جدیدترین مطالب

تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان بالا گرفت

وزارت دفاع طالبان افغانستان اعلام کرد یک پایگاه نظامی ارتش پاکستان در نواحی مرزی مشترک را در اقدامی تلافی‌جویانه بابت حمله هوایی این کشور همسایه به خاک افغانستان مورد هدف قرار داده است.

Loading

أحدث المقالات

استولتنبرگ برگزاری انتخابات ریاست جمهور روسیه در سرزمین‌های اشغالی اوکراین را محکوم کرد

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سرزمین‌های تحت اشغال ارتش این کشور در اوکراین و گرجستان را کاملاً غیرقانونی خواند و محکوم کرد.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن برای جلوگیری از استقرار سلاح‌های هسته ای در فضا

نیویورک – ایرنا- آمریکا و ژاپن با ارائه قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار جلوگیری از استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند؛ قطعنامه‌ای که به نظر می‌رسد روسیه تنها هدف آن است.

۱۰۰ هزار صهیونیست، مسلح شدند

در ادامه پس‌لرزه‌های عملیات طوفان الاقصی، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر داد که مجوز سلاح برای ۱۰۰ هزار صهیونیست صادر شده است.

ادعای سناتور آمریکایی: واشنگتن باید روسیه را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد

تهران- ایرنا- سناتور لیندسی گراهام با این ادعا که ولادیمیر پوتین یک رئیس‌جمهوری غیرقانونی است که یک کشور تروریستی را اداره می‌کند، گفت: واشنگتن باید روسیه را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

شورای امنیت سازمان ملل عملیات‌های انصارالله یمن در دریای سرخ را محکوم کرد

نیویورک – ایرنا- اعضای شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: « اعضای شورای امنیت حملات حوثی ها (انصارالله یمن) علیه کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را به شدت محکوم کردند» و خواستار توقف فوری آن شدند.

Loading

رسانه ها؛ درگذشت مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و…

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: درگذشت یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، ادامه جنگ قدرت در رژیم صهیونیستی، اقدام ونزوئلا در رهگیری هواپیمای آمریکایی، سفر  دوباره کوشنر به خاورمیانه، استقرار نیروی  نظامی چین در کامبوج، رایزنی وزیر خارجه انگلیس با همتایان فرانسوی و آلمانی خود درباره ایران، تظاهرات بزرگ اعتراضی در هنگ‌کنگ ، دیدار وزیران خارجه چین و امارات، شکست جناح طرفدار تغییر قانون اساسی درانتخابات سنای ژاپن، عزیمت زیر دریایی هسته ای بریتانیا به خلیج فارس، سفر نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه به ترکیه، پیروزی حزب زلنسکی در انتخابات اوکراین  و مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های مهاجم ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه خبر از درگذشت یوکیا آمانو مدیر کل این نهاد نظارتی سازمان ملل داد. هفته گذشته اعلام شد که «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد به دلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص، زودتر از موعد از سمت خود استعفا کند.به نوع بیماری آمانو در بیانیه آژانس و رسانه ها اشاره ای نشده است.

خبرگزاری تسنیم:  مخالفت حزب کار با پیوستن به ائتلاف با ایهود باراک نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی از ادامه جنگ قدرت میان سران رژیم اشغالگر حکایت می‌کند. عمیر پرتز رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با ائتلاف با باراک و میرتز اعلام کرد.

خبرگزاری صداو سیما:  یک فروند جنگنده سوخو 30 ونزوئلا به یک فروند هواپیمای لاکهید ئی‌پی-۳ نیروی دریایی آمریکا که در حال انجام ماموریت بود، در دریای کارائیب نزدیک شد.پنتاگون اعلام کرد جنگنده ونزوئلایی به شکل خطرناکی به هواپیمای نیروی دریایی آمریکا در «فضای بین المللی» نزدیک شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع آگاه اعلام کردند که داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا پایان ماه جاری میلادی به منظور پیشبرد “معامله قرن” به خاورمیانه سفر می‌کند.یک مقام دولتی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به منظور پیشبرد کارگاه اقتصادی بحرین و طرح صلح خود برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به “معامله قرن” پایان ماه جاری میلادی به خاورمیانه سفر می‌کند.

 خبرگزاری مهر: یک رسانه آمریکایی مدعی است چین در توافقی محرمانه با کامبوج، شماری از نیروهای خود را در یکی از پایگاه‌های دریایی این کشور مستقر خواهد کرد.وال استریت ژورنال مدعی است چین طبق توافقی محرمانه، شماری از نیروهای مسلح خود را در یکی از پایگاه‌های دریایی کامبوج مستقر خواهد کرد.اگر صحت داشته باشد؛ این توافق به چین فرصتی ویژه برای پیشبرد ادعاهای ارضی و منافع اقتصادی در دریای چین جنوبی می‌دهد.

العالم:  وزیر خارجه انگلیس با همتایان فرانسوی و آلمانی خود درباره توقیف نفتکش این کشور توسط ایران در تنگه هرمز به صورت تلفنی رایزنی کرد.یک روز قبل از برگزاری نشست اضطراری کابینه انگلیس درباهر چگونگی واکنش به توقیف نفتکش این کشور در آبهای خلیج فارس، جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس به صورت تلفنی با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه درباره این موضوع رایزنی کرد.

یورونیوز: تظاهرات بزرگ اعتراضی در هنگ‌کنگ به صحنه درگیری میان معترضان و پلیس تبدیل شد. پلیس با شلیک گاز اشک آور معترضان را که به دستورات پلیس برای تظاهرات در مناطق تعیین شده گوش نمی کردند، به عقب راند.معترضان بدون توجه به دستورات پلیس به سمت مرکز تجاری هنگ‌کنگ تظاهرات کردند. برخی از معترضان روی دوربین‌های مراقبتی شهری رنگ سیاه پاشیدند و شعار «انقلاب قرن» سر می دادند.

رادیو چین:  وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین در پکن با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی ملاقات کرد. وانگ یی در این دیدار گفت که امارات متحده عربی شریک مهم و قابل اعتماد چین در منطقه خاورمیانه است. چین مایل است به اتفاق امارات متحده عربی با اجرای تفاهم صورت گرفته میان رهبران دو کشور و تعمیق روابط مشارکتی کمربند و جاده به توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف کمک کند.

ان .اچ.کی ژاپن: حزب ائتلافی حاکم ژاپن بدنبال انتخابات روز یکشنبه، قرار است تا کنترل مجلس سنا را حفظ کند اما نتوانسته است یک حدنصاب کلیدی را نگهدارد.این ائتلاف و قانونگذاران طرفدار اصلاح قانون اساسی نتوانستند که دو سوم اکثریت این مجلس را حفظ کنند.

اسپوتنیک روسیه: بریتانیا یک زیردریایی هسته ای برای محافظت از منافعش به منطقه خلیج فارس اعزام می کند. هدف از ارسال این زیردریایی هسته ای تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس و محافظت از اقدامات ایران اعلام شده است.

آناتولی ترکیه: نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور سوریه به منظور دیدار با مقامات ترکیه به آنکارا سفر کرد. جفری طی روزهای 22-23 جولای با مقامات ترکیه درباره نگرانی های امنیتی مشروع ترکیه، اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد حل و فصل اختلافات سوریه، شکست کامل داعش و دیگر تحولات منطقه بحث و رایزنی خواهند کرد.

دویچه وله :  در اوکراین حزب رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی پیروز انتخابات شد و حزب “خدمتگزاران مردم” وعده داد که با فساد مبارزه کند و به جنگ در شرق اوکراین خاتمه دهد.

پارس تودی :  رسانه های سوری بامداد دوشنبه از حمله موشکی به شهر “مصیاف” Masyaf در استان حماه، غرب سوریه خبر دادند. شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد، ارتش این کشور با این حمله موشکی مقابله کرده است.برخی رسانه های صهیونیستی در توییتر اعلام کردند، جنگنده های اسرائیل این حمله را انجام داده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *