جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
16آبان 1395

رسانه ها؛ افزایش تنش سایبری روسیه و آمریکا و…

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ | رصد

شوراآنلاین: هشدار مسکو به واشنگتن درمورد نفوذ سایبری به شبکه رایانه‌ای روسیه، نگاهی به سخنان بشار اسد در گفتگو با روزنامه ساندی تایمز انگلیس، تلاش مجدد فرستاده سازمان ملل برای جلب موافقت طرف‌های یمنی با نقشه راه، همکاری ژاپن و روسیه در زمینه توسعه انرژى ، ارسال تجهیزات نظامی بیشتری از سوی ترکیه به مرز عراق، هشدار رئیس کمیسیون اروپا نسبت به شکست توافق با ترکیه بر سر مساله مهاجرت، خواسته حزب‌الله از سعد حریری، اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا در آخرین سفر جان کری و آغاز رزمایش 20 روزه اردن و مصر ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس : سخنگوی وزارت خارجه روسیه از واشنگتن خواست در مورد ادعای نفوذ هکرهای آمریکایی به شبکه‌های رایانه‌ای روسیه توضیح دهد. شبکه خبری «ان. بی. سی» امروز مدعی شد به اسناد فوق محرمانه‌ای دست یافته که نشان می‌دهند هکرهای نظامی آمریکا موفق به نفوذ به شبکه الکتریکی، سامانه‌های مخابرات و سامانه‌های فرماندهی کاخ کرملین شده‌اند.یک مقام اطلاعاتی آمریکا گفته این اقدامی پیش‌دستانه است و در صورتی که روسیه برای ایجاد اختلال در انتخابات آمریکا تلاش کند، واشنگتن می‌تواند با اقدام متقابل برخی از سامانه‌های روسیه را قطع بکند.

خبرگزاری فارس: موسسه تحلیلی آمریکایی در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای بر ایجاد موانع متعدد داعش در حفظ شهر مهم موصل در عراق اشاره کرد. موسسه تحلیلی «استراتفور» نوشت: در حالی‌که نیروهای ارتش عراق و ائتلاف تحت رهبری آمریکا به شهر موصل نزدیک می‌شوند، اما نیروهای داعش نیز بیکار نشسته‌اند.بر اساس تصاویر ماهواره‌ای،این گروه تروریستی مواضع دفاعی قابل توجهی را در امتداد حاشیه جنوبی مرکز شهر ایجاد کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز انگلیس تأکید کرد که غرب نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده است. روزنامه ساندی تایمز انگلیس مصاحبه‌ای را با عنوان “غرب اکنون ضعیف شده است” با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه انجام داده است.این روزنامه می‌نویسد: بشار اسد و هم‌پیمانان روسش برای حمله گسترده‌ای به شرق شهر حلب ظرف چند روز آینده آماده می‌شوند. بشار اسد معتقد است که اکنون همه شرایط به نفع وی پیش می‌رود و غرب مجبور به قبول وی خواهد بود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  فرستاده سازمان ملل به یمن با هدف تلاش برای قانع کردن طرف‌های یمنی به قبول نقشه راه صلح، مجددا با نمایندگان انصارالله و حزب علی عبدالله صالح دیدار و درباره طرح صلح ارائه شده برای حل بحران با آن‌ها گفتگو کرد. دیدار اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن با هیئت صنعا در حالی صورت گرفت که علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن از طرح صلح پیشنهادی این سازمان برای حل و فصل بحران استقبال کرده و آن را زمینه خوبی برای ازسرگیری مذاکرات دانسته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه تواضع و فروتنی در سیاست خارجی یک “صفت مفید” است، گفت که آمریکا برای جهان یک کشور “ضروری” است که به لطف داشتن قدرتمندترین نیروی نظامی “افتخارات بسیاری” در این عرصه دارد.باراک اوباما در مصاحبه با برنامه “بیل ماهر” بر میراث سیاسی دوران ریاستش و نیز مشکلات داخلی تمرکز کرد اما او همچنین به این نکته اشاره کرد که چرا آمریکا به ارتشی با هزینه بیش از 600 میلیارد دلار در سال نیاز دارد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   ژاپن و روسیه در زمینه توسعه انرژى همکارى مى کنند. وزیر بازرگانى و صنایع ژاپن و رییس بزرگترین تولید کننده گاز طبیعى روسیه توافق کرده اند که در زمینه توسعه انرژى به همکارى بپردازند.هیروشیگه سکو روز شنبه در مسکو با لئونید میخلسون، مدیر عامل شرکت «نواتک» دیدار و گفت و گو کرد.

خبرگزاری مهر:  منابع نظامی از ارسال تجهیزات نظامی بیشتر از سوی ترکیه به مرزهای عراق خبر دادند. ارتش ترکیه روز شنبه تجهیزات نظامی جدیدی را به استان «شرناق» در جنوب شرقی این کشور واقع در مرزهای عراق ارسال کرد.ترکیه در برهه اخیر به بهانه مبارزه با داعش تجهیزات و نیروهای نظامی را به مناطق مختلف در مرزهای سوریه و عراق ارسال کرده است و بر مشارکت در عملیات نظامی برای آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش اصرار دارد امری که با مخالفت شدید بغداد مواجه شده است.

خبرگزاری مهر: شورای آتلانتیک در آمریکا در گزارشی به تشریح دلایل و اهداف روسیه از ورود نظامی به درگیری های سوریه پرداخت.بنا بر این گزارش، در چارچوب پروژه SyriaSource مرکز تحلیل های امریکا تحت عنوان شورای آتلانتیک اطلاعاتی درباره تمام اقدامات روسیه در این کشور جمع آوری کرده است. این اقدامات شامل سخنان مقامات، گام های نظامی و دیپلماتیک می شوند.طبق این اطلاعات، روسیه به چند دلیل در سوریه می جنگد. دلیل اول دفاع از متحد خود و دور کردن اذهان عمومی از مساله اوکراین است .

خبرگزاری تسنیم :  نخست وزیر روسیه در خصوص حملات احتمالی توسط تروریست‌هایی که از جنگ در سوریه بازگشته‌اند، هشدار داد. دیمتری مدودف تاکید کرد: هزاران نفر از شهروندان روسیه در سوریه در کنار نیروهای ضد دولتی جنگنده‌اند و این احتمال وجود دارد که پس از بازگشت به روسیه دست به انجام حملات تروریستی بزنند.

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر بریتانیا در سخنانی از پارلمان این کشور خواست تا مشروع و قانونی بودن رای مردم برای خروج از اتحادیه اروپا را قبول کند. ترزا می  در سخنانی تاکید کرد: پارلمان باید قبول کند که رای مردم برای خروج از اتحادیه اروپا کاملا مشروع و قانونی بوده است و به دولت اجازه دهد تا روند برگزیت را دنبال کند.

 خبرگزاری تسنیم:  رئیس کمیسیون اروپا تهدیدات ترکیه درباره عمل نکردن به تعهداتش در قبال جلوگیری از ورود مهاجران به اروپا را رد کرده و نسبت به تبعات منفی لغو قرارداد مهاجرت بین دو طرف هشدار داد. ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا با رد کردن تهدیدات مقام‌های ترکیه درباره عمل نکردن به تعهدات خود برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به مرز اروپا، نسبت به تبعات منفی لغو توافق مهاجرت بین بروکسل و آنکارا هشدار داده است.یونکر تاکید کرد: اگر توافق مهاجرت لغو شود، رهبران ترکیه سرزنش خواهند شد.

خبرگزاری صدا و سیما:   گروه‌های تروریستی در حال تدارک و تجهیز خود هستند و آمریکا به جای عمل به تعهداتش در زمینه کمک به خروج مردم از شرق حلب، به تروریستها اسلحه و مهمات می رساند. ماریا زاخارووا در نشست هفتگی با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: آمریکا همچنان به تعهداتش در قبال کمک به خروج غیرنظامیان از شرق حلب، بی اعتناست و گروه‌های تروریستی هم مردم را گروگان گرفته و از خروج آنان از شرق حلب جلوگیری می کنند. زاخارووا تصریح کرد: گروه‌های تروریستی با سوء استفاده از موقعیت، در حال تدارک و تجهیز خود هستند.

خبرآنلاین: اعضای فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان در دیدار با « سعد حریری» نخست وزیر لبنان خواستار تشکیل دولت وفاق ملی بدون آنکه طرفی استثناء شود، شدند.این دیدار روز شنبه و در چارچوب دیدارها و رایزنی های سعد حریری با فراکسیون های پارلمانی و نمایندگان مستقل برای تشکیل دولت جدید لبنان صورت گرفت.

دویچه وله: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از هفته آینده آخرین مأموریت خارجی خود را آغاز می‌کند که او را از قطب جنوب تا سواحل خلیج فارس می‌کشاند. وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که جان کری از روز دهم نوامبر سفر دوری آغاز می‌کند که او را از قطب جنوب تا شمال آفریقا و جنوب خلیج فارس می‌کشاند. این یکی از آخرین سفرهای او در مقام وزیر خارجه ایالات متحده خواهد بود.مسافرت جان کری با دیداری دوروزه از قطب جنوب شروع می‌شود.

پرس تی وی: رزمایش مشترک یگانهای زمینی، هوایی و دریایی اردن و مصر، 15 آبان 1395 در نزدیکی شهر العقبه در جنوب اردن آغاز شد.ارتش اردن اعلام کرد رزمایش نیروهای اردن و مصر با عنوان «العقبه 2016» از 15 آبان در نزدیکی شهر ساحلی العقبه در 325 کیلومتری جنوب امان، پایتخت اردن، آغاز شده و تا 20 روز ادامه خواهد داشت.

پارس تودی: کمیته عالی انقلاب یمن تشکیل هر چه سریعتر دولت در این کشور را خواستار شد. کمیته عالی انقلاب یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، برای سامان دادن به اوضاع سیاسی و اقتصادی یمن و مقابله با پیامدهای حمله عربستان به آن کشور، باید هر چه سریعتر دولت یمن تشکیل شود. کمیته انقلابی یمن همچنین تاکید کرد موضع نماینده سازمان ملل در امور یمن درچارچوب مواضع عربستان و سیاست‌های خصمانه این کشور و جبران شکست‌های عربستان در یمن است.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *