جدیدترین مطالب

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است

تهران- ایرنا- روزنامه عرب زبان رای الیوم نوشت: تظاهرات دانشجویان در دانشگاه های آمریکا در محکومیت کشتار جمعی علیه فلسطینیان روز به روز گسترده تر می شود؛ تظاهراتی که یادآور مخالفت ها با جنگ آمریکا علیه ویتنام است.

نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

اسلام‌آباد – ایرنا – نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.

Loading
3 شهریور 1395

رسانه ها ؛ عبور تانک های ترکیه از مرز سوریه و…

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ | رصد

شوراآنلاین : ورود تانک‌های ترکیه به خاک سوریه ،آغاز رایزنی‌های آمریکا و روسیه درباره سوریه در ژنو، نشست‌ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، آمریکا و انگلیس درباره یمن، استقرارسامانه‌های پیشرفته موشکی ژاپن در نزدیکی جزایر مورد اختلاف با چین، شلیک موشک بالستیک از زیردریایی کره‌شمالی، هشدار آمریکا به اتباع خود درباره سفر به نوار غزه ، درخواست ترکیه و ویتنام برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا، انتقاد یونان از عدم حمایت‌های اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران پناهندگان، و اذعان به دخالت غربی ها در حمله شیمیایی به سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رسانه‌های ترکیه اعلام کردند جنگنده‌های این کشور به همراه جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به حملات هوایی در شهر جرابلس سوریه اقدام کرده اند؛ درحالی که مقامات نظامی ترکیه نیز از ورود تانک‌های این کشور به خاک سوریه خبر داده اند. عملیات جنگنده‌های ترکیه و ائتلاف ضد داعش با هدف نابودی اعضای داعش در مرزهای سوریه و ترکیه صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شد. در همین حال نیروهای کرد بر شهرکی مرزی در جرابلس در رود فرات تسلط یافته‌اند و این مساله موجب خشم ترکیه شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یک دیپلمات روس از آغاز رایزنی‌ها میان کارشناسان روس و آمریکایی درباره سوریه خبر داد. یک منبع نزدیک به مذاکرات در گفتگو با خبرگزاری “نووستی” تاکید کرد که مذاکرات میان کارشناسان روس و آمریکایی در ژنو آغاز شده است.این منبع اشاره‌ای به این که مذاکرات چقدر زمان خواهد برد، نکرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ترکیه شرکت نمایندگان اسد در مذاکرات صلح را پذیرفت. نومان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: حضور نمایندگان دولت سوریه بر سر میز مذاکرات امری طبیعی است. اظهارات اخیر مقامات ترکیه از شکل‌گیری یک تحول بزرگ در مواضع آنکارا در مورد سوریه حکایت می‌کند. به تازگی تغییرات چشمگیری در اظهارات مقامات ترکیه در مورد دولت سوریه روی داده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  شهر جده عربستان امروز(چهارشنبه) و فردا میزبان نشست‌های مهم وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، آمریکا و انگلیس است. وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، آمریکا و انگلیس امروز  و فردا نشست‌هایی را با حضور اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در شهر جده برگزار می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم :  ژاپن اعلام کرد قصد دارد سامانه‌های پیشرفته موشکی و رهگیری در نزدیکی جزایر مورد اختلاف با چین در دریای شرقی چین مستقر نماید.به گزارش روزنامه یومیوری، در حالی که تنش ها بین نیروی هوایی چین و ژاپن در دریای شرقی چین به شدت افزایش یافته است، توکیو قصد دارد سامانه‌های موشکی پیشرفته‌ای را در نزدیکی جزایر مورد اختلاف با چین موسوم به “سنکاکو” مستقر کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): آمریکا و کره‌جنوبی اعلام کردند، کره‌شمالی صبح امروز (چهارشنبه) یک موشک بالستیک را از یک زیردریایی در آب‌های سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است. یک مقام آمریکایی گفت، موشک کی‌ای-۱۱ از آب های نزدیک سینپو پرتاب شده و ۵۰۰ کیلومتر دورتر در آب‌های دریای ژاپن فرود آمده است. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد، این موشک در داخل “منطقه شناسایی دفاع هوایی ژاپن” سقوط کرده است.این آزمایش در حالی انجام می شود که کره‌جنوبی و آمریکا مانور نظامی سالانه خود را برگزار می‌کنند.

خبرگزاری فارس : وزیرامورخارجه ترکیه گفت نیروهای کرد سوری یا باید به شرق رودخانه فرات بازگردند و یا با قوای مسلح ترکیه مواجه شوند. مولود چاووش‌اغلو امروز (چهارشنبه) اظهار داشت که نیروهای کردی موسوم به «پ ی د» و نیروهای دموکراتیک سوریه باید به شرق رودخانه فرات رجعت کنند. به گفته وی، این نیروها باید شهر منبج را که به تازگی از داعش گرفته‌اند، تخلیه کنند و اگر چنین نکنند، «ترکیه کاری را که باید انجام دهد، انجام خواهد داد.»

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا به جای اتخاذ اقدامات عملی در جنگ با جبهه النصره، تشدید جنگ ضد تروریسم را به تغییر رژیم در سوریه مشروط کرده است. مسکو از مواضع آمریکا در قبال جبهه النصره که نامش را به جیش فتح الشام(جفش) تغییر نام داده، به شدت انتقاد کرده است.  در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «واشنگتن اتفاق نظر دارد که النصره که از حالا به بعد جبهه فتح الشام خوانده خواهد شد، سازمان تروریستی است اما مورد حملات(ائتلاف به رهبری آمریکا) قرار نگرفته است».

خبرگزاری فارس: آمریکا در بیانیه‌ای از اتباع خود خواست «هر چه زودتر» نوار غزه را ترک کنند. در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه صهیونیست‌ها به بهانه حملات راکتی به اراضی اشغالی، به حملات شدیدی علیه ساکنان نوار غزه دست زدند.به گفته منابع فلسطینی، رژیم صهیونیستی بیش از 60 حمله به غزه داشته و از جنگنده‌های پیشرفته F35 که به تازگی از آمریکا خریداری شده، استفاده کرد. وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تحولات اخیر در نوار غزه، از شهروندان خود خواست هر چه «زودتر» این منطقه را ترک کنند.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور قزاقستان گفت: در حال حاضر کشورهای زیادی خواستار پیوستن به اتحادیه اوراسیا هستند که از جمله آن می‌توان به درخواست ویتنام و ترکیه اشاره کرد. «نورسلطان نظربایف» که در حال حاضر در لهستان به سر می‌برد در کنفرانس مطبوعاتی گفت: شایعات غرب در مورد اینکه تشکیل اتحادیه اقتصادی اوراسیا جهت بازسازی اتحاد جماهیر شوروی سابق است را پوچ و بی اساس خواند.

 

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا با تایید کشته شدن یک سرباز آمریکایی در انفجار روز گذشته «هلمند» بر تداوم حضور نیروهای این کشور در خاک افغانستان تاکید کرد. ناتو روز گذشته از کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی به دنبال انفجار یک بمب کنار جاده‌ای خبر داده بود.«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا با تایید کشته شدن یک سرباز آمریکایی و زخمی شدن 7 نظامی دیگر در هلمند افغانستان، بر تداوم عملیات نظامی نیروهای آمریکا و ناتو در خاک این کشور تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع عرب احتمال دادند یک هیئت امنیتی سوریه در چند روز آینده عازم آنکارا می‌شود تا موضوع پیشروی کُردها در شمال سوریه را مورد بررسی قرار دهد. به گفته کارشناسان، هدف آمریکا از ایجاد تنش و ناآرامی در شمال سوریه جلوگیری از نزدیک شدن روابط ترکیه و سوریه و تشکیل همپیمانی ترکیه، روسیه و ایران است تا از این طریق بتواند مانع موفقیت جنگ علیه تروریست های تکفیری در حلب شود.

خبرگزاری تسنیم:  دولت یونان انتقاد شدیدی به عدم حمایت اتحادیه اروپا از این کشور در غلبه بر بحران پناهندگان وارد کرده و خواستار کمک های بیشتر از این اتحادیه شد.”آیونیس موزالاس”، وزیر مهاجرت یونان در این باره گفت: در حال حاضر حدود هفت هزار نفر در کشور ما اسکان یافته اند. اما کشورهای اروپایی که در اصل متعهد به پذیرش پناهندگان می باشند به درخواست های ما پاسخی نداده‌اند.

خبرگزاری ایرنا: وزیران کشور فرانسه و آلمان از اروپا خواستند برای نرم افزارهای پیام رسان رمزگذاری شده از جمله تلگرام، چارچوب قانونی تعیین کند. «برنار کزنوو» و « توماس دمایزیر» وزیران کشور فرانسه و آلمان روز (سه شنبه) از کمیسیون اروپا خواستند تا برای نرم افزارهای ارتباطی رمزگذاری شده و حتی پیام رسان های غیراروپایی همچون «تلگرام» که مورد سوء استفاده تروریست ها قرار می گیرد، چارچوب قانونی مشخصی تعیین کند.وی افزود: این اقدام قانونی می تواند اپراتورهایی را هم که میل به همکاری ندارند به حذف پیام غیرقانونی و رمزگشایی پیام در چارچوب تحقیقات قضائی، مجبور کند.

خبرگزاری صدا و سیما: پس از اتهامات غربی ها به دولت سوریه؛ افسر سابق ارتش آمریکا گفت اظهارات نماینده سوریه در سازمان ملل مبنی بر دست داشتن دستگاه های اطلاعاتی فرانسه در حملات شیمیایی به غوطه شرقی،حقیقت داشته است. اسکات بنت در پاسخ به اینکه دخالت دستگاه های اطلاعاتی غرب در این حمله تا چه حد قابل تصور و به حقیقت نزدیک است گفت: به نظر من این اتفاق دقیقا روی داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک : رئیس جمهوری روسیه هفته آینده در سفر به شهر «آنتالیا» ترکیه در مشایعت همتای ترک خود به تماشای بازی دوستانه بین تیم های فوتبال دو کشور خواهد پرداخت. «ولادیمیر پوتین» قرار است در تاریخ ۳۱ آگوست (چهارشنبه آینده) برای تماشای بازی دوستانه بین تیم های فوتبال روسیه و ترکیه سفری به شهر آنتالیا واقع در غرب ترکیه داشته باشد.

خبرگزاری مهر:  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت آمریکا به وحدت و تمامیت ارضی پاکستان احترام میگذارد و از استقلال بلوچستان حمایت نمیکند. پس از آنکه برخی نمایندگان کنگره آمریکا در بهار سال جاری طرح حمایت از جدا شدن منطقه بلوچستان از پاکستان را مطرح و از آن حمایت کردند، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد که از استقلال ایالت بلوچستان پاکستان حمایت نمی کند.

خبرگزاری مهر:  «لاکهید مارتین» شرکت هواپیمایی آمریکایی در نظر دارد ساخت بخشی از قطعات جنگنده های «اف ۱۶» آمریکایی را به هند منتقل کند. «پرانجیب» مدیر بخش توسعه تجاری شرکت هواپیمایی لاکهید مارتین اعلام کرده است: بخشی از تولید قطعات جنگنده های «اف ۱۶» به هند منتقل خواهد شد.بر اساس برنامه «نارندرا مودی» نخست وزیر هند موسوم به «ساخت هند» و ایجاد فرصتهای شغلی در این کشور و نیز اختصاص بودجه ۱۵۰ میلیارد دلاری در عرصه نظامی، سفارش ساخت ۱۰۰ جنگنده «اف۱۶» به شرکت «لاکهید مارتین» داده شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *