنده و با کارایی بالا تبادل نظر کردند.

آناتولی ترکیه:  مدیر کل اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرد به هیچ عنوان موضوع بازگرداندن مهاجران سوری به کشورشان در دستور کار دولت قرار ندارد. عبدالله آیاز، مدیرکل اداره مهاجرت وزارت کشور ترکیه درباره روند کنترل مهاجران غیرقانونی در استانبول از 15 روز پیش تاکنون گفت: عملیات ما در استانبول نه برای مقابله با سوری‌های مقیم ترکیه بلکه با مهاجران غیرقانونی است.

تی .آر.تی ترکیه:  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد : مراکز مسکونی یهودی نشین در خاکهای تحت اشغال تا ابد باقی خواهد ماند. نتانیاهو در حین بازدید از واحدهای مسکونی یهودی در کرانه باختری رود اردن ضمن اشاره به اینکه واحدهای مسکونی این منطقه تخلیه نخواهند شد گفته است : از اینجا یعنی کرانه باختری رود اردن حتی یک واحد مسکونی نیز برچیده نخواهد شد و حتی یک نفر نیز از این واحدها تخلیه نخواهد شد.

خبرگزاری صداو سیما: ارتش و نیروهای مسلح روسیه با پیوستن به شبکه ارتباطات و تبادل اطلاعات بومی، موسوم به­ اینترنت ملی روسیه، اینترنت جهانی را کنار گذاشتند.پس از انجام موفق مراحل آزمایشی اینترنت ملی، نیروهای مسلح این کشور نخستین مشتری شبکه داخلی اینترنت روسیه به شمار می روند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *