جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading
31 مرداد 1395

رسانه ها؛ اتحاد چین-روسیه-ایران در سوریه چالش جدید اوباما و…

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ | رصد

شوراآنلاین: اتحاد چین-روسیه-ایران در سوریه چالش جدید اوباما در خاورمیانه، تاکیدآلمان برنقش کلیدی روسیه در برقراری آتش‌بس پایدار در سوریه ،افشای جاسوسی آمریکا ازپاکستان، ابراز نگرانی سازمان همکاری اسلامی از تداوم خشونت‌ها در کشمیر، فشار کرملین بر ترکیه برای استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک،کاهش دوباره نظامیان امریکایی در عربستان ، اظهارات اوباما در خصوص پیروزی ترامپ، استرداد «گولن» محور اصلی مذاکرات «بایدن» در ترکیه و بمباران شیمیایی یمن توسط عربستان سعودی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: یک پایگاه خبری آمریکایی نوشت، «اتحاد چین، ایران و روسیه در سوریه و در حمایت از «بشار اسد» به درد سری جدید برای دولت آمریکا تبدیل شده است». پایگاه خبری «فیسکال نیوز» در گزارشی افزود: بیانیه اخیر چین مبنی بر افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه و ارائه آموزش‌های نظامی به نیروهای سوریه هم‌اکنون به «درد سری جدید برای آمریکا» تبدیل شده است. بنا بر این گزارش، «هم‌اکنون چین تصمیم گرفته تا نقش فعال‌تری در سوریه ایفا کند. این اقدام پکن درست یک روز پس از اعلام روسیه در خصوص انجام حملات هوایی علیه داعش از طریق پایگاه هوایی ایران صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: وزیرخارجه آلمان در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی گفت: از روسیه میخواهیم نقشی کلیدی در برقراری آتش‌بس پایدار در سوریه ایفا کند.«فرانک والتر اشتاین‌مایر» در گفت‌وگو با روزنامه وِلت گفت سرانجام روزنه‌های امیدی برای مردم حلب پیش آمد و روسیه با آتش‌بس 48 ساعته موافقت کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): آمریکا با هدف جاسوسی از ارتش و رهبران پاکستان برخی از نقاط حساس در شرکت ملی مخابرات این کشور را هک کرده است. اسناد منتشر شده از سوی ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا تایید می‌کند که آمریکا برای کسب اطلاعات و جاسوسی از ارتش و مقامات سیاسی پاکستان برخی از کدهای محرمانه و مهم شرکت مخابرات پاکستان را هک کرده است. اسناد ارائه شده از سوی اسنودن، استفاده از یک کد مخرب برای کنترل و نظارت بر کامپیوتر فرد دیگری در شرکت مخابرات پاکستان را نشان می‌دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سازمان همکاری اسلامی نسبت به نقض‌های حقوق بشری در کمشیر ابراز نگرانی کرد. ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، بزرگترین اتحادیه مسلمانان جهان به خبرنگاران در اسلام آباد گفت، شرایط کشمیر رو به وخامت است و من از جامعه بین‌المللی می‌خواهم اقدامی انجام دهد.دبیرکل این سازمان 57 عضوی پس از دیدار با سرتاج عزیز، مشاور روابط خارجی نخست‌وزیر پاکستان گفت: شرایط به جای بهتر شدن، بدتر می‌شود و نمی‌توان اجازه داد که این روند ادامه یابد. نباید از برگزاری رفراندوم بترسیم.

خبرگزاری تسنیم:مقام‌های روسی برای دسترسی به پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه، دولت انکارا را تحت فشار قرار داده‌اند. روسیه از ترکیه خواسته است تا زمینه لازم برای استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک را فراهم کند تا بتواند نفوذ خود در منطقه خاورمیانه را گسترش دهد و به هدف خود برای مقابله با گروه های تروریستی و افراطی دست یابد.آمریکا که رهبری ائتلاف موسوم به ضد داعش را بر عهده دارد، از پایگاه هوایی اینجرلیک برای انجام حملات هوایی ضد داعش استفاده می کند.

خبرگزاری تسنیم :  مسئول مناسبات خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” تاکید کرد که این جنبش روابط خوب و مستحکمی با ایران دارد و این روابط هر روز در حال گسترش است که این مسئله به مذاق بسیاری خوش نمی آید. اسامه حمدان ضمن تاکید روابط خوب حماس با ایران، گفت که اظهارات نسبت داده شده به شیخ صالح العاروری از رهبران حماس پیرامون روابط با ایران کاملا ساختگی و بی اساس است.

خبرگزاری ایرنا: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با افزایش آمار تلفات غیرنظامیان یمنی، تعداد نظامیان خود را در عربستان سعودی کاهش داد تا خود را از مسئولیت کشتار فزاینده مردم یمن و محکومیت از سوی سازمان های مدافع حقوق بشر دور نگه دارد. ارتش آمریکا دیروز دومشاور ارشد نظامی خودرا که جنگ یمن شرکت داشتند فراخوانده بود. آمریکایی هایی که بصورت مستقیم به ائتلاف سعودی که راهبری حملات هوایی علیه یمن را بر عهده دارند، کمک می کنند؛ در اقدامی آشکار تعداد زیادی از کارکنان پشتیبانی نیروی هوایی خود را نیز از عربستان خارج کرده اند تا خود را از مسئولیت کشتار غیرنظامیانی که طی این 17 ماه مناقشه، آمار آنها مدام در حال افزایش است دور نگه دارند.’

خبرگزاری ایرنا: آمریکا که از پنج سال پیش، تروریست ها را برای براندازی حکومت قانونی سوریه سازماندهی و روانه این کشور کرده است، حالا با بیان اینکه تقابل نزدیکی بین جنگنده های آمریکایی و سوریه بوجود آمده است، دمشق را در صورت روی دادن دوباره چنین حادثه ای، به از دست دادن جنگنده های خود تهدید کرد. مقامات دفاعی آمریکا (پنتاگون) روز یکشنبه به شبکه خبری سی ان ان گفتند جمعه گذشته دوجنگنده اف-22 آمریکایی هنگام پرواز بر فراز شهر ‘حسکه’ سوریه در فاصله نزدیک به یک مایلی با دوجنگنده سوخو-24 سوریه روبرو شدند که آنها را متقاعد به ترک منطقه کردند.

خبرگزاری صدا و سیما: پایگاه اینترنتی ریل نیوز نوشت: با توجه به قراردادهای بسیار سنگین سعودی ها برای خرید سلاح از آمریکا، با تداوم حملات عربستان سعودی به یمن، صنعت اسلحه سازی آمریکا شکوفا خواهد شد. «فیلیس بنیس» مدیر پروژه جهانی گرایی جدید در موسسه مطالعات سیاسی واشنگتن در مصاحبه با شبکه ریل نیوز گفت: در سال نخست دولت اوباما، آمریکا 190 میلیارد دلار اسلحه به عربستان سعودی فروخته و در سال گذشته نیز قرارداد 122 میلیارد دلاری امضاء کرده است.وی ضمن اشاره به قراردادهای 60، 190 و 122 میلیارد دلاری فروش سلاح از سوی آمریکا به عربستان سعودی گفت: با توجه به اینکه جنگ یمن به میدان اصلی کاربرد تجهیزات نظامی آمریکا تبدیل شده، هر چه سعودی ها بیشتر از این تسلیحات استفاده کنند، هر چه بمب های بیشتری روی سر کودکان یمنی بریزند، اوضاع صنعت اسحله سازی آمریکا بهتر و ‌اقتصاد آمریکا شکوفاتر خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک : روزنامه “World News Politics” نوشت رئیس جمهور ایالات متحده “باراک اوباما” اعلام کرد در صورت پیروزی نامزد حزب جمهوری خواه “دونالد ترامپ” در انتخابات ریاست جمهوری، از آمریکا فرار خواهد کرد. وی در این رابطه به این روزنامه گفته است: “همسر و دخترانم نیز درجریان این تصمیم من هستند.

خبرگزاری مهر:  استرداد «فتح الله گولن» یکی از مهمترین موضوعاتی است که معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر قریب الوقوع خود به ترکیه با مقامات این کشور پیرامون آن گفتگو خواهد کرد. «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر قریب الوقوع خود به ترکیه در روز بیست و چهارم آگوست با مقامات این کشور دیدار و پیرامون موضوعاتی مهم از جمله استرداد «فتح الله گولن»- واعظ اسلامی ترک تبار مقیم آمریکا و متهم اصلی کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه- گفتگو خواهد کرد. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خواستار استرداد فوری این واعظ اسلامی ۷۵ ساله ترک تبار به دولت ترکیه شده است. این در حالی است که گولن هرگونه اتهام در خصوص سازماندهی کودتای نافرجام ترکیه را رد می کند.

خبرگزاری مهر: منابع یمنی از بمباران شیمیایی مناطق مختلف این کشور توسط عربستان سعودی خبر دادند. نظامیان سعودی در ادامه تجاوزات خود به یمن این بار روستاهای استان صعده را با مواد سمی و سلاح شیمیایی هدف قرار دادند. در این حمله شماری از مردم بیگناه یمن مجروح شده اند. بنا بر اعلام منابع یمنی، عربستان سعودی همچنین منطقه «نهم» در استان صنعاء را بمباران شیمیایی کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *