جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

بیانیه ۱۸ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

تهران- ایرنا- ۱۸ کشور از جمله انگلیس و فرانسه به سرکردگی آمریکا در بیانیه ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایات های بیش از شش ماهه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ تجاوزگرانه خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به طور یکجانبه زیر فشار قرار داده و از تل آویو حمایت سیاسی کنند.

Loading
19آبان 1395

رسانه ها ؛ انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده و…

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: انتخاب ترامپ و اولین سخنان وی بعد از پیروزی، هشدار مرکل نسبت به حملات سایبری روسیه در انتخابات آلمان، درخواست وزیرخارجه سابق انگلیس برای جایگزینی طرح "ب" برای بریگزیت، موافقت آمریکا با حضور ترکیه در نبرد رقه، تاکید چین بر همکاری با رئیس جمهور جدید آمریکا ، روسیه آماده ازسرگیری حملات هوایی و دریایی به حلب، فصل تازه برای همکاری های مسکو و پکن علی رغم اختلاف نظر در سازمان شانگهای، تاکید اتحادیه اروپا به گسترش همکاری با ترامپ و رزمایش دریایی آمریکا برای محدود کردن کره شمالی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا پس از پیروزی قطعی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سخنانی در جمع طرفداران خود در نیویورک تأکید کرد که با تمام ملت‌ها همکاری می‌کنیم و به دنبال خصومت نیستیم. دونالد ترامپ پس از اعلام پیروزی قطعی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، برای طرفداران خود در نیویورک سخنرانی کرد. مایک پنس، معاون ترامپ  پیش از حضور ترامپ در این مراسم گفت: این یک شب تاریخی است. مردم آمریکا یک قهرمان جدید انتخاب کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): جمهوری‌خواهان آمریکایی در انتخابات جدید کنگره توانستند اکثریت آرای هر دو مجلس شامل سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص دهند. کنگره آمریکا متشکل از دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان اکنون در دست جمهوری‌خواهان آمریکایی قرار دارد. در جریان انتخابات پیشین کنگره که چهارم نوامبر ۲۰۱۴ در اواسط دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما برگزار شد، کنترل سنا از دست دموکرات‌ها خارج شد و با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان در آن زمان مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند، در نتیجه کل کنگره را گرفتند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نخست وزیر عراق ضمن اشاره به وجود هماهنگی میان دمشق و بغداد برای کنترل مرزهای دو کشور، گفت: به نفع عراق است که با دولت سوریه همکاری کند نه با افراد مسلح. حیدر العبادی همچنین گفت: ما امیدواریم که برادران کرد ما وارد صف حشد محلی در موصل شوند. ما مشکلی درباره موضوع آوارگان در موصل نداریم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  صدراعظم آلمان گفته روسیه ممکن است تلاش کند تا در انتخابات آلمان و از طریق حملات سایبری و منحرف کردن کمپین‌های انتخاباتی تاثیر بگذارد. آنگلا مرکل که هنوز تمایلش برای نامزدی در انتخابات را اعلام نکرده ، در یک نشست خبری گفت آلمان باید وظیفه خود بداند که برای حملات احتمالی سایبری از سوی دولت روسیه به ویژه در زمان برگزاری انتخابات سال آتی میلادی آماده باشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   ویلیام هیگ، وزیر خارجه سابق انگلیس در مقاله‌ای از ترزا می، نخست وزیر این کشور خواست برای یک به اصلاح طرح “ب ” شروع به برنامه ریزی برای انتخابات سراسری در سال آینده میلادی کند.وی به نخست وزیر انگلیس هشدار داد، در غیر این صورت با خطر “اشتباه کشنده” مارگارت تاچر، نخست وزیر اسبق انگلیس در ارتباط با طرح مالیاتی دولتش روبه رو خواهد شد.

خبرگزاری فارس:  منابع کُرد سوریه از موافقت آمریکا برای شراکت ترکیه در نبرد رقه و درگیری‌های سنگین بین داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال این استان خبر دادند.این منابع افزودند: فرماندهی ائتلاف نیروهای سوریه دموکراتیک از این توافق که جزئیات آن فاش نشده خبر داده‌اند.

خبرگزاری مهر:  سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از همکاری پکن و واشنگتن خبر د اد.«لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین بار رئیس جمهور جدیدی آمریکا برای گسترش روابط دوجانبه همکاری می کند.

پرس تی وی:  منابع روسیه از حملۀ ناوگان دریایی این کشور به مواضع تروریست‌ها در حومۀ شهرحلب خبرداده‌است.کشتی‌های جنگی «پطرس بزرگ»، «سیویرومورسک» و «ادمیرال کولاکوف»  به همراه ناو هواپیمابر کوزنتسوفِ این کشور مواضع تروریست‌ها در حومۀ شهر حلب را هدف قرار خواهند داد.

پارس تودی: “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه در دیدار «لی ککیانگ» نخست وزیر چین در کاخ کرملین ، با حمایت از گسترش همه جانبه همکاری های مسکو و پکن ،تماس مقام های روسیه و چین در سطوح عالی را بیانگر علاقه مندی متقابل دو کشور برای توسعه مشارکت راهبردی در حوزه های مختلف دانست.فصل تازه همکاری های مسکو و پکن در حالی صورت می گیرد که دو طرف تاکنون در مورد اولویت همکاری ها در چارچوب سازمان همکاری شانگهای که مهمترین اعضای آن هستند اختلاف نظر داشتند.

خبرگزاری ایرنا:  «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به پیروزی «دونالد ترامپ» جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ادامه همکاری اتحادیه اروپا با این کشور خبر داد.وی در پیامی توئیتری نوشت: ارتباط اتحادیه اروپا- آمریکا از هر تغییر سیاسی عمیق تر است. با کشف قدرت اروپا، به همکاری با یکدیگر ادامه می دهیم.

خبرگزاری صدا و سیما:  نیروهای دریایی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن امروز چهارشنبه رزمایش دریایی مشترک دو روزه خود را با هدف تقویت توان شناسایی و ردیابی موشک‌های بالستیک کره شمالی آغاز کردند. مقامات نظامی کره جنوبی اعلام کردند: در این رزمایش هشدار ضدموشکی، ناوشکن‌های « ایجیس » هر سه کشور از جمله ناوشکن « سجونگ کبیر » برای ردیابی موشک‌های شبیه سازی شده کره شمالی و تبادل اطلاعات مربوطه بسیج شده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *