جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن‌ وارد چهارمین روز شد

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد. ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویداد‌های اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است

ببینید | واکنش نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به اتفاقات امروز اصفهان: هیمنه اسرائیل زیر سوال رفت

نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی گفت: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است!/پارسین

Loading
14 مهر 1395

رسانه ها ؛ آمریکا در پی راهکار نظامی برای سوریه و…

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ | رصد

شوراآنلاین : بلند شدن زمزمه‌هایی در آمریکا برای بررسی راهکار نظامی علیه سوریه، رد ادعای امارات از سوی سازمان ملل ، گسترش همکاری‌های نظامی آلمان و فرانسه در آستانه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، پیشنهاد ترکیه برای احیای آتش‌بس در سوریه، هشدار آلمان به افغانستان، قرارداد عربستان با 10 شرکت لابی‌گر برای مقابله با قانون یازده سپتامبر، استقرار سامانه اس300 روسیه در بندر طرطوس سوریه، برگزاری نشست سوریه با حضور وزرای خارجه ۴ کشور غربی در برلین و آغاز رزمایش نظامی عربستان در آب های خلیج فارس از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): در پی تعلیق مذاکرات آمریکا با روسیه و در میان گمانه‌زنی‌ها درباره حملات نظامی محدود علیه نظام سوریه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش راهکارهای دیپلماتیک، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی را برای تعامل با بحران سوریه بررسی می‌کند.مارک تونر،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، مدیران آژانس‌های مختلف آمریکایی در زمینه‌های امنیتی و سیاست خارجه امروز (چهارشنبه) به منظور تهیه لیستی از راهکارهای ممکن برای تعامل با بحران سوریه و ارائه آن به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دور هم جمع خواهند شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سازمان ملل در بیانیه‌ای ادعای دولت امارات مبنی بر غیرنظامی بودن کشتی که در دریای سرخ توسط انصارالله منهدم شد را رد کرد. سخنگوی جنبش انصارالله نیز در واکنش به ادعای امارات تاکید کرد، تهدید واقعی برای گذرگاه‌های آبی بین المللی، داعش و القاعده هستند که بر مهمترین مناطق مشرف به دریا کنترل یافته‌اند. فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای ادعای دولت امارات مبنی بر اینکه کشتی هدف گرفته شده در نزدیکی تنگه “باب المندب” یک کشتی “غیرنظامی” و حامل کمک‌های بشردوستانه بوده را تکذیب کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی درباره وضعیت سوریه گفت: با توجه به سطح خشونت‌هایی که ما مشاهده می‌کنیم و بمباران‌های یکسره دولت سوریه علیه شهروندانش و سیاست آنها برای تسلیم کردن مردم، به نظر می‌رسد که راهکار سیاسی در این لحظه “غیرممکن” است. ترزا می گفت: ما بر این باوریم که باید با برقراری آتش بس خشونت‌ها متوقف شود اما این آتش بس باید پایدار باشد. البته ما به پیشنهادهای ارائه شده از سوی فرانسه که در شورای امنیت ارائه شد نیز توجه کرده و آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس جمهوری کلمبیا گفت آتش‌بس با چریک‌های فارک در ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی پایان می‌یابد. مذاکره کنندگان دولت بوگوتا و چریک‌های فارک مذاکرات در کوبا را برای توافق صلح میان دو طرف در پی رای منفی رفراندوم به این توافق، از سر گرفته‌اند.خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: امیدوارم بتوانیم به سمت توافقی لازم برای یافتن راه حلی به منظور پایان بخشیدن به درگیری‌های ۵۰ ساله میان نیروهای دولتی و چریک‌های فارک پیش برویم.

خبرگزاری تسنیم : آلمان و فرانسه اعلام کردند که همکاری‌های نظامی مشترک را با توجه به رای بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، تقویت خواهند کرد.آلمان و فرانسه قصد دارند تا از یک پایگاه هوایی و هواپیماهای ترابری به صورت مشترک استفاده کنند.خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نگرانی های زیادی را در خصوص سیاست های نظامی و دفاعی این بلوک اقتصادی و سیاسی به وجود آورده است.

پرس تی وی : در پی توقف همکاری امریکا و روسیه درباره آتش‌بس در سوریه، ترکیه اعلام کرد برای احیای این آتش‌بس، پیشنهادی تازه دارد. ابراهیم کالین سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه افزود اردوغان ممکن است درباره این موضوع با باراک اوباما و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور امریکا و روسیه، تلفنی گفتگو کند. آتش‌بس در سوریه با توافق واشنگتن و مسکو از روز 22 شهریور به مدت یک هفته برقرار بود. پس از پایان این آتش‌بس، مذاکراتی میان امریکا و روسیه برای برقراری مجدد آن صورت گرفت که با کنار کشیدن واشنگتن، این مذاکرات عملاً به نتیجه نرسید.

پارس تودی:  وزارت خارجه آلمان، کمک های مالی خود به افغانستان که ظرف ۴ سال آینده تا مبلغ ۱،۷ میلیارد یورو بالغ خواهد شد، مشروط به برآورده شدن خواسته های دولت آن کشور کرد. دومین نشست کمک به افغانستان با شرکت نمایندگان ۷۰ کشور و ۲۰ نهاد بین المللی با هدف یافتن راه هایی جهت خارج کردن این کشور جنگزده از بحران در حالی برگزار می شود که مجله اشپیگل اعلام کرد، وزارت خارجه آلمان طرحی در دست اقدام دارد که بر اساس آن تا ۴ سال آینده مبلغ ۱،۷ میلیارد یورو کمک مالی در اختیار افغانستان قرار دهد.

یورونیوز: صندوق بین المللی پول با انتشار گزارش فصلی خود درباره وضعیت اقتصادی دنیا آهنگ رشد اقتصادی در جهان را در سال جاری میلادی ۳.۱ درصد و در سال پس از آن ۳.۴ درصد ارزیابی کرده که روند رشدی کند محسوب می شود. در این بین، این نهاد نسبت به رشد اقتصادی آمریکا و حوزه پولی یورو خوش بین نیست. آهنگ رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۶ درصد پیش بینی شده که نسبت به ارزیابی های قبلی ۰.۶ درصد افت دارد.

خبرگزاری ایرنا: هیات مذاکره کننده یمنی تاکید کرد که هرگونه پیشنهاد برای توقف درگیرها در یمن، باید مبتنی بر راه حل فراگیر، پایان محاصره، توافق بر سرنهاد ریاستی جدید و تشکیل دولت وحدت ملی باشد. این هیات که هم اکنون در مسقط پایتخت عمان بسر می برد همچنین اعلام کرد که هرگونه تصمیم گیری درباره آینده یمن باید به طور رسمی و مکتوب از سوی سازمان ملل اعلام شود تا زمینه و مبنایی برای مذاکرات قرار گیرد.

خبرگزاری فارس :  عربستان سعودی برای اعمال فشار علیه قانون جدیدی که اجازه می‌دهد خانواده‌های قربانیان حملات خرابکارانه یازده سپتامبر از عاملان خارجی این حادثه شکایت کنند، با 10 شرکت لابی‌گر آمریکایی قرارداد امضا کرده است.عربستان با پرداخت حدود یک و نیم میلیون دلار در ماه به شرکت‌های حقوقی به لابی‌گری برای مقابله با قانون جدید کنگره آمریکا پرداخته است. به نوشته وبگاه «هیل»، تازه‌ترین مورد این قراردادها با شرکت «کینگ و اسپلیدینگ» که در زمینه دعاوی حقوقی مرتبط با قانون «حامیان عدالت در برابر اعمال تروریستی» فعالیت می‌کند، منعقد شده است.

خبرگزاری فارس: سازمان جاسوسی «اتاوا» در صدد است تا تحت عنوان امنیت کانادا، اطلاعات مربوط به زندانیان کانادایی که در خارج از این کشور بازداشت هستند را از سازمان امور جهانی کانادا که بازوی کنسولی و دیپلماتیک این کشور است، بگیرد. گروههای دیده‌بان حقوق بشر در خصوص توافق محرمانه بین سازمان امور جهانی کانادا (GAC)، بازوی کنسولی و دیپلماتیک کشور، و سازمان جاسوسی «اتاوا» که تحت عنوان امنیت کانادا اجازه جمع‌آوری اطلاعات اتباع این کشور که در خارج از کانادا بازداشت هستند را می‌دهد، هشدار دادند.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه ترکیه به بیانیه پارلمان عراق  علیه حضور نیروهای ترک در خاک عراق اعتراض کرد.ارتش ترکیه از اوایل سال جاری میلادی ده‌های نیروی نظامی و 25 تانک در پایگاهی در «بعشیقه» واقع در شمال شرق شهر موصل عراق مستقر کرده است.دولت عراق این اقدام را تجاوز به خاک خود خوانده و بارها از آنکارا خواسته نیروهایش را از این منطقه خارج کند.پارلمان عراق دیروز با صدور بیانیه‌ای به شدت از حضور غیرقانونی نیروهای ترکیه‌ای در خاک عراق انتقاد کرده و اخراج سفیر این کشور از بغداد را خواستار شد.

خبرگزاری  صدا و سیما:  وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: سامانه موشکی اس 300 را در پایگاه دریایی طرطوس در غرب سوریه مستقر کرده است.  وزارت دفاع روسیه سه شنبه شب اعلام کرد این کشور سامانه های دفاع هوایی اس 300 را در شهر ساحلی طرطوس در شمال غرب سوریه که تاسیسات نظامی این کشور در آنجا قرار دارد مستقر کرده است.این سامانه ها، سیستم دفاعی مستقر در پایگاه هوایی حمیمیم در شمال غرب سوریه را که با استقرار سامانه اس 400 ایجاد شد تکمیل می کند.

خبرگزاری مهر:  یک مقام مسئول در وزارت خارجه آلمان از برگزاری نشست حل بحران سوریه با حضور وزرای خارجه ۴ کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس و ایتالیا در برلین خبر داد. قرار است مقامات ارشد کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان روز چهارشنبه هفته جاری در برلین گردهم آمده و پیرامون راه های حل و فصل بحران در سوریه به تبادل نظر بپردازند.

خبرگزاری مهر: رزمایش نظامی عربستان سعودی موسوم به «سپر خلیج (فارس)۱» روز سه شنبه در آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان آغاز گردید.خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد که نیروی دریایی، قایق های تندرو و یگان های ویژه امنیت دریایی در این رزمایش مشارکت دارند.

خبرگزاری مهر: سخنگوی نیروی هوایی اندونزی از برگزاری بزرگترین رزمایش نیروی هوایی اندونزی در دریای چین جنوبی خبر داد. نیروی هوایی اندونزی بزرگترین رزمایش نظامی خود را در نزدیکی جزایر متعلق به خود واقع در دریای چین جنوبی برگزار خواهد کرد.«جمی تریسونجایا» (Jemi Trisonjaya) سخنگوی نیروی هوایی اندونزی امروز با اعلام این خبر گفت: قصد داریم حضور خود در منطقه را اعلام کنیم. نیروی هوایی ما آنقدر قدرتمند است تا بتواند بازدارندگی خوبی را ایجاد کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *