جدیدترین مطالب

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

تهران- ایرنا- فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپادها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.

وزرای خارجه ایران و امارات درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

نیویورک – ایرنا- شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، درباره تحولات منطقه ای گفتگو و رایزنی کردند.

پسکوف: آمریکا از جنگ در اوکراین سود می‌برد

تهران- ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پنجشنبه گفت که آمریکا از جنگ در اوکراین سود می‌برد و به همین دلیل کی‌یف را به ادامه درگیری‌ها ترغیب می‌کند.

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading
31شهریورماه 1397

رسانه ها؛ ادامه تنش در روابط روسیه واسرائیل و…

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: افزایش تنش در روابط روسیه و اسرائیل برسرسرنگونی هواپیمای روسی در سوریه، انتقاد لاوروف ازاقدامات آمریکا ضد تمامیت ارضی سوریه ، بن بست برگزیتی انگلیس با اتحادیه اروپا ، افزایش فروش تسلیحات انگلیس ، انتقاد فرانسه از یک جانبه گرایی ترامپ ، تمایل عربستان و عراق برای خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ از روسیه، هیئت امنیتی مصر امروز در غزه، برگزاری دومین گفت‌وگوی امنیتی بلندپایه چین و آلمان، تحریم ارتش چین از سوی آمریکا، دیدار وزرای خارجه ترکیه، ایران و روسیه در نیویورک ، توقف مذاکره تجاری چین با آمریکا ، انتقاد دیدبان حقوق بشر از سعودی‌ها ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: روسیه نتایج تحقیق اسرائیل در مورد حادثه سرنگونی هواپیمای ایل-20 بر فراز دریای مدیترانه را نپذیرفت. به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه هاآرتص به نقل از این شبکه افزود: کرملین خواستار انجام تحقیق جدیدی از سوی اسرائیل شده، در حالیکه یک منبع آگاه می گوید فرآیند رفع اختلاف طبق روال معمول ادامه دارد. المیادین گزارش کرد که روس ها تحقیقاتی که نشانگر مسئولیت روسیه و سوریه در سرنگونی این هواپیما بوده را نپذیرفته اند.

العالم: وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ساختارهای مستقلی که با حمایت مستقیم آمریکا و بطور غیرقانونی در مناطق شرقی رود فرات در خاک سوریه ایجاد شده، تهدیدی جدی برای تمامیت ارضی این کشور هستند. خبرگزاری «نووستی» گزارش داد ، “سرگئی  لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین اعلام کرد که مهمترین تهدید جدی برای تمامیت ارضی سوریه، اوضاع در مناطق شرقی رود فرات است که با حمایت آشکار طرف آمریکایی، ساختارهای مستقل در آنجا ایجاد شده است.

یورونیوز: یک روز پس از رد طرح پیشنهادی لندن در اجلاس غیررسمی سران اتحادیه اروپا در سارلزبورگ اتریش، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا از «بن‌بست» در مذاکرات برکسیت خبر داد. نخست‌وزیر بریتانیا که ظهر روز جمعه، ۲۱ سپتامبر در دفترش در برابر خبرنگاران حاضر شده بود گفت: «این غیرقابل قبول است که پیشنهاد ما بدون توضیح کافی و بدون پیشنهاد جایگزین رد شود.»

خبرگزاری فارس:  با وجود انتقادها از فروش تسلیحات انگلیس، مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد لندن سال گذشته فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهایی چون عربستان و امارات را افزایش داده است. به گزارش خبرگزاری فارس، با وجود انتقادها از فروش تسلیحات انگلیس به عربستان سعودی به دلیل کشتارها در یمن، لندن فروش تسلیحات را به طور چشمگیری افزایش داده است.

خبرگزاری صداو سیما: وزیر خارجه فرانسه از یک جانبه گرایی ترامپ انتقاد کرد.  به گزارش خبرگزاری صداوسیما، لودریان در مورد تلاش‌های امانوئل مکرون برای احیای چند جانبه گرایی گفت: دیپلماسی در حال حاضر با بحران رو بروست، این واقعیت از حدود یک سال پیش قابل مشاهده است. یک اصل اساسی که همان عمل به حرف و وعده و امضا است، به وضوح زیر سوال رفته است.

خبرگزاری تسنیم:  مقامات عربستان و عراق با وجود تهدید آمریکا درباره تحریم خریداران تسلیحات نظامی روسیه، همچنان امیدوارند بتوانند قرارداد خرید موشک‌های اس-۴۰۰ را با طرف روسی امضاء کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو نوشت: “رائد خالد” سفیر عربستان سعودی در مسکو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» اعلام کرد که مقامات دیپلماتیک دو کشور در حال مذاکره برای خرید سامانه دفاع ضد موشکی دوربرد «اس-400»  هستند.

الکوثرفارسی: یک منبع آگاه در نوار غزه اعلام کرد که یک هیئت امنیتی مصر امروز (شنبه) به نوار غزه سفر خواهد کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یک منبع آگاه عالی رتبه در نوار غزه اعلام کرد که یک هیئت امنیتی مصری امروز از طریق گذرگاه “بیت حانون” به منظور دیدار با رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به نوار غزه سفر خواهد کرد.

رادیو چین:  دومین گفت‌وگوی امنیتی بلندپایه چین و آلمان 30 شهریور (21 سپتامبر) در برلین برگزار شد.دو طرف در این گفت‌وگو با تأکید بر اهمیت همکاری و گفت‌وگوی جهانی در زمینه امنیتی، موافقت کردند همچنان بر پایه “برابری، اعتماد متقابل، صداقت و عمل‌گرایی” همکاری‎های امنیتی خود را تعمیق بخشند. دو طرف در مورد مسائل مانند مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، مبارزه با جرائم اینترنتی، مالی و بین‎المللی و مقابله با تهدیدهای امنیت جهانی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

ان .اچ.کی ژاپن:  دولت آمریکا می گوید علیه ارتش چین، به دلیل خریداری تازه ترین سامانه های موشکی و هواپیماهای جنگی از روسیه، تحریم هایی اعمال خواهد کرد. واشنگتن می گوید چین با این اقدام خود یک قانون تحریم های آمریکا علیه روسیه، که به دلیل دخالت این کشور در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا وضع شده بود را نقض کرده است.

تی .آر.تی ترکیه: ترکیه اعلام کرد که با وزرای خارجه ایران و روسیه نشستی سه جانبه با محوریت سوریه در نیویورک برگزار خواهند کرد. مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مشترک خبری پس از دیدار با همتای سورینامی خود در پاراماریبو پایتخت این کشور اعلام کرد که با وزرای خارجه ایران و روسیه نشستی سه جانبه با محوریت سوریه در نیویورک برگزار خواهند کرد.

دویچه وله :  مناسبات چین با آمریکا به دلیل وضع تعرفه‌های گمرکی آمریکا علیه این کشور تیره شده است. وال‌استریت ژورنال خبر داده که سفر لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین به واشنگتن که قرار بوده برای مذاکرات تجاری سفر کند انجام نخواهد گرفت.مذاکرات تجاری چین با آمریکا در اوایل ماه اوت بدون نتیجه پایان یاقت.

پارس تودیدیدبان حقوق بشر تصریح کرد، سعودی‌ها در تلاش هستند این تحقیقات را متوقف کنند. کارشناسان سازمان ملل به تازگی تحقیقاتی را به منظور بررسی جنایات رخ داده در یمن آغاز کرده‌اند.کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل، 28 اوت در گزارشی 41 صفحه ای به صراحت و مستقیم رژیم سعودی، امارات و مزدوران آنها را به اتکاب جنایات جنگی در یمن متهم کردند.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *