جدیدترین مطالب

–    معادلات پیچیده اسرا

-    معادلات پیچیده اسرا

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی سعی دارد خود را پیروز معادلات سیاسی و میدانی جنگ غزه نشان دهد، اما واقعیت‌های جاری حکایت از چیز دیگری دارد؛ واقعیت‌هایی که یادآور می‌شوند حماس به رغم ۸ ماه جنایت و کشتار اشغالگران کماکان دست برتر خود را دارد و می‌تواند روند تحولات را بر خلاف ارزیابی و برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها پیش ببرد. در این میان حماس با اظهارنظر جدید فرمانده خود می تواند اشغالگران را به سمتی بکشاند که صهیونیست ها را از کلید زدن جنگ گسترده در رفح باز بدارد و حتی مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند. چرا که بسیاری از تحلیلگران و ناظران معتقد بودند به دلیل شکست مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قطر اکنون نتانیاهو خود را برای حمله به رفع آماده می‌کند. اما مواضع مقامات حماس تمام محاسبات بی بی را به هم خواهد ریخت. چون آنگونه یک چهره کلیدی حماس گفته است این گروه (حماس) به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی شین بت را در اختیار دارد.

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

Loading

أحدث المقالات

گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم  

گروه‌های فلسطینی با تاکید بر آمادگی مقاومت جهت مقابله با هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی از جمله حمله زمینی به رفح اعلام کردند که آمریکا و جامعه غربی مسئول هر تحرک متجاوزانه اشغالگران در رفح هستند و فلسطینی‌ها هرگز مقابل این تجاوزات ساکت نمی‌مانند.

کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تظاهرات‌های حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا گفت که افکار عمومی مصمم به اجرای عدالت در برابر رژیم صهیونیستی است.

ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا

روسیه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن به شورای امنیت در مورد عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را که هدف آن بدنام کردن روسیه بود، مسدود کرد و به همراه چین اصلاحیه‌ای را برای روشن شدن مفاد قطعنامه قبلی در این زمینه پیشنهاد کرد.

گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم

گروه‌های فلسطینی با تاکید بر آمادگی مقاومت جهت مقابله با هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی از جمله حمله زمینی به رفح اعلام کردند که آمریکا و جامعه غربی مسئول هر تحرک متجاوزانه اشغالگران در رفح هستند و فلسطینی‌ها هرگز مقابل این تجاوزات ساکت نمی‌مانند.

ضربات مهلک حزب‌الله بازدارندگی رژیم صهیونیستی را تضعیف کرده است

تهران- ایرنا- «زهیر اندراوس» نویسنده و تحلیلگر جهان عرب گفت: ضربات مهلکی که حزب الله به صهیونیست ها در جبهه زمینی و با سرنگون کردن پهپادهای رژیم اسرائیل وارد کرده، نه تنها بازدارندگی این رژیم را تضعیف کرده، بلکه به آن نیز پایان داده است.

Loading
15 مهر 1395

رسانه ها ؛ پوتین درصدد افزایش توان دفاعی روسیه …

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ | رصد

شوراآنلاین : تاکید پوتین بر افزایش هزینه‌های دفاعی روسیه ، افشای پلان B آمریکا درباره سوریه ، انتقاد مرکل از بستن مسیر بالکان به روی مهاجران، انتصاب «گوتِرس» به دبیر کلی سازمان ملل، هشدار وزیر دفاع انگلیس درخصوص حملات جدید القاعده در اروپا ،توافق کمک ۱۵ میلیارد دلاری به افغانستان در نشست بروکسل،گفتگوی تلفنی لاوروف و کری درباره بحران سوریه، تعلیق همکاری های علمی- تحقیقاتی روسیه با آمریکا ، توقیف کشتی زیتونه توسط نیروی دریایی رژیم صهیونیستی ، تبادل آتش در خط کنترل مرزی هند و پاکستان برای پنجمین بار در هفته اخیر وکشته شدن بیش از 80نفر در سوریه و عراق در حمله جنگنده های آمریکایی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور روسیه در سخنانی در نشست دوما خواستار رونق بخش دفاعی این کشور شد تا این کشور همچنان قدرتمند باقی بماند. ولادیمیر پوتین در مراسم آغاز بکار مجلس جدید دومای روسیه، تاکید کرد: ما باید قابلیت های امنیتی و دفاعی خود را تقویت کنیم تا موضع خود را در عرصه بین المللی مستحکم کنیم.

خبرگزاری تسنیم: در رأی گیری غیررسمی، شورای امنیت با انتصاب «گوتِرس» پرتغالی به دبیر کلی سازمان ملل موافقت کرد. ‌شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد «آنتونیو گوترس» دیپلمات پرتغالی، را به اتفاق آرا به عنوان جانشین بان کی مون در سمت دبیر کل سازمان ملل متحد انتخاب کرده است.

خبرگزاری تسنیم:  تحلیلگر نظامی شبکۀ سی.ان.ان مهم ترین بخش نقشۀ “ب” آمریکا در سوریه را فاش کرد. در حالی که گروه های مسلح تروریست و کشورهای حامی آن ها، سعی می کنند دولت سوریه را از نقشۀ «ب» آمریکا بترسانند، “ریک فرانکونا”، سرهنگِ بازنشستۀ آمریکا، موضوع نقشۀ ب آمریکا را دست کشیدن از براندازی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دانست.

خبرگزاری تسنیم: صدر اعظم آلمان با انتقاد از بستن مسیر بالکان بر روی پناهندگان همچنین آلمان را مسئول شکست و نقص های پیمان دوبلین اروپا دانست. “آنگلا مرکل” در گفتگو با نشریه “دی سایت” انتقاد شدیدی به بستن مسیر بالکان بر روی پناهندگان وارد کرده و این تصور مبنی بر تغییر رویکرد خود در سیاست پناهندگان را رد کرده و اقدامات قدرتمندانه تر در آفریقا را اعلام کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر دفاع انگلیس با اعلام اینکه القاعده در حال ترمیم ساختار نظامی خود است، هشدار داد که این گروه تهدیدی مستقیم برای قاره اروپا است و برای انجام حملات تروریستی در اروپا برنامه‌ریزی می‌کند. مایکل فالون گفت: نگرانی از رشد القاعده یکی از دلایلی است که ما صدها نیروی خود را در افغانستان نگه داشته‌ایم. نیروهای القاعده در جنوب  افغانستان جایی که نیروهای انگلیسی حضور دارند، بسیار فعال‌اند و در آنجا تمرکز کرده‌اند. فالون به روزنامه تایمز گفت: القاعده همچنان زنده است و در افغانستان، سوریه، یمن و دیگر نقاط جهان فعالیت دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کشورهای شرکت‌کننده در نشست بروکسل اعلام کردند که ۱۵ میلیارد دلار طی چهار سال آینده برای بازسازی افغانستان در اختیار این کشور قرار می‌دهند. عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت ملی افغانستان در اختتامیه این نشست از تعهد جامعه جهانی در قبال کشورش استقبال کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره آخرین تحولات سوریه گفتگو کردند.مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، تماس تلفنی اخیر میان جان کری، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی وی نشان‌دهنده احیای همکاری‌های دوجانبه میان دو طرف در خصوص سوریه نیست.

دویچه وله:  دولت روسیه از فشار بر دیپلمات‌های خود در آمریکا ابراز نگرانی کرد. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفت که شرایط کاری دیپلمات‌های روسی در آمریکا روز به روز “بدتر” می‌شود. به گفته ریابکوف، “تلاش برای جلب همکاری” دیپلمات‌های روسی از سوی سازمان‌های امنیتی آمریکا در شش ماه گذشته به شدت افزایش یافته است.

یورونیوز: روسیه توافق خود با آمریکا برای همکاریهای علمی را در زمینۀ تحقیقات اتمی تعلیق کرد. این تصمیم در پاسخ به تحریم های وضع شده علیه روسیه توسط آمریکا در رابطه با بحران اوکراین صورت گرفته است. این توافق همکاری میان دو کشور در سال ۲۰۱۳ به امضا رسیده بود. وزارت خارجۀ روسیه می گوید این کشور نمی تواند «در حوزه هایی مانند مدرن سازی و امنیت تاسیسات اتمی به واشنگتن اعتماد کند. روسیه روز دوم اکتبر پیمان دیگری در زمینۀ بازیافت دهها تن پلوتونیوم را نیز لغو کرده بود.

خبرگزاری مهر:  رئیس منطقه کردستان عراق و معاون رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی پیرامون مقابله با داعش و عملیات آزادسازی موصل گفتگو کردند. کاخ سفید طی بیانیه ای  از تماس تلفنی «جو بایدن» با «مسعود بارزانی» و تاکید دو طرف بر ضرورت مقابله با داعش خبر داد.

خبرگزاری پارس تودی : نیروی دریایی رژیم صهیونیستی با توقیف کشتی زیتونه در نزدیکی سواحل غزه، از سرنشینان این کشتی خواست تا همراه نظامیان این رژیم به بندر اسدود بروند. 15 فعال زن‌ از جمله «مایرید مارگارت ماگوایر» برنده جایزه نوبل صلح که سوار بر کشتی زیتونه بودند، در اعتراض به محاصره باریکه غزه در اقدامی سمبلیک خواستار پایان یافتن این محاصره هستند.کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی توقیف کشتی زیتونه توسط نیروی دریایی این رژیم را تایید کرده است.

خبرگزاری ایرنا: تبادل آتش در خط کنترل مرزی میان هند و پاکستان در منطقه کشمیر که از روز پنجشنبه هفته گذشته از سر گرفته شده، شب گذشته و برای پنجمین بار در طول یک هفته اخیر ادامه یافت تا موجب افزایش نگرانی ها از اوضاع جاری در این منطقه شود. به رغم درخواست کشورها و قدرتهای مختلف منطقه ای و جهانی پاکستان و هند برای خویشتنداری و خودداری از ادامه حرکت در مسیری که به سمت ناآرامی و تنش بیشتر میان دو کشور پیش می رود، جنگ لفظی، تنش های سیاسی و تبادل آتش در حساس ترین مناطق مرزی میان دو کشور همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری فارس :  جنگنده های آمریکایی روستای «ثلثانه» واقع در ریف شمال شرق حلب را بمباران کردند که براثرآن دستکم 60 غیر نظامی جان خود را از دست دادند. علاوه بر این افراد، شمار زیادی از غیر نظامیان سوری نیز زخمی شدند که وضعیت بسیاری از آنان وخیم است و ممکن است تعداد افراد کشته شده افزایش یابد.

خبرگزاری فارس: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت آمریکایی‌ها خیلی تلاش کردند روس‌ها را در ماجرای سوریه با خود همراه کنند ولی در این کار شکست خوردند. لاوروف همچنین از توافق با طرف آمریکایی برای جلوگیری از برخورد مستقیم یگان‌های نظامی دو کشور در سوریه خبر داد.به جزئیات این توافق و نحوه هماهنگی برای جلوگیری از برخورد، اشاره‌ای نشده است.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع کره شمالی خبر داد دولت‌های سئول و واشنگتن قصد ندارند گفت‌وگوهای خلع سلاح اتمی کره شمالی را از سر بگیرند. وزارت خارجه کره جنوبی نیز  روز پنج‌شنبه (امروز) گفت سئول و واشنگتن به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه گفت‌وگو‌ها با کره شمالی در زمینه اتمی بی‌فایده است وگفت‌وگو ابزار مناسبی برای خلع سلاح اتمی کره شمالی نیست.

خبرگزاری صداوسیما: در واکنش به حضور نیروهای نظامی ترکیه ؛ عراق نشست فوق‌العاده شورای امنیت را خواستار شد. حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیروز هشدار داد؛ اقدامات ترکیه در شمال عراق می تواند باعث جنگ منطقه ای شود.پایگاه خبری «السومریه نیوز» نوشت ، وزارت امور خارجه عراق از شورای امنیت خواست تا با برگزاری نشست فوق العاده ای، اصرار دولت ترکیه بر اعزام نیرو به شمال عراق را بررسی کند.

خبرگزاری صدا و سیما: در حمله هوایی جنگنده های آمریکا به جنوب موصل، 21 نفر از نیروهای مردمی عراق به شهادت رسیدند. آمریکا تاکنون چندین بار محل استقرار نیروهای مردمی عراق را هدف قرار داده و اعلام کرده به اشتباه این مواضع رابمباران کرده است !

خبرگزاری صدا و سیما:  وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد کشتی که این کشور به امارات عربی متحده اجاره داده بود در تنگه باب المندب با موشک ساخت چین هدف قرار گرفته است. پنتاگون تاکید کرد حمله به این کشتی استیجاری امارات با یک موشک ضد زره هدایت شونده ساخت چین از نوع «سی 800» صورت گرفت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *