جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی کاخ سفید: بر اساس حدس و گمان نظر نمی‌دهم

تهران- ایرنا- کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (به وقت محلی) در جریان نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه من درباره گزارش‌ها و تحولات امروز در خاورمیانه نظری ندارم، گفت: من نمی‌توانم در این باره بر اساس حدس‌ها و گمان‌ها چیزی بگویم.

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود + فیلم

نیویورک – ایرنا – حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاشها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading
2 اسفند ماه 1396

رسانه ها ؛ افزایش تنش ها در عفرین و…

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ترکیه: تاکید ترکیه برادامه عملیات شاخه زیتون در عفرین، توصیه لاوروف به مذاکره آنکارا و دمشق ، دیدار رؤسای ستاد مشترک ارتش ترکیه و اردن، خرید جنگنده اف-۳۵ توسط ژاپن ،ورود کشتی‌های جنگی چین به آبهای اقیانوس هند، اقدام مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در آزمایش سامانه ضد موشکی «پیکان ۳»، ابراز نگرانی از حضور داعش در افغانستان ، هشدار واشنگتن به کشورهای برقرار کننده روابط تجاری با روسیه ، لغو دیدار مایک پنس با هئیت کره شمالی و کشورهای غرب آفریقا به دنبال پول واحد ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهور ترکیه گفت : حتی در صورت برقراری توافق بین اسد و کردها (ی.پ.گ) ، ما به اجرای عملیات شاخه زیتون در عفرین ادامه خواهیم داد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کالین افزود: ترکیه پیش از آغاز عملیات شاخه زیتون اطلاعاتی مبنی بر تلاش‌ها برای تبدیل عفرین به قندیل دوم دریافته کرده بود.وی گفت: پاسخ ما به کسانی که مدام در مورد عملیات شاخه زیتون اظهار نظر می کنند این است؛ ترکیه برای منافع ملی خود هر اقدامی که لازم باشد را انجام خواهد داد.

پارس تودی :   وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، ترکیه می تواند منافع امنیتی مشروع خود را از طریق گفت و گو با دولت سوریه حفظ کند. به گزارش پارس تودی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت، روسیه مدافع حل و فصل مشکلات از طریق گفت وگو و احترام به تمامیت ارضی تمامی کشورها از جمله سوریه است و در عین حال نگرانی ترکیه را از آنچه در سوریه رخ می دهد؛ درک می کند.لاوروف تصریح کرد، اقدام های اخیر آمریکا در سوریه هیچ ارتباطی به منافع نیروهای کرد ندارد بلکه واشنگتن اهداف سیاسی خود را دنبال می کند.

خبرگزاری آناتولی: در دیدار رؤسای ستاد مشترک ارتش ترکیه و اردن تفاهم‌نامه همکاری نظامی بین دو کشور امضا شد.ارتش اردن اعلام کرد که در دیدار ژنرال خلوصی آکار، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه با ژنرال محمود فریحت، همتای اردنی خود در عمان، پایتخت این کشور ضمن گفتگو در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای، تفاهم‌نامه همکاری نظامی بین دو کشور امضا شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ۱۰۰۰ سرباز پاکستانی برای حفاظت از خاندان سلطنتی به عربستان اعزام شدند. تحلیلگران می‌گویند علت استقرار تعداد بیشتری از نیروهای پاکستانی در عربستان حفاظت از خاندان سلطنتی این کشور در پی پاک‌ساری‌های درونی در داخل این خاندان و افزایش آسیب پذیری حاکمان عربستان است.به گزارش ایسنا، پایگاه میدل ایست آی این طرح را اقدامی اسرارآمیز توصیف کرد.

 خبرگزاری مهر: دولت ژاپن قصد دارد ۲۰ فروند جنگنده اف-۳۵ را به جای مونتاژ، مستقیما از آمریکا خریداری کند. به گزارش خبرگزاری مهر ، پیشتر اعلام شده بود ژاپن ۲۵ جنگنده از این نوع را مونتاژ می کند با این حال گویا مقامات توکیو تصمیم گرفته اند ۲۰ جنگنده را خریداری کنند.علت این اقدام افزاش تهدیدهای هسته ای از سوی کره شمالی و حفظ آمادگی ژاپن در برابر حملات احتمالی این کشور عنوان شده است.

خبرگزاری فارس: ارتش چین چندین کشتی جنگی و ناوشکن خود را به آبهای اقیانوس هند اعزام کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، در میان بحران قانون اساسی و اعلام وضعیت اضطراری در مالدیو، چندین کشتی چینی در ماه جاری به سمت اقیانوس هند شرقی حرکت کردند. براساس گزارش «ای، بی‌، سی»، ناوگانی از ناوشکن‌ها، یک ناوچه، سه کشتی پشتیبان وارد این آب‌ها شدند.

خبرگزاری تسنیم:  وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن و تل‌آویو سامانه ضدموشکی موسوم به «پیکان ۳» را آزمایش کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، منابع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده‌اند واشنگتن و تل‌آویو بعد از چندین مرحله تأخیر و لغو، نسل جدیدی از سامانه‌‌های پدافند موشکی موسوم به «پیکان 3» را آزمایش کردند. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این آزمایش را تأیید کرد و مدعی شد که هدف از آن دفاع در برابر حملات موشک‌های بالستیک در خارج از جو زمین است.

رادیو چین:  وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو به شدت نسبت به افزایش حضور و نفوذ تروریست‌های داعش در افغانستان نگران است. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان کنفرانس خبری با خواجه محمد آصف، همتای پاکستانی‌اش در مسکو گفت: ما نسبت به آنچه که در افغانستان رخ می‌دهد و نسبت به افزایش نفوذ داعش در این کشور به شدت نگران هستیم.

اسپوتنیک روسیه: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت ، واشنگتن برقراری روابط تجاری کشورهای مختلف به ویژه در زمینه دفاعی را با روسیه منع می کند.به گزارش اسپوتنیک، هدر نائروت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت پیامی با این مضمون برای تمامی دیپلمات های آمریکایی خازج از این کشور ارسال شده است.در این پیام به دیپلمات های این کشور دستور داده شده که با دولت های کشورهای میزبان گفتگو کرده و به آنها گوشزد کنند که در غیر اینصورت آمریکا آنها را با مشکلات جدی مواجه می کند .

اسپوتنیک روسیه:  آلمان دوازده هزار سرباز به رزمایش نظامی ناتو که هدف آن “مهار روسیه” خوانده می شود، اعزام می کند. به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه فوکوس، در سال جاری میلادی نیروهای آلمانی سه برابر سال گذشته هستند.این رزمایش در مناطق شرقی و شمالی ناتو برگزار می شود و آلمان 90 میلیون یورو بودجه به آن اختصاص داده است.

تی .آر.تی ترکیه:  مقامات کره شمالی برنامه دیدار با معاون رئیس جمهوری آمریکا را در لحظه آخر لغو کردند. مقامات آمریکایی اعلام کردند مایک پنس، معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار بود هنگام حضور در افتتاحیه مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ با مقامات کره شمالی دیدار کند اما مقامات کره شمالی این دیدار را در لحظات آخر لغو کردند.پنس قرار بود با کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار کند اما این دیدار در لحظات آخر قبل از شروع آن به درخواست کره شمالی لغو شد.

خبرگزاری صداو سیما:  روسای جمهور جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا در غنا به منظور تعیین نقشه راهی برای تسریع در برنامه ایجاد پول واحد در این منطقه گرد هم می آیند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روسای جمهور جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا روز چهارشنبه در آکرا پایتخت غنا به منظور تعیین نقشه راهی برای تسریع در برنامه ایجاد پول واحد در این منطقه گرد هم می آیند.نشست سران آکرا پنجمین نشست کارگروه پول واحد جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *