جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

کارشناس سازمان ملل: نظام بهداشتی نوار غزه به طور کامل از بین رفته است

با گذشت ۲۰۰ روز از شروع جنگ در نوار غزه یک کارشناس سازمان ملل می‌گوید که این جنگ نظام بهداشتی در این باریکه را کاملا از بین برده است. تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه حق سلامت، به خبرنگاران در ژنو گفت که تنها چند روز پس از شروع جنگ در نوار غزه «آسیب‌های جبران ناپذیری به زیرساخت‌های بهداشتی» در این منطقه وارد شد.

Loading
16 اسفند ماه 1397

رسانه ها؛ تازه‌ترین تهدید بولتون علیه ونزوئلا و…

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: افزایش فشارهای آمریکا علیه مادورو، درخواست گوایدو از اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه ونزوئلا، واکنش ترامپ به اقدام کره شمالی برای بازسازی سایت پرتاب موشک ، انتقاد عفو بین الملل از نقض حقوق بشر در عربستان، پایان نشست وزرای خارجه عرب، ورود شبانه خودروهای زرهی ارتش آمریکا از اردن به عراق، بررسی قتل خاشقجی و جنایات بن سلمان در جلسه سنای آمریکا، گسترش همکاری های چین و سوریه، اخطار شدید هند به پاکستان، تضعیف آمریکا در بازار جهانی اسلحه ، استقبال گرم از برنامه جامع مکرون برای نجات اتحادیه اروپا و شکایت شرکت چینی هواوی از آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کاخ سفید در آخرین اقداماتش برای افزایش فشارها علیه نیکلاس مادورو، بانک‌هایی را که با دولت ونزوئلا همکاری می‌کنند، تهدید به اعمال تحریم کرده است.به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: بانک‌هایی که معاملات غیر قانونی ونزوئلا را تسهیل کنند و به نیکولاس مادورو و شبکه فاسدش سود برسانند، تحریم خواهند شد.

یورونیوز: خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا از اروپا خواسته تا تحریم‌های مالی علیه نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا را سخت‌تر کند.این نخستین واکنش رئیس جمهوری موقت خودخوانده ونزوئلا به اخراج سفیر آلمان از این کشور است.نیکلاس مادورو روز چهارشنبه با متهم کردن دانیل کرینر، سفیر آلمان به «دخالت در امور داخلی» ونزوئلا، به وی ۴۸ ساعت فرصت داد تا این کشور را ترک کند.

آناتولی ترکیه:  رئیس جمهور آمریکا درباره گزارش ها مبنی بر بازسازی یک سایت پرتاب موشک در کره‌ شمالی گفت اگر این ادعا‌ها درست از آب در بیاید از کیم جونگ اون، رهبر این کشور بسیار ناامید خواهد شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره ادعاها مبنی بر بازسازی یک سایت پرتاب موشک در کره‌ شمالی، گفت:” خواهیم دید. در حال حاضر زود است. این یک گزارش اولیه است. ما به اصل ماجرا پی خواهیم برد. اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، من بسیار ناامید خواهم شد”.

خبرگزاری صداو سیما:  سازمان عفو بین الملل از کشورهای عضو سازمان ملل خواست موضع آشکار در برابر نقض حقوق بشر در عربستان سعودی اتخاذ کنند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای تاکید کرد اعضای سازمان ملل باید خواستار آزادی مدافعان حقوق بشر و بازداشت شدگان در عربستان شوند.

خبرگزاری فارس: نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره به کار خود پایان داد بدون آنکه درباره سوریه تصمیم جدیدی گرفته شود و مثل همیشه ایران هدف اتهامات تکراری قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس، صد و پنجاه و یکمین نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب روز چهارشنبه (دیروز) در قاهره برگزار شد و طبق گفته منابع دیپلماتیک، همچون نشست‌های پیشین شرکت کنندگان با توافق کامل بر روی موضوعات طرح شده، یک نشست عادی و به دور از جنجال را سپری کردند.

خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی از ورودخودروها و کامیون‌های نظامی ارتش آمریکا از اردن به عراق خبر دادند. به گزارش خبرگزاری تسنیم،  این خودروهای نظامی شامگاه چهارشنبه(پانزدهم اسفند) از اردن وارد عراق شده است.

الکوثرفارسی:  جلسه روز چهارشنبه سنای آمریکا برای بررسی گزینه پیشنهادی تصدی سفارت این کشور در عربستان سعودی، با انتقاد تند اعضای این مجلس از سیاست‌ها وجنایات «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی همراه شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این جلسه «جان ابی‌زید» ژنرال بازنشسته و گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی سفارت این کشور در ریاض، پاسخگوی سوال‌های نمایندگان کمیته روابط خارجی مجلس سنا بود.

رادیو چین: سفیر چین در دمشق تفاهم نامه کمک های بلا عوض به دمشق را امضا کرده ا ست. ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه پس از امضای این سند، با اشاره به مناسبات تاریخی ریشه دار میان دو کشور تاکید کرد که این اقدام چین نشانگر موضع این کشور در برابر جنگ تروریستی بوده که دمشق طی هشت سال گذشته در معرض آن قرار داشت.

اسپوتنیک روسیه:  هند از پاکستان تقاضا کرد گلوله باران بخش تحت کنترل دهلی نو در سرزمین مورد اختلاف کشمیر را فوراً متوقف سازد.به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی ان دی تی وی ، طرف هندی اعلام کرده ادامه گلوله باران ها و تحریکات “پیامدهای وحشتناکی” برای طرف پاکستانی خواهد داشت.

تی .آر.تی ترکیه:  رئیس بخش کنترل اسلحه وزارت خارجه روسیه، ابراز داشت که ممانعت واشنگتن از تحویل جنگنده های S400 به ترکیه، نشان دهنده ضعیف شدن بازار اسلحه ایالات متحده امریکا میباشد. ولادمیر یرماکوف رئیس بخش کنترل اسلحه وزارت خارجه روسیه اعلام داشت که توافقنامه S400 با ترکیه، بر اساس تقویم مشخص شده پیش می رود.

دویچه وله :  سیاستمداران آلمان و دیگر کشورهای اروپایی از برنامه و پیشنهادهای رئیس جمهوری فرانسه برای برون‌رفت اتحادیه اروپا از بحران استقبال کردند. این در حالی است که احزاب ناسیونالیست و پوپولیست با این برنامه ابراز مخالفت نموده‌اند.واکنش سیاستمداران آلمان به سخنان و برنامه جامع امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه مثبت بود. افزون بر آن، پیشنهادهای مشخص مکرون برای نجات اروپا استقبال گرم سیاستمداران اتحادیه اروپا را نیز به همراه داشته است.

پارس تودی : شرکت مخابراتی هواوی چین امروز پنج شنبه اعلام کرد، از دولت آمریکا به علت اعمال محدودیت برای استفاده از تجهیزات این شرکت شکایت کرده است. هواوی در دادخواستی که روز چهارشنبه به دادگاهی در ناحیه شرقی تگزاس آمریکا ارائه کرد، اعلام کرده است، آمریکا با تصویب قانونی، دولت این کشور را از انجام تجارت با شرکت هایی که از تجهیزات هواوی استفاده می کنند، منع کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *