جدیدترین مطالب

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

روایت خبرگزاری روسی از سخنان جلالی درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

تهران-ایرنا- تاس خبرگزاری روسی به نقل از کاظم جلالی سفیر تهران در مسکو گفت: عملیات تلافی جویانه علیه رژیم صهیونیستی کامل شده است، اما ایران در صورت هرگونه حمله ای به اسرائیل و همدستان غربی اش با ابزار و قدرت بیشتری پاسخ می دهد.

دستان خالی غرب برای دلداری بی‌بی

لندن – ایرنا – کشورهای غربی درحالی برای دلداری سران رژیم اسرائیل درپی عملیات کوبنده وعده صادق، به تشدید سیاست شکست خورده تحریم ایران متوسل شده‌اند که اولا چوب خط تحریم‌های تسلیحاتیِ غرب علیه ایران پرشده و اهرمی برای فشار بیشتر باقی نمانده و در ثانی توان نظامی ایران هرگز تابع و در بند محدودیت‌های غیرقانونی وضع شده از سوی طرف‌های غربی نبوده است.

سیاستمدار اسپانیایی وضع تحریم علیه ایران را ریاکارانه خواند

تهران- ایرنا- «یونه بلارا» رهبر حزب پودموس اسپانیا از «ریاکاری» اتحادیه اروپا در وضع تحریم علیه ایران و چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این اتحادیه را به همدستی در کشتار فلسطینی‌ها متهم کرد.

واکنش رژیم صهیونیستی به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

تهران-ایرنا-یسرائیل کاتس وزیر امورخارجه این رژیم نیز در واکنش به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد از سوی آمریکا گفت: به ایالات متحده به خاطر وتو این قطعنامه تبریک می گویم.

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

تهران- ایرنا- فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپادها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.

وزرای خارجه ایران و امارات درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

نیویورک – ایرنا- شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، درباره تحولات منطقه ای گفتگو و رایزنی کردند.

Loading

رسانه ها ؛ درخواست کنگره برای بازگشت ترامپ به برجام و…

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نمایندگان کنگره خواستار بازگشت آمریکا به برجام، هشدار روسیه و چین درباره هرگونه اقدام علیه ایران، قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا علیه دونالد ترامپ، تاکید لاوروف برتقویت روابط روسیه و چین،توافق سیاسی میان نظامیان و اپوزیسیون سودان ،کمک ۴۰ میلیون دلاری آمریکا به مخالفان ونزوئلایی، امضای قرارداد نظامی رژیم صهیونیستی با هند، جایگزینی کالاهای هندی به جای چینی درآمریکا، انتخاب ریاست جدید کمیسیون اروپا، تنش در روابط ژاپن و کره جنوبی، گاف ناتو درباره مکان ذخیره سلاح هسته ای آمریکا، اظهارات وزیر خارجه ترکیه درباره مقدونیه شمالی و مخالفت قاطع مسکو با طرح «معامله قرن» ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثرفارسی: پس از آن که مکاتبات محرمانه سفیر مستعفی انگلیس در واشنگتن نشان داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بخاطر لجبازی با باراک اوباما از برجام خارج شده است، فشارها در داخل هیئت حاکمه آمریکا برای بازگشت این کشور به برجام افزایش یافت. در همین راستا بیش از بیست نماینده کنگره با پیشنهاد قطعنامه‌ای بر لزوم بازگشت دولت ترامپ به برجام و کاهش تنش‌ها تاکید کردند.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که هرگونه استفاده از زور علیه ایران به فروپاشی منطقه منجر خواهد شد. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به خطرات سناریو استفاده از زور علیه ایران هشدار داد و گفت که این موضوع موجب فروپاشی منطقه می شود. وی تصریح کرد: پیش بینی نتایج سناریوی استفاده از زور (علیه ایران) بسیار آسان است، بطوری که فردی که در این زمینه آگاهی نداشته باشد نیز به راحتی می تواند آن را پیش بینی کند.

رادیو چین: وزارت خارجه چین تاکید کرد : آمریکا باید دست از رفتار اشتباه  اعمال فشار حد اکثری به ایران بر دارد. گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار داشت: آمریکا باید با نگرش درست به نگرانی‌های اکثریت اعضای جامعه بین المللی، دست از رفتار اشتباه خود مبنی بر اعمال فشار حد اکثر به ایران بر دارد تا شرایط حل سیاسی و دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران ایجاد شود.

آناتولی ترکیه:  مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را در محکومیت توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور علیه آنان تصویب کرد. نمایندگان مجلس آمریکا سه‌ شنبه شب قطعنامه محکومیت «دیدگاه‌های نژادپرستانه» دونالد ترامپ را که اخیرا در سلسله توئیتی علیه چهار زن عضو این نهاد ابراز داشته است، با 240 رای موافق در مقابل 187 رای مخالف، تصویب کردند.

خبرگزاری صداو سیما:  وزیر امور خارجه روسیه گفت: تقویت روابط روسیه و چین تحت تاثیر نوسانات کوتاه مدت قرار نمی‌گیرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه آرگیومنتی آی فکتی که روز چهارشنبه منتشر شد گفت: چین هیچ تهدیدی برای روسیه محسوب نمی‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  شورای نظامی انتقالی سودان و گروه‌های آزادی و تغییر بالاخره به توافق سیاسی که مردم این کشور انتظارش را داشتند، دست یافتند و مراسم امضای این توافق امروز امضا شد. در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) گروه‌های آزادی و تغییر (اپوزیسیون) و شورای نظامی انتقالی به توافق سیاسی دست یافتند.

 خبرگزاری مهر: دولت آمریکا در ادامه حمایت های خود از مخالفان دولت ونزوئلا، ۴۰ میلیون دلار دیگر به آنها کمک می کند. مخالفان دولت ونزوئلا که از حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا بهره مند هستند از سال گذشته با معرفی «خوان گوایدو» به عنوان رئیس جمهور، اقدامات خود برای پیشبرد سیاست‌های واشنگتن در کاراکاس را افزایش داده بودند.

خبرگزاری فارس:  شرکت صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی برای ارائه خدمات تعمیر و نگهداری سامانه‌های موشکی، با نیروی دریایی هند قرارداد امضا کرد. بر اساس این توافق ۵۰ میلیون دلاری که مکمل قرارداد پیشین تل‌آویو و دهلی نو برای تأمین سامانه‌های موشکی زمین به هوا است، رژیم صهیونیستی قرار است به طرف هندی خدمات تعمیر و پشتیبانی این سامانه‌ها را ارائه کند.

خبرگزاری ایرنا: تجار آمریکایی با ادامه جنگ تجاری واشنگتن و پکن و گران شدن محصولات چینی در بازار آمریکا به واردات کالاهایی ورزشی، اسباب بازی، لوازم التحریر، کابل و قطعات الکترونیکی از هند رو آورده اند.افزایش صادرات هند به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که صادرات دهلی نو به چین در ماه گذشته با کاهش ۹.۶۸ درصدی روبرو بوده است.

یورونیوز: اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع مستعفی آلمان با رای پارلمان اروپا به ریاست کمیسیون اروپا رسید تا نام خود را به‌عنوان نخستین زن در راس این نهاد اروپایی ثبت کند.خانم فن در لاین به ۳۷۴ رای اعضای پارلمان اروپا نیاز داشت که ۳۸۳ نفر به او برای ریاست کمیسیون اروپا رای دادند.وی بلافاصله پس از انتخاب به ریاست کمیسیون اروپا، ایجاد یک اروپای قوی و متحد را از جمله هدف‌های خود ذکر کرد.

ان .اچ.کی ژاپن: یک مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی می گوید دولت این کشور با قاطعیت با محدودیت های سختگیرانه تر صادراتی ژاپن بر ضد این کشور برخورد خواهد کرد.چونگ اوی یونگ، رئیس دفتر امنیت ملی، با قانونگذاران حزب حاکم ملاقات کرد تا محدودیت های صادراتی ژاپن که در روز چهارم ژوئیه بر مواد مهم دارای فناوری بالای مورد نیاز برای ساخت نیمه هادی ها وضع شدند، را مورد بحث و گفتگو قرار دهد.

اسپوتنیک روسیه: ناتو به طور تصادفی مکان هایی را که سلاح های هسته ای آمریکا در آن ذخیره می شود را لو داد. در ماه آوریل، گزارش یک عضو کانادایی از کمیته دفاع و امنیت مجمع پارلمانی ناتو به نام “عصر جدید مانع از انقراض هسته ای، مدرن سازی و کنترل اسلحه و نیروهای هسته ای ناتو” منتشر شده است، اما بعد این مقاله حذف شد. این سند می گوید که حدود 150 تسلیحات هسته ای آمریکایی در اروپا وجود دارد.

تی .آر.تی ترکیه: چاووش اوغلو در چهارچوب دیدارهایش در اسکوپیه پایتخت مقدونیه شمالی، با نیکولا دیمیتروف همتای خود نیز دیدار کرد. مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام داشت به زودی با مقدونیه شمالی که به عنوان متحد طبیعیمان بود، در ناتو نیز رسما متحد خواهیم شد.

پارس تودی: معاون وزیر امور خارجه روسیه بر مخالفت قاطع این کشور با طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» و کنفرانس اخیر در بحرین تاکید کرد. میخائیل بوگدانوف در جریان دیدار با اعضای هیأت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مسکو ضمن مخالفت با معامله قرن تصریح کرد که کشورش تمایل دارد روابط خود را با جنبش حماس تقویت کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *