جدیدترین مطالب

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

Loading
18مهر ماه 1397

رسانه ها؛ لفاظی جدید نتانیاهو و…

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید نتانیاهو به ادامه حملات به سوریه به رغم استقرار اس ۳۰۰ ، تاکید لاگارد بر تنش زدایی در جنگ تجاری، تنش در روابط پاکستان و بنگلادش ، تصمیم کره جنوبی برای برچیدن تحریم‌های کره شمالی،هشدار آنکارا به واشنگتن درباره سنگرسازی‌های «ی.پ.گ» در منبج، برگزاری دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی پس از انتخابات میان دوره ای آمریکا ، دیدار سه جانبه مقام های ارشد کره شمالی، چین و روسیه ، اعتراض جدید ژاپن به روسیه، احتمال اخراج روسیه از شورای اروپا و استعفای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که به راه حلی برای پایان دادن به اختلافات با مسکو دست یابد طوریکه امکان ادامه‌ هماهنگی‌ها میان نظامیان روس و اسرائیلی فراهم شود.به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدارش با ماکسیم اکیموف، معاون نخست وزیر روسیه در شهر قدس اشغالی برگزار شد، گفت‌: با وجود اینکه مسکو سامانه‌های موشکی اس ۳۰۰ را به یگان هوایی سوریه تحویل داده اما ما به معاون نخست وزیر روسیه اعلام کردیم که اسرائیل به بمباران اهداف دشمن در سوریه ادامه‌ خواهد داد.

خبرگزاری صداو سیما:  مدیر کل صندوق بین المللی پول روز چهارشنبه خواستار تنش زدایی در جنگ تجاری شد. کریستین لاگارد با این درخواست هشدار داد ادامه این روند جنگ تجاری رشد اقتصادی جهان را به خطر می اندازد. وی در عین حال درباره بقیه موارد ابراز خوشبینی کرد.

 خبرگزاری مهر:  متعاقب افزایش تنش ها بین پاکستان و بنگلادش طی ماه های اخیر احتمال اخراج سفیر بنگلادش توسط پاکستان قوت گرفته است.  به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه پاکستان، تنش ها بین داکا و اسلام آباد طی روزهای اخیر شدت گرفته است؛ این تنش‌ها پس از آن آغاز شد که دولت بنگلادش حاضر به صدور مجوز فعالیت «سید ثقلین» سفیر جدید پاکستان در این کشور نشد.

خبرگزاری فارس: دولت کره جنوبی مسئله لغو برخی تحریم‌ها علیه کره شمالی را بررسی می‌کند و نقش واسطه خود میان آمریکا و کره شمالی را ادامه می‌دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، «کانگ کیونگ-وا» وزیر خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) در پارلمان این کشور گفت که مسئله لغو تحریم‌های کره شمالی در مشورت با دیگر مقام‌های کره جنوبی در حال بررسی است و تلاش‌ها برای کمک به تسهیل گفت‌وگوهای خلع سلاح اتمی میان کره شمالی و آمریکا در حال انجام است.

الکوثرفارسی: وزیر دفاع ترکیه با اعلام خبر آغاز تمرینات نظامی مشترک با آمریکا، از هشدار آنکارا به واشنگتن درباره سنگرسازی‌های شبه‌نظامیان کُرد در منبج خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که با همکاری آمریکا تمرینات مشترک گشت‌زنی و آموزش به نظامیان در شهر «منبج» واقع در شمال سوریه را آغاز کرده‌اند.

رادیو چین:  ترامپ رئیس جمهورآمریکا گفت که دیدار دومش با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از انتخابات میان دوره ای آمریکا در 6 نوامبر برگزار می شود. ترامپ همین روز در سفر خود به ایالت آیوا به رسانه ها گفت که دیدار و نشست دومش با کیم جونگ اون پس از انتخابات میان دوره ای آمریکا برگزار خواهد شد و او اکنون مشغول انتخابات است و نمی تواند به سفر خارجی برود.

ان .اچ.کی ژاپن: پیش از دومین نشست سران آمریکا و کره شمالی که انتظار می رود به زودی برگزار شود، معاون وزیر خارجه کره شمالی، چه سون هویی، گفتگوهایی با همتاهای چینی و روس خود برگزار کرده است. به گزارش ان اچ کی، چه، که بر مذاکرات با آمریکا نظارت می کند، در روز سه شنبه به مدت سه ساعت در مسکو با کونگ شوان یو، معاون وزیر خارجه چین، و ایگور مورگولوف، معاون وزیر خارجه روسیه، صحبت کرد.

اسپوتنیک روسیه: ژاپن به خاطر قصد روسیه برای انجام تیراندازی های آزمایشی در منطقه جزایر کوریل اعتراض کرد. به گزارش اسپوتنیک، یوشیهیده سوگا،  دبیر ارشد کابینه وزیران ژاپن ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد تیراندازی های آزمایشی باعث تقویت حضور نظامی ارتش روسیه در چهار جزیره کوریل خواهد شد. دبیر ارشد کابینه وزیران ژاپن به ضرورت حل مسئله اراضی شمالی فرا خواند. توکیو جزایر کوناشیر، اینتروپ، شیکوتان و خوبومای را چنین می نامد.

آناتولی ترکیه: مجمع پارلمانی شورای اروپا پیش نویس لایحه و گزارش در مورد تقویت فرایند تصمیم گیری پارلمانی از نظر حق رای و روند رای گیری را به کمیسیون مربوطه بازگرداند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، مجمع پارلمانی شورای اروپا پیش نویس لایحه و گزارش در مورد تقویت فرایند تصمیم گیری پارلمانی از نظر حق رای و روند رای گیری را به کمیسیون مربوطه بازگرداند. در پی این احتمال اخراج روسیه از شورای اروپا وجود دارد.

دویچه وله :  نیکی هیلی از سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد کناره گرفت. به گزارش دویچه وله، ترامپ گفت خانم هیلی پیش از این گفته بود قصد دارد مدتی استراحت کند.نیکی هیلی در پایان سال جاری (۲۰۱۸) از دولت جدا می‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *