جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

رسانه عبری‌زبان: مذاکرات تبادل اسرا به بن‌بست رسیده است

کابینه جنگ اسرائیل ۱۲ روز است که درباره پرونده اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در نوار غزه مذاکراتی انجام نداده است.  شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با اعلام این خبر افزود: مذاکرات به بن‌بست رسیده و جنگ جای آن را گرفته است.

خودسوزی در برابر دادگاه ترامپ در نیویورک

شبکه سی ان ان گزارش داد که فردی خود را در برابر دادگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در نیویورک به آتش کشیده است.

Loading
19 مهر 1395

رسانه ها ؛ روسیه به دنبال راه اندازی پایگاه‌های نظامی فرامرزی و…

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ | رصد

شوراآنلاین : روسیه به دنبال راه اندازی پایگاه‌های نظامی در مصر، کوبا و ویتنام، درخواست کمیته بین المللی حقوق بشر برای تحقیق مستقل درباره جنایت عربستان در یمن، سفر پوتین به استانبول، تکذیب حمله به ناو آمریکایی از سوی انصارالله و ارتش یمن، هشدار آنکارا به آمریکا و عراق، چوب حراج السیسی به اراضی مصر، سفر مرکل به قاره آفریقا با تاکید بر بحران پناهندگان، سفر رئیس جمهور چین به هند ، واکنش شدید روسیه به ادعای آمریکا در باره حملات سایبری و برگزاری دومین مناظره انتخاباتی کلینتون و ترامپ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): روزنامه ایزوستیا چاپ روسیه از تلاش کرملین برای راه اندازی پایگاه‌های نظامی دایمی در مصر، کوبا و ویتنام خبر داد. این روزنامه با استناد به منابع مطلع خود نوشته است: مذاکرات پیچیده‌ای در وزارت دفاع روسیه برای حضور نظامی، اجاره پایگاه و انتقال تجهیزات و فن آوری‌های نظامی در کشورهای هدف در جریان است.پیشتر نیکولای پانکوف، معاون وزیر دفاع روسیه گفته بود که کشورش درصدد از سرگیری حضور نظامی خود در ویتنام و کوبا است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کمیته بین المللی حقوق بشر خواهان تشکیل یک کمیته تحقیقاتی بین المللی مستقل در خصوص جنایت اخیر ائتلاف متجاوز سعودی در پایتخت یمن شد. کمیته بین المللی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای خشم شدید خود را نسبت به جنایت اخیر ائتلاف متجاوز عربستان علیه مجلس ختمی در صنعا و کشته و زخمی شدن صدها تن در جریان بمباران محل برگزاری مجلس، ابراز کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) در سفری رسمی وارد استانبول شد تا در نشست بین‌المللی انرژی شرکت کند. ولادیمیر پوتین، قرار است با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای‌ خود دیدار می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ارتش و انصارالله یمن به صورت غیر رسمی اعلام کردند که هیچ ارتباطی با حمله موشکی به یک ناوشکن آمریکایی در سواحل یمن ندارند. جنبش انصارالله یمن تاکید کرده که هیچ ارتباطی با پرتاب دو موشک به سمت یک ناوشکن آمریکایی در نزدیکی سواحل شهر الحدیده ندارد. یک منبع نظامی یمنی نیز که نامش فاش نشده در گفتگو با این شبکه اعلام کرد که نیروهای دریایی ارتش یمن نیز ارتباطی با این حمله ندارند. امروز برخی منابع از هدف قرار گرفتن ناو آمریکایی در سواحل یمن خبر دادند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی عجیب  به آمریکا و عراق نسبت به “تغییر ترکیب جمعیتی” شهر موصل هشدار داد. بنعالی ییلدریم در سخنانی بعد از نشست مشورتی “حزب عدالت وتوسعه” مدعی شد ، طرح جدیدی برای پاکسازی شهر موصل از دست تروریست‌های داعش با رهبری آمریکا و دولت عراق وجود دارد و ما این طرح را حمایت می‌کنیم و به آنها می‌گوییم هرچه می‌خواهید انجام دهید اما ساکنان اصلی موصل را تغییر ندهید.

خبرگزاری تسنیم : رئیس جمهور مصر در ادامه اعطای اراضی این کشور به پادشاهان عرب این بار با اعطای بخشی از اراضی سینا به پادشاه بحرین موافقت کرد. پس از موافقت وزارتخانه های دفاع و کشور، دستگاه اطلاعات عمومی و شورای اداره ملی توسعه شبه جزیره سینا و موافقت هیئت وزیران با اعطای بخشی از اراضی سینا و 3 دستگاه ویلا به حمد بن عیسی آل خلیفه، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز با این مسئله موافقت کرد.

خبرگزاری تسنیم: صدر اعظم آلمان از امروز سفر چند روزه‌ای را با محوریت بحران پناهندگان به کشورهای آفریقایی آغاز کرده است. “آنگلا مرکل”در جریان سفر دوره ای خود به چند کشور آفریقایی که از امروز آغاز شده است در کشور مالی تداوم حمایت ها در زمینه پایداری و توسعه این کشور آفریقایی را وعده داده و گفت: برای ما مهم است که در زمینه همکاری های توسعه ای و حمایت از ارتش هایمان شرایط ثبات را ایجاد کنیم.

پرس تی وی : وزیر خارجۀ روسیه می‌گوید خصومت فزایندۀ واشنگتن در قبال مسکو امنیت ملی روسیه را تهدید می‌کند.سرگئی لاوروف در یک مصاحبۀ تلویزیونی، دولت امریکا را مسئول بدتر شدن روابط بین دو کشور دانست.وی تأکید کرد: «وقتی نوبت به روسیه‌هراسی تهاجمی می‌رسد، که اکنون در کانون سیاست امریکا در قبال روسیه قرار دارد، ما شاهد یک تغییر اساسی در شرایط هستیم.»

خبرگزاری مهر: «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین برای شرکت در اجلاس سران گروه بریکس به هند سفر می کند. وزارت امور خارجه چین اعلام کرده است رئیس جمهور این کشور قبل از شرکت در اجلاس بریکس به کشورهای کامبوج و بنگلادش سفر می کند. »لی باو دانگ» معاون وزیر خارجه چین همچنین گفت: عضویت هند در گروه تامین گنندگان هسته ای «ان اس جی» با توافق تمام کشورهای عضو این گروه امکانپذیر است.

خبرگزاری مهر: وزیر امورخارجه آلمان با انتشار بیانیه ای حملات هوایی در یمن را محکوم کرد. «فرانک والتر اشتاین مایر» در بیانیه ای که در توئیتر منتشر کرد، آورده است: وقوع حمله هوایی در مراسم عزاداری در یمن را محکوم کرده و اعلام می دارم که این اقدام تبعات سنگینی بدنبال خواهد داشت.

خبرگزاری پارس تودی : سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه با انتقاد از ادعاها درباره دخالت روسیه در حملات سایبری علیه نهادهای آمریکایی، آن را بخشی از یک کارزار هیستریک در چارچوب رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا دانست.وزارت امنیت کشور آمریکا و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در امور امنیت انتخابات، جمعه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، آمریکا معتقد است که دولت روسیه مسوول حوادث هکری اخیر علیه نهادهای آمریکایی مرتبط با انتخابات آتی است.

خبرگزاری فارس :  معاون وزیر دفاع روسیه می‌گوید که این کشور درصدد ایجاد یک پایگاه دریایی دائمی در شهر طرطوس سوریه است. در حالی که اتهام‌زنی‌های غرب به ویژه آمریکا به روسیه در قبال بحران سوریه ادامه دارد، یک مقام ارشد روس امروز دوشنبه از طرح مسکو برای استقرار یک پایگاه دریایی دائمی در سوریه خبر داده است.

خبرگزاری صدا و سیما: دومین رویارویی تلویزیونی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بدون دست دادن نامزدها در فضایی سنگین و با خودستایی های کلینتون و ترامپ شروع شد. دراین مناظره ترامپ و کلینتون به مسائل مهم بین المللی از جمه سوریه و ایران پرداختند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *