جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

چرایی سنگ‌اندازی واشنگتن در مسیر عضویت فلسطین در سازمان ملل/ وتوی آمریکا چه معنایی داشت؟

آمریکا هرچند بعد از دهه ۹۰ همزمان با سلسله مذاکرات بین اعراب و اسرائیل تلاش کرده بود که خود را به عنوان میانجی صادق معرفی کند اما امروز کاملا روشن است که از یک طرف نه کشورهای عربی و فلسطین این موضع آمریکا را قبول کرده اند و نه آمریکا بنا دارد تا این نقش به اصطلاح میانجیگرانه را بدون اطمینان از جلب نظر اسرائیل انجام دهد. بنابر این سیاست امریکائی ها در قبال طرح دو کشوری و مبنای این کشور در پیگیری این طرح بدون توجه به تفسیر اسرائیل از این مسئله نیست.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading
15آبان 1395

رسانه ها ؛ هشدار برگزیتی آلمان به لندن و…

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ | رصد

شوراآنلاین: هشدار وزیر خارجه آلمان به انگلیس درباره امتیاز‌گیری در روند خروج از اتحادیه اروپا، حذف دلار از معاملات تجاری پاکستان و چین، وضع تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی، اجرایی شدن عضویت هند و پاکستان در سازمان همکاری شانگهای، آغاز تمرینات نظامی مصر و اردن، استقبال عبدالله صالح از طرح صلح جدید سازمان ملل، اظهارات گوترش درباره همکاری سازمان ملل و آمریکا ، قبرس‌ در آستانه مذاکراتی سرنوشت‌ساز برای اتحاد، تمدید وضعیت فوق العاده دفاعی درژاپن ، اعلام زمان استقرار سامانه «تاد» در شبه جزیره کره ، ادامه رقابت تنگاتنگ ترامپ و کلینتون در ۳ روز مانده به انتخابات و انتقاد شدید رئیس جمهور آلمان از ترکیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: وزیرخارجه آلمان در جریان دیدار با همتای بریتانیایی خود به وی گفت که اولویت این اتحادیه اتحاد 27 کشور عضو است و به لندن اجازه نمی‌دهد امتیاز‌گیری کند. «فرانک والتر اشتاین‌مایر» در دیدار با «بوریس جانسون» همتای بریتانیایی خود درباره مسایل مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا به وی هشدار داد.

خبرگزاری فارس : چین و پاکستان برای حذف دلار از معاملات تجاری خود به توافق رسیده و متعهد شدند از ارزهای داخلی برای گسترش روابط اقتصادی استفاده کنند.«شهزاد دادا» معاون بانک مرکزی پاکستان مذاکره با مقامات بانک مرکزی چین درباره حذف دلار از معاملات 2 کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این موضوع نقطه عطفی در روابط تجاری بین چین و پاکستان است.

خبرگزاری ایرنا:   آمریکا تحریم های جدیدی را برای جلوگیری از دسترسی کره شمالی به نظام مالی وضع کرد. وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با وضع تحریم های جدید از اقدام بانک های کره شمالی برای ایجاد یا حفظ هر گونه حسابی در نهادهای مالی آمریکا جلوگیری کرده است. این اقدام واشنگتن بخشی از تلاش ها برای جلوگیری از دسترسی کره شمالی به منابع مالی برای تامین هزینه های برنامه های هسته ای و موشکی اش بوده است.

 خبرگزاری ایرنا:  عضویت هند و پاکستان در سازمان همکاری شانگهای وارد مرحله اجرایی شد. در پانزدهمین اجلاس نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان  در باره مسائل پیوستن کشورهای جدید از جمله آغاز مرحله اجرایی عضویت هند و پاکستان در این سازمان توافق شد.

خبرگزاری ایرنا: مصر و اردن تمرینات نظامی (رزمایش) خود را در شهر العقبه اردن امروز (شنبه) آغاز کردند. نام این تمرینات ‘العقبه 2016’ است.این تمرینات نظامی سه هفته ادامه دارد و در آن نیروهای زمینی، هوایی و دریایی دو کشور مشارکت دارند.ارتش اردن اعلام کرده که هدف از این تمرین های نظامی تقویت روابط و همکاری بین نیروهای مسلح اردن و مصر، آموزش و برنامه ریزی مشترک برای انجام ماموریت های مختلف از طریق استفاده از همه امکانات فراهم شده و آموزش مقابله با تهدیدات امنیتی کنونی و احتمالی آینده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن از طرح صلح سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ و درگیری در این کشور استقبال کرد. علی عبدالله صالح در فیس‌بوک نوشت: به نظر ما طرح جان کری، وزیر خارجه آمریکا که چهار کشور و بقیه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در جده یا لندن با آن موافقت کردند و نقشه راهی که اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن ارائه کرده در کل پایه و اساس خوبی برای مذاکرات هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دبیرکل جدید سازمان ملل بر ضرورت همکاری قدرتمند با آمریکا برای رویارویی با مشکلات جهانی تاکید کرد. آنتونیو گوترش، نخست‌وزیر پیشین پرتغال و دبیرکل جدید سازمان ملل گفت: به عقیده من همکاری میان آمریکا و سازمان ملل کلید اصلی بهتر کردن اوضاع کنونی در جهان است .

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رهبر قبرس یونانی‌نشین در آستانه مذاکرات مهم در سوئیس برای وحدت دوباره این جزیره که در روزهای آینده برگزار می‌شود، اعلام کرد: نقش ترکیه برای غلبه بر موانع مهم در مذاکرات صلح قبرس بسیار محوری است.نیکوس آناستازیادس، رهبر قبرس یونانی‌نشین اعلام کرد، وی در دیدار با مصطفی آکینجی، رهبر قبرس ترک‌نشین به پیشرفت قابل توجهی درباره مسائل مختلفی در چارچوب تاسیس فدراسیون دست یافته‌اند؛ این موضوعات شامل تضمین اقتصاد کشور و حقوق همه شهروندان درباره زندگی و کار است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  دولت ژاپن یک دستور صادر شده به نیروهای دفاع از خود در سه ماه قبل را مبنی بر این که هر موشکی که به سمت ژاپن بیاید را ساقط کنند، تجدید کرده است. دولت ژاپن این اقدام را بدان جهت اتحاذ کرده که نیروهای دفاع از خود بتوانند رصد کردن نشانه های احتمالی پرتاب موشک توسط کره شمالی را ادامه دهند.

خبرگزاری مهر: آمریکا به رغم مخالفتهای علنی چین سامانه موشکی ضدبالستیک خود موسوم به «تاد» را ظرف هشت تا ده ماه آینده در شبه جزیره کره مستقر خواهد کرد.پنتاگون نخستین بار در سال ۲۰۱۴ از طرحهای خود برای استقرار یک سامانه پدافند موشکی پیشرفته در شبه جزیره کره خبر داد؛‌ موضوعی که نگرانی پکن و مسکو را به همراه داشت.

خبرگزاری تسنیم :  دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به تشریح مسائل مربوط به تعیین رئیس جمهور و مذاکرات برای تشکیل دولت آینده پرداخت. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود گفت در کابینه ای که نبیه بری نباشد، مشارکت نخواهیم کرد.

خبرگزاری تسنیم:  آخرین نظرسنجی‌های انجام‌گرفته در مورد امتیازات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری‌آمریکا کماکان حاکی از نزدیکی آرای هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه است. نتایج نظرسنجی‌های امروزِ پایگاه‌های رسانه‌ای و تحقیقاتی آمریکا نشان می‌دهند رقابت میان «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» رقبای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار نزدیک و غیر قابل پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری صدا و سیما:   رئیس جمهور آلمان از وقایع ترکیه به شدت انتقاد کرد و هشدار داد، اروپا مسائلی را که در ترکیه روی می دهد بی پاسخ نخواهد گذاشت. یوآخیم گاوک در مصاحبه با مجله اشپیگل گفت : استفاده از کودتای 15 ژوییه به عنوان بهانه ای برای از میان بردن  آزادی رسانه ها ، نگاه ابزاری به دستگاه قضایی و تلاش های رئیس جمهور ترکیه برای بازگرداندن مجازات اعدام به ترکیه ، همگی به این مفهوم خواهد بود که ارزش های اساسی دولت دموکراتیک مبتنی بر موازین حقوقی کنار گذاشته شده است.

خبرگزاری صدا و سیما: کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند دولت افغانستان و چند کشور دیگر تعداد شبه نظامیان مخالف را در این کشور حدود 45 هزار نفر تخمین زده اند.کارشناسان در این گزارش به نقل از مقامات بلند پایه ای که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند این شبه نظامیان که حدود 20 تا 25 درصد آنها خارجی هستند نه تنها برای افغانستان بلکه برای جامعه بین المللی چالش تروریستی فزاینده به شمار می روند.

پارس تودی:  تبعات جمع آوری اردوگاه کاله فرانسه دامنگیر بلژیک شد. به گزارش وزارت کشور بلژیک، از ابتدای عملیات جمع آوری اردوگاه آوارگان در کاله، دویست و هفتاد و چهار آواره پس از عبور از مرز در بلژیک بازداشت شده اند.روزنامه بلژیکی لالیبر: ژان ژامبون وزیر کشور بلژیک شمار آوارگان بازداشت شده در این کشور را روزانه بیست و یک نفر اعلام کرد.

پرس تی وی : دولت ترکیه اعلام کرده‌است نیروهای خود را از ناحیۀ بعشیقه در شمال عراق خارج و به مکانی دیگر منتقل می‌کند. نعمان کورتولموش، سخنگوی دولت ترکیه، با اعلام این خبر گفته است نیروهای ترکیه با توصیه کسی از این منطقه خارج نشده‌اند.وی اعلام نکرد این نیروها به کجا منتقل خواهند شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *