جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading
8آبان 1395

رسانه ها ؛ طرح مارشال روس ها برای سوریه و…

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ | رصد

شوراآنلاین: اظهارات لاوروف درباره طرح مارشالی جدید برای سوریه، آغاز عملیات حشد شعبی برای آزادی محور غرب موصل، سفر رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عربستان ،تاکید روسیه بر عضویت ایران در سازمان شانگهای ، توقف حملات هوایی ترکیه به سوریه در پی هشدارهای دمشق، مسکو به دنبال برگزاری نشست مشترک میان «محمود عباس» و «نتانیاهو»، اعزام تانک و نیروی نظامی آلمان به مرزهای روسیه، شکایت سوریه از رژیم صهیونیستی به یونسکو، انتقاد آمریکا از ادامه تعاملات اقتصادی چین با کره‌شمالی و عقب نشینی اوباما از وتوی تحریم های ایران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیرامورخارجه روسیه تاکید کرد: سوریه نیازمند یک طرح “مارشال” مشابه توافقنامه غرب برای کمک به آلمان پس از جنگ جهانی دوم است. سرگئی لاوروف این بیانیه را بعد از نشستش با ولید معلم و جواد ظریف، همتاهای سوری و ایرانی خود منتشر کرد. وی در این بیانیه با اشاره به نیاز سوریه به چنین طرحی اعلام کرد اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه سوریه به ضرر مردم این کشور است و بحران سوریه تنها با راهکار سیاسی حل و فصل می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  منابع عراقی از آغاز عملیات حشد شعبی و گروه‌های مقاومت عراق برای آزادی غرب موصل خبر دادند. جواد الطلیباوی، سحنگوی نظامی عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد: عملیات آزادی غرب موصل صبح امروز (شنبه) با مشارکت تمامی گروه‌های حشد شعبی آغاز شده است.عملیات حشد شعبی و گروه‌های مقاومت عراق از محور جنوب غربی موصل با هدف قطع امدادرسانی به داعش و نفوذ تروریست‌ها به سوریه صورت می‌گیرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد، رئیس جمهوری کشورش درخواست ارتش را برای از سرگیری حملات هوایی در شرق حلب که تحت کنترل مخالفان سوری است، رد کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین گفت: پوتین صلاح نمی‌داند که حملات هوایی در حلب از سر گرفته شود و می‌خواهد کریدورهای انسانی در خارج از مناطق تحت کنترل مخالفان سوری در حلب برای خروج غیرنظامیان و مخالفان سوری باز بماند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه به ریاض می‌رود تا با طرف‌های منطقه‌ای جهت دستیابی به راه حلی برای مساله سوریه گفتگو کند. موگرینی که امروز (شنبه) سفری به تهران داشته است، در چارچوب تلاش‌هایش برای آغاز گفتگو با طرف‌های منطقه‌ای پیرامون بحران سوریه، به عربستان سفر می‌کند.

خبرگزاری مهر: روسیه می گوید با تحقق توافق هسته ای و رفع تحریم های ایران، دیگر مانعی برای عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای وجود ندارد. «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد: با توجه به قطعنامه برنامه هسته ای ایران و رفع تحریم های این کشور، روسیه مانع دیگری برای رسیدگی به درخواست عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای نمی بیند.

خبرگزاری فارس : به دنبال هشدار ارتش سوریه و فعال شدن سامانه‌های ضد هوایی این کشور، ترکیه حملات هوایی خود در خاک سوریه را متوقف کرد. ارتش سوریه هشدار داده بود جنگنده های ترکیه در صورت تجاوز به حریم هوایی این کشور سرنگون خواهند شد. ترکیه ظاهراً به مدت یک هفته حملات هوایی تحت عنوان عملیات «سپر فرات» در همسایگی سوریه را متوقف می‌کند.

خبرگزاری فارس:  معاون وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر قدس، از تلاش این کشور برای برگزاری نشستی میان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد. «گنادی گاتیلوف» در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر قدس اعلام کرد مسکو در تلاش است تا نشستی میان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.  وی افزود: هنوز آمادگی‌های لازم برای این کنفرانس ایجاد نشده است.

 خبرگزاری فارس: آلمان در راستای برنامه ناتو با هدف تقویت کشورهای حوزه بالتیک در برابر روسیه به لیتوانی در مرز روسیه تانک و شماری نیروی نظامی اعزام می‌کند. برلین اعزام 2 تانک لئوپارد به لیتوانی در مرزهای این کشور با روسیه را تائید کرد. این اقدام به عنوان بخشی از برنامه‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مبنی بر تقویت کشورهای حوزه بالکان در پی تحرکات نظامی روسیه صورت می‌گیرد.

خبرگزاری تسنیم : دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که جنگ در افغانستان ادامه دارد و نیروهای این سازمان و افغان باید برای چالش‌های غیرقابل پیش‌بینی آماده باشند.«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با توجه به شرایط جاری در افغانستان گفت: طالبان همواره تلاش کرده‌ است تا بخش‌های کلیدی افغانستان را تصرف کنند اما نیروهای افغان با آنها اجازه رسیدن به اهدافشان را ندادند.

خبرگزاری تسنیم: بعدازگذشت چند روز ازقطعنامه کمیته میراث فرهنگی جهانی سازمان یونسکو علیه اسرائیل، دولت سوریه از این رژیم به‌خاطر حفاری‌ها در قنیطره شکایت کرد.بر اساس این گزارش، سازمان یونسکو نیز به درخواست سوریه ترتیب اثر داد و نامه‌ای خطاب به نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی در این سازمان ارسال کرده است.

 خبرگزاری تسنیم: یک مقام ارشد آمریکایی ادامه واردات زغال سنگ چین از کره شمالی را اقدامی مغایر با تحریم‌های جهانی ارزیابی کرد. آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی باید انگیزه لازم را در چین ایجاد کند تا پیونگ یانگ را به خاطر برنامه هسته‌ای و موشکی اش تحت فشار قرار دهد.

یورونیوز: پیمان توافق تجاری بین کانادا و اتحادیه اروپا امضا می شود. فقط چند روز پس از این که اعلام شد مذاکرات طولانی برای قرارداد تجارت آزاد بین کانادا و اتحادیه اروپا شکست خورده، امیدها برای احیای این قرارداد زنده شده است. دونالد توسک، رئیس شورای اروپا در توئیتی اعلام کرد که ماموریت انجام شد!

خبرگزاری ایرنا: وزیر کشور هند با انتقاد شدید از پاکستان اظهار کرد اسلام آباد با استفاده از تروریسم جنگ نیابتی علیه هند را آغاز کرده است .’راجنات سینگ’ روز شنبه در نشست سالانه نیروی پلیس مرزی در دهلی نو با اشاره به افزایش تنش بین دو کشور تصریح کرد این کشور همسایه با اقدام های خود به دنبال بی ثبات کردن هند و توقف رشد سریعترین اقتصاد جهان از طریق تروریسم است .

خبرگزاری صدا و سیما:  در پی طرح تحریم های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا؛ اوباما از تهدید به وتوی تحریم های ایران دست کشید. مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد تحریم های رو به پایان ایران را بدون افزودن شروطی تصویب کند.

پارس تودی: سازمان بین المللی مهاجرت از کشته شدن بیش از پنج هزار پناهجو در جهان از آغاز سال 2016 میلادی  خبر داد.  سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، از آغاز سال جاری میلادی 5238 پناهجو کشته شده اند که این میزان در مقایسه با آمار سال گذشته، بیست درصد افزایش داشته است. بر اساس این بیانیه، از این میان،  3930 نفر در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

پرس تی وی :  مشاور رئیس جمهوری سوریه می‌گوید عملکرد ائتلاف تحت هدایت امریکا در عملیات موصل در شمال عراق بیانگر آن است که واشنگتن احتمالاً درصدد فرستادن تروریست‌های داعش به سوریه است. بثینه شعبان، مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور سوریه، در مصاحبه با شبکۀ خبری آرتیِ روسیه گفت: آنها تروریست‌ها را از مکانی به مکان دیگر هدایت می‌کنند؛ تروریسم را در یک مکان کاهش داده و آن را به مکانی دیگر هدایت می‌کنند.مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد: روسیه و سوریه این موضوع را با جدیت بسیار تحت نظر دارند. ما نمی‌توانیم بنشینیم و نظاره‌گر باشیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *