جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

Loading
14اسفند ماه 1397

رسانه ها؛ درخواست ماکرون برای تشکیل «شورای امنیت اروپایی» و…

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید فرانسه بر تشکیل «شورای امنیت اروپایی»، تاکید روسیه بر خروج زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا از خاک اروپا ، واکنش شدید ناتو علیه روسیه، انتقاد لاوروف از عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل، اعتراض ۳ کشور عربی به رژیم صهیونیستی در نشست اردن، سفر هیأت دیپلماتیک آمریکا به کره شمالی ، طرح جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی جولان اشغالی سوریه، تاکید چاووش‌اوغلو بر راه‌حل سیاسی برای سوریه، ادامه رایزنی‎های نمایندگان چین و آمریکا، تحویل سامانه پدافند هوایی آمریکایی به عربستان ، استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در اسرائیل ، بازگشت خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا به کشور و برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با انتشار سرمقاله‌ای در روزنامه‌های ۲۸ کشور اتحادیه اروپا خواستار «رنسانس اروپایی» شده است. ماکرون در این مقاله که در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه، منتشر شد، انتخابات پیش‌رو را سرنوشت‌ساز خوانده و نسبت به خطراتی همچون «ملی گرایی» که اروپا را تهدید می‌کند هشدار داده است. رئیس‌جمهور فرانسه نوشته است: «در کمتر از چند هفته دیگر، انتخابات پارلمان اروپا سرنوشت آینده قاره‌ ما را رقم خواهد زد.

العالم: نخست وزیر روسیه توصیه کرد، برای آسوده شدن خیال همه لازم است تا زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا به خاک این کشور برگردانده شده و تمامی زیرساختارهایی که برای استقرار آنها در خاک اروپا بوجود آمده هم از بین برده شود.به گزارش خبر گزاری «تاس»، “دمیتری مدویدیف” نخست وزیر روسیه معتقد است، خیال همه راحت خواهد شد، اگر در اقدامی منطقی زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا به خاک خودش برگردانده شده و زیرساختارهایی که برای آنها در خاک اروپا بوجود آمده، از بین برود.

تی .آر.تی ترکیه:  ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو از حکومت روسیه که طی مصوبه ای قرارداد منع موشکهای هسته ای میان برد را به تعلیق گرفته است، مجددا خواستار بجای آوردن مفاد قرارداد مذکور گردید. استولتنبرگ در گفتگو با جمعی از روزنامه نگاران در مقر ناتو در بلژیک اظهار داشت، قرارداد منع موشکهای هسته ای میان برد از سال 1987 بدینطرف یکی از سنگهای زیربنایی امنیت اروپا – آتلانتیک می باشد.

خبرگزاری صداو سیما: وزیر امور خارجه روسیه از بی توجهی کشور‌های عربی به توافقنامه‌های بین المللی و اولویت دادن به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرگئی لاوروف گفت: شاهد تلاش‌هایی برای حذف همه توافقنامه‌های بین المللی درباره مناقشه فلسطینی‌ها و اسرائیل هستیم. آنچه امروز رخ می‌دهد اولویت دادن به عادی سازی روابط بین عرب‌ها و اسرائیل و سپس بررسی این مسئله است که چه چیزی می‌توان به فلسطینی‌ها داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): اتحادیه پارلمانی عربی خواستار توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تشکیل کارگروه‌های پارلمانی عربی و تلاش در تمام محافل و از طریق تمام تریبون‌ها به منظور حمایت از پایداری فلسطینی‌ها شد و درخواست امارات، عربستان و مصر را در زمینه حذف بند عدم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نپذیرفت.به گزارش ایسنا، رئیس پارلمان اردن و رئیس دوره‌ای بیست و نهمین نشست‌های پارلمان‌های عربی تحت شعار “قدس پایتخت ابدی  کشور فلسطین است” اعتراض سه گانه سعودی، اماراتی و مصری به بند توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد در حالی که بسیاری از کشورها از جمله سوریه، لبنان و فلسطین با بند مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

 خبرگزاری مهر: وزیر خارجه آمریکا می‎گوید به تداوم مذاکره با کره شمالی امیدوار است و به همین دلیل، طی هفته‌های آتی هیأتی دیپلماتیک به این کشور اعزام خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استریتز تایمز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره اعزام هیأتی به کره شمالی طی هفته‌های آتی ابراز امیدواری کرد. وی در این باره گفت: امیدوارم، البته تعهد نمی‌دهم، اما به آن (مذاکره) برمی‎گردیم. من طی یک یا دو هفته آینده، تیمی را به کره شمالی اعزام می‌کنم.

خبرگزاری فارس: مسئولان رژیم صهیونیستی که بخش اعظم منطقه جولان سوریه را در اشغال خود دارند، این بار با طرح جدیدی قصد دارند اراضی این منطقه را از چنگ صاحبان آن خارج کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، طرحهای یهودی‌سازی منطقه «جولان اشغالی» سوریه توسط رژیم صهیونیستی به طرق مختلف همچنان ادامه دارد. نهاد موسوم به «املاک اسرائیل» این بار به ساکنان روستاهای اشغالی اعمال فشار می‌کند تا املاک و اراضی خود را در سیستم ثبت املاک این رژیم ثبت کنند.

الکوثرفارسی: وزیر امور خارجه ترکیه ضمن اشاره به ادامه تلاش آنکارا جهت یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه، تأکید کرد که ترکیه شرق رود فرات را از تروریست‌ها پاکسازی خواهد کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در دیدار با ترکمن‌های بایربوجاکدر اردوگاه موقت استان حتای تأکید کرد که کشورش جهت یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه تلاش می‌کند.

رادیو چین:  جونگ شان، وزیر بازرگانی چین روز سه‌شنبه در درجلسه وزیران پس از مراسم گشایش دومین نشست عمومی سیزدهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین گفت که رایزنی‎های اقتصادی و تجاری چین و آمریکا باید بر اساس اصول احترام متقابل، برابری و تأمین منافع دو طرف انجام شود. در حال حاضر گروه‌های کاری دو طرف رایزنی‌ها را ادامه می‌دهند اما رسیدن به توافق به تلاش‌های مشترک دو طرف نیاز دارد.

اسپوتنیک روسیه: شرکت «لاکهد مارتین» پیش پرداخت تحویل سامانه پدافند هوایی را از عربستان سعودی دریافت کرد.به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش پنتاگون، شرکت «لاکهد مارتین» آمریکا اولین پیش پرداخت به میزان 946 میلیون دلار در ازای تحویل سامانه های پدافند هوایی «THAAD » به عربستان سعودی را دریافت کرد.

آناتولی ترکیه:  آمریکا برای نشان دادن پایبندی واشنگتن به تضمین امنیت اسرائیل در بخش‌هایی از اسرائیل، چند سامانه موشکی ضد بالستیک «تاد» مستقر کرد.فرماندهی اروپایی ایالات متحده (EUCOM) طی بیانیه‌ای از استقرار چند سامانه موشکی ضد بالستیک «تاد» این کشور در اسرائیل خبر داد.

دویچه وله :  خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا که به‌رغم ممنوعیت خروج از کشور به کلمبیا رفته بود به کاراکاس بازگشت. مطابق گزارش خبرگزاری فرانسه، گوایدو در بدو ورود به کشور گفت: «ما به رفتن به خیابان‌ها ادامه خواهیم داد، جنبش ما ادامه دارد.» نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا تهدید کرده بود، خوان گوایدو را که به‌رغم ممنوعیت خروج از کشور اواخر فوریه به کلمبیا، کشور همسایه رفت، در صورت ورود به وطن بازداشت خواهد کرد.

پارس تودی :  نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران و 1+4 (آلمان،‌ انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) روز چهارشنبه در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.به گزارش پارس تودی، ریاست این نشست برعهده «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود و از طرف جمهوری اسلامی ایران، سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران ریاست هیات ایرانی را برعهده دارد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *