جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading

رسانه ها؛ برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و…

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام، بررسی اینستکس و رآکتور اراک در کمیسیون برجام، بازنگری هند در خرید پهپاد های آمریکایی ، تلاش کنگره آمریکا برای تصویب قانون "ممانعت از برهم زدن ثبات عراق"، هشدار اتحادیه اروپا به روسیه ، احتمال ورود تفنگداران آمریکایی به ونزوئلا، مخالفت دیوان عالی ونزوئلا با عضویت مجدد این کشور در پیمان "ریو"، افشای آمار نیروهای اماراتی خارج شده از یمن، سفر یک هیأت آمریکایی به شرق سوریه، برگزاری مذاکرات دولت افغانستان با طالبان در یک کشور اروپایی ، نشست وزیران خارجه کشورهای بریکس با حضور وزیر خارجه چین، ابراز نگرانی رئیس جمهور تایوان نسبت به افزایش توان نظامی چین و   برگزاری تظاهرات در هنگ‌کنگ ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس:  نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام به ریاست عراقچی و اشمید در وین برگزار می‌شود. نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) در هتل پله کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین مکانیزم پرداخت اینستکس و رآکتور آب سنگین اراک مطرح خواهند شد. «سرگئی ریابکوف» اعلام کرد که مکانیزم پرداخت «اینستکس» و موضوع رآکتور آب سنگین اراک در ایران موضوعات اصلی دیدار کمیسیون مشترک برجام در وین خواهند بود.

خبرگزاری صداو سیما: پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران، ارتش هند در طرح خود مبنی بر خرید پهپادهای آمریکایی بازنگری می کنند. روزنامه هندوستان تایمز نوشت: در پی سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران، نیروی هوایی هند در یک نمایش تجهیزات هوایی درباره توانایی پهپادهای آمریکایی ابراز تردید کرد.این روزنامه هندی نوشت: سقوط پهپاد آمریکایی مدل گلوبال هاوک توسط ایران در منطقه خلیج فارس که ماه گذشته به وقوع پیوست باعث شده است بخش های نظامی هند و در راس آنها نیروی هوایی این کشور درباره خرید پهپادهای آمریکایی به علت قیمت بالای آنها و به علت سئوالات درباره توانایی های این پهپادها تجدیدنظر کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): از دو هفته قبل تلاش‌هایی در کنگره آمریکا برای اتخاذ تصمیم‌ها و تصویب قوانینی با هدف محدود کردن حضور ایران در عراق آغاز شده است و وزارت خزانه‌داری این کشور قانونی را برای تحریم چهار مسئول عراقی از جمله دو فرمانده حشد شعبی و استاندارهای سابق نینوا و صلاح‌الدین تصویب کرد. مجلس نمایندگان آمریکا نیز با اکثریت آراء با تمدید قانون “منع اخلال در ثبات عراق” موافقت کرد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی امور خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در واکنش به دستگیری های اخیر معترضان در روسیه به این کشور هشدار داد. «مایا کاسیانچیچ» سخنگوی امور خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در واکنش به دستگیری‌های اخیر معترضان در روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو باید به تعهدات خود به سازمان امنیت و همکاری اروپا پایبند باشد.

خبرگزاری ایرنا:  معاون رئیس حزب سوسیالیست ونزوئلا گفت، تفنگداران دریایی آمریکا احتمالا وارد خاک این کشور منطقه آمریکای لاتین خواهند شد. این اظهارنظر “دیاسدادو کابیو” در حالی مطرح شده که چند روز پیش دو هواپیمای ونزوئلا و آمریکا در آستانه تقابل قرار داشتند.کابیو روز گذشته (شنبه) در یک گردهمایی با حضور سیاستمداران و فعالانی از آمریکای لاتین خاطر نشان کرد: این احتمال وجود دارد که تفنگداران دریایی آمریکا وارد خاک ونزوئلا شوند. چالش آنها خروج از ونزوئلا خواهد بود.

پارس تودی: دیوان عالی ونزوئلا تصمیم مجمع ملی (پارلمان) تحت کنترل مخالفان این کشور مبنی بر بازگشت­ ونزوئلا به معاهده آمریکایی کمک دو جانبه, موسوم به پیمان “ریو” Rio را رد کرد.”خوان خوزه مندوزا”  Juan Jose Mendoza رئیس دیوان عالی ونزوئلا  با بی اعتبار خواندن تصمیم مجمع ملی (پارلمان) این کشور، اعلام کرد این تصمیم گیری به حاکمیت قانون در ونزوئلا خدشه وارد می کند.

الکوثرفارسی: خبرگزاری آسوشیتدپرس از تعداد نیروهای اماراتی که اخیرا از یمن عقب‌نشینی کرده‌اند، پرده برداشت. آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد: این عقب‌نشینی گام بزرگی در جنگ یمن محسوب می‌شود به ویژه اینکه امارات تأکید می‌کند که این گام کاهش تعداد نیروها با هدف تقویت مذاکرات با انصارالله برای پایان جنگ است.

العالم: یک هیأت متشکل از نظامیان و غیر نظامیان آمریکایی به دیرالزور در شرق سوریه رفت و اعضای آن با هدف بهبود وجهه شبه‌نظامیان کُرد، با شماری از سران محلی منطقه دیدار کردند.مداخله نظامیان تروریست آمریکا در مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شمال شرق و شرق سوریه افزایش یافته است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه: رئیس جمهور افغانستان با صدور فرمانی دبیرخانه شورای عالی صلح این کشور را منحل کرد.دفتر ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه اعلام کرد: “ریاست دبیرخانه شورای عالی صلح طی فرمانی از سوی اشرف غنی رئیس جمهور این کشور لغو شده است.”

یورونیوز: دولت افغانستان می‌گوید که گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان تا دو هفته دیگر در یکی از کشورهای اروپایی آغاز می‌شود. طالبان تاکنون به‌طور رسمی واکنشی به این موضوع نشان نداده است اما برخی منابع اعلام کرده‌اند شرط طالبان برای شرکت در گفت‌وگوی مستقیم با دولت افغانستان توافق با آمریکا است.

رادیو چین:وانگ یی وزیر خارجه چین  در گفت و گوی رسمی وزیران خارجه کشورهای بریکس در برزیل شرکت کرد. این گفت و گو به میزبانی ارنستو ارانوژووزیر خارجه برزیل برگزار شده و سایر شرکت کنندگان گفت و گو از جمله؛ سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، نالدی پاندور وزیر خارجه آفریقای جنوبی و ویجای کومار سینگ وزیر خارجه هند بودند.

ان .اچ.کی ژاپن: تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان، نسبت به گزارش دفاعی اخیر چین ابراز نگرانی کرده و بر تعهدش به همکاری با جامعه بین المللی برای برخورد با چین تأکید نموده است. تسای گفت افزایش قدرت نظامی و جاه طلبی چین کشورهای اطراف را تحت تأثیر قرار می دهد و تایوان در پی آن است که به اتفاق این همسایگان، با این وضعیت مقابله کند. به نظر می رسد کشورهای مورد نظر تسای کشورهایی همچون ژاپن و ایالات متحده آمریکا هستند.

دویچه وله : هزاران نفر با سرپیچی از “ممنوعیت” تظاهرات در هنگ‌کنگ، دوباره به خیابان آمدند تا این بار به حمله چماق‌داران به تظاهرکنندگان در هفته گذشته اعتراض کنند. معترضان اشیایی به سوی پلیس پرتاب کردند. پلیس هم گاز اشک‌آور شلیک کرد.  هزاران نفر با سرپیچی از ممنوعیت تظاهرات در هنگ‌کنگ، به خیابان آمدند تا به حمله چماق‌داران به تظاهرکنندگان اعتراض کنند

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *