جدیدترین مطالب

آغاز به کار اجلاس بین‌المللی سن‌پترزبورگ

دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشور‌ها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور مقامات امنیتی و دفاعی بیش از یکصد کشور، از جمله جمهوری اسلامی ایران در سن پترزبورگ روسیه آغاز شد.

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

مجید خورشیدی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: چهل و چهارسال قبل در یک تصمیم ناسنجیده و مغرورانه، جیمی کارتر و مشاورنش تصمیم گرفتند تا با عملیات و حمله ای مشابه فیلم های هالیوودی به خاک ایران بتوانند جاسوس هایشان را از تهران خارج کرده و پیروزمندانه در واشنگتن و نیویرک رژه افتخار بروند. آن روز طوفان شن در آستین دست انتقام الهی در روزهای نخست انقلاب اسلامی که هنوز شیرازه امور قوام کافی نیافته بود و نوعی از پراکندگی و ابهام بر فضا حاکم بود آمریکایی ها را ناکام و سرافکنده کرد.
Loading

أحدث المقالات

کره‌شمالی: یک کلاهک موشک کروز فوق‌العاده بزرگ و یک موشک ضد هوایی جدید را آزمایش کردیم

کره‌شمالی امروز -شنبه- اعلام کرد که یک کلاهک موشک کروز «فوق‌العاده بزرگ» و یک موشک ضد هوایی جدید را در منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است تا در مواجهه با تشدید تنش‌ها با ایالات متحده و کره‌جنوبی، توانایی‌های نظامی خود را گسترش دهد.

واکنش عراق به حادثه اخیر اصفهان: تنش اخیر نباید باعث منحرف شدن نگاه‌ها از اتفاقات غزه شود

وزارت خارجه عراق نسبت به اقدام تخریبی در اصفهان و خطرات تنش نظامی در منطقه هشدار داد. وزارت خراجه عراق تاکید کرد: این تنش نباید باعث منحرف شدن نگاه‌ها از اتفاقات غزه و ویرانی و کشته شدن مردم بی‌گناه در آن باریکه شود.

وال استریت ژورنال: حماس بنا دارد از قطر به یک کشور عربی دیگر نقل مکان کند / رهبری حماس در روز‌های اخیر با حداقل دو کشور از جمله عمان ارتباط برقرار کرده

رسانه‌های آمریکایی‌ به نقل از منابع آگاه فاش کردند که رهبری سیاسی جنبش حماس ‌قصد دارد از قطر به یک کشور عربی دیگر نقل مکان کند. این روزنامه اشاره کرد که رهبری حماس در روزهای اخیر با حداقل دو کشور منطقه از جمله سلطان‌نشین عمان ارتباط برقرار کرده است.

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۹ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه تازه ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزهای رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۴۹ نفر افزایش یافت.

Loading
اول شهریور 1395

رسانه ها ؛ نشست آلمان، ایتالیا و فرانسه درباره آینده اتحادیه اروپایی و…

۱۳۹۵/۰۶/۰۱ | رصد

شوراآنلاین: نشست رهبران آلمان، ایتالیا و فرانسه درباره چگونگی متحد نگه داشتن اتحادیه اروپا، آغازمانور نظامی آمریکا و کره جنوبی، بمباران غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ، تاکید چین بر تداوم رزمایش نظامی در منطقه مورد مناقشه دریای شرقی ،افزایش جرایم نژادپرستی در انگلیس بعد از برگزیت، افشای اسنادجدید جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ازاینترنت، دیدار وزیرخارجه عربستان با نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه ،سفر «کری» به آفریقا برای بررسی اوضاع سومالی و سودان جنوبی و رونمایی از نخستین طرح غیرنظامی آلمان پس از جنگ سرد از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رهبران آلمان، ایتالیا و فرانسه امروز (دوشنبه) در ایتالیا درباره چگونگی متحد نگهداشتن اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار می‌کنند. این دومین دور از این مذاکرات از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا میزبان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در ناپل ایتالیا است. این نشست پیش از نشست سپتامبر اتحادیه اروپا درباره پیامدها و موارد مربوط به بریگزیت برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: آمار پلیس بریتانیا نشان می‌دهد، «برگزیت» (همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا) به افزایش شدید جرایم مربوط به بیگانه ستیزی (نژادپرستانه) در این کشور منجر شده است. به نوشته روزنامه گاردین، پلیس حمل و نقل بریتانیا حوادث زیادی را از ارتکاب جرایمی شامل سوءاستفاده‌های نژادپرستانه و حملات به دیگران از روی تعصب و بیگانه ستیزی گزارش کرده است. بر اساس این آمار در ایستگاه‌های قطار بریتانیا به طور متوسط روزانه 8 حادثه مربوط به جرایم بیگانه‌ستیز و نژادپرستانه روی می‌دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کره جنوبی و آمریکا امروز (دوشنبه) علی رغم تهدیدات اتمی کره شمالی مانورهای نظامی سالانه خود را آغاز کردند. کره شمالی تهدید کرده که در واکنش به این مانورها که آن را تمرینی برای حمله تلقی می‌کند، دست به حملات اتمی خواهد زد. البته چنین لفاظی‌های تندی از سوی پیونگ یانگ امری غیرمعمول نیست. اما هشدارهای اخیر در زمانی صورت گرفته که به دنبال پناهنده شدن یکی از دیپلمات‌های ارشد کره شمالی در سئول و برنامه آمریکا برای استقرار سپر دفاع موشکی تاد در کره جنوبی، تنش‌ها بالا گرفته است.

خبرگزاری تسنیم :  جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته مناطقی را در نوار غزه هدف قرار دادند. جنگنده های رژیم صهیونیستی منطقه ام النصر واقع در شرق بیت لاهیا در غزه را هدف قرار دادند. شبکه المیادین گزارش داد که صدای 15 انفجار در شمال غزه به گوش رسیده است و در این حملات دست کم 3 نفر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه به مسکو و دمشق نسبت به هرگونه انجام عملیات در نزدیکی مواضع نیروهای آمریکایی هشدار داد. «استفن تاون سند» فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه در سخنانی گفت: مسکو و دمشق مطلع شده‌اند که نیروهای ائتلاف در صورتی که احساس تهدید کنند، تدابیر و اقدامات لازم را برای دفاع از خودشان اتخاذ خواهند کرد.استفن تاون سند اخیرا به عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق منصوب شده است.

خبرگزاری تسنیم: کره شمالی به دنبال مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی این دو کشور را به حمله اتمی تهدید کرد.کره شمالی بار دیگر به آمریکای امپریالیست و کره جنوبی به عنوان دست نشانده واشنگتن نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز هشدار داد و تاکید کرد که در صورتی که مانور نظامی آمریکا تمامیت ارضی پیونگ‌یانگ را تهدید کند دست به اقدام تلافی جویانه خواهد زد.

خبرگزاری ایرنا: چین با انجام رزمایش هوایی برفراز دریای شرقی اعلام کرد که با توجه به تنش های موجود در این منطقه همچنان به تمرینات نظامی خود ادامه می دهد. این موضع مقام های نظامی چین در حالی صورت می گیرد که این منطقه در هفته های گذشته بارها شاهد اجرای تمرینات نظامی کشتی ها و هواپیماهای این کشور بوده است.اما در تازه ترین تحول، بمب افکن های این کشور رزمایش بزرگی را در دریای شرقی انجام داده اند که نشانه ای از افزایش نگرانی های پکن از تشدید تنش ها با ژاپن است. هر دو کشور خود را مالک جزایر دیائویو در دریای شرقی می دانند و از سال 2012 میلادی تاکنون بارها بر سر این موضوع دچار اختلاف شده اند.

خبرگزاری فارس :  اسناد تازه افشا شده در مورد جاسوسی های سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا نشانگر تخلفات نظام مند این سازمان دولتی برای سرقت اطلاعات کاربران با سواستفاده از سخت افزارهای آمریکایی است. شرکت سیسکو به علت ساخت انواع روتر وسوییچ و دیگر تجهیزات مورد استفاده برای هدایت و تقسیم ترافیک اینترنت شهرت جهانی دارد. محققان می گویند از یک دهه قبل آژانس امنیت ملی آمریکا با نفوذ به تولیدات این شرکت داده های رد و بدل شده در اینترنت را رمزگشایی کرده و با شکستن قفل آنها به فایروال های سری PIX سیسکو حمله می کرده است

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر امور خارجه عربستان سعودی با  نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی، روز گذشته در جده  دیدار کرد. عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان و میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقائی، با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مورد علاقه دو کشور گفتگو کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک : رودریگو دوترته رییس جمهور فیلیپین تهدید کرد که در واکنش به انتقادات صورت گرفته نسبت به مبارزه این کشور با قاچاق مواد مخدر از سازمان ملل بیرون خواهد رفت. روز پنج شنبه کارشناسان سازمان ملل در حوزه حقوق بشر شیوه های بکار گرفته شده توسط دولت فیلیپین را مورد انتقاد قرار داده و از مسئولین این کشور خواستند که جلوی قتل ها را گرفته و دست از اعدام مظنونین بردارد.

خبرگزاری مهر:  رئیس حزب کنگره ملی یمن از آمادگی این حزب برای همکاری با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد. علی عبدالله صالح رئیس حزب کنگره ملی یمن و رئیس جمهوری سابق این کشور اعلام کرد که آمادگی همکاری با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم را دارد.وی با بیان این مطلب افزود: روسیه نزدیکترین موضع را به ما دارد و در قبال یمن دارای مواضع مثبتی در سازمان ملل متحد و شورای امنیت است.

خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به کشور کنیا با هشت همتای آفریقایی خود پیرامون تحولات سومالی و سودان جنوبی دیدار و گفتگو می کند. «جان کری» قرار است امروز دوشنبه در نایروبی- پایتخت کنیا- با همتایان خود از هشت کشور آفریقایی دیدار کند. هدف از این اقدام بررسی راه های ممانعت از عقبگرد سودان جنوبی به جنگ داخلی و همچنین امکان پیشرفت در روند انتقال قدرت در سومالی عنوان می شود.

خبرگزاری مهر: انگلیس عربستان را به بمب هوشمند مجهز کرده است.روزنامه آبزرور نوشت : انگلیس بمب های هوشمند تولید شده در شرکت رایتون را در اختیار عربستان قرار داده است.  کارخانه های رایتون، بزرگترین کارخانه‌های تولید موشک و بمب در دنیا هستند.  به نوشته این روزنامه، انگلیس از زمان آغاز حملات عربستان سعودی به یمن، دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون پوند مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی صادر کرده است.

دویچه ولهدولت آلمان درصدد است از مردم این کشور بخواهد که همیشه مایحتاج اولیه خود برای مدت ده روز را در خانه ذخیره کنند.  روزنامه آلمانی “فرانکفورتر آلگماینه” نوشت در “طرح دفاع مدنی” که قرار است کابینه آلمان آن را در روز چهارشنبه آینده (۲۴ اوت) تصویب کند، “از مردم خواسته می‌شود که مواد غذایی و بهداشتی مورد نیاز برای مدت ده روز را در خانه به صورت ذخیره نگهداری کنند”.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *