جدیدترین مطالب

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.
Loading

أحدث المقالات

روایت فایننشال تایمز از پاسخ احتمالی اسرائیل: حمله هوایی به نیروهای نزدیک به ایران در سوریه یا یک کشتی ایرانی در دریای سرخ

فایننشال تایمز نوشت: به گفته تحلیلگران، انتخاب مجدد گزینه حملات هوایی علیه پرسنل ایرانی و نیابتی ها در خارج از ایران، نوعی انتقام گیری کم خطر خواهد بود. به گفته تحلیلگران نظامی، اهداف بالقوه منطقه‌ای دیگر می‌تواند شامل یک کشتی ایرانی باشد که هنوز در دریای سرخ قرار دارد.

۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران

کابینه جنگی اسرائیل با تشکیل جلسات امنیتی در حال بررسی و تصمیم گیری درباره پاسخ اخیر ایران در خاک سرزمین های اشغالی است. با این وضعیت به نظر می‌رسد چند سناریو برای پاسخ احتمالی رژیم صهیونسیتی وجود دارد.

Loading
13مرداد1397

رسانه ها ؛ هشدار آمریکا به روسیه و چین در خصوص کره شمالی و…

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار کاخ سفید به مسکو و پکن در خصوص نقض تحریم های کره شمالی، افزایش کسری تجاری آمریکا در ماه ژوئن، طرح محرمانه آمریکا برای دفن حق بازگشت آوارگان فلسطینی، عملیات قریب‌الوقوع ارتش سوریه علیه داعش در صحرای شرقی «سویداء»، ابراز نگرانی کره شمالی ازنحوه رفتار آمریکا با توافق هسته‌ای، بازگشت کلاه آبی‌های سازمان ملل متحد به بلندی‌های جولان ، دیدار وزیران خارجه چین و آمریکا، گفتگوی وزیران خارجه ژاپن و کره شمالی ، استقرار جنگنده های روسی در جزیره مورد اختلاف با ژاپن و افزایش 25درصدی تعرفه چین بر کالاهای آمریکایی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر:   وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه به روسیه، چین و دیگر کشورهای مرتبط با کره شمالی درباره نقض تحریم های پیونگ یانگ هشدار داد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «مایک پمپئو» که در حاشیه اجلاس آ سه آن در سنگاپور سخن می گفت به روسیه، چین و دیگر کشورها هشدار داد از دست زدن به اقداماتی که موجب کاهش فشارهای بین المللی بر کره شمالی در خصوص خلع سلاح هسته ای این کشور می شود اجتناب کنند.

خبرگزاری صداو سیما: به رغم وعده های ترامپ؛ کسری تجاری کالا و خدمات آمریکا در ماه ژوئن با رشدی ۷/۳ درصدی که در نوزده ماه اخیر بی سابقه بوده است به ۴۲/۳ میلیارد دلار رسید. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته کارشناسان، به رغم تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد توازن در تبادلات تجاری آمریکا که در این اواخر تنش‌های زیادی نیز در روابط واشنگتن با قدرت‌های اقتصادی به ویژه چین به وجود آورده است، عوامل مختلف به ویژه کاهش صادرات خودرو و هواپیما و افزایش واردات در افزایش آشکار کسری تجاری آمریکا در ماه ژوئن موثر بوده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در تلاش است که آژانس امدادرسان و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را که غذا و خدمات اولیه برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی در طول دهه‌های گذشته فراهم کرده است، تعطیل کند. به گزارش ایسنا، به نقل از مجله آمریکایی فارن پالیسی، براساس ایمیل‌های به دست آمده جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاور ارشد وی تلاش می‌کند که آنروا را تعطیل کند.

خبرگزاری فارس: رسانه‌ها از قصد ارتش سوریه برای آغاز عملیاتی علیه داعش در صحرای شرقی «سویداء» طی 48 ساعت آینده خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش سوریه طی چند 48 ساعت آینده عملیات خود علیه گروهک داعش در صحرای شرقی «سویداء» را آغاز خواهد کرد. بر اساس گزارش روزنامه‌ «الاخبار»، این عملیات از محور شمال شرقی آغاز خواهد شد و هدف آن تأمین امنیت مرزهای شرقی استان سویداء و پایان دادن به حضور عناصر داعش در آخرین پایگاهش در جنوب شرقی سوریه است.

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه کره شمالی نسبت به طرز برخورد آمریکا با موضوع هسته‌ای این کشور ابراز نگرانی کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، وزیر خارجه کره شمالی امروز (شنبه) گفت که کره شمالی به تعهدات خود برای اجرای توافق بدست آمده با آمریکا در ماه ژوئن پایبند است اما به شکل فزاینده‌ای نگران طرز برخورد‌ آمریکاست.ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی دراین باره گفت: جمهوری خلق کره به عزم و تعهد خود برای اجرای بیانیه مشترک آمریکا-کره شمالی به شیوه‌ای متعهدانه و با حسن نیت پایبند است.

الکوثرفارسی: رئیس هیئت اجرایی شورای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که در حال حاضر مساله تحویل مناطق تحت کنترل این نیروها به دولت مرکزی در مذاکرات دو طرف وارد نیست.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الهام احمد، رئیس هیئت اجرایی شورای سوریه دموکراتیک  اظهار داشت: در حال حاضر مساله تحویل مناطق تحت کنترل این نیروها به دولت مرکزی در مذاکرات دو طرف جایی ندارد. موضوع گفت‌وگوها تحویل مناطق تحت کنترل به نظام سوریه نیست، بلکه موضوع رایزنی درباره تشکیل یک نظام اداری تضمین کننده  روابط صلح‌آمیز با دمشق است.

یورونیوز:  سربازان کلاه آبی سازمان ملل متحد روز جمعه برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۴ در یک گذرگاه استراتژیک واقع در منطقه حائل میان سوریه و بلندی های جولان اقدام به گشت زنی کردند. فرهان حق، یک سخنگوی سازمان ملل متحد با اعلام این خبر تصریح کرد: «گشت زنی در گذرگاه قنیطره بخشی از تلاش های جاری از سوی نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد است که با هدف بازگشت تدریجی به این منطقه حائل صورت می گیرد.»

رادیو چین: وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجۀ چین در نشست وزیران خارجه همکاری آسیای شرقی در سنگاپور با مایک پومپئو همتای آمریکایی خود دیدار و گفتگو کرد.وانگ یی گفت: در حال حاضر، روابط چین و آمریکا در مرحله ای حساس قرار دارد و به عنوان عضو دائمی شورای امنیت و دو جامعۀ اقتصادی بزرگ جهان، توسعۀ مناسبات دو کشور با رفاه مردم دو کشور و سراسر جهان ارتباط دارد. چین همواره بر این باور بوده است که همکاری به عنوان تنها گزینه برای چین و آمریکا، انتظار جامعۀ جهانی نیز به شمار می‌رود.

ان .اچ.کی ژاپن: تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن درسنگاپوربا همتای خود از کره شمالی گفت وگوی کوتاهی داشت. باوربراین است که کونو موضع ژاپن، مبنی بر در پی یک راه حل جامع برای موضوعات مختلف بودن را به او منتقل کرده باشد.کونو در حاشیه سلسله نشست های همایش منطقه ای «آسه آن» با ری یونگ هو، گفت وگو کرد.

ان .اچ.کی ژاپن: بنا به گزارش یک رسانه روسی، نیروی هوایی این کشور در اقدامی آزمایشی، جت های جنگنده اش را در یکی از چهار جزیره تحت اختیار روسیه که مورد ادعای ژاپن هم هستند مستقر کرده است.ساخالین اینفو،گزارش کرد که این جنگنده ها به فرودگاه یاسنی در جزیره اتوروفو اعزام شده اند. در یک عکس گرفته شده توسط ان.اچ.کی، دستکم سه فروند جنگنده سو-۳۵s دیده می شود.این  جزیره در اختیار روسیه است اما ژاپن هم ادعای مالکیت آنها را دارد.

آناتولی ترکیه:   مجلس سنای آمریکا بودجه 717 میلیارد دلاری وزارت دفاع این کشور را برای سال مالی 2019 میلادی تصویب کرد.این بودجه شامل 639 میلیارد و یکصد میلیون دلار بودجه پایه، 8.9 میلیارد دلار برای وزارت انرژی و مصارف اجباری و همچنین 69 میلیارد دلار برای بودجه عملیات خارجی است.

پارس تودی : با تشدید رویارویی تجاری آمریکا و چین، پکن از طرح خود برای افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای آمریکایی خبر داد.به گزارش روز شنبه پارس تودی، کمیته مقررات تعرفه گمرکی شورای دولتی چین اعلام کرد، درصورتی که واشنگتن تهدیدات اخیر خود مبنی بر افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی را اعمال کند،‌ پکن تعرفه های گمرکی بر کالاهای آمریکایی را از 5 تا 25 درصد افزایش خواهد داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *