جدیدترین مطالب

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

تهران – ایرنا – یک رسانه رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب فاش کرد که به اصطلاح شورای امنیت ملی این رژیم سناریوهای مربوط به قرار بازداشت بین المللی سران رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو را مخفیانه بررسی کرده است.

تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد

تهران-ایرنا-رسانه‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب با تأیید برگزاری تظاهرات در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه‌ی وی اعلام کردند که این تظاهرات به خشونت کشیده شده است.

بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه به صورت مخفیانه

تهران-ایرنا- یک رسانه رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب فاش کرد که به اصطلاح شورای امنیت ملی این رژیم سناریوهای مربوط به قرار بازداشت بین المللی سران رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو را مخفیانه بررسی کرده است.

مصر: حمله به رفح پیامدهای فاجعه‌باری برای صلح و ثبات منطقه به همراه دارد

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه درباره هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح هشدار داد. وی در سخنانی گفت: «هرگونه عملیات نظامی در رفح پیامدهای فاجعه باری برای اوضاع انسانی غزه و صلح و ثبات منطقه‌ای به همراه خواهد داشت».

Loading
25 مهر 1395

رسانه ها ؛ برگزاری نشست بی نتیجه لوزان و…

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ | رصد

شوراآنلاین: برگزاری نشست بدون دستاورد لوزان، تاکید دبیرکل جدید سازمان ملل برحل فوری بحران سوریه، تنزل روابط سیاسی امریکا و روسیه به پایین ترین سطح در40 سال اخیر ،آزمایش موشکی ناموفق کره شمالی،اعزام ناوهواپیمابر روسیه به آب‌های سوریه،تاکید رئیس جمهور فرانسه بر اروپای بدون وابستگی به آمریکا، اعزام نیروی نظامی انگلیس به تونس، پیشنهاد الجزایر به ایران و عربستان سعودی درباره بحران یمن، تصویب منشور امنیت دریایی در نشست اتحادیه آفریقا و برگزاری نشست بحران سوریه به میزبانی وزیرخارجه انگلیس درلندن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

پرس تی وی :  نشست لوزان که با «ایده‌پراکنی» برای حل بحران سوریه و مباحثی بعضاً تنش‌زا همراه بود، بدون حتی یک بیانیۀ مشترک، پایان یافت.این مذاکرات روز شنبه (24 مهر) به درخواست جان کری، وزیر خارجۀ امریکا، و با شرکت وزیران خارجۀ روسیه، ایران، عراق، عربستان سعودی، ترکیه، قطر، اردن، و مصر و همچنین استفان د‌میستورا، فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، در شهر لوزان سوئیس، حدود چهار ساعت و نیم ادامه داشت.

خبرگزاری فارس : «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بعداز مذاکرات لوزان گفت:  طرفین بر سر حفظ ارتباط میان شرکت‌کنندگان و برگزاری دور بعدی نشست در آینده نزدیک توافق کرده‌اند.وی همچنین گفت مشارکت‌کنندگان در نشست لوزان، پیشنهادهای جالب‌توجهی داشتند.

خبرگزاری فارس:دبیرکل آینده سازمان ملل متحد برحل فوری بحران سوریه تاکید کرد. «آنتونیو گوترش» درمصاحبه با شبکه فرانس 24، با بزرگوار خطاب کردن مردم سوریه، خواستار انجام تمامی اقدامات لازم در راستای تغییر وضعیت جنگی حاکم بر این کشور و سازش عوامل اصلی بحران سوریه برای پایان دادن به مناقشه جاری در این کشور شد. دبیرکل جدید سازمان ملل متحد اعلام کرد: «سوریه باید اولویت نخست همه ما باشد.

خبرگزاری فارس: نماینده روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اختلافات مسکو- واشنگتن در مسائل مختلف، گفت که روابط این کشور با آمریکا به پایین‌ترین سطح طی بیش از40 سال گذشته رسیده است. «ویتالی چورکین» تاکید کرد که شدت تنش‌های کنونی بین روسیه و آمریکا شاید به وخامت زمان جنگ سال 1973 کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است؛ جنگی که سبب تنش‌های شدید در روابط اتحاد شوروی و آمریکا شد.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آلمان ضمن رد اقدام نظامی در حل بحران سوریه گفت که باید طرف‌های درگیر را پای میز مذاکره کشاند. «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان راهکار نظامی برای حل بحران سوریه را رد کرد و گفت: ما باید طرف‌های درگیر در بحران را پای میز مذاکره بکشانیم. درد و رنج ظالمانه‌ای در این کشور در جریان است و باید به ریشه‌های این مسئله بپردازیم

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ستاد فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که آزمایش موشکی‌ اخیر در نزدیکی شهر کوسانگ واقع در جنوب غربی کره شمالی انجام شد، موفقیت‌آمیز نبوده است. بنا بر ارزیابی ستاد فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا، موشک آزمایش شده از نوع میان‌برد موسادان بود و تهدیدی علیه آمریکا به حساب نمی‌آمد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ناو هواپیمابر روسیه به نام “آدمیرال کوزنتسوف” روز شنبه عازم آب‌های دریای مدیترانه شد تا توانمندی دریایی نیروی دریایی این کشور را در حمایت از حملات هوایی در سوریه تقویت کند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است، این ناو هواپیمابر را کشتی جنگی “پیوتر ولیکی”، ناوشکن «دریادار وایس کولاکوف” و کشتی‌های عظیم الجثه ضد زیردریایی همراهی می‌کنند. این اولین بار است که ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف که به دوره شوری سابق بازمی‌گردد به دیگر کشتی‌های روسیه که در منطقه مستقر هستند، پیوسته‌ است.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی بر لزوم برخورداری از اروپای مستقل بدون وابستگی به آمریکا تاکید کرد. «فرانسوا اولاند» در سخنانی بر لزوم استقلال اروپا تاکید و خاطر نشان کرد: اروپا نباید برای امور خود وابسته به آمریکا باشد. وی با اشاره به موضوع برگزیت گفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نباید مناسبات اروپایی را خدشه دار کند.

خبرگزاری مهر: وزیر دفاع انگلیس از اعزام نیروی نظامی به تونس با هدف مقابله با گروه تروریستی داعش خبر داد. «مایکل فالون» با بیان اعزام ۴۰ نیروی نظامی به تونس اظهار داشت: انگلیس به منظور مقابله با اقدامات داعش در تونس چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. وی در ادامه افزود: اعضای داعش سعی دارند خود را از مرزهای لیبی به تونس رسانده تا در این کشور دست به اقدامات از پیش تعیین شده خود بزنند.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که دهلی و مسکو در نظر دارند تا در بازسازی افغانستان نقش بیشتری را ایفا کنند. «ولادیمیر پوتین» که برای شرکت در اجلاس بریکس در هند به سر می برد، گفت که مسکو و دهلی سطح همکاری شان را در افغانستان افزایش می دهند تا نقش بیشتری در بازسازی این کشور ایفا کنند.وی افزود: تا زمانی ‌که اوضاع امنیتی در افغانستان بهبود نیابد، روسیه و هند همچنان در مورد امنیت منطقه نگران هستند.

خبرگزاری تسنیم : یک منبع دیپلماتیک الجزایری اعلام کرد که این کشور به ایران و عربستان سعودی تشکیل نیروهای حفظ صلح عربی را به‌منظور پایان دادن به درگیری‌های یمن پیشنهاد داده است.این منبع که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد که کشورش به «عربستان سعودی و ایران پیشنهاد داده است که نیروهای حفظ صلح عربی از میان کشورهایی که در بحران یمن مداخله نداشته‌اند، در این کشور تشکیل شود که این طرح نیز در چارچوب طرف‌های جامع برای حل بحران و پایان دادن به جنگ مطرح می‌شود».

خبرگزاری تسنیم:مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که یک ناوشکن این کشور در نزدیکی سواحل یمن در عصر روز شنبه برای بار سوم طی کمتر از یک هفته اخیر هدف چندین موشک قرار گرفته است. یک مقام ارشد نظامی آمریکایی مدعی شده است در عصر روز شنبه چندین موشک به سوی ناوشکن این کشور در دریای سرخ پرتاب شده‌، که تلفات و خسارت‌هایی در پی نداشته ‌است.آمریکایی‌ها طی روزهای گذشته دو بار دیگر نیز ادعا کرده بودند که از منطقه تحت کنترل «انصارالله» در یمن چندین موشک به سوی ناوشکن‌های آمریکایی شلیک شده است.

پارس تودی: سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا، منشور امنیت دریایی و توسعه آفریقا را به تصویب رساندند. سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا، عصر روز شنبه در نشست “لومه” پایتخت توگو برای مبارزه با تروریسم، دزدی دریایی، قاچاق انسان و مواد مخدر همچنین افزایش امنیت دریایی و توسعه آفریقا به توافق رسیدند.در این نشست، حاضران با تصویب منشور امنیت دریایی و توسعه آفریقا که البته منشوری قضایی و الزام آور است موافقت خود را با مبارزه با جرایم دریایی از جمله سرقت مسلحانه کشتی، ماهیگیری غیرقانونی و خارج از چارچوب های تعریف شده اعلام کردند.

یورونیوز: اجلاس سران کشورهای نوظهور اقتصادی ( بریکس) در شهر ساحلی گوا هند درحال برگزاری است .تلاش برای ایجاد توازن در اقتصاد جهان و اعطای اختیارات بیشتر به کشورهای در حال توسعه در نهادهای مالی بین المللی مثل گروه ۲۰ و صندوق بین المللی پول از اهداف این نشست اعلام شده است.نارندرا مودی، نخست وزیر هند درحاشیه این اجلاس گفت: موضع روشن و آشکار روسیه در مبارزه با تروریسم، نمایانگر خواسته همه ماست. ما از روسیه به دلیل حمایت این کشور از تلاشهای ما برای مبارزه با تروریسم در کشورهای دیگر تشکر می کنیم.

یورونیوز: رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد که نیروهای سوری تحت حمایت این کشور به سمت شهر دابق سوریه حرکت کردند. شهر دابق بین حلب و مرز ترکیه قرار دارد و تحت کنترل داعش است.به گفته سازمان ناظران سوری حقوق بشر نیروهای تحت حمایت ترکیه به ۲ و نیم کیلومتری شهر دابق رسیده اند.همزمان اردوغان بار دیگر تاکید کرد که نیروهای ترک از پایگاه بعشیقه در عراق خارج نمی شوند.

خبرگزاری ایرنا: نشست بحران سوریه روز یکشنبه با حضور شماری از وزیران خارجه اروپایی و نیز وزیر خارجه آمریکا به میزبانی بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در لندن، برگزار می شود. در این نشست که وزیران امور خارجه آلمان و فرانسه و آمریکا حضور خواهند داشت، علاوه بر بحران سوریه احتمالا در مورد بحران عراق نیز گفت وگو خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: ولادیمیر شامانوف نماینده کمیته ملی دفاع دوما و فرمانده سابق نیروهای هوابرد روسیه اعلام کرد: مراکز موشکی آمریکا در شرق اروپا در صدر فهرست اهداف سامانه های موشکی روسی اسکندر قرار می گیرد.این  ژنرال بازنشسته روسی گفت: سامانه های موشکی اسکندر در منطقه کالنینگراد باید تجهیزاتی که توازن قدرت در اروپا را بر هم زده است و به عنوان نمونه سامانه های دفاع موشکی آمریکا را هدف قرار دهد.

خبرگزاری صدا و سیما:  رئیس جمهور فرانسه گفت : اروپا با تهدیدات جدیدی از جمله تروریسم و منازعات متعددی برخورد کرده که در نزدیکی دروازه های اروپا در حال به وقوع پیوستن است. فرانسوا اولاند در کنفرانس تولد تازه اروپا گفت: در میان قربانیان و مجروحان حمله نیس در چهاردهم ژوئیه، بیش از نوزده ملیت وجود داشت. وی افزود:  این درست است که فرانسه مورد حمله تروریستی قرار گرفت ولی در واقع این حادثه مربوط به کل اروپا است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *