جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

چشم‌انداز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۴/ دو رویکردی که پوتین در پیش می‌گیرد

روسیه و اوکراین در حالی سال جدید میلادی را آغاز کردند که جنگ به سود مسکو در حال پیشروی است. خبرآنلاین چشم‌انداز جنگ اوکراین را در ابعاد نظامی، اقتصادی و همکاری‌های ایران و روسیه در سال ۱۴۰۳ بررسی کرده است.

روایت یک مسئول سازمان ملل از مشاهدات خود در غزه فاجعه زده / از تخریب بیمارستان ها تا شرایط غیرانسانی ما فوق تصور زایمان زنان باردار

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین اوضاع در باریکه غزه را با گذشت ۶ ماه و نیم از حملات به مراکز درمانی و بیمارستان ها ، جهنم انسانی توصیف کرد….

سفیر ایران: درصورت ادامه شرارت‌های رژیم اسرائیل پاسخی کوبنده‌تر از پاسخ اول خواهیم داد

لندن – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در «رم» با اشاره به دفاع مشروع ایران در برابر اقدام تجاوزکاران رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه هشدار داد که درصورت ادامه شرارت‌های این رژیم پاسخ کوبنده‌ای، فراتر از پاسخ اول خواهیم داد.

Loading
23فروردین ماه 1398

رسانه ها؛ واکنش های بین المللی به تحولات سودان و…

۱۳۹۸/۰۱/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تشکیل جلسه شورای امنیت برای سودان به درخواست اروپا و آمریکا، تاکید موگرینی بر انتقال قدرت به یک دولت غیرنظامی در سودان، واکنش کشورهای عربی به تحولات سودان، پایان آزمایش‌ موشک قاره پیمای جدید روسیه ، بالا گرفتن اختلافات «موساد» و «نتانیاهو»، تاکید ترامپ بر ادامه تحریم کره شمالی، انتقاد شدید دموکرات‌ها از ترامپ به خاطر تشدید بحران مرزی، شکست پروژه فرود کاوشگر اسرائیل بر سطح ماه و موافقت آلمان با صادرات تسلیحات به ریاض و ابوظبی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه برای بررسی کودتای نظامی سودان و تحولات اخیر این کشور جلسه فوری تشکیل می‌دهد.این جلسه به درخواست ایالات متحده و پنج عضو اتحادیه اروپا شامل بریتانیا، فرانسه، آلمان، بلژیک و لهستان تشکیل می‌‌شود.همزمان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای حمایت از مردم سودان طرف‌های درگیر در تحولات اخیر را به آرامش و خویشتن‌داری دعوت کرد.

خبرگزاری فارس:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از انتقال قدرت به یک دولت انتقالی مدنی در سودان حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، درپی وقوع کودتا در سودان، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار انتقال قدرت به یک دولت انتقالی مدنی در این کشور شد. بنابر گزارش شبکه خبری اسپوتنیک، موگرینی در قالب بیانیه ای که اواخر وقت (دیروز) پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد: «تنها یک روند سیاسی معتبر و جامع می تواند آرزوهای مردم سودان را در بر بگیرد و به اصلاحات اقتصادی و سیاسی که این کشور نیازمند آن است، منتهی شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از نزدیک تحولات کنونی سودان را دنبال می‌کند.به گزارش ایسنا، مصر در این بیانیه بر حمایت کاملش از ملت سودان و اراده آزادشان در تعیین آینده کشور خود تاکید کرد.از سوی دیگر، وزارت خارجه تونس نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به تحقق انتقال مسالمت‌آمیز قدرت که پاسخگوی خواسته‌های مشروع ملت سودان برای برخورداری از آزادی، دموکراسی و رشد و توسعه باشد، ابراز امیدواری کرد.

خبرگزاری صداو سیما: پوتین از پایان آزمایش‌ موشک قاره پیمای سارمات خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در دیدار با افسران بلندپایه نظامی این کشور از پایان آزمایش‌های موشک بالستیک قاره پیمای سارمات خبر داد. ولادیمیر پوتین در مراسم اعطای درجه به افسران نظامی گفت: آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سارمات (RS-۲۸) تقریبا به پایان رسیده است. وی یادآور شد ارتش روسیه از چند سال پیش به تسلیحات فوق مدرن مجهز است.

 خبرگزاری مهر: تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختلافات جدی میان سرویس جاسوسی این رژیم و نخست وزیر اسرائیل پرده برداشت.به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با افشای اختلافات جدی میان سرویس جاسوسی (موساد) و شورای امنیت این رژیم اعلام کرد که مقامات سرویس جاسوسی موساد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل را تهدید کرده اند که هویت مأمور مخفی وی را در کشورهای عربی فاش خواهند کرد.

خبرگزاری ایرنا: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با همتای کره جنوبی خود در کاخ سفید گفت که تحریم های پیونگ یانگ برقرار خواهد ماند اما در عین حال بر آمادگی خود برای سومین اجلاس با رهبر کره شمالی تاکید کرد.به گزارش ایرنا ، ترامپ در دیدار با ‘مون جائه این’ رئیس جمهوری کره جنوبی درباره امکان برگزاری اجلاس بین دو کره با حضور ‘مون’ و ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی به عنوان راهی برای تقویت گفت وگوها بین واشنگتن و پیونگ یانگ در خصوص عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای ، بحث و گفت و گو کردند.

خبرگزاری تسنیم: دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس جمهور ایالات متحده را به تشدید اوضاع و بحران در مرز جنوبی این کشور متهم کرده‌اند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ،دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا بر این باورند که ترامپ از منابع مالی در دسترس خود برای کمک به حل و فصل بحران مهاجرت غیرقانونی استفاده نکرده و با اتخاذ تدابیر سرکوب گرایانه، در واقع موجب تشدید بحران در مناطق مرزی شده است.

الکوثرفارسی: کاوشگر اسرائیلی هنگام فرود بر سطح ماه دچار حادثه گردید و ارتباطش با زمین قطع شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کاوشگر اسرائیلی «برشیت» هنگام فرود بر کره ماه دچار سانحه شد و نتوانست بر سطح کره ماه فرود آید.بر اساس گزارش‌ها، ارتباط این کاوشگر با زمین هنگام فرود برماه قطع شد.

العالم:  یک نشریه آلمانی نوشت که در جریان نشستی محرمانه، دولت آلمان با فروش سلاح به کشورهای مهاجم علیه یمن یعنی عربستان سعودی و امارات متحده عربی موافقت کرده است.نشریه آلمانی «اشپیگل» نوشت، طبق اطلاعاتی که به دست آورده است، آلمان با صادرات تسلیحات به کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی موافقت کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *