أحدث المقالات

این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس

طبق منبعی آگاه به برنامه‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، قرار است به زودی «لیز گراند» رئیس موسسه صلح ایالات متحده به عنوان مسؤول تام‌الاختیار برای کمک‌های بشردوستانه به غزه منصوب شود.

پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانعی بر سر راه‌حل ۲ دولتی میان این رژیم و فلسطین است، گفت نتانیاهو باید استعفا کند.

آغاز به کار اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی

مسکو- ایرنا- دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی امروز (چهارشنبه) با حضور علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

چشم‌انداز روابط اقتصادی ایران و پاکستان

تهران- ایرنا- تکمیل خط لوله صلح و بهبود مناسبات اقتصادی ایران و پاکستان علاوه بر افزایش درآمدهای ارزی کشور، شرایطی را فراهم خواهد کرد که سیاست آمریکا مبنی بر حذف ایران از بازار نفت و گاز به شکست منجر شود؛ همچنین ایران می‌تواند از این کشور به‌عنوان پلی برای دستیابی به بازارهای آسیای شرقی بهره ببرد.

Loading
26فروردین ماه 1398

رسانه ها؛ حمایت اتحادیه عرب از حکومت جدید سودان و…

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: حمایت اتحادیه عرب از اقدامات شورای نظامی انتقالی سودان، تداوم درگیری‌های نظامی در لیبی و هشدار سازمان ملل متحد، آغاز ششمین دور مذاکرات صلح آمریکا و طالبان، دفاع ترامپ از طرح انتقال مهاجران، تأخیر در اجرای توافق آتش بس در یمن، هشدار آمریکا به چین ، ادامه دیدارهای منطقه‌ای فرمانده سنتکام ، نامه سران پیشین اروپا درباره لزوم رد طرح «معامله قرن» ترامپ، درخواست پمپئو از مسکو برای پایان دادن به «رفتار غیرسازنده» در ونزوئلا و استقرار واحد ویژه انگلیس در نزدیکی مرزهای روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

آناتولی ترکیه: اتحادیه عرب اعلام کرد که از اقدامات شورای نظامی انتقالی سودان حمایت می‌کند.اتحادیه عرب که مرکز آن در قاهره پایتخت مصر است، با انتشار بیاینه‌ای ضمن ابراز خرسندی از اقدامات عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد: از تلاش‌ها و اقدامات شورای نظامی انتقالی سودان حمایت می‌کنیم.

خبرگزاری تسنیم: نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، دولت وفاق ملی این کشور را متهم کرد که از موشک‌های گراد برای حمله به غیر نظامیان در طرابلس پایتخت لیبی استفاده کرده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم، خلیفه العبیدی مدیر دفتر تبلیغاتی فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی امروز دوشنبه اعلام کرد که شبه نظامیان وابسته به دولت وفاق اقدام به شلیک موشک‌های گراد به طرابلس پایتخت لیبی کردند و افراد غیر نظامی را در مناطق مختلف شهر هدف قرار دادند.

دویچه وله : همزمان با بالا رفتن شمار کشته‌شدگان غیر نظامی در درگیری‌ها بر سر تصرف پایتخت لیبی سازمان ملل متحد به طرف‌های متخاصم در مورد حمله به غیر نظامیان این کشور هشدار داده است.در حالی که بیش از یک هفته از عملیات تهاجمی نیروهای تحت امر خلیفه حفتر، ژنرال ‌سابق لیبی، علیه دولت به رسمیت شناخته شده این کشور در طرابلس، پایتخت لیبی می‌گذرد سازمان ملل متحد نگرانی خود از کشته شدن غیر نظامیان را ابراز کرده است.

خبرگزاری صداو سیما:  ششمین دور مذاکرات صلح رژیم آمریکا با طالبان امروز دوشنبه آغاز می شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل، رسانه های جمعی افغانستان اعلام کردند: انتظار می رود امروز دوشنبه ششمین دور مذاکرات صلح آمریکا با حضور «زلمی خلیل زاد» نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان و مذاکره کنندگان گروه طالبان در شهر «دوحه» پایتخت قطر برگزار شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دونالد ترامپ اظهار کرد، دولتش به طور قانونی حق دارد که مهاجران غیرقانونی را به شهرهایی که همکاری محدودی با دولت در اجرای قوانین مهاجرتی دارند، بفرستد و خواستار انجام این انتقال شود.به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتر نوشت: آمریکا حق قانونی مطلق دارد که مهاجران غیرقانونی دستگیر شده را به شهرهایی که همکاری محدودی در اجرای قوانین مهاجرتی دارند، بفرستد. بدین وسیله خواستار حفاظت از آنان در عالی‌ترین سطح هستیم، به ویژه از ایالت کالیفرنیا که به مدیریت ضعیف و مالیات بالا معروف است

خبرگزاری مهر:  فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از تأخیر در روند اجرای توافق آتش بس در یمن خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در پیام خود خطاب به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که اجرای توافق استکهلم در خصوص آتش بس در یمن و استقرار مجدد نیروهای نظامی در الحدیده با تأخیر همراه بوده است.

خبرگزاری ایرنا: ‘استیون منوچین’ وزیر خزانه داری آمریکا گفته است که به رغم نزدیک شدن دو کشور به توافق نهایی برای خاتمه دادن به جنگ تعرفه ها، واشنگتن آماده است هر زمانی که پکن از توافق تخطی کند، مجازات هایی برایش در نظر گیرد. به گزارش ایرنا ، منوچین خاطر نشان کرد که طرفین به امضای یک توافق نزدیک شده اند و فصل های زیادی در آن وجود دارد.

خبرگزاری فارس: فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سِنتکام) در دومین دیدار با یکی از سران منطقه پس از تروریستی اعلام شدن سنتکام در ایران، به دوحه رفت و با امیر قطر دیدار کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، ژنرال «کنت مکنزی» روز یکشنبه (دیروز) با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در دوحه دیدار و درباره روابط استراتژیک دفاعی و نظامی آمریکا و قطر گفت‌وگو کرد.هفته پیش نیز ژنرال مکنزی فرمانده گروه تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا» در بغداد با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد.

العالم: سران پیشین کشورهای اروپایی در واکنش به عدم گنجانده شدن راهکار دو دولتی در طرح معامله قرن، خواستار رد آن از سوی اتحادیه اروپا شدند.تعدادی از مقامات و سران برجسته سابق اروپا در نامه‌ای سرگشاده، خواستار رد طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» در صورت شامل نشدن راهکار دو دولتی شدند.25 وزیر خارجه سابق، 6 نخست‌وزیر پیشین و 2 دبیرکل سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نامه‌ای که برای روزنامه انگلیسی «گاردین» ارسال کردند، نوشتند: «زمان آن رسیده که اروپا به اصول بنیادین خود برای صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها پایبند باشد».

یورونیوز:  مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از مسکو خواست به رفتار «غیرسازنده» در خصوص بحران ونزوئلا پایان دهد و از ادامه حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور دست بردارد. وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که درخواست آقای پمپئو به صورت رسمی در جریان تماس تلفنی با همتای روس وی مطرح شده است.

اسپوتنیک روسیه: دو گردان ذخیره نیروهای ویژه انگلیس فعالیت روسیه در مرزها را تحت نظر دارند.به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «دیلی استار»، دو گردان ذخیره نیروهای ویژه انگلیس (SAS)که حدود 6 ماه پیش به استونی اعزام شده بودند به نظارت بر فعالیت روسیه در مرزها مشغول هستند. این گردان ها از پهپادهای شناسایی استفاده می کنند تا بر فعالیت روسیه در امتداد مرزهای استونی نظارت کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *