جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با تاکید بر اینکه ترامپ مصمم به خروج از ناتو است گفت که وی در صورت عهده داری مجدد ریاست جمهوری آمریکا می تواند به ناتو پشت کند.

ژاپن کمک مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

تهران- ایرنا- پس از ناکامی رژیم صهیونیستی در متهم کردن آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به مشارکت در عملیات ۷ اکتبر گروه‌های مقاومت فلسطینی، شبکه «الجزیره» خبر داد که ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری کمک‌های مالی خود به این آژانس است.

Loading
7شهریور 1395

رسانه ها ؛ هشدار فرانسه به ترکیه و…

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ | رصد

شوراآنلاین : هشدار فرانسه به ترکیه درخصوص کردهای سوریه، انتقاد صدراعظم اتریش از ادامه مذاکرات با ترکیه، توصیه اندیشکده آمریکایی به فلسطینیان، انتقاد سارکوزی از توافق مرزی فرانسه با انگلیس ، تمرینات نظامی کشتی های روسی در دریای خزر، تنش در روابط سودان جنوبی و کنگو و تاکید لاوروف بر مبارزه با تروریستها در سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر فرانسوی از مشارکت ترکیه در مقابله با داعش در سوریه تقدیر کرد اما نسبت به سوق یافتن احتمالی ترکیه به سمت حل و فصل و مداخله در مساله کردهای سوریه هشدار داد. ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لوموند افزود: خوب است که ترکیه وارد جنگ علیه داعش شود. قانونی است که ترکیه امنیت مرزهایش را تضمین کند اما نباید در خشونت غرق شود و وارد مساله کردهای سوریه شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دولت مستعفی یمن از طرح آمریکا برای حل و فصل بحران یمن استقبال کرد. دولت مستعفی یمن اعلام کرد: ما آماده برخورد مثبت با هرگونه راهکار مسالمت‌آمیزی هستیم و از پیشنهاداتی که در نشست وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مطرح شد، استقبال می‌کنیم.جان کری و وزرای خارجه انگلیس و شورای همکاری خلیج فارس اخیرا در نشستی در جده با طرح جدیدی برای حل بحران یمن و ازسرگیری مذاکرات صلح با هدف تشکیل دولت وحدت ملی توافق کردند. هنوز انصارالله به شکل رسمی واکنشی به این طرح نداشته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد، کشورش را بدون آنکه هیچ گونه رای‌گیری در پارلمان انگلیس انجام شود، از اتحادیه اروپا خارج کند. منبع آگاهی در دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفت که گزارش دیلی تلگراف گمانه‌زنی است اما تاکید کرد که ترزا می “متعهد به اجرای حکمی است که مردم در رفراندوم ماه ژوئن به او داده‌اند.” طبق آن همه‌پرسی، ۵۲ درصد از انگلیسی‌ها خواهان خروج از اتحادیه اروپا شدند.

خبرگزاری تسنیم: کره شمالی بیانیه شورای امنیت در محکومیت آزمایش‌های موشک بالستیک زیردریایی این کشور را رد کرد. کره شمالی امروز یکشنبه همچنین تهدید کرد که اقدامات بیشتری را برای تبدیل شدن به یک قدرت نظامی تمام عیار ادامه خواهد داد.شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کرد و متعهد شد اقداماتی جدید علیه این کشور انجام دهد.

خبرگزاری تسنیم :  اندیشکده واشنگتن در یادداشتی به قلم مایکل هرزاگ به بررسی راه‌های جلوگیری از درگیری مجدد حماس و اسرائیل پرداخت. هرزاگ وضعیت فعلی را آبستن جنگی سخت میان حماس و رژیم غاصب صهیونیستی دانسته و نوشته است : اسرائیل باید تقویت شود، حماس باید تضعیف گردد، و همه گروه‌های فلسطینی ــ از جمله حماس ــ باید پای میز مذاکره بنشینند و اسرائیل را به رسمیت بشناسند در غیر این صورت منتظر جنگ سخت دیگری باشند که قربانی اصلی آن مردم بی‌دفاع فلسطین‌اند!!

خبرگزاری ایرنا: وزیرامورخارجه فرانسه اعلام کرد باید روسیه را به سمت پذیرش قطعنامه ای در محکومیت رژیم سوریه در شورای امنیت سازمان ملل سوق داد. «ژان مارک اِرو» گفت: باید از گزارش سازمان ملل متحد در مورد استفاده از سلاح شیمیایی استفاده کرد و روسیه را به پذیرش قطعنامه ای در محکومیت رژیم سوریه و از سرگیری راه مذاکرات سیاسی در این کشور واداشت.

خبرگزاری ایرنا: «کریستین کرن» صدراعظم اتریش از ادامه گفت و گوها بین آنکارا و بروکسل درباره لغو روادید و دسترسی احتمالی شهروندان ترکیه به اتحادیه 28 عضوی اروپا، انتقاد کرد. صدر اعظم اتریش دیروز (شنبه) در مصاحبه با روزنامه اتریشی «استریچ» در واکنش به اظهارات «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا درباره مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا گفت: روند مذاکرات به عنوان راه حل دسترسی ترکیه به اتحادیه اروپا نتیجه ای نداشته است و ترکیه دورتر و دورتر می شود.

خبرگزاری فارس :  شورای نظامی «منبج» در شمال حلب سوریه، ضمن حمایت از کردهای جرابلس، اعلام کرد که برای مقابله با «طرح‌های تجاوزکارانه ترکیه» در آمادگی کامل است.«شورای نظامی منبج» حلب، امروز شنبه به ترکیه هشدار داد که در صورت ادامه «تجاوزات»ـش در شمال سوریه، به آن پاسخ می‌دهد.این درحالیست که  در اثر حمله موشکی نیروهای کُرد موسوم به یگان مدافع خلق به گروهی از نظامیان ترکیه در نزدیکی شهر «جرابلس» در شمال سوریه ، یک سرباز ترکیه کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نفت عراق اعلام کرد، در صورتی که مذاکرات با کردها در خصوص صادرات نفت از طریق ترکیه به نتیجه نرسد، بغداد گزینه صادرات نفت از طریق ایران را مد نظر خواهد داشت. «فیاض النعمه» معاون وزیر نفت عراق اعلام کرد، سازمان بازاریابی دولتی نفت این کشور در نظر دارد تا مذاکراتی را با دولت کردستان، احتمالا طی هفته آینده، درباره صادرات نفت عراق از طریق ترکیه به انجام برساند.

خبرگزاری فارس: وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم این کشور اعلام کرد که مذاکرات اتحادیه اروپا و آمریکا درباره توافقنامه تجارت آزاد، شکست خورده است. در حالی که مذاکرات بین اتحادیه اروپا و آمریکا درباره توافقنامه تجارت آزاد از تابستان سال 2013 آغاز شده، حالا امروز وزیر اقتصاد آلمان گفته است که مذاکرات شکست خورده است.«زیگمار گابریل» که علاوه بر وزارت اقتصاد، معاون صدراعظم آلمان هم هست، اعلام کرده که مذاکرات اتحادیه اروپا و آمریکا در این خصوص ناکام مانده است.

خبرگزاری صدا و سیما: مقام سابق فرانسوی از توافق مرزی میان فرانسه و انگلیس «توکه» که در سال 2003 به امضا رسیده بود انتقاد کرد. نیکلا سارکوزی که خود در سال دوهزار و سه توافق مرزی «توکه» را با انگلیس به عنوان وزیر کشور وقت فرانسه امضا کرده بود زیر سوال برد. سارکوزی که بار دیگر نامزد ریاست حزب جمهوری خواهان است در اجتماع جوانان حزبش در توکه فرانسه به این توافق حمله کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک: تمرینات نظامی کشتی های روسی در دریای خزر به دستور پوتین صورت می گیرد. مدیریت سرویس مطبوعاتی و اطلاعاتی وزرات دفاع روسیه طی پیامی اعلام کرد کشتی های جنگی روسیه در چارچوب بازرسی بی خبر و ناگهانی نیروی های مسلح ارتش، انواع وظایف نظامی و دفاعی را در پایگاه های دریای سیاه و دریای خزر با موفقت سپری می کنند. این بیانیه افزوده است : در این تمرینات، وظایف تخریب دفاع دریایی و نابودی اهداف هوایی به خدمه کشتی های موشکی، کشتی های دیدبانی، کشتی های توپخانه ای، ناوشکن و کشتی های مین گذار واگزار شده است.

خبرگزاری پارس تودیسودان جنوبی به جمهوری دمکراتیک کنگو به دلیل مشارکت این کشور در خروج رهبر شورشیان سودان جنوبی از جوبا اعتراض کرد. “ماون ماکول” (Mawen Makol) سخنگوی وزارت امور خارجه سودان جنوبی اعلام کرد: کنگو دمکراتیک با اعزام بالگردهایی به سودان جنوبی برای خروج “ریک ماچار” سرکرده شورشیان، بدون اطلاع رسانی مقامات جوبا حریم هوایی سودان جنوبی را نقض کرده است.

خبرگزاری مهر:  سفیر پاکستان در آمریکا در ادامه تلاش های این کشور برای عضویت در گروه تامین کنندگان هسته ای با مقامات کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد. «جلیل عباس جیلانی» سفیر پاکستان در واشگنتن، در ادامه تلاش های پاکستان برای عضویت در گروه تامین کنندگان هسته ای  موسوم به «ان اس جی»، با مقامات کاخ سفید و اعضای کنگره این کشور دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری مهر:  وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی گفت: در مورد فعالیت واحدهای هوایی در سوریه اصراری بر ممنوعیت پروازها نداریم، بلکه می خواهیم هواپیماهایی که پرواز می کنند با گروه تروریستی مبارزه کنند. «سرگئی لاوروف» گفت: در دیدار با وزیر خارجه آمریکا درباره لزوم مبارزه جدی تر با گروه های تروریستی در سوریه و نخست علیه داعش گفتگو کردیم که در این مذاکرات و همچنین دیدار قبلی با جان کری در مسکو به تفاهم رسیده ایم که پس از توافق در مورد جزییات فنی بین روسیه و آمریکا، اجرا می شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *