جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
19اسفند ماه 1396

رسانه ها ؛ افشای توافق آنکارا – واشنگتن درباره سوریه و…

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: توافق آنکارا – واشنگتن درباره منبج و شرق فرات، پیش شرط جدیدکاخ سفید برای مذاکره با کره شمالی، حمایت روسیه از تقویت جایگاه آفریقا در شورای امنیت، مخالفت ترامپ با درخواست نتانیاهو برای لغو توافق هسته‌ای با عربستان، شکایت قطر از امارات و بحرین به شورای امنیت، ادعای پنتاگون برای نابودی روسیه، سفر وزیرخارجه کره شمالی به سوئد ، تاکید ترامپ و شی جیپینگ برحفظ فشارها برکره شمالی، واکنش اروپا به تصویب قانون لغو اقامت فلسطینی‌های ساکن قدس شرقی و هشدار مکرر سوریه به سازمان ملل درباره استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: وزیر امور خارجه ترکیه از توافق با آمریکا در باره منبج و شرق فرات در سوریه خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مولود چاووش اوغلو در مصاحبه با روزنامه آلمانی دی سایت درباره عملیات ارتش ترکیه در عفرین سوریه گفت: سخت ترین بخش این عملیات به پایان رسیده و نیروهای ترکیه در حال پیشروی به مرکز عفرین هستند .

رادیو چین:  سخنگوی کاخ سفید می گوید تنها در صورت انجام اقدامات واقعی و اجرای تعهدات از سوی کره شمالی، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ملاقات می کند. سارا سندرز نهم مارس در نشست خبری کاخ سفید گفت کره شمالی پیشتر نسبت به خلع سلاح هسته ای و توقف آزمایش های هسته ای متعهد شده بود و یکی از انتظارات آمریکا نیز آغاز خلع سلاح هسته ای از سوی کره شمالی پیش از ملاقات سران دو کشور است.

خبرگزاری صداو سیما:  روسیه حمایت خود را از تلاش‌های آفریقا برای دستیابی به جایگاهی بهتر در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با موسی فکی رئیس کمیسیون آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی تاکید کرد:” یکی از مهمترین اولویت‌ها در خصوص اصلاحات شورای امنیت سازمان ملل متحد این است که برای تقویت نمایندگی کشور‌ها و مناطق در حال توسعه جهان از جمله قاره آفریقا در شورای امنیت سازمان ملل متحد تلاش کنیم. ”

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   منابع اسرائیلی می‌گویند، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به واشنگتن از رئیس‌جمهور آمریکا خواست توافق با عربستان برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در این کشور را لغو کند اما ترامپ این درخواست را رد کرد. به گزارش ایسنا،یک شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای لغو مقدمات مربوط به توافق میان عربستان و آمریکا جهت ساخت نیروگاه هسته‌ای موافقت نکرد و به نتایناهو گفت که اگر آمریکا این کار را انجام ندهد روسیه یا چین این کار را خواهند کرد.

خبرگزاری مهر:  رئیس جمهوری فرانسه در سفر به هند اعلام کرد که قصد دارد فرانسه را به نقطه اتصال هند به اروپا تبدیل کند.  به گزارش خبرگزاری مهر، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه که طی سفری ۴ روزه به هند سفر کرده است، مورد استقبال «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور قرار گرفت. پس از آن وی با «سوشما سوراج» وزیر امور خارجه هند دیدار کرد.  

خبرگزاری فارس: قطر طی شکایتی جدید در سازمان ملل، بحرین و امارات را را به نقض حاکمیت این کشور متهم کرد. به گزارش  خبرگزاری فارس، نماینده دائم قطر در سازمان ملل با ارائه شکوائیه‌ای به دبیرکل این سازمان اعلام کرد که یک فروند هواپیمای نظامی بحرین در تاریخ ۲۸ فوریه گذشته بر فراز منطقه اقتصادی قطر در ارتفاع بسیار پایین به پرواز درآمده و با دخالت هواپیمای جنگی قطر این منطقه را ترک کرده است.

العالم:  رئیس ستاد فرماندهی استراتژیک نیروهای مسلح ایالات متحده مدعی شد که زیر دریایی های آمریکا می توانند روسیه را نابود کنند.به گزارش العالم ، ژنرال جان هایتن، رئیس ستاد فرماندهی استراتژیک نیروهای مسلح ایالات متحده در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: روس ها نمی دانند که زیردریایی های ما در کجا هستند اما آنها قادرند در صورت حرکت ما در این راه، کشور آنها را نابود سازند.

یورونیوز: سفارت سوئد در پیونگ‌یانگ، در نبود روابط سیاسی میان ایالات‌متحده و این کشور، نقش حافظ منافع آمریکا را دارد. ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در آینده نزدیک از سوئد دیدار و با همتای سوئدی خود مارگوت والستروم گفتگو می‌کند.این گزارش در حالی منتشر می‌شود که دونالد ترامپ روز جمعه اعلام کرد خود را برای ملاقاتی بی‌سابقه با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی آماده می‌کند.

ان .اچ.کی ژاپن: دو نالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا وشی جینپینگ، رئیس جمهور چین موافقت کرده اند تا زمانیکه کره شمالی اقدامات قاطعی در راستای غیر هسته ای شدن اتخاذ نکرده است فشارها و تحریمات بر آن کشور را حفظ کنند.پس از اینکه ترامپ پیشنهاد ملاقات با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را پذیرفت این دو رهبر روز جمعه یک گفت و گوی تلفنی داشتند.

آناتولی ترکیه:  اتحادیه اروپا در بیانیه ای  اعلام کرد که قانون اعطای اختیار به دولت اسرائیل برای لغو اقامت ساکنان قدس شرقی، جمعیت فلسطینی ها در این منطقه را به خطر خواهد انداخت.در این بیانیه همچنین آمده است:«قانون جدید، بافت جمعیتی فلسطینی‌ها در قدس شرقی را به خطر خواهد انداخت. همچنین راهکار دو دولتی را نیز دچار مشکل خواهد کرد.

پارس تودی :  نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد، دمشق 140 بار در قالب نامه‌های موثق به سازمان ملل متحد درباره سلاح‌های شیمیایی تروریست‌ها هشدار داده است.به گزارش پارس تودی، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک؛ گفت، دولت سوریه دهها نامه مستند به شورای امنیت و سازمان منع تسلیحات شیمیایی وابسته به سازمان ملل ارسال کرده است که تایید می‌کند گروه‌های تروریستی از سلاح‌های ممنوعه ضد غیرنظامیان در سوریه استفاده می‌کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *