جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

Loading
4 آبان مهر 1395

رسانه ها ؛ تلاش جدید انگلیس برای آموزش تروریست های سوری و…

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ | رصد

شوراآنلاین: ازسرگیری آموزش نظامی تروریستهای سوری از سوی انگلیس، اذعان رسانه صهیونیستی به اقتدار کمربند دفاعی ایران در برابر فضای عملیاتی ناتو، درخواست دمشق از ائتلاف ضد داعش برای توقف بمباران تاسیسات نفتی سوریه، هشدار ترزا می به اسکاتلند، چراغ سبز واشنگتن برای انعقاد قرارداد نظامی جدید با امارات، تاکید رئیس جمهور فیلیپین بر پایان قرارداد های دفاعی با آمریکا، سفر وزیر خارجه سوریه به مسکو ، انتقاد فرانسه از نحوه اجرای حالت فوق العاده در ترکیه، سفر اعلام نشده فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه به عربستان، برگزاری رزمایش مشترک دریایی هند،سریلانکا و مالدیو و توافق مسکو و ریاض دربارۀ ثبات بازار نفت ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  وزارت دفاع انگلیس درصدد است با اعزام نیرو به سوریه یا اطراف آن،‌  تروریستهای به اصطلاح میانه‌روی سوری  را برای مقابله با داعش آموزش دهد! به نوشته روزنامه گاردین، مایکل فالن وزیر دفاع انگلیس  روز سه‌شنبه (امروز) برنامه این کشور برای اعزام 20 مربی نظامی به سوریه یا مناطق همجوار آن را اعلام می‌کند.

خبرگزاری فارس : وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» در تحلیلی نوشت: پل زمینی ایران و  اتصال موقت دو قاره از ایران به دریای مدیترانه تنها برای ساخت یک مسیر صرف به دریا نیست،بلکه قطع راهبردی مبتنی بر علم مکان شناسی پایگاه‌های ناتو در ترکیه ‌نقطه پایانی حمله ایران است. بر این اساس، ایران فضای عملیاتی ناتو را در دو قسمت قطع کرده و با استفاده از گستره سرزمین‌های کلیدی خود در شرق و غرب می‌تواند کمربند دفاع ضد موشکی ایجاد نماید که در نتیجه هرگونه بسیج نیروهای ناتو در ترکیه برای حفظ دشمنان ایران (عربستان) برابر حملات رعد آسای این کشور را مشکل می‌سازد.

خبرگزاری فارس:  وزیر خارجه ترکیه گفت :ترکیه در صورت تهدید شدن، در عراق یا سوریه عملیات زمینی می‌کند. «مولود چاووش اوغلو» تاکید کرد در صورت به خطر افتادن منافع این کشور توسط گروه‌های تروریستی، از هیچ گزینه‌ای از جمله عملیات زمینی چه در سوریه و چه در عراق صرف نظر نمی‌کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بار دیگر از ائتلاف ضد داعش خواست فورا به هدف قرار دادن تاسیسات نفتی و اقتصادی در سوریه پایان دهد. بشار جعفری در نامه‌ای خطاب به بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: حملات هوایی ائتلاف ضد داعش علیه تاسیسات نفتی سوریه درکنار تحریم‌های یک‌جانبه وضعیت بسیار دشواری را برای مردم سوریه ایجاد کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دستگاه دیپلماسی روسیه از تماس تلفنی وزیر امور خارجه این کشور با همتای آمریکایی خود خبر داد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که در این تماس تلفنی سرگئی لاوروف، رییس دستگاه دیپلماسی این  کشور با جان کری، همتای آمریکایی خود درباره آخرین تحولات سوریه و به خصوص حلب رایزنی کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):نخست‌وزیر انگلیس به وزیر اول اسکاتلند نسبت به “تضعیف مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا” یا همان بریگزیت هشدار داد. ترزا می دوشنبه با رهبران اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی با هدف رایزنی در خصوص مذاکرات بریگزیت و جایگاه بریتانیا دیدار و گفت‌وگو کرد. نشست این رهبران غیر علنی برگزار شد.

خبرگزاری مهر: وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با انعقاد قرارداد جدید نظامی با امارات به ارزش ۷۵ میلیون دلار موافقت کرد.بر اساس این گزارش، این قرارداد نظامی شامل آموزش، صادرات اسلحه و تجهیزات و نیز سوخت رسانی و ترابری هوایی می باشد.وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که این قرارداد نظامی به نفع سیاست خارجی و امنیت ملی این کشور خواهد بود و امنیت یکی از متحدان منطقه ای واشنگتن در زمینه مقابله با تروریسم و گروه داعش را تقویت خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم : رئیس جمهور فیلیپین در تازه ترین اظهارات خود بار دیگر نسبت به لغو قرارداد نظامی و دفاعی مشترک با آمریکا تاکید کرد. رودریگو دوترته امروز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: من جنگ با واشنگتن را آغاز نکردم ولی اگر برای مدت زمان بیشتری در قدرت باشم، آمریکا می تواند قرارداد نظامی مشترک بین دو کشور را فراموش کند.

خبرگزاری تسنیم: یک دیپلمات روسی اعلام کرد وزیر خارجه سوریه، روز جمعه در جریان سفر به مسکو، با همتای روسی خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند. «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه با اعلام این خبر، افزود: «قرار است ولید المعلم، وزیر خارجه روسیه در 28 اکتبر (7 آبان) برای رایزنی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از مسکو دیدار کند.»

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه فرانسه از حق ترکیه برای اعلام وضعیت فوق العاده پس از کودتای ماه جولای دفاع ولی از نحوه اجرای آن انتقاد کرده است. ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: در خصوص حالت فوق العاده، ترکیه این حق را دارد تا از خودش دفاع و محافظت کند. این تصمیم به آنکارا بستگی دارد که وضعیت فوق العاده را تمدید کند همان طور که ما در فرانسه این کار را انجام دادیم.

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه در سفری اعلام نشده به عربستان رفته و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه، در سفری اعلام نشده به عربستان با مسئولان این کشور دیدار کرد. فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه با محمد بن نایف درباره مبارزه با تروریسم و با محمد بن سلمان درباره زمینه‌های دفاعی گفت‌وگو کرده است.

 پارس تودی:  وزارت دفاع یونان از نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده های ارتش ترکیه خبرداد.وزارت دفاع یونان اعلام کرد: جنگنده های نیروی هوایی ترکیه با نقض حریم هوایی یونان، بر فراز جزایر لیمنوس و اونییوس یونان پرواز کردند.وزارت دفاع یونان اعلام کرد: این اقدام آنکارا، خلاف قوانین بین المللی است .

پارس تودی:. عضو شورای سیاسی انصار الله یمن تاکید کرد: راه حل پیشنهادی برای حل مشکل این کشور باید جامع و کامل باشد. محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفت وگویی تلفنی با شبکه العالم گفت: انصارالله، خواهان این است که مذاکرات با اسماعیل ولد شیخ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن، در چارچوب حل کامل و جامع بحران انجام شود. البخیتی افزود: تا زمانی که شاهد خلاء سیاسی در قوه مجریه یمن هستیم، تلاش برای بهبود شرایط ممکن نخواهد بود.

یورونیوز: علیرغم عدم موافقت دولت محلی والونی در بلژیک با پیمان فراقاره ای تجارت آزاد میان اتحادیۀ اروپا و کانادا، مقامات این اتحادیه هنوز امیدوارند ادامۀ مذاکرات به انعقاد این پیمان منجر شود. این قرارداد که به (CETA) معروف است، قرار بود روز پنجشنبه و در جریان نشستی میان رهبران اتحادیۀ اروپا و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در بروکسل به امضا برسد.کمیسیون اروپا نیز می گویند علیرغم متوقف شدن مذاکرات این موضوع هنوز تمام نشده است.

خبرگزاری ایرنا: سیزدهمین رزمایش مشترک دریایی گاردهای ساحلی هند، سریلانکا و مالدیو روز سه شنبه با هدف افزایش همکاری های امنیتی سه جانبه آغاز شد. به گفته مقامات دفاعی هند ،این رزمایش دریایی چهار روزه که در مالدیو در حال برگزاری است بر عملیات جستجو و نجات دریایی ،کمک های بشر دوستانه و امداد رسانی، عملیات پاکسازی آلودگی دریا و مبارزه با دزدان دریایی متمرکز است .

خبرگزاری صدا و سیما: لشکر شانزدهم ارتش و نیروهای پیشمرگه عراق وارد شهر بعشیقه در 22 کیلومتری موصل شدند.بعشیقه بزرگترین شهر در شمال شرق استان نینوا محسوب می شود. یگان های وابسته به نیروهای واکنش سریع، همچنین  نفوذ خود را به داخل شهرک الشوره از سمت شمال آن آغاز کردند.

خبرگزاری صدا و سیما:  نشریه آمریکایی فارن پالسی فاش کرد:« بازها [تندروها]» در کنگره آمریکا بررسی گزینه‌های «خشن‌تر» را در خصوص بحران سوریه از جمله ترور بشار اسد آغاز کرده‌اند.فارن پالسی تصریح کرد این پیشنهاد غافلگیر کننده در جلسه غیرعلنی کنگره که در شورای روابط بین‌الملل روز پنجشنبه گذشته برگزار شده بود و زمانی که دوگ لامبرون از نمایندگان جمهوریخواه پرسید «درباره ترور بشار اسد چه؟»، مطرح شد.سه نفر از هفتاد و پنج شرکت کننده در این نشست به این نشریه آمریکایی گفتند موضوع ترور بشار اسد در این جلسه مطرح شد.

پرس تی وی: روسیه و عربستان به زمینه‌های مشترکی دربارۀ توافق احتمالی با سازمان کشورهای تولیدکنندۀ نفت (اوپک) و ایجاد ثبات در بازار نفت خام دست یافته‌اند.الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با نمایندگان عربستان سعودی و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، دیدار کرد. طرفین در این دیدار دربارۀ راه‌های ممکن برای ایجاد ثبات در بازار نفت گفتگو کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *