جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading
24آذرماه 1396

رسانه ها ؛ گفتگوی ترامپ و پوتین درباره کره شمالی و…

۱۳۹۶/۰۹/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: گفتگوی تلفنی سران روسیه وآمریکا درباره کره شمالی، تاکید اتحادیه اروپا برعدم تغییر موضع‌ خود در قبال قدس ، تمدید تحریم های روسیه توسط اتحادیه اروپا، نقشه راه عربستان برای عادی سازی روابط بااسرائیل، توافق اتحادیه اروپا با ورود مذاکرات برگزیت به مرحله دوم ، هشدار چین درباره وقوع جنگ در شبه جزیره کره ،شرط روسیه برای رفع تحریم تسلیحاتی لیبی ، هشدار کمیسیون اروپایی درباره عواقب روند طولانی تشکیل دولت در آلمان، تاکید ژاپن و بریتانیا بر فشار حداکثری بر کره شمالی و هشدار موشکی روسیه به آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری آناتولی:  روسای جمهور آمریکا و روسیه بصورت تلفنی در ارتباط با مسئله هسته ای کره شمالی و روابط دوجانبه گفتگو کردند.کاخ کرملین روسیه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با مسئله هسته ای کره شمالی و مناسبات دو جانبه گفتگو انجام دادند.

خبرگزاری آناتولی:  سران اتحادیه اروپا بر پای‌بندی جدی خود به راه‌حل تشکیل دو دولت مستقل توسط اسرائیل و فلسطین به مرکزیت مشترک شهر قدس براساس مرزهای سال 1967 تاکید کردند.نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور بررسی موضوعاتی از قبیل وضعیت پناهجویان، تحولات قدس و مسائل دفاعی، اجتماعی و اقتصادی در بروکسل برگزار شد.

خبرگزاری آناتولی: اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی علیه روسیه که در سال 2014 آغاز شد را برای شش ماه دیگر تمدید کرد.«دونالد توسک» رئیس شورای اتحادیه اروپا در حاشیه نشست سران این اتحادیه در بروکسل طی پیامی در توئیتر خود اعلام کرد: اتحادیه اروپا، در مورد تمدید تحریم های اقتصادی روسیه به توافق رسید.

الکوثرفارسی: وزیر خارجه عربستان سعودی اذعان کرد که این کشور «نقشه راهی» برای برقراری روابط دیپلماتیک کامل با رژیم صهیونیستی تدوین کرده است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عادل الجبیر» در مصاحبه با کانال «فرانس 24» گفت: آمریکایی‌ها در حال رایزنی با همه طرف‌ها از جمله عربستان و تلفیق دیدگاه‌های همه این طرف‌ها هستند و گفته‌اند که برای تدوین طرح سازش در خاورمیانه به زمان زیادی نیاز دارند.وی در عین حال تأکید کرد که ریاض نقشه راهی برای برقراری روابط دیپلماتیک کامل با اسرائیل در صورت دستیابی به توافق صلح با فلسطینیان، آماده کرده است.

خبرگزاری فارس:  بنابر اعلام رئیس شورای اروپا، این نهاد با ورود مذاکرات برگزیت به مرحله دوم موافقت کرد.به گزارش خبرگزاری فارس،  «دونالد توسک» رئیس‌ شورای اروپا اعلام کرد که سران اروپا با ادامه مذاکرات برگزیت در مرحله دوم موافقت کرده‌اند.فاز دوم مذاکرات خروج شامل گفت‌وگوهایی درباره آینده روابط لندن و بروکسل و مسایل مربوط به آینده تجارت دوجانبه است که اهمیتی حیاتی برای بخش اقتصادی در انگلیس دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهور چین اعلام کرد، بحران موجود درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی باید از طریق مذاکرات حل شود نه جنگ.به گزارش ایسنا، شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین پس از پیشنهاد رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر انجام مذاکرات مستقیم با کره شمالی بدون پیش‌شرط در دیدار با مون جائه این، همتای کره‌ جنوبی‌اش این اظهارات را بیان کرد.

خبرگزاری ایرنا:«ایوان مولوتکف» سفیر روسیه در لیبی امروز جمعه گفت: در صورت یکپارچه شدن ارتش لیبی، مسکو آمادگی دارد تحریم‌ تسلیحاتی ضد لیبی را لغو کند.به گزارش ایرنا، سفیر روسیه افزود: البته هنوز تضمینی در لیبی مبنی بر اینکه سلاح هایی که برای دولت ارسال می شود، در پایان کار به دست تروریست ها نمی رسد، وجود ندارد و با این حال در صورت متحد شدن ارتش لیبی، مسکو آمادگی رفع تحریم تسلیحاتی ضد آن را دارد.

خبرگزاری تسنیم:  کمیسر بودجه اتحادیه اروپا خواستار تشکیل هر چه سریع تر ائتلاف بزرگ در آلمان به عنوان دولتی پایدار شده و درباره به وجود آمدن مسائلی در اتحادیه اروپا در صورت طولانی شدن این فرآیند هشدار داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم “، “گونتر اوتینگر”، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا بر این مسئله تاکید کرده است که خواهان تشکیل سریع ائتلاف بزرگ در برلین است.وی قبل از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل که از روز گذشته آغاز شده است تاکید کرد که من در بروکسل در اصل با افرادی دیدار می کنم که بر تشکیل ائتلاف بزرگ در آلمان تاکید دارند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  حماس و جهاد اسلامی خواستار گسترش انتفاضه شدند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، درگیری بین فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی در بیت لحم در کرانه باختری روبه گسترش است . دو جنبش حماس و جهاد اسلامی با صدور دو بیانیه خواستار گسترش انتفاضه و ادامه خشم مردمی در برابر اشغالگران شدند. حماس بر لزوم بالا بردن سطح رویارویی با اشغالگران و درگیر شدن با آنها در همه مناطق فلسطینی نزدیک محل استقرار نظامیان اشغالگر تاکید کرد.

یورونیوز: سازمان ملل متحد اعلام کرد : مدرک قطعی دربارۀ منشاء موشک‎های شلیک شده به عربستان وجود ندارد.جانشین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که هیچ مدرک قطعی دربارۀ منشاء موشک‌هایی که از یمن به سوی عربستان سعودی شلیک شده‌اند، وجود ندارد.«فرحان حق» در جریان نشستی خبری در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: درگزارش کارشناسان سازمان ملل گفته شده است که هیچ شواهد قطعی در مورد منشاء این موشکها وجود ندارد.»

رادیوچین:  شی جین پینگ رییس جمهوری چین در تالار خلق با مون جیه این، رییس جمهوری کره جنوبی که در چین به سر می برد دیدار و گفت و گو کرد. رهبران دو کشور در این دیدار به توافق رسیدند که با درک دقیق مسیر هدایت دوجانبه، روابط ثابت و پایدار بین چین و کره جنوبی برقرار شود. دو طرف همچنین درباره اوضاع شبه جزیره کره تبادل نظر کردند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: دیپلمات های ارشد و وزیران دفاع ژاپن و بریتانیا موافقت کرده اند با هدف وادار ساختن کره شمالی به متوقف کردن توسعه هسته ایش، فشارها بر آن کشور را به حداکثر برسانند.تارو کونو، وزیر امور خارجه و ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن، روز پنجشنبه در لندن، با بوریس جانسون، وزیر امور خارجه و گاوین ویلیامسون، وزیردفاع بریتانیا، ملاقات کردند.

اسپوتنیک روسیه: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود در شورای فدراسیون، مجلس علیا پارلمان کشور اعلام کرد برهم خوردن توافقات درباره برنامه هسته ای ایران علامت غلطی برای کسانی خواهد بود که امیدوار حل و فصل مسئله کره شمالی هستند.به گزارش اسپوتنیک، لاوروف ضمن بیان این مطلب گفت:” توافق های بزرگ بین المللی از جمله توافقات درباره مسئله هسته ای ایران در معرض خطر برهم خوردن هستند که علامت غلطی برای کسانی خواهد بود که امیدوار حل مسائل شبه جزیره کره هستند”.

خبرآنلاین: :ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به آمریکا هشدار داد در صورتی که واشنگتن اقداماتی در جهت نقض قراردادهای موشکی انجام دهد، مسکو نیز اقدام متقابل خواهد کرد.پوتین روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی در مسکو گفت: آمریکا در رومانی سیستم های پدافند موشکی مستقر کرده است که می تواند در زمان دلخواه از این سکوها برای پرتاب موشک های تهاجمی و بالدار استفاده کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *