جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

فرانسه برای تامین امنیت دست به دامن متحدان شد

فرانسه در حالی که خود به شدت تدابیر امنیتی برای مقابله با تروریسم را افزایش داده از کشورهای دوست خود نیز خواسته است برای تامین امنیت بازی های المپیک تابستانی هزاران نیروی پلیس را به پایتخت این کشور اعزام کنند.

رسانه پاکستانی: تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است

اسلام‌آباد- ایرنا- منابع آگاه در پاکستان تحریم‌های تحمیلی آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران را از موانع اصلی ایجاد کانال بانکی میان تهران و اسلام‌آباد و همچنین دلیل کاهش صادرات پاکستان به کشور همسایه خود عنوان کردند.

Loading
20 اسفندماه 1397

رسانه ها؛ گوایدو به دنبال افزایش ناآرامی در ونزوئلا و…

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: درخواست گوآیدو از مجلس ونزوئلا برای اعلام وضعیت هشدار، سفر وزیر امور خارجه آلمان به افغانستان، تشکیل دولت فلسطین و مخالفت حماس با آن ، افزایش تجارت سلاح در جهان ، تأکید رییس جمهوری چین بر توسعۀ تلفیقی دو سوی تنگه تایوان، ادامه تنش در روابط هند و پاکستان، تاکید اردوغان بر مقابله با ایجاد کریدور تروریستی در شمال سوریه ، بازگشت بوتفلیقه به الجزایر و مخالفت چین با استقرار نظامیان انگلیسی در افغانستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد که از مجلس ونزوئلا درخواست خواهد کرد تا وضعیت هشدار اعلام کرده و اجازه انتقال کمک‌های بین‌المللی به داخل کشور را بدهد. به‌ گزارش ‌ایسنا، خوآن گوایدو، رهبر ۳۳ ساله اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد: ما باید هر چه‌ سریع‌تر به این فاجعه پاسخ دهیم. ما نمی‌توانیم این مساله را نادیده بگیریم.

خبرگزاری صداوسیما: وزیر امور خارجه آلمان در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد فرودگاه «مزارشریف» در شمال افغانستان شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل، هدف از سفر «هایکو ماس» به افغانستان حمایت از روند صلح این کشور اعلام شده و قرار است با مقامات دولت افغانستان دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله روند صلح این کشور گفتگو کند.هم اکنون هزار و سیصد نظامی آلمانی در افغانستان حضور دارند که عمدتا در شهر مزارشریف مستقر هستند.

الکوثرفارسی: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یکی از متحدان دیرینه خود را به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین مأمور تشکیل دولت کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین «محمد اشتیه» را به سمت نخست وزیر فلسطین منصوب کرد. محمد اشتیه ۶۱ ساله وزیر پیشین فلسطین و عضو برخی از تیم‌های مذاکره کننده فلسطین با اسرائیل بوده است.

یورونیوز:  بر اساس آخرین گزارش انستیتو تحقیقاتی بین‌المللی صلح استکهلم میزان تجارت بین‌المللی سلاح از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی نسبت به دوره زمانی ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳، ۷.۸ درصد افزایش داشته است. این میزان همچنین در مقایسه با دوره زمانی ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، حدود ۲۳ درصد افزایش نشان می دهد.پنج صادر کننده بزرگ سلاح در جهان بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ ایالات متحده آمریکا، روسیه، فرانسه، آلمان و چین بوده‌اند.

رادیو چین: شی جین پینگ رییس جمهوری چین هنگام شرکت در مباحثات هیأت نمایندگان مجلس ملی استان فو جیان گفت: باید راه جدیدی برای توسعۀ تلفیقی دو سوی تنگه تایوان یافت کرد. دو سوی تنگۀ تایوان باید ضمن تسهیل همکاری اقتصادی و تجاری، پیوند تأسیسات زیربنایی، استفاده از انرژی و منابع و معیارهای صنفی یکدیگر، برای تبدیل کردن استان فوجیان به خانه اول شرکتهای هموطنان تایوانی تلاش کنند.

خبرگزاری فارس: هند بعد از ناکامی در حمله نظامی به پاکستان مسیر رودهایی که به این کشور می‌ریزد را بست. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس ،«ارجن میگوال» وزیر آب هند اعلام کرد مسیر رودهای ستلج، بیاس و راوی را بسته‌ایم و این آب برای اجرای پروژه‌های تولید برق و سایر موارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آناتولی ترکیه: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که هرگز اجازه نخواهیم داد تا یک کریدور تروریستی در شمال سوریه ایجاد شود.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه طی سخنانی در جمع مردم شهر اسکندرون  با اشاره به پاکسازی عفرین سوریه از اشغال تروریست‌ها توسط ارتش ترکیه افزود: همانگونه که گروه‌های تروریستی را در عفرین نابود کردیم، در منبج و در امتداد مرزهای جنوبی کشورمان نیز نابود خواهیم کرد.

دویچه وله :  عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر، در میان تدابیر ویژه امنیتی وارد شهر الجزیره، پایتخت این کشور شد. بوتفلیقه برای یک سفر درمانی به سوئیس رفته بود. تظاهرات اعتراضی وسیع مردم در این کشور همچنان ادامه دارد.الجزایر در روزهای گذشته شاهد تظاهرات وسیع و ناآرامی‌ها در اعتراض به نامزدی دو باره عبدالعزیز بوتفلیقه به عنوان رئیس جمهوری این کشور بود.

پارس تودی :  وزیر امورخارجه چین با استقرار نظامیان انگلیسی در افغانستان مخالفت کرد. “وانگ یی” پس از آن مطرح می شود  که گزارش‌هایی مبنی بر استقرار نظامیان ویژه انگلیسی در پی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان مطرح شده است.این مقام چینی همچنین هشدار داد افغانستان  نباید به صحنه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود. 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *