جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی سازمان ملل: هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به غزه وجود ندارد

تهران – ایرنا – سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه موانع بر سر ارسال کمک‌های بشردوستانه برای اهالی غزه همچنان وجود دارد، تأکید کرد در شرایطی که بیش از ۱.۱ میلیون نفر در این منطقه با خطر گرسنگی مواجه هستند و هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به این منطقه وجود ندارد.

انتقاد شدید نماینده فلسطین از نقض قطعنامه شورای امنیت توسط اسرائیل

نیویورک – ایرنا- سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از نقض قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی بر برقراری آتش بس فوری از سوی اسرائیل بشدت انتقاد کرد و گفت: اسرائیل با نقض قطعنامه شورای امنیت مرتکب جنایت می شود.

Loading
یک بهمن ماه 1397

رسانه ها؛ تهاجم موشکی دوباره رژیم صهیونیستی به سوریه و…

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ۱۰شهید و زخمی درحملات صهیونیست‌ها به سوریه، استفاده ارتش سوریه از سامانه جدید برای مقابله با موشک‌های رژیم صهیونیستی، مانور نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی، هشدار سازمان ملل درباره وقوع درگیری در جنوب لیبی، برگزاری اجلاس داووس ۲۰۱۹ ، ارائه طرح جدید برگزیت توسط ترزا می، اعلام آمادگی ترکیه برای حمله به شمال شرق سوریه ، حضور ناوشکن های آمریکایی در دریای بالتیک ، برقراری روابط دیپلماتیک اسرائیل و چاد ، توافق ترکیه و آمریکا درباره شمال شرق سوریه ، عملیات هوایی جنگنده های ترکیه در شمال عراق و پایان نشست اقتصادی سران عرب ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:  درحملات رژیم صهیونیستی به سوریه ۱۰نفر شهید و یا زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تهاجم اسرائیل به سوریه در سه مرحله و با استفاده از موشک‌های هوا به زمین صورت گرفته است.وزارت دفاع روسیه افزود: چهار تن از نظامیان سوری در این حملات به شهادت رسیدند و شش تن دیگر نیز زخمی شدند.

الکوثرفارسی: ارتش سوریه در مقابله با حمله موشکی روز یکشنبه رژیم صهیونیستی از سامانه پدافند هوایی جدیدی استفاده کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نیروی هوایی سوریه از سامانه بوک ام-2 «Buk-M2» برای سرنگون کردن موشک‌هایی استفاده کرد که صبح یکشنبه به سوی جنوب سوریه شلیک شده بود.دو موشک شلیک شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با استفاده از این سامانه سرنگون شده و با دیگر موشک‌ها نیز با استفاده از سامانه‌ قدیمی مقابله شده است.

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی بعد از تجاوزهای دیروز و دیشب به سوریه مانوری نظامی در ارتفاعات جولان برگزار می‌کند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش اشغالگر قدس مانور نظامی را در ارتفاعات اشغالی جولان برگزار می‌کند. این عملیات نظامی بعد از حملات دیشب رژیم صهیونیستی به سوریه صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: هیأت سازمان ملل در لیبی درباره وقوع درگیری در جنوب این کشور در پرتو صف‌آرایی گروه‌های مسلح در این منطقه، هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس، هیأت سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره گزارش‌های رسیده از جنوب لیبی مبنی بر صف‌آرایی گروه‌های مسلح ابراز نگرانی کرده و درباره احتمال وقوع درگیری در این منطقه هشدار داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): در آستانه آغاز اجلاس مجمع جهانی اقتصاد موسوم به داووس ۲۰۱۹ مجددا شرکت کنندگانی از حوزه‌های تجارت، جامعه مدنی، فرهنگ، هنر و رسانه در کنار مقامات دولتی در تفرجگاه داووس سوئیس برای مدت پنج روز برای رسیدگی به فوری‌ترین چالش‌های جهانی گرد هم می‌آیند اما در اجلاس امسال تعداد بیشتری از رهبران جهان از شرکت در این اجلاس به دلیل بحران‌های داخلی خودداری می‌کنند.به گزارش ایسنا، اجلاس داووس ۲۰۱۹ از فردا سه شنبه آغاز می‌شود حدود ۳۰۰۰ شرکت کننده از بخش‌های تجاری، جامعه مدنی، فرهنگ وهنر ، رسانه و بخش دولتی برای مدت ۵ روز در شهر داووس سوئیس دور هم جمع می‌شوند.

 خبرگزاری مهر: بدنبال رای منفی مجلس عوام انگلیس به برگزیت نخست وزیر این کشور امروز طرح طرح اصلاح شده یا «پلان بی» را اعلام می کند.به گزارش خبرگزاری مهر ، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس قرار است امروز  طرح اصلاح شده یا «پلان بی» درباره برگزیت را اعلام کند. پس از رای منفی پارلمان انگلیس به برگزیت و بروز بن بست سیاسی در این کشور قرار شد تا نخست وزیر طرح جدید موسوم به «پلان بی» را در نظر گرفته و اعلام کند.

خبرگزاری ایرنا:خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت: برای انجام عملیات نظامی در منبج و شرق فرات آماده‌ایم.به گزارش ایرنا ، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اولین سالگرد عملیات شاخه زیتون (عفرین) گفت: ارتش ترکیه در عملیات شاخه زیتون به مانند دیگر عملیات‌ها موفقیت بزرگی به دست آورد. اکنون مسأله‌ای که با آن مواجهیم، منبج و شرق فرات می‌باشد.

العالم: نیروی دریایی روسیه از حضور 2 ناوشکن آمریکایی در دریای بالتیک خبر داده است.ارتش روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، قایق‌های یگان دریایی روسیه در دریای بالتیک دو ناوشکن آمریکایی در منطقه رؤیت کرده‌اند.بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، آمریکا اخیرا بر سرعت افزایش حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه افزوده است تا جایی که ناوشکن «یو اس اس دونالد کوک» آمریکا مجهز به موشک‌های هدایت شونده طی روزهای گذشته در دریای سیاه مستقر شده‌ است.

رادیو چین:  نخست‌وزیر اسراییل روز یکشنبه در دیدار با رئیس‌جمهوری چاد احیای روابط دیپلماتیک این رژیم با چاد را اعلام کرد.طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره ازسرگیری دوباره روابط میان انجامنا و تل‌آویو توافق کردند.گفتنی است که چاد در سال ۱۹۷۲ روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده بود

آناتولی ترکیه: رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ؛ روسای جمهور ترکیه و آمریکا درباره یافتن راه‌حلی برای مشکلات امنیتی شمال شرقی سوریه به توافق رسیدند.سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید واشنگتن طی بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ اعلام کرد: روسای جمهور ترکیه و آمریکا جهت یافتن راه‌حلی برای رفع نگرانی‌های امنیتی دو کشور در شمال شرق سوریه به توافق رسیده‌اند.

تی .آر.تی ترکیه:  در عملیات هوایی در مناطق زاپ، سینات – هافتانین و حاکورک در شمال عراق 6 تروریست که در تدارک حمله به مناطق نظامی بودند، کشته شدند.وزارت دفاع ملی ترکیه از طریق حساب کاربری توییتر اعلام داشت، در عملیات هوایی دیروز در مناطق زاپ؛ سینات – هافتانین و حاکورک در شمال عراق مواضع اسلحه، مخفیگاه و پناهگاههای متعلق به تروریستها امحا شده است.

پارس تودی :  شرکت کنندگان در نشست اقتصادی سران عرب در بیروت در بیانیه‌ای، بر حمایت از پایداری ملت فلسطین تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه پارس تودی به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ در بیانیه پایانی نشست اقتصادی سران عرب که توسط «جبران باسیل» وزیرامورخارجه لبنان قرائت شد، آمده است: آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» UNRWA از سوی سازمان ملل متحد مامور کمک رسانی به آوارگان است و نباید با فشارهای مالی به اختیارات و فعالیت های این نهاد ضربه زد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *