جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

رسانه عبری‌زبان: مذاکرات تبادل اسرا به بن‌بست رسیده است

کابینه جنگ اسرائیل ۱۲ روز است که درباره پرونده اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در نوار غزه مذاکراتی انجام نداده است.  شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با اعلام این خبر افزود: مذاکرات به بن‌بست رسیده و جنگ جای آن را گرفته است.

خودسوزی در برابر دادگاه ترامپ در نیویورک

شبکه سی ان ان گزارش داد که فردی خود را در برابر دادگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در نیویورک به آتش کشیده است.

Loading
2 شهریور 1395

رسانه ها؛ انتقادهای جدی از فروش تسلیحات به عربستان و…

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ | رصد

شوراآنلاین: سرنوشت گفت‌وگوهای آمریکا و روسیه درباره بحران سوریه، شکاف در کابینه بریتانیا بر سر نحوه خروج از اتحادیه اروپا، تاکید دیده‌بان کنترل سلاح بر توقف فوری صادرات اسلحه به عربستان، ادامه درگیری ارتش سوریه و کردها ،تاکید بر گسترش همکاری اطلاعاتی در دیدار سران ایتالیا ،آلمان و فرانسه ،اعزام ناظران انتخاباتی سازمان امنیت و همکاری اروپا به آمریکا و استقرار«گنبد آهنین» در اطراف شهرک های صهیونیستی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دیده‌بان کنترل سلاح ضمن انتقاد از کشورهایی چون آمریکا و فرانسه به خاطر نقض معاهده تجارت اسلحه، خواهان توقف فوری فروش تسلیحات به عربستان به خاطر حملاتش به یمن شد. آنا مک‌ دونالد، ‌مدیر دیده‌بان کنترل سلاح در جریان یک نشست خبری و همزمان با مذاکرات یک هفته‌ای سازمان ملل در ژنو با هدف کاهش فروش و تجارت جهانی سلاح برخی از امضا کنندگان و طرف‌های حاضر در معاهده تجارت اسلحه شامل فرانسه و آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این کشورها با فروش گسترده سلاح به عربستان که در کشتار غیرنظامیان یمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ معاده مذکور را نقض کردند.

خبرگزاری فارس: وزیرامورخارجه آمریکا با اشاره به نشست‌های کارشناسی میان متخصصان روس و آمریکایی که قرار است این هفته برگزار شود، تأکید کرد: مذاکرات میان روسیه و آمریکا در خصوص سوریه به پایان خود نزدیک می‌شود. «جان کری» اعلام کرد، گفت‌وگوها میان روسیه و آمریکا در خصوص همکاری‌های نظامی در مبارزات علیه داعش در سوریه با دیدار گروه‌های کارشناسی که این هفته درباره جزئیات این همکاری گفت‌وگو خواهد داشت، تقریبا به پایان می‌رسد.

خبرگزاری فارس :  اختلاف میان برخی اعضای ارشد کابینه دولت بریتانیا و نخست وزیر این کشور منجر به افزایش روزانه شکاف در دولت شده است. وزرای ارشد کابینه دولت بریتانیا که در کمپین خروج از اتحادیه اروپا هستند، از «ترزا می» نخست وزیر این کشور خواستند هرچه سریعتر فرآیند خروج را آغاز کند. شکاف میان اعضای کابینه خانم می بار دیگر نمود کرده و اختلاف در مساله چگونگی دنبال کردن فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به محل بحث تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا از احتمال انتشار 15000 ایمیل جدید «هیلاری کلینتون» در اواسط ماه اکتبر و حدود دو هفته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که در حال بررسی حدود 15000 ایمیلی است که پیشتر به عنوان بخشی از تحقیقات اف بی آی درباره مدیریت سهل انگارانه اطلاعات حساس از طریق ایمیل‌های شخصی «هیلاری کلینتون» افشا شده بود. وکلای وزارت خارجه آمریکا امروز در دادگاه فدرال حاضر شده و به قاضی فدرال اعلام کردند که احتمالا با پشت سر گذاشتن روند بررسی ایمیل‌ها، نخستین بسته از ایمیل‌های جدید در اواسط ماه اکتبر منتشر می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر امور خارجه ترکیه گفت، مقامات این کشور با هیأتی که از آمریکا به آنکارا سفر می‌کند، دیدار و درباره فرآیند استرداد فتح‌الله گولن گفت‌وگو خواهند کرد. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، این کشور به تلاش‌های خود برای جمع‌آوری مستندات دیگری در خصوص دست داشتن فتح‌الله گولن در کودتای اخیر ادامه خواهد داد تا این مستندات را به طرف آمریکایی ارائه دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروهای کرد سوریه پس از درگیری‌های شدید با نیروهای ارتش سوریه ، کنترل زندان مرکزی شهر حسکه را در دست گرفتند.  دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است و حامی مخالفان محسوب می‌شود، مدعی شد نیروهای کرد سوریه پس از درگیری‌های شدید کنترل زندان مرکزی شهر حسکه را در دست گرفتند و اکنون کنترل 90 درصد شهر را در دست دارند.بنا به گزارش این مرکز، نیروهای کرد در شمال شرق سوریه از نیروهای حامی بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور خواستند سلاحشان را تحویل داده و خود را تسلیم کنند. شهر حسکه طی روزهای گذشته شاهد شدیدترین درگیری‌ها میان نیروهای نظام سوریه و کردهای این کشور بوده و میانجیگری روسیه برای آشتی دادن دو طرف هیچ فایده‌ای نداشته است.

خبرگزاری تسنیم :  یک روزنامه انگلیسی با استناد به گزارش شورای روابط اسلام و آمریکا و دانشگاه برکلی کالیفرنیا نوشت: ۷۴ گروه با هزینه کردن ۲۰۶ میلیون دلار به «اسلام هراسی» و «ایجاد نفرت از مسلمانان» در آمریکا کمک کرده‌اند. روزنامه گاردین افزود: این گزارش که محصول مشترک شورای روابط اسلام و آمریکا و مرکز نژاد و جنسیت دانشگاه برکلی کالیفرنیا است، از 74 گروه که به نحوی به اسلام هراسی در آمریکا کمک کرده اند، نام می برد که هدف اصلی 33 گروه از آنها «ترویج تعصب ورزی یا تنفر از اسلام و مسلمانان است.»

خبرگزاری ایرنا: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، پس از دیدار با نخست وزیر ایتالیا و رئیس جمهوری فرانسه خواستار همکاری اطلاعاتی بیشتر کشورهای اروپایی برای تامین امنیت شد. مرکل پس از این دیدار گفت: ما در مواجهه با ترور و جنگ داخلی در سوریه باید اقدامات بیشتری برای امنیت داخلی و خارجی خود انجام دهیم. وی خواستار آن شد که دستگاههای اطلاعاتی اروپا در سرتاسر اتحادیه اروپا در زمینه تبادل اطلاعات همکاری نزدیکتری داشته باشند.

خبرگزاری صدا و سیما: در پی افزایش تبعیض نژادی؛ سازمان امنیت و همکاری اروپا 500 ناظر انتخاباتی به آمریکا اعزام می کند. سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد قصد دارد حدود پانصد ناظر بین المللی را برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا به این کشور اعزام کند. گروهی متشکل از بیش از دویست گروه مدافع حقوق مدنی در آمریکا در نامه ای که متن آن امروز منتشر شد، از سازمان امنیت و همکاری اروپا درخواست کردند بیش از پانصد ناظر برای نظارت بر این انتخابات به آمریکا اعزام کند.

دویچه وله: ارتش ترکیه مواضع کردها و داعش در سوریه را با آتش توپخانه مورد حمله قرار داد. به گفته وزیر امور خارجه ترکیه مرز‌های این کشور باید از وجود داعش کاملا پاکسازی شود. نیروهای کرد یگان‌های مدافع خلق سوریه از پشتیبانی آمریکا برخوردارند مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه (۲۲ اوت) به خبرنگاران گفت: «مرز ما باید کاملا از وجود داعش پاکسازی شود».

خبرگزاری اسپوتنیک : سازمان «روس کاسموس» طراحی پروژه جدید موشک های کلاس فوق سنگین را آغاز کرده است. روزنامه ایزوستیا در این باره نوشت که ولادیمیر سونتسِف مدیر عامل بخش «انرژی» احتمال استفاده از موتورهای ر.د-171 برای این موشکها را می دهد.در این طرح موشک ها تا 80 تن وزن داشته و برای مدار پایین طراحی شده اند. احتمال دارد که با تغییر ساختار موشک و بالابردن توانایی های موتور، وزن آن را تا 160-120 تن نیز بالا ببرند.

خبرگزاری مهر:  ارتش رژیم صهیونیستی سامانه های دفاع ضد موشکی خود موسوم به «گنبد آهنین» را بار دیگر در اطراف شهرک ها و مناطق اطراف نوار غزه مستقر کرده است. بر اساس این گزارش رسانه های رژیم اشغالگر قدس از گسترش سامانه های ضد موشکی در اطراف نوار غزه خبر می دهند، کارشناسان انتشار این خبر از سوی رسانه های اسرائیلی به دنبال حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه را حکایت از تلاش این رژیم برای حرکت به سمت جنگی جدید در این منطقه می دانند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *